GillesdelaCroquette wrote: ↑13 Mar 2022, 21:20
Hoezo structureel onderpresteren? Kan het ook zijn dat het verwachtingspatroon bij sommigen totaal niet realistisch meer is? PSV is de afgelopen 6 jaar 2x kampioen geworden, 2x 2e, 1x 3e en in de afgebroken competitie stonden we 4e op dat moment. En dat in een competitie waar Ajax na de verkoop van De Ligt en De Jong en een succesvolle CL campagne een enorme financiële boost heeft gekregen.
Ook wat structurele miskopen betreft wordt er nog steeds gewezen naar Baumgartl en Bruma. Op een gegeven moment is dat argument ook niet zo heel sterk meer; zeker als er inmiddels een lange rij goed presterende aankopen tegenover staat. Bovendien, welke TD je ook op de plek van De Jong neer gaat zetten, miskopen zullen er altijd tussen blijven zitten. Wat meer realisme zou geen kwaad kunnen en zelf arbitrair een lat zo hoog leggen zodat PSV hier nooit aan gaat voldoen, voegt helemaal niks toe.
En sinds 2018 zijn we geen kampioen meer geworden, hebben we één JCS gepakt en sinds 2016 hebben we nog maar één keer in de EL overwinterd. Dat vind ik structureel onderpresteren, hoor.
Er is hier denk ik niemand die elk jaar een kampioenschap eist/verwacht, maar ik vind dat je als PSV zijnde eens per 3 jaar kampioen
moet worden. Daarnaast mag je ook verwachten dat we om het jaar groepsfase CL halen, en elk jaar minimaal overwinteren in de EL. En dan zeg ik echt niets geks hoor, dat zijn helemaal geen onrealistische doelstellingen. Het is zo simpel om die financiële voorsprong van Ajax en daarom de mindere resultaten maar te accepteren.
Daarbij, een lange rij goede aankopen? Sorry, maar die heb ik even gemist.
Veerman, Ramalho, Sangaré, Götze, Boscagli en in mindere mate Mwene zijn goede aankopen geweest. Al komt de helft hiervan
rechtstreeks uit de koker van Schmidt, maar laten we die discussie nu even niet voeren.
Daar tegenover staan Drommel, Vinicius, Van Ginkel, Pröpper, Max, Zahavi, Mvogo, Bruma, Baumgartl, Mitroglou die ten opzichte van wat ze hebben toegevoegd veel te veel geld kosten / hebben gekost, ook kijkend naar salaris. Om nog niet te beginnen over rommel als Fein, Behich en Sainsbury. We mogen Davy dus flink bedanken voor zijn eigen bijdrage en daarna Veerman hebben kunnen halen.
Doan en Guti laat ik even in het midden gezien hun opleving, maar zoals je ziet slaat de balans overall flink de negatieve kant op.
Af en toe een mispeer kan zeker, en dat zal iedere TD hebben. Er is hier niemand die een 100% slagingspercentage verwacht, maar de hit rate van John is echt schrikbarend laag hoor.