Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Duurt een paar jaar maar dan heb je ook wat. Echt een fijne speler geworden hè.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

Grasmat wrote: 17 Mar 2022, 21:23 Duurt een paar jaar maar dan heb je ook wat. Echt een fijne speler geworden hè.
Met dank aan Schmidt die hem wel het vertrouwen gaf zelf toen hij nog geblesseerd was.
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

Grasmat wrote: 17 Mar 2022, 21:23 Duurt een paar jaar maar dan heb je ook wat. Echt een fijne speler geworden hè.
Wel balen dat we hem moeten missen in de volgende Europese ronde.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het is geen wonderspeler, maar als PSV goed druk weet te zetten, dan is hij zo ontzettend belangrijk.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Kleunt er iedere keer lekker in inderdaad! :)
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Guti en Veerman hebben samen wellicht genoeg kwaliteit om het vertrek van Sangaré in de basis op te vangen dus dan is een contractverlenging langzamerhand wel logisch vanuit PSV perspectief. Dan haal je Q. Timber erbij voor de toekomst en dan kun je in augustus de eerste prijs van het volgende seizoen ophalen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Weer een goede pot. Is er trouwens nog iets met Guti en een tattoo? Ik was het even vergeten...
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk nog steeds dat hij handelingssnelheid tekort komt op hoger niveau, maar hij speelt dit seizoen meestal ontzettend goed.
Hij vormt een ijzersterk duo met Sanagaré, zijn spel is degelijk, betrouwbaar en belangrijk.

Zonde dat hij geschorst is voor de 1e wedstrijd in de kwartfinale, maar de reden voor zijn kaart is positief. Zijn kaart was heel makkelijk gegeven en ook onnodig, maar zijn protest bij de scheids was volkomen terecht.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22

Mooiste moment van de avond vond ik de reactie van Guti op die aanslag op Gakpo. Dat liet zien dat het een team is en ze voor elkaar door het vuur willen gaan. Dat is bij Guti wel eens anders geweest is mijn idee.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Mooi die felheid de laatste tijd idd. Hebben we ons toch maar mooi vergist met de uitspraak 'Hebben wij weer de enige Mexicaan zonder pit'. Die gele kaart was shit, zeker als je die plaatst naast de gele kaart voor de overtreding tegen Gakpo. Ben zelf scheids op bescheiden niveau, maar kan het niet hebben dat praten of een felle reactie met woorden even zwaar bestraft wordt als zo'n trap, hoewel ik begrip heb voor het beschermen van de 'autoriteit' van de scheids. Maarach, dat gaat al decennia lang zo :confused:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Zowel Guti als Vega zijn ingevallen tegen USA in een bloedeloze remise. Ondanks 5 gele kaarten in de eerste helft nier eens rood.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

In de Peesjevee-podcast werder wat cijfers aangehaald van PSV met en zonder Guti.

Winstpercentage met Guti 84%
Zonder Guti 71%

Tegendoelpunten met Guti 0.6
Zonder Guti 1.6

Doelpunten met Guti 2.8
Zonder Guti 2.3

Onderstreept het idee dat de meesten toch al hadden dat het met Guti een stuk beter staat.

Moet zeggen dat ik zelf nog wel wat twijfels heb over of hij mee kan als het niveau omhoog gaat, maar hij lijkt ook nog wel steeds een beetje beter te worden. In ieder geval grote klasse hoe hij zich heeft teruggeknokt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Absoluut verlengen deze koning. Geen twijfel over.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Jammer dat hij tegen Twente niet mee kan doen, aangezien hij echt vlak daarvoor nog een interland speelt met Mexico
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 25 Mar 2022, 08:41 Absoluut verlengen deze koning. Geen twijfel over.
Het is een aardige speler en hij valt 100% mee na jaren tegenvallen maar koning, dat vind ik weggelegd voor een heel ander kaliber speler.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Ardbeg wrote: 25 Mar 2022, 09:19
ShovingNE2 wrote: 25 Mar 2022, 08:41 Absoluut verlengen deze koning. Geen twijfel over.
Het is een aardige speler en hij valt 100% mee na jaren tegenvallen maar koning, dat vind ik weggelegd voor een heel ander kaliber speler.
Inderdaad, maakt ook af en toe nog een grote fout. Was dat niet uit bij Sociedad? Hij speelt dit jaar echt goed, zonder twijfel. Een verlenging zou nu opzich ook op zijn plaats zijn. Maar mocht een nieuwe trainer een andere invulling aan het spel geven zou ik ook niet heel rouwig zijn om een eventueel vertrek,
Saibari is underrated.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Tijn wrote: 25 Mar 2022, 08:50 Jammer dat hij tegen Twente niet mee kan doen, aangezien hij echt vlak daarvoor nog een interland speelt met Mexico
Serieus? Die gaan we heel erg missen dan... Voor de organisatie momenteel misschien nog wel belangrijker dan Sangaré.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Laten we niet overdrijven.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Trixm wrote: 25 Mar 2022, 09:45 Inderdaad, maakt ook af en toe nog een grote fout. Was dat niet uit bij Sociedad?
Klopt. Maar dit doet letterlijk iedere speler ter wereld natuurlijk. 'Maakt af en toe een grote fout'
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Thijs wrote: 25 Mar 2022, 09:54 Laten we niet overdrijven.
Wie wil je dan op zijn plek zetten? Een Van Ginkel zonder ritme? Of de defensief onbetrouwbaardere Veerman?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Chucky wrote: 25 Mar 2022, 09:56
Thijs wrote: 25 Mar 2022, 09:54 Laten we niet overdrijven.
Wie wil je dan op zijn plek zetten? Een Van Ginkel zonder ritme? Of de defensief onbetrouwbaardere Veerman?
Jij claimde dat Guti belangrijk is dan Sangaré. Ik denk dat Sangaré met Ginkel of Veerman vervangen problematischer is dan Guti. Zeker tegen Twente moet je dat echt wel kunnen redden met Sanagaré-Veerman. Zo niet, kan de euforie rondom Veerman direct stoppen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als je hem moet laten gaan krijg je max 3 a 4 miljoen voor hem en daar koop je niet snel een betere versie voor terug.

Overigens mist hij niet alleen Twente maar ook Leicester (ongelukkig) en dat zijn net weer 2 wedstrijden waar je hem wel goed kunt gebruiken.

Niet om die statistieken de debunken want ik zie ook zijn meerwaarde en hoop dat hij verlengd, maaaaaar hij kwam er natuurlijk pas in op 17 november na de resultaten tegen Ajax Feyenoord Sociedad en Monaco en miste ook AZ. Dus als je een negatieve anti Guti persoon bent zou je kunnen zeggen dat zijn beste resultaat Kopenhagen uit is met kort daarop Vitesse/Utrecht thuis en uit. Dus het makkelijk schema heeft hem geholpen. Maar gelukkig ben ik dat niet en zeg ik nogmaals dat ik hoop dat we hem aan Veerman kunnen koppelen omdat ik geloof dat zij samen het vertrek van Sangaré draaglijker kunnen maken.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Thijs wrote: 25 Mar 2022, 10:03
Chucky wrote: 25 Mar 2022, 09:56

Wie wil je dan op zijn plek zetten? Een Van Ginkel zonder ritme? Of de defensief onbetrouwbaardere Veerman?
Jij claimde dat Guti belangrijk is dan Sangaré. Ik denk dat Sangaré met Ginkel of Veerman vervangen problematischer is dan Guti. Zeker tegen Twente moet