Johan Bakayoko
-
- Legende
Alles zal afhangen van zijn mogelijkheid om te leren. Drie zaken die ik dit seizoen heel positief van hem vind en wat ik een jaar geleden niet gedacht had, is dat hij 1) Gigantische progressie heeft gemaakt, 2) op dit niveau laat zien een goed rendement te kunnen hebben en 3) hij een speler is waar altijd wel dreiging vanaf komt en waar een tegenstander dan ook rekening mee moet houden. Wil hij uiteindelijk doorbreken bij PSV, dan zal behalve de technische discipline die elke speler jonge speler moet leren is het veelzijdiger worden of zo extreem goed is waar hij nu op KKD al in uitblinkt dat dit wapen moeilijk te verdedigen is ook al ben je er op ingesteld.
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Nee echt waar, maar ja toen stonden er nog niet 20 man te filmen op mobieltjes langs de zijlijn. Kan ik ook niks aan doen.
Anders was ik allang viral gegaan met skillcompilaties...
- Juancho
- Mister PSV
Je vergeet er 1 ding bij te zeggen: voor jou was het vangnet achter de goal het doel waar je op mikte. Netjes strak linksboven in de kruizing!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Je schrijft skillcomplicaties fout.
- Juancho
- Mister PSV
Zou je het aandurven om hem als directe vervanger van Bruma te zien [mention]Massimo[/mention]? Mochten we die dus voor een leuk bedrag slijten dat je de centjes ergens anders in steekt en Bakayoko als vervanger neemt.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Vertessen was thuis tegen Twente ook geweldig op die positie. Als je Madueke verkoopt en met Doan Vertessen en Bakayoko het seizoen aanvangt dan kun je altijd nog kijken of het voldoende is of niet. Die kans verdient Bakayoko nu wel en dat is ook de visie van onze club.
- Joenepsv
- Legende
Als Ruud hoofdtrainer wordt voorspel ik een mooie toekomst voor Bakayoko. Die ziet het echt in hem zitten en onder Ruud heeft Bakayoko zich sterk ontwikkeld. Was altijd al een goede voetballer maar hij weet dit seizoen zijn acties ook om te zetten in rendement. Die jongen is klaar voor het eerste elftal naar mijn mening.
-
- Legende
Ik zie in hem meer een rechtsbuiten. Het zou je 4e buitenspeler kunnen zijn, maar mijn voorkeur gaat als 5e. Dan kan hij met een regelmatige invalbeurt komend seizoen zich verder ontwikkelen.
- Juancho
- Mister PSV
Bruma speelt ook zowel links als rechts toch? Maar als je Bakayoko als 4de/4de keuze ziet dan wil je dus als ik het goed begrijp ook vervangers voor spelers als Bruma? Sowieso mis je zelfs met 1 extra aankoop nog een speler toch? Noni/?/Vertessen?/Bakayoko. Zoiets?
Het zou mooi zijn als je weer een doorstroming hebt vanuit Jong die een jaartje kan rijpen achter de eerste keuze, maar wat ik begrijp krijgen we die talenten komend seizoen niet door vanuit Jong. Dus daar moet je dan als club wel iets mee, maar dat valt volgens mij ook in dat speciale talentenfonds.
-
- Legende
De aanval is in de breedte op dit moment veruit het dikst bezet. Als je beoogde basis nu Gakpo, Zahavi en Madueke is, dan heb je voor de voorste drie posities ook nog Doan, Bruma, Vertessen, Vinicius en Zahavi. En dan zitten daarachter ook nog Bakayoko en Fofana. Als ik Vertessen even meereken als rechtsbuiten dan zijn dat 2 linksbuitens, 4 spitsen en 4 rechtsbuitens. Op links zit op dit moment Veerman tussen Gakpo en Bruma, maar die kan volgend seizoen zomaar weer vast op het middenveld belanden. Links voorin is dus de zwakke plek bij PSV qua breedte. (vroeger was dit juist rechts) Op dit positie heb je een kwaliteitsimpuls nodig en waarschijnlijk wel 2 na het vertrek van Gakpo. Bruma moet je trouwens met zijn salaris nog maar eens kwijt zien te spelen. Zal niet makkelijk worden en de opties Rusland en Oekraïne komen nu te vervallen die nog wel eens dit soort dure spelers willen halen. Tevens komt er op dit moment ook niks door aan de linkerkant van onderaf.
Er zijn op dit moment nog zoveel keuzes en variabelen waar je nu mee te maken hebt, dat ik het nog heel lastig in te schatten vind hoe het er uit gaat komen te zien. Op het eerste oog, denk ik aan 2 linksbuitens, 2 rechtsbuitens en daarachter Bakayoko.
