Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bayo doet het goed, wel is het vaak wat ongepolijst. Als je hem in plaats van Vinicius erbij kan halen, prima.

Verder ben ik benieuwd of De Jong en de scouting ook wel eens in de Championship kijken.
Bij Middlesborough loopt een uitstekende rechter wingback rond. Hierbij staan er drie verdedigers achter hem, toch verdedigend ook aanwezig.
Hij is van nature een snelle rechtsbuiten en voetbalt daarom ook erg makkelijk.
Hij heeft de drang van Dumfries naar voren.

Dit seizoen heeft hij het ongelofelijk op de heupen in de Championship en mede daarom zitten er grote clubs achter hem aan als Tottenham en RB Leipzig. PSV is een basisplaats toch makkelijker te verdienen en spelen om het kampioenschap wie weet..

OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 03 Mar 2022, 22:03 @Armada had je nog meer gehoord over die Braziliaanse keeper waar je het eerder over had?
Wordt hier gedoeld op Cleiton Schwengber of Hugo Souza? Van beide overigens fan, maar met name Cleiton komt als zeer betrouwbaar over!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 03 Mar 2022, 22:07 Verder ben ik benieuwd of De Jong en de scouting ook wel eens in de Championship kijken.
PSV was destijds zeer serieus bezig met Andrew Robertson toen die nog bij Hull City in de Championship speelde. Hij was echter toen al te duur voor wat PSV wilde betalen en PSV had toen ook niet heel veel geld waarna hij vlak daarna voor 9 miljoen naar Liverpool ging.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Das wel een gemis inderdaad, jammer was ook leuk geweest
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 03 Mar 2022, 22:09
Juancho wrote: 03 Mar 2022, 22:03 @Armada had je nog meer gehoord over die Braziliaanse keeper waar je het eerder over had?
Wordt hier gedoeld op Cleiton Schwengber of Hugo Souza? Van beide overigens fan, maar met name Cleiton komt als zeer betrouwbaar over!
Ging destijds over Hugo Souza
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Als Gakpo voor een flink bedrag vertrekt mogen we ook best investeren in een toptalent. Wat mij betreft in Octavian "Tavi" Popescu. Kan zowel linksvoor als centraal, heeft echt een ontzettend goede techniek/passeeractie, maar ziet de dingen ook razendsnel en heel goed, heel creatief. Heeft weliswaar een release clausule van 100mil in zijn contract staan, maar afgelopen winter gaf de voorzitter nog aan dat dat is omdat hij 'denkt dat hij ooit 100 miljoen waard wordt'. Genoemde vraagprijs zou liggen tussen 15-20mil. Ja je moet grof geld voor hem betalen maar ik denk dat je, met een vertrek van Gakpo, een dergelijk risico moet nemen en Popescu is eentje die overal op de radar staat. Vanaf ong. 6.10 in onderstaand filmpje zie je de verschillende passes buitenkant voet die hij geeft :hartjes:




https://footballtalentscout.net/2021/12 ... ke-mcghee/

Last edited by Sensation on 21 Aug 2022, 10:35, edited 1 time in total.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 08 Mar 2022, 08:27 Als Gakpo voor een flink bedrag vertrekt mogen we ook best investeren in een toptalent. Wat mij betreft in Octavian "Tavi" Popescu. Ja, zoon van. Kan zowel linksvoor als centraal, heeft echt een ontzettend goede techniek/passeeractie, maar ziet de dingen ook razendsnel en heel goed, heel creatief. Heeft weliswaar een release clausule van 100mil in zijn contract staan, maar afgelopen winter gaf de voorzitter nog aan dat dat is omdat hij 'denkt dat hij ooit 100 miljoen waard wordt'. Genoemde vraagprijs zou liggen tussen 15-20mil. Ja je moet grof geld voor hem betalen maar ik denk dat je, met een vertrek van Gakpo, een dergelijk risico moet nemen en Popescu is eentje die overal op de radar staat. Vanaf ong. 6.10 in onderstaand filmpje zie je de verschillende passes buitenkant voet die hij geeft :hartjes:

Het ziet er zo op het eerste gezicht uit als een alleraardigst spelertje. Je moet alleen niet vergeten dat dit de Roemeense competitie is en de tegenstand nu niet bepaald van niveau. Persoonlijk denk ik dat de beelden daarom enigszins vertekenend zijn.

