11 Sir Tinus wrote: ↑22 Mar 2022, 11:09
Ik bekijk het graag positief dus dan maar even een opsomming wat mij positief stemt;
- Van Nistelrooij staat er binnen PSV super goed op en wie kan het beter weten dan PSV zelf?
- We maken een nieuwe historie en grijpen niet terug op het oude
- Er is heel veel PSV DNA met Ruud en Rutten en beide weten wat prijzen winnen is met PSV
- Ik denk dat PSV altijd gebaat is bij rust en presteren in de luwte. Deze combi staat daar symbool voor
- De valkuilen van v Bommel zijn mijn inziens nauwelijks aanwezig in deze nieuwe situatie
- Ruud kent de jeugd maar lijkt er ook goed mee om te kunnen gaan
- Je hebt met Ruud wel een wereldberoemde en geliefde man die spelers kan overhalen
- Ruud is nu al beschikbaar om mee te denken met aankopen en kan de huidige selectie 100% analyseren
- Er is nu een hele duidelijke hierarchie met Brands -> John de Jong -> Ruud
Hoewel ik positiever ben wakker geworden dan dat ik naar bed ging is me dit nog even een brug te ver. Het optimisme tegengesteld met pessimisme:
- Van Nistelrooij staat er binnen PSV super goed op en wie kan het beter weten dan PSV zelf?
Was bij Van Bommel ook.
- We maken een nieuwe historie en grijpen niet terug op het oude
Rutten? Daarbij zie ik dit niet noodzakelijk als positief. Je kunt het ook zien als meer risico lopen.
- Er is heel veel PSV DNA met Ruud en Rutten en beide weten wat prijzen winnen is met PSV
Als speler en als assistent van een ervaren coach met trackrecord
- Ik denk dat PSV altijd gebaat is bij rust en presteren in de luwte. Deze combi staat daar symbool voor
Kampioenen spelen niet in de luwte. Rust is goed maar een bepaalde mate van risico is noodzakelijk voor verandering en succes.
- De valkuilen van v Bommel zijn mijn inziens nauwelijks aanwezig in deze nieuwe situatie
De valkuilen van Van Bommel zagen we pas achteraf en zijn niet representatief voor RvN Wie weet heet RvN wel valkuilen die bij Van Bommel er niet waren.
- Ruud kent de jeugd maar lijkt er ook goed mee om te kunnen gaan
Super. Wordt je daar kampioen mee? En hoe lang heeft hij dat al bewezen?
- Je hebt met Ruud wel een wereldberoemde en geliefde man die spelers kan overhalen
Een coach is iets anders als een speler. Bij Van Bommel viel dit ook tegen.
- Ruud is nu al beschikbaar om mee te denken met aankopen en kan de huidige selectie 100% analyseren
Wie weet is het helemaal geen voordeel dat hij mee kan denken. Heeft hij daar de competenties voor? Of gaan we weer een Behich en die andere kopen?
- Er is nu een hele duidelijke hierarchie met Brands -> John de Jong -> Ruud
Waarom zou die er niet zijn met een andere trainer?
Ik weet het: glas halfvol of halfleeg en ik ben bewust wat overdreven negatief bij de bovenstaande punten.
Mijn idee is dat de mate van onzekerheid en risico hoger is dan mijn keuze zou zijn. Garanties bestaan niet, bij geen enkele trainer, maar nu investeren in een coach met ervaring, visie en trackrecord (zoals Schmidt) zou minder risico zijn geweest of de kans op succes op z'n minst verhoogd. PSV profiteert m.i. meer van een dergelijk profiel in PSV 1 en RvN kan van hem leren in tussentijd. Prima constructie voor 1 a 2 jaar en een dergelijk profiel wil dan ook door (zie ook Schmidt).
Ruud zijn traject en PSV 1 een grotere kans op succes in de aankomende seizoenen.
Mijn stem is op nee gegaan. Niet omdat ik denk dat RvN met Rutten geen succes brengen of een slechte keus zijn maar de vraag is: vind je dit een goede keus? En ik zou iets anders hebben gekozen. Dus nee.