Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

d'Oude wrote: 22 Mar 2022, 11:26
11 Sir Tinus wrote: 22 Mar 2022, 11:09 Ik bekijk het graag positief dus dan maar even een opsomming wat mij positief stemt;
- Van Nistelrooij staat er binnen PSV super goed op en wie kan het beter weten dan PSV zelf?
- We maken een nieuwe historie en grijpen niet terug op het oude
- Er is heel veel PSV DNA met Ruud en Rutten en beide weten wat prijzen winnen is met PSV
- Ik denk dat PSV altijd gebaat is bij rust en presteren in de luwte. Deze combi staat daar symbool voor
- De valkuilen van v Bommel zijn mijn inziens nauwelijks aanwezig in deze nieuwe situatie
- Ruud kent de jeugd maar lijkt er ook goed mee om te kunnen gaan
- Je hebt met Ruud wel een wereldberoemde en geliefde man die spelers kan overhalen
- Ruud is nu al beschikbaar om mee te denken met aankopen en kan de huidige selectie 100% analyseren
- Er is nu een hele duidelijke hierarchie met Brands -> John de Jong -> Ruud
Ik weet het: glas halfvol of halfleeg en ik ben bewust wat overdreven negatief bij de bovenstaande punten.


Mijn stem is op nee gegaan. Niet omdat ik denk dat RvN met Rutten geen succes brengen of een slechte keus zijn maar de vraag is: vind je dit een goede keus? En ik zou iets anders hebben gekozen. Dus nee.
Het is wel erg negatief gezien en soms een beetje kunstmatig negatief waardoor je elk argument altijd om kunt buigen in welke situatie dan ook. Soms heb je ook een terecht punt hoor en als het 100% de juiste keuze was geweest voor iedereen had het ook geen 2 maanden hoeven duren.

We gaan de komende maanden genoeg inzicht krijgen in de trainer van Nistelrooij en omdat het pas half maart is valt er nog genoeg te doen voor hij in juni de eerste training gaat leiden.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 22 Mar 2022, 11:14 Dat is inderdaad niet onlogisch, maar bijv. Rijkaard degradeerde met Sparta om vervolgens bij Barca alles te winnen.
Oftewel, falen of slagen bij een club wil nog niet alles zeggen en geeft dus ook een bepaalde onzekerheid over het functioneren bij een andere club.

Natuurlijk is de eventuele zet van Ruud als hoofdtrainer met Rutten als assistent een risico, maar het klinkt al beter dan voorheen en als Ruud hier serieus over nadenkt dan zijn er zaken veranderd ten opzichte van enkele maanden geleden. En Ruud komt over als iemand die zijn eigen plan trekt en niet zwicht voor eventuele druk vanuit de directie.
Dat had ik juist 2 stappen terug gevonden.
Al snap ik het wel.
Vooropgesteld dat ik geen voorstander was van Cocu, denk ik dat een samenwerking of zelfs duofunctie met RvN veel op had kunnen leveren.
Dit idee is absoluut goed, maar dat werkt niet in de praktijk.
De verschillende rollen in de staf zijn duidelijk afgebakend, zodat iedereen weet waar hij aan toe is en de communicatie en werkwijze richting de spelers ook duidelijk is. Een assistent die af en toe hoofdcoach mag zijn valt overal tussen, is hij bijv. een vriend met een luisterend oor of is hij de hoofdcoach die harde beslissingen moet kunnen maken. Je kunt een assistent erg belangrijk maken (zoals Hiddink altijd deed), maar hij blijft een assistent (die slechts in noodgevallen even tijdelijk een wedstrijd kan leiden). Dat is niet hetzelfde.
Volgens werkt dat met name niet omdat die afspraken nooit helder zijn gemaakt en omdat de voetballerij dermate conservatief is, dat vergelijkbare constructies (die in vrijwel alle andere werkvelden wél voorkomen) nooit gedegen zijn uitgetekend / in kaart gebracht. Die afbakening is uiteindelijk slechts een kwestie van goede afspraken maken over de invulling én dat vervolgens op een heldere wijze communiceren en in de praktijk brengen. In dit geval zou het dus niet 'slechts een assistent' zijn, maar iemand die daar net boven staat. Zenden en Ooijer kunnen de rol van luisterend oor prima invullen, maar wmb bezit een goede trainer/coach altijd de kwaliteiten om zowel een luisteren oor te bieden als harde beslissingen te maken.