De andere kant van het verhaal is wel dat PSV een voordeel heeft als het contact tussen hem en zijn vader nog goed is. Popescu senior gaf in zijn laatste jaren erg af op de club. Nadat hij getransfereerd werd naar Tottenham Hotspur en later Barcelona is hij uitgebreid door het stof gegaan en heeft toen zijn liefde aan PSV betuigd. Dus het zou wel kunnen helpen natuurlijk.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dennis Man en een aantal jaar daarvoor Nicolas Stanciu waren destijds ook van die zogenaamde toppers. De eerste speelt in de marge bij Parma en de tweede is mislukt bij Anderlecht en speelt nu op zijn 28e in China.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

In de categorie 'in de gaten houden': bij Chicago Fire is de pas 17-jarige Gabriel Slonina dit seizoen al eerste keeper. Wordt gezien als een enorm talent waar al grote clubs achteraan zitten. Het is verder geen geheim dat PSV de Amerikaanse markt (zeer) actief volgt, dus wie weet.

RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

MLS is natuurlijk top KKD niveau, Peersman is net zo goed.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hij keept wel met lef zo te zien; durft zijn hok uit te komen. Maar wel heel veel stompen, weinig klemmen. Categorie: verder in de gaten houden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik begin Timber steeds meer te waarderen hoor. Ook vandaag weer veruit de beste. Heeft de beste, vaak meest simpele oplossing altijd allang paraat. Dat is gewoon kwaliteit.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 20 Mar 2022, 13:59 Ik begin Timber steeds meer te waarderen hoor. Ook vandaag weer veruit de beste. Heeft de beste, vaak meest simpele oplossing altijd allang paraat. Dat is gewoon kwaliteit.
Snap ik wel, staat ook al een flinke tijd op mijn lijstje. Een goede jonge voetballer die niet moeilijk doet, hard werkt en op echt voetballen zit.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zie Timber ook graag komen. Vind hem de potentie voor de top hebben. Voetballend goed, fysiek sterk, snel. Ik weet ook wel zeker dat PSV hem.in de gaten houdt. Wat zou zo'n jongen moeten kosten? 6 miljoen?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Utrecht heeft verder weinig transferwaarde op het veld staan, zal er een beetje aan liggen hoe hard ze een transfer nodig hebben in de jaarrekening. Als ze net als Heerenveen een transactie nodig hebben dan zal het 6 a 7 mln worden. Anders sluit ik niet uit dat ze nog wat hoger gaan zitten, zeker als wij bijv. Gakpo net voor de hoofdprijs hebben verkocht.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vind die Strand Larsen ook wel een leuke spits. Is fysiek sterk en kan goed voetballen voor zo'n lange knakker. En heeft alweer 11 keer gescoord. Zal nog niet klaar zijn voor de top maar hij ontwikkeld zich goed.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 20 Mar 2022, 13:59 Ik begin Timber steeds meer te waarderen hoor. Ook vandaag weer veruit de beste. Heeft de beste, vaak meest simpele oplossing altijd allang paraat. Dat is gewoon kwaliteit.
Helemaal eens. Ik zit weleens te denken, kan het duo Veerman-Timber complementair zijn aan elkaar? Of is dat verdedigend te zwak? Timber is verdedigend prima, maar ook juist in de opbouw is hij heel goed. Qua binnenlands interessante spelers staat hij ondertussen bij mij wel met stip op 1, met daarachter Karlsson, Midtsjo en Wijndal maar die eerste en laatste zullen onbetaalbaar zijn.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Timber is niet goed genoeg als CM, maar ik zou hem omturnen tot RB. Heeft opbouwende kwaliteiten, goed inzicht, redelijk verdedigend en technisch sterk.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Gezien de koers die PSV wil varen met een investering waarmee categorie Madueke/Malen gehaald moet worden, wat talentjes die ik interessant vind:

- 17-jarige Andreas Schjelderup van Nordsjaelland. Kan zowel op CAM als op de vleugels. Een jongen die heel goed is in het zien van de ruimtes, zowel voor zichzelf als voor zijn teamgenoten, oftewel: 'goed tussen de linies'. Kort gezegd vind ik hem een 'Veerman die verder naar voren speelt', combineert zijn uitstekende passing en visie met snelle balbehandeling en een goede dribbel.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... dsjaelland



- 16-jarige Roger Fernandes van Braga. Snelle lichtvoetige dribbelaar die veel als linkspoot op rechts speelt maar ook goed op links kan. Doet mij wel aan Bakayoko denken, snel, goede dribbel, sterk afstandsschot. In november 16 geworden maar speelt dit seizoen al bij de u23 en zelfs ook al wat minuten voor het eerste mogen maken.

