Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette

Als Go Ahead het kan, AZ het kan, FC Utrecht het kan, waarom Feyenoord niet?
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Robson de Souza wrote: 18 Mar 2022, 09:45
Kampioen worden?
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette

Paco Casal wrote: 18 Mar 2022, 09:49
Robson de Souza wrote: 18 Mar 2022, 09:45
Kampioen worden?
Ow, te snel gelezen...ik dacht van Ajax winnen (dat was het belangrijkste en daarom las selectief denk ik ;-) )
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Feyenoord heeft een extra keeper gehaald door het wegvallen van Bijlow:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ro ... ~a11b7d0c/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Wat een paniek allemaal om een 2e doelman bij Feyenoord en Ajax. Net zo'n ophef als een 3e doelman naar een EK/WK.

Sommige mensen zouden Feyenoord graag willen treffen maar ik ben het daar niet zo mee eens. Ten eerste omdat het niet de charme heeft van een Europese wedstrijd of Europese campagne maar ook omdat we dan 3x tegen Feyenoord spelen in korte tijd. Als we ze in de halve finale zouden treffen zelfs 3x in 11 dagen. Daar zit ik zelf niet perse op te wachten, zeker niet 2x in de Kuip. Zelfs een finale in Tirana tegen Feyenoord zou ik niet perse leuk vinden.

Feyenoord moet nog een paar diensten voor ons bewijzen. Eerst nog punten pakken van Ajax, het liefst nog wat rode kaarten aannaaien, en dan Europees nog clubs als AS Roma of Marseille uitschakelen voor de coëfficienten en kansen voor PSV en dan net voor we elkaar treffen eruit liggen.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Als ze beiden hun rondes doorkomen is het daarna Feyenoord - Marseille, twee tokkiesupportersgroepen tegen elkaar. Dat kan nog wel eens leuk worden...
Rikkert1234
Vedette

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401634

Alleen jammer dat Bijlow en Kokcu er niet bij zijn. Vooralsnog met Trauner en Malacia er weer bij geef ik Feyenoord een hele goede kans
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik niet, maar ik hoop dat ik mis zit.
Menno1
Legende

Rikkert1234 wrote: 19 Mar 2022, 16:01 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401634

Alleen jammer dat Bijlow en Kokcu er niet bij zijn. Vooralsnog met Trauner en Malacia er weer bij geef ik Feyenoord een hele goede kans
Ik geef ze ook een goede kans. Op een 3-0 verlies.
trouwepsvfan
Vedette

Feyenoord weet al jaren niets klaar te spelen in de Arena en Ajax zal tegen Feyenoord een stuk gemotiveerder zijn dan tegen Eagles of Cambuur.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik snap dat we vaker op Feyenoord hebben gehoopt en telkens niet kregen waar we op hadden gehoopt maar - werkelijk niemand komt qua analyse verder dan ‘Feyenoord wint nooit in de Arena’, maar dat is natuurlijk geen betrouwbare indicatie voor de wedstrijd van morgen, of mis ik iets?

Ik verwacht dat Feyenoord minimaal gelijkspeelt en met een beetje geluk weet te winnen, als ze dat beetje geluk hebben kan dat overigens ook met 0-3 zijn - zoals Feyenoord bij ons flikte eerder dit seizoen.

Winst voor Ajax, vertel mij maar waarom dat voor de hand ligt.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ajax is, op eventueel de linksback positie na, op elke positie beter dan Feyenoord. Feyenoord is ook niet in heel goede vorm, dus je bent erg positief. Uiteraard heb ik wel wat hoop, maar niet heel veel. Dus “expect the worst and hope for the best.”
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ajax is ook op elke positie beter dan….alle clubs waartegen ze punten hebben verspeeld in de Eredivisie. Daarbij is het klassieke poppetje voor poppetje analyse-spel voorafgaand een grote wedstrijd eigenlijk altijd nietszeggend. Individuele kwaliteit geeft meestal pas de doorslag wanneer het team als geheel functioneert. Ik verwacht dat Ajax meer en meer de weg kwijt raakt, ook gezien ze het hele seizoen op 11-14 spelers teren, daar komt een keer de klad in en dat lijkt nu te zijn. Tegen een RKC valt dat met alle geluk van de wereld nog net te verbloemen maar elke enigszins georganiseerde tegenstander met een fatsoenlijk wedstrijd plan zal het Ajax lastig maken in deze fase. Dus de vraag voor morgen is vooral, kan Feyenoord gedisciplineerd en met veel energie de wedstrijd spelen? Dat mag ik hopen. Het recept om Ajax een zware middag te bezorgen mag onderhand toch wel duidelijk zijn.