Ik lees hierboven overigens ergens dat de trainer amper invloed heeft als de selectie maar op orde is en dat iedereen kampioen kan worden "[a]ls je zorgt dat de juiste poppetjes op de juiste plekken staan". Dat lijkt me, los van de ontbrekende contextuele inbedding, toch de grootst mogelijke quasi inhoudelijke quatsch die ik hier de laatste 12 uur gelezen heb. Zet dan maar een willekeurig forumlid voor de ploeg, kost je slechts een paar pilskes en een hamburger per wedstrijd.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maar het is ook vrij simpel, iedere trainer is voor >90% afhankelijk van het beschikbare spelersmateriaal, alsof Erik ten Hag met de selectie van Frank de Boer destijds even de halve finale van de CL had gehaald. Uiteraard kan de trainer wel een verschil maken maar dat verschil moeten we niet overschatten. van Bommel vond iedereen een prima trainer, net als wat over Cocu werd en wordt gezegd. Alleen de rest eromheen is even belangrijk, de media, de samenwerking met de rest van de organisatie, wat voor soort spelersgroep heb je, hoe zijn je peoplemanagement skils enzovoort. Daar moet je ervaring in op doen en ervaring krijg je alleen door het te doen.
Gevoelsmatig zou ik ook kiezen voor een meer ervaren trainer maar als we extern niets betaalbaar kunnen vinden of beschikbaar is of niet past binnen de kaders die je stelt (cultuur, stijl, persoonlijkheid, enzovoort) en RvN doet het graag met de hulp van Rutten en iedereen staat daar achter vind ik het prima. Garantie op succes heb je nooit, zelfs met Guardiola niet.
Ruud is wel vernieuwend, nieuwsgierig, leergierig maar vooral bovenal een heel prettige persoon om mee te werken, zo totaal anders dan Mark van Bommel wnat op knowhow is Bommel niet de bocht uit geschoten maar het gebrek aan bijstellen van zijn gedrag, beleving, inleving en ideeën des te meer.
Als dit het duo wordt, krijgen ze mijn volste vertrouwen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er vanuit gaan dat Ruud gepusht wordt om iets te doen wat hij niet wil en dat ook daadwerkelijk gaat doen is een belediging voor zowel zijn persoonlijkheid als voor de werkwijze van PSV als club. Alsof beide kanten zo'n belangrijke stap zetten zonder allebei er volledig achter te staan.

Verder is de enige gelijkenis met van Bommel dat het hun eerste klus in de Eredivisie is. Qua persoonlijkheid anders, qua visie en tactische ideeën anders, andere situatie op de club en een andere technische staf. Van Bommel nam Robbemond en Dirkx mee, RvN zou dan Rutten naast zich hebben. Wat je ook van Fred mag vinden, qua knowhow, ervaring en people management een compleet ander niveau dan die twee. Een prima vakman, als assistent van grote waarde geweest tijdens een van ons meest succesvolle periodes. Een betere assistent kun je je bijna niet wensen. Wat betreft RvN, onervarenheid hoeft niet per se iets te zeggen. De afgelopen 40 jaar zijn er 20 kampioenschappen gewonnen door trainers die bezig waren aan hun 1e klus.

Dat allemaal gezegd hebbende, zou dit niet mijn eerste keus zijn. Mijn eerste keus zou een bewezen trainer zijn die volgens moderne principes speelt, die het huidige team naar het volgende niveau kan brengen. Niet dat RvN dat niet zou kunnen of dat een grotere naam dat zeker wel zou kunnen, maar de kans met zo iemand is wel wat groter. Maar hier kan ik echt wel achterstaan, in ieder geval genoeg dat ik ze zeker het voordeel van de twijfel geef.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

d'Oude wrote: 22 Mar 2022, 11:26 - Er is nu een hele duidelijke hierarchie met Brands -> John de Jong -> Ruud
Waarom zou die er niet zijn met een andere trainer?
Ik denk (aanname) dat hij erop doelt dat die er bij de aanstelling van Van Bommel er niet was. Van Bommel achtte zich minimaal gelijkwaardig aan John de Jong en het werden werdstrijdjes ver pissen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
FOOTB_REM_S: No

RvN heeft daarnaast in tegenstelling tot MvB meer ervaring in het trainersvak ten tijde van (mogelijk) hoofdtrainerschap bij PSV.