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die Deen lijkt me prima haalbaar. Voor Fernandes zullen er ongetwijfeld veel kapers op de kust zijn. Mooie suggesties weer! John wakker worden.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Schjelderup is in ieder geval geen onbekende :mrgreen:

https://marveldtournament.com/historie/ ... emers/PSV/
Gordeldier Googhem
Regelmatige invaller
Posts: 354
Joined: 04 Nov 2020, 16:56
FOOTB_REM_S: No

Nu Comenencia de afgelopen weken een beetje pendelt tussen rechtsback/cv/verdedigende middenvelder bij Jong PSV, zou i.c.m. het transferpotje voor grotere talenten ook een rechtsback aangetrokken kunnen worden. Ik verwacht niet dat Bahadir en Markelo na de zomer nog bij ons spelen, dus er lijkt ruimte voor een aankoop.

Een tijdje terug was de 18-jarige Gonçalo Esteves mij opgevallen:

https://img.uefa.com/imgml/TP/players/1 ... 138958.jpg

Deze Maxi Romero look-a-like met krullen speelt zijn wedstrijden bij Sporting B in Portugal sinds hij in de zomer van 2021 is overgestapt vanuit de jeugd van Porto. In de competitie heeft hij 1 keer in de basis gestaan bij het 1e van Sporting en is hij 3 keer ingevallen. Zijn Champions League debuut heeft hij tegen Ajax gemaakt. Echt dicht bij het 1e zit hij niet, want hij is momenteel 3e rechtsback achter Pedro Porro en Ricardo Esgaio. Al zal Pedro Porro komende zomer terugkeren naar Manchester City.

Esteves is een sterke snelle rechtsback, die goede timing en positionering op de mat legt. Ook kan hij als een complete fullback worden omschreven met een bovengemiddelde techniek. Zijn aanvallende intenties komen vooral voort uit het combineren met medespelers in de half-spaces. Hier wat beelden. Of hij haalbaar is weet ik niet. Zeker aangezien de opleiding van Sporting goed staat aangeschreven en talenten daar ook de kans krijgen. Desalniettemin een interessante speler die wellicht door het verhoogde transferpotje in beeld kan komen.

https://footballtalentscout.net/2021/12 ... o-esteves/
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Alsof Maxi een baby heeft gemaakt met David Luiz
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Benieuwd wanneer we wat horen mbt Savinho
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 22 Mar 2022, 11:30 Gezien de koers die PSV wil varen met een investering waarmee categorie Madueke/Malen gehaald moet worden, wat talentjes die ik interessant vind:

- 17-jarige Andreas Schjelderup van Nordsjaelland. Kan zowel op CAM als op de vleugels. Een jongen die heel goed is in het zien van de ruimtes, zowel voor zichzelf als voor zijn teamgenoten, oftewel: 'goed tussen de linies'. Kort gezegd vind ik hem een 'Veerman die verder naar voren speelt', combineert zijn uitstekende passing en visie met snelle balbehandeling en een goede dribbel.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... dsjaelland
Staat ook op de lijst van 50 grootste talenten geboren na 01-01-2003:
Andreas Schjelderup
With Erling Haaland and Martin Odegaard already established stars of the European game, Norway fans are now hoping that Andreas Schjelderup can follow in their footsteps.

The 17-year-old playmaker has emerged as a key member of the FC Nordsjaelland first team, having previously spent time on trial at Liverpool, Bayern Munich and Juventus, amongst others.

Comparisons have been made with Eden Hazard and Jack Grealish, though Schjelderup himself is keen to emulate Andres Iniesta as he continues to develop his game in the Danish top flight.
Post Reply