Ter ondersteuning van mijn observatie dat het bij Ajax in mentaal opzicht helemaal mis zit, lees dit maar eens…verzadiging in optima forma
https://ajax.supporters.nl/nieuws/artik ... rdering%27
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Skuddem wrote: 19 Mar 2022, 16:57 Ajax is ook op elke positie beter dan….alle clubs waartegen ze punten hebben verspeeld in de Eredivisie. Daarbij is het klassieke poppetje voor poppetje analyse-spel voorafgaand een grote wedstrijd eigenlijk altijd nietszeggend. Individuele kwaliteit geeft meestal pas de doorslag wanneer het team als geheel functioneert. Ik verwacht dat Ajax meer en meer de weg kwijt raakt, ook gezien ze het hele seizoen op 11-14 spelers teren, daar komt een keer de klad in en dat lijkt nu te zijn. Tegen een RKC valt dat met alle geluk van de wereld nog net te verbloemen maar elke enigszins georganiseerde tegenstander met een fatsoenlijk wedstrijd plan zal het Ajax lastig maken in deze fase. Dus de vraag voor morgen is vooral, kan Feyenoord gedisciplineerd en met veel energie de wedstrijd spelen? Dat mag ik hopen. Het recept om Ajax een zware middag te bezorgen mag onderhand toch wel duidelijk zijn.

Ter ondersteuning van mijn observatie dat het bij Ajax in mentaal opzicht helemaal mis zit, lees dit maar eens…verzadiging in optima forma
We verschillen niet van mening wel van welke conclusie we daaruit trekken.
Ajax was tegen alle clubs waar ze punten tegen hebben verspeeld ook duidelijk de favoriet en de meeste keren hebben ze dat waargemaakt. Voor Ajax is Feyenoord niet zo’n angstgegner als ze voor ons zijn, want anders zijn wij ook altijd favoriet tegen Feyenoord.
Standbeeld
Mister PSV

Ik put hoop uit die ene keer dat Feyenoord boven zichzelf uitstijgt in de klassieker. Het is niet vaak, maar ik hou de moed erin. Ajax is in slechte vorm en Feyenoord met Slot kan tactisch verrassen.
De Realist
Internationale topspeler

Skuddem wrote: 19 Mar 2022, 16:57 Ajax is ook op elke positie beter dan….alle clubs waartegen ze punten hebben verspeeld in de Eredivisie. Daarbij is het klassieke poppetje voor poppetje analyse-spel voorafgaand een grote wedstrijd eigenlijk altijd nietszeggend. Individuele kwaliteit geeft meestal pas de doorslag wanneer het team als geheel functioneert. Ik verwacht dat Ajax meer en meer de weg kwijt raakt, ook gezien ze het hele seizoen op 11-14 spelers teren, daar komt een keer de klad in en dat lijkt nu te zijn. Tegen een RKC valt dat met alle geluk van de wereld nog net te verbloemen maar elke enigszins georganiseerde tegenstander met een fatsoenlijk wedstrijd plan zal het Ajax lastig maken in deze fase. Dus de vraag voor morgen is vooral, kan Feyenoord gedisciplineerd en met veel energie de wedstrijd spelen? Dat mag ik hopen. Het recept om Ajax een zware middag te bezorgen mag onderhand toch wel duidelijk zijn.

Daily verdient waardering 🤣 ja, hij kan goed ballen 'binnen' houden....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PCGC
Vedette

Op het moment dat ajax zijn oude vorm haalt en het binnen 10-15 minuten scoort is het klaar.
Slot zal dus alles en alles er op zetten om die eerste 20 minuten door te komen zonder schade en dan is het hopen op de verrassing.
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende

Enige houvast die ik heb is dat Slot doorgaans goed weet te presteren tegen de top clubs.