MvB is een paar wedstrijden assistent geweest bij van Marwijk bij flutlanden en heeft een seizoen gedraaid bij PSV U19.

RvN daarentegen heeft ervaring als assistent bij Oranje onder 4 bondscoaches (Hiddink 10, Blind 10, de Boer 15 en Lodeweges 2). Jarenlang spitsentrainer geweest in de jeugd, twee seizoenen hoofdcoach van PSV U19 en nu een seizoen betaald voetbal met Jong PSV.

Vind ik een behoorlijk verschil eerlijk gezegd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik heb besloten, zonder enige achtergrond en logica, dat de aanstelling van voormalig topspits Ruud van Nistelrooij er voor gaat zorgen dat Vinicius ineens 40 doelpunten per seizoen gaat scoren en dat wij de grootste productiviteit gaan hebben in kansen omzetten naar goals.

Geen enkele reden voor, maar de zon schijnt, de werkdag gaat vlot en ik heb goeie zin!
Last edited by Ardbeg on 22 Mar 2022, 12:14, edited 1 time in total.
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
FOOTB_REM_S: No

VI en ED kwamen wederom weer samen met dit nieuws naar buiten. Zouden zij deze informatie direct vanuit PSV krijgen, en waarom zou PSV dan niet even wachten totdat het kogeltje rond is.

Of moet Van Nistelrooy echt nog worden overgehaald?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Wie het ook wordt, het doet me deugd om hier veel lange stukken te lezen waarin ieder netjes zijn zienswijze op dit gerucht toelicht en dat de discussie daarover lekker loopt. Dat is ook wel eens anders geweest en het is interessant om die diverse invalshoeken te lezen. Zeker met het idee in het achterhoofd dat niemand de wijsheid in pacht heeft en we geen van allen weten wat/wie PSV al geprobeerd heeft, wat van Nistelrooij inmiddels zelf er van vindt en wat de gedachte hierachter is. Maar de discussie leeft en dat vind ik mooi.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vind het inderdaad ook wel frappant dat het nieuws al op straat ligt. Zou ook zo maar een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn.

Ook na een nacht slapen ben ik niet kapot van de tandem Ruud-Fred. Ruud heeft gewoon nog nauwelijks iets bewezen als coach, laat staan als hoofdcoach van een topclub. Fred Rutten is (was?) een goede veldtrainer, maar echt een man die in de luwte moet werken. Of die combinatie genoeg is om tot successen te komen, ik heb er mijn twijfels bij.

Daarnaast had ik sowieso gehoopt dat we konden "doorselecteren", niet alleen in de spelersgroep maar ook in de technische staf. Met de tandem Ruud-Fred als opvolgers van Schmidt doen we niet aan doorselecteren, maar smijten we weer een jonge hond voor de groep. Een jonge hond met veel potentie, maar ook eentje die beginnersfouten zal gaan maken. En dat vind ik zonde, in een enorm belangrijk seizoen wat betreft Europese plaatsen en met Ajax dat zeer waarschijnlijk een pas op de plaats zal gaan maken. Het leek het perfecte seizoen om door te pakken, maar die ambitie straalt dit tweetal niet direct uit.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Wilysimba wrote: 22 Mar 2022, 12:00 VI en ED kwamen wederom weer samen met dit nieuws naar buiten. Zouden zij deze informatie direct vanuit PSV krijgen, en waarom zou PSV dan niet even wachten totdat het kogeltje rond is.

Of moet Van Nistelrooy echt nog worden overgehaald?
Als het zo geregiseerd naar buiten komt is het kogeltje rond.

Ik denk zelfs dat Rik het vorige week al wist, en Hiddink ook.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Ruud is echt een ideaal boegbeeld voor PSV. Daarnaast geloof ik niet in ervaring; als je goed genoeg bent, maakt leeftijd en ervaring vrij weinig uit. Ervaring kan helpen, maar geeft nul garantie.