Er zijn op dit moment nog zoveel keuzes en variabelen waar je nu mee te maken hebt, dat ik het nog heel lastig in te schatten vind hoe het er uit gaat komen te zien. Op het eerste oog, denk ik aan 2 linksbuitens, 2 rechtsbuitens en daarachter Bakayoko.
- DonyellMalen
- Legende
Je analyse klopt ja. Voorin is de keuze op linksbuiten een stuk minder dan op rechts, al helemaal na het mogelijk vertrek van Cody natuurlijk. Naar mijn idee is de linksbuitenpositie echter wel een positie waar op de markt genoeg keuze voor is. Zie bijvoorbeeld ook bij Oranje, waar er een overschot is aan spelers die het best zijn op links, waar er juist een tekort is op rechts.
Bakayoko moet volgend jaar gewoon veel mee gaan draaien met het eerste en zich opwerken als vaste invaller. Ruud kent hem al, dat werkt alleen maar in zijn voordeel en zal hem ook vertrouwen geven.
Bakayoko moet volgend jaar gewoon veel mee gaan draaien met het eerste en zich opwerken als vaste invaller. Ruud kent hem al, dat werkt alleen maar in zijn voordeel en zal hem ook vertrouwen geven.
- Juancho
- Mister PSV
Ja maar ik bedoel specifiek voor komend seizoen. Dan kan je er dus wel van uitgaan lijkt me dat je Zahavi/Vinicius/Bruma/Romero en waarschijnlijk ook Gakpo niet mee hoeft te rekenen als opties. Dus ontstaat er dan een nieuwe situatie. En in die situatie, is een Bakayoko dan al zover dat hij ala Depay/Malen/Gakpo kan doorstromen als groot talent achter de 1e keuze voor links/rechts voor? Of komt dat nog te vroeg en is hij wat jij zegt 3de/4de keuze?Massimo wrote: ↑29 Mar 2022, 10:38 De aanval is in de breedte op dit moment veruit het dikst bezet. Als je beoogde basis nu Gakpo, Zahavi en Madueke is, dan heb je voor de voorste drie posities ook nog Doan, Bruma, Vertessen, Vinicius en Zahavi. En dan zitten daarachter ook nog Bakayoko en Fofana. Als ik Vertessen even meereken als rechtsbuiten dan zijn dat 2 linksbuitens, 4 spitsen en 4 rechtsbuitens. Op links zit op dit moment Veerman tussen Gakpo en Bruma, maar die kan volgend seizoen zomaar weer vast op het middenveld belanden. Links voorin is dus de zwakke plek bij PSV qua breedte. (vroeger was dit juist rechts) Op dit positie heb je een kwaliteitsimpuls nodig en waarschijnlijk wel 2 na het vertrek van Gakpo. Bruma moet je trouwens met zijn salaris nog maar eens kwijt zien te spelen. Zal niet makkelijk worden en de opties Rusland en Oekraïne komen nu te vervallen die nog wel eens dit soort dure spelers willen halen. Tevens komt er op dit moment ook niks door aan de linkerkant van onderaf.
Linksvoor: Gakpo/aankoop of als Gakpo gaat 2 aankopen
Rechtsvoor: Noni/Doan/Vertessen/Bakayoko
Spits: Aankoop 1/aankoop 2/Fofana
Zoiets? Of sluiten Bakayoko en Fofana (erg blessure gevoelig toch?) zelfs nog een plekje in de rij naar achteren omdat ze simpelweg nog niet zover zijn?
-
- Vaste waarde in elftal
Heeft op 17de al drie (!) zware blessures gehad en nu herstellende van de vierde.
Kent RvN al sinds zijn tijd bij PSV 018 dus qua kwaliteiten zal RvN wel een beeld van hem hebben.
On topic: ik denk dat eventuele transfers van Doan en Madueke bepalend zijn voor Bakayoko. Ik zie Doan wel vertrekken bij een goed bod (rondom betaalde prijs) en Madueke alleen bij de hoofdprijs (25 milj plus). Tevens zal een komst van RvN naar PSV 1 de kansen op doorstomen van Bakayoko wel vergroten.
Mijn vermoeden is sowieso dat Ruud gezien wordt als een coach die de kansen geeft (moet geven) aan jeugdspelers. Past bij de visie van talent kopen, opleiden en verkopen.
One can only hope
-
- Vedette
-
- Nationale topspeler
En wat voor goals..
Valt in 60e minuut in. Legt er van buiten de 16 één in de lange kruising en één in de korte.
-
- Vedette
Het wordt hier vaak aangestipt, dat een speler voor de top op zijn minst 1 echt wapen moet hebben om echt een meerwaarde te kunnen worden (zoals pass-trap bij Veerman). Bakayoko heeft dat ook met zijn trap en met zijn actie. Komende zomer gewoon met 1 mee in de voorbereiding. Kan een sensatie worden, komend seizoen al!