Verder nul hoop. Alle geblesseerden op Pasveer na zijn weer terug bij Ajax. En Feyenoord mist hun beste twee spelers.
11 Tinus
Legende

Ajax speelde tegen Feyenoord PSV en AZ allemaal heel voorzichtig in de eerste helft. Feyenoord speelde heel voorzichtig tegen PSV tot aan de 45e minuut.

Ajax heeft nog geen 1x echt de kraan open gedraaid in de 1e helft en dat gaan ze vandaag wel doen ondanks dat juist na rust de vermoeidheid bij Feyenoord groter wordt. Net zoals [mention]PCGC[/mention] terecht zegt gaat Slot proberen die eerste fase door te komen zoals Roger het ook deed tegen Ajax in januari. Ontregelen, fel erop zitten en niet in de val lopen.

Winst van Feyenoord levert ons vooral 2 weken van dromen op, een beetje zoals de winterstop, maar uit bij Twente is voor ons belangrijker dan of Feyenoord wel of niet puntjes weet af te snoepen. In mijn belevingen lijdt Ajax vaker duur puntverlies voor de interlandbreak dus ben benieuwd maar heel eerlijk reken ik op een 3 0 voor Ajax.
ShovingNE2
Site Admin

PCGC wrote: 20 Mar 2022, 00:05 Op het moment dat ajax zijn oude vorm haalt en het binnen 10-15 minuten scoort is het klaar.
Slot zal dus alles en alles er op zetten om die eerste 20 minuten door te komen zonder schade en dan is het hopen op de verrassing.
Precies dan gaan de diemense trutjes zich lopen irriteren aan elkaar. Het publiek gaat een beetje morren....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
El Sordo
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 20 Mar 2022, 07:02 Winst van Feyenoord levert ons vooral 2 weken van dromen op, een beetje zoals de winterstop, maar uit bij Twente is voor ons belangrijker dan of Feyenoord wel of niet puntjes weet af te snoepen.
Huh, waarom is dat belangrijker dan wanneer onze directe concurrent, waar we niet meer tegen spelen, punten laat liggen?
Tijn
Internationale topspeler

El Sordo wrote: 20 Mar 2022, 10:10
11 Sir Tinus wrote: 20 Mar 2022, 07:02 Winst van Feyenoord levert ons vooral 2 weken van dromen op, een beetje zoals de winterstop, maar uit bij Twente is voor ons belangrijker dan of Feyenoord wel of niet puntjes weet af te snoepen.
Huh, waarom is dat belangrijker dan wanneer onze directe concurrent, waar we niet meer tegen spelen, punten laat liggen?
Die snap ik ook niet helemaal. Waarschijnlijk bedoelt hij meer iets van dat we ons op onze eigen wedstrijden moeten richten en alles moeten winnen. Maar puntverlies van Ajax is altijd lekker en ook heel belangrijk nu. Ze krijgen hierna nog 3 lastige uitwedstrijden, dus als ze nu punten laten liggen is het al een stuk beter voor ons.
trouwepsvfan
Vedette

Ik verwacht een stevige nederlaag voor Feyenoord vanmiddag (al hoop je natuurlijk anders). Als je kijkt naar wat Feyenoord dit seizoen heeft gepresteerd op zondagen na Europese wedstrijden dan was dat steeds echt heel pover voetbal.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
11 Tinus
Legende

Tijn wrote: 20 Mar 2022, 10:43

Die snap ik ook niet helemaal. Waarschijnlijk bedoelt hij meer iets van dat we ons op onze eigen wedstrijden moeten richten en alles moeten winnen.
PSV kan alleen maar kampioen worden als we zelf de punten binnen blijven harken en ik denk zelfs dat we de huidige reeks tot en met Feyenoord vol moeten houden ongeacht wat Ajax doet vanmiddag. Er komen nog genoeg wedstrijden aan. Overigens zou ik zelfs durven te spreken over een goed seizoen als we alle 8 wedstrijden nog winnen en niet kampioen worden.
Post Reply