Enige wat je met ervaring wel kunt is evalueren dus mag hopen dat De Jong geen zakken geld meer krijgt om te verkwanselen en dat adequate versterkingen voor de nieuwe trainer gehaald worden. Dan heb ik net zoveel vertrouwen in Van Nistelrooy als alle namen die afgelopen maanden concreet in de media genoemd zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 22 Mar 2022, 12:08 Als het zo geregiseerd naar buiten komt is het kogeltje rond.
Geregisseerd omdat Rik en Marco tegelijk het nieuws brengen? Wellicht delen ze info met elkaar? Maar wie weet is het een proefballonnetje. Deed Brands ook met Van Gaal. Kan uit de hoek van Fred komen natuurlijk. Of Hiddink.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Al met al ben ik het meeste eens met de volgende stelling: De meeste invloed richting het kampioenschap maak je met de kwaliteit van het elftal en de broederschap in de selectie en band met de staf. Als er een selectie wordt samengesteld met de juiste verhouding van talent, ervaring, scorend vermogen en de wil om met het mes tussen de tanden en met een leeuwenhart voor elkaar te knokken: Dan heb je met Ruud en zijn moderne, aantrekkelijke voetbal een mooie combi.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat ook vooral om de staf als geheel. Het trainersvak is nou eenmaal makkelijker met wat ervaring. Weten omgaan met tegenslagen, omgaan met muitende spelers, omgaan met allerlei andere belangen, al dat soort zaken is Ruud nog niet tegengekomen, niet in deze rol althans. Dan is het prettig om iemand als Fred Rutten naast je te hebben, want die heeft dat allemaal gezien en meegemaakt. Lijkt me qua persoonlijkheid ook nog eens een prima vent. Het is vooral die combi die het in deze fase een acceptabel idee maakt.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat Ruud een fijne vent is die echt genoeg steun zal gaan krijgen van bijvoorbeeld een Hiddink als PSV of hij daarom vraagt.
Een bak ervaring naast hem zetten en zelf heeft hij natuurlijk ook al genoeg ervaring als speler en beginnend trainer.

Ik ben steeds positiever aan het worden, zeker ook door de positieve posts hier.
Asjemenou
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 28 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat had ik graag een fitte Romero en Reis willen zien, als spitsen, onder Ruud en Fred.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Jammer dat het niet Bosz is geworden. Van Nistelrooij was er laatst heel duidelijk over dat hij er nog niet klaar voor is, dus vreemd dat dit op de een of andere manier toch wordt doorgedrukt en dat Van Nistelrooij schijnbaar daar in meegaat. Aan de laatste periode Rutten heb ik geen goed gevoel overgehouden. Het spel was toen echt niet om aan te gluren. Misschien dat hij in de luwte kan doen waar hij goed in is, namelijk omgaan met mensen. Het feit dat Rutten nog terug wil komen bij PSV vind ik wel bewonderenswaardig. Hij was namelijk de trainer tijdens 1 van de meest trieste gebeurtenissen uit de clubgeschiedenis. Die groep leeghoofden die de bus stond opwachten was zo kansloos en gênant, erger kan haast niet. Gelukkig heeft Rutten ze blijkbaar ook niet serieus genomen, maar apart is het wel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is trouwens best apart dat PSV al met Rutten aan het praten is. Dan lijkt mij het dat Ruud een aantal eisen heeft verteld aan Marcel Brands en die is ermee aan de slag gegaan.
Je gaat Rutten niet benaderen als Ruud niet de nieuwe trainer wil worden.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 22 Mar 2022, 14:04 Het is trouwens best apart dat PSV al met Rutten aan het praten is. Dan lijkt mij het dat Ruud een aantal eisen heeft verteld aan Marcel Brands en die is ermee aan de slag gegaan.
Je gaat Rutten niet benaderen als Ruud niet de nieuwe trainer wil worden.
Dus is het eigenlijk niet apart ;-)
YANKEE
Veelbelovend talent
Posts: 95
Joined: 04 Nov 2020, 14:53
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 22 Mar 2022, 13:58 Jammer dat het niet Bosz is geworden. Van Nistelrooij was er laatst heel duidelijk over dat hij er nog niet klaar voor is, dus vreemd dat dit op de een of andere manier toch wordt doorgedrukt en dat Van Nistelrooij schijnbaar daar in meegaat. Aan de laatste periode Rutten heb ik geen goed gevoel overgehouden. Het spel was toen echt niet om aan te gluren. Misschien dat hij in de luwte kan doen waar hij goed in is, namelijk omgaan met mensen. Het feit dat Rutten nog terug wil komen bij PSV vind ik wel bewonderenswaardig. Hij was namelijk de trainer tijdens 1 van de meest trieste gebeurtenissen uit de clubgeschiedenis. Die groep leeghoofden die de bus stond opwachten was zo kansloos en gênant, erger kan haast niet. Gelukkig heeft Rutten ze blijkbaar ook niet serieus genomen, maar apart is het wel.
WIJ ZIJN PSV GOFFEDOMME JONGUH NIE ZIJ DA ZIJN MAAR PASSANTUH!

Nee, maar buiten het feit dat ik nog niet overtuigd ben om Ruud al voor de groep te zetten, denk ik ook zeker niet dat we met Bosz iets op zouden schieten. Wat dat betreft snap ik de keuze best als je alle opties naast elkaar legt. Tenzij er nog een leuke buitenlandse trainer ergens rondwandelt waar ik niks van weet.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

iemand die iets zinnigs kan zeggen over Ruuds capaciteiten als trainer, en dan bedoel ik voetbal inhoudelijk, dus niet "heeft een goede uitstraling" en andere Rik Elfrink-achtige teksten. Ik zie alleen samenvattingen van Jong PSV, en die zien er doorgaans best goed uit. Maar ik vind Jong PSV ook altijd wat tricky omdat het zo inconsistent is kwa niveau; slechte keepers, matige verdedigers, wisselende spelers enz.

Iemand die er wat dieper op in kan gaan? Wat maakt hem een goede trainer of juist niet? Waarin blinken zijn teams uit? Hoe is zijn tactische kennis? Wat voor voetbal streeft hij na en waaraan zie je dat?

Van een Elfrink, God bless him, verwacht ik dit niet en van een Timmer eigenlijk ook niet. Maar wellicht dat een Heruone of een andere goede tacticus hier wel een antwoord op kan geven.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hier een korte tactische anaylse van Heruone in de topic van Ruud (via dat pijltje omhoog kom je bij de post uit):
Heruone wrote: 22 Dec 2021, 16:00
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Al komt er een analyse... dan nog is werken bij PSV 1 anders dan bij jong PSV. Veel meer druk en het moeten presteren. Bovendien heb je niet alleen te maken met talenten maar ook ervaren spelers. Kortom, in mijn ogen niet echt vergelijkbaar. Daarom alleen al is een paar jaar ervaring bij een Heerenveen of Utrecht heel prettig. In dat kader, als Ruud binnen een paar weken het toch weer wil doen, vind ik het van hem ook een grote gok. En ja, dat kan 50/50 worden, zoals bij elke trainer. Al komt Guardiola. Het gaat erom dat je zoveel mogelijk risico's kan afdekken. En dat is bij beginnende trainers als Cocu, v. Bommel en Ruudje nou eenmaal heel beperkt mogelijk.

Of je die gok (weer) wil nemen als club...dat moeten ze bij PSV zelf weten. Wat Maka ook zei, je kan als dit fout gaat niet nog eens zo'n traject aangaan. Dan neem je de trainerspositie bij PSV niet serieus genoeg in mijn ogen. Opleiden en leren (de begin fase van je carriere) doen ze maar elders in de ED of in het buitenland.

Neemt niet weg dat als deze combi het word ik natuurlijk van harte hoop dat het gaat lukken. Wat dat betreft is Ruud wel een icoon. Maarja, dat was v. Bommel ook en die vond ik ook zeer "verfrissend" ogen bij zijn start.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 22 Mar 2022, 15:38 Hier een korte tactische anaylse van Heruone in de topic van Ruud (via dat pijltje omhoog kom je bij de post uit):
Heruone wrote: 22 Dec 2021, 16:00
Thanks. Voor zijn doen een korte analyse 😬 hoop dat we nog meer te lezen krijgen.
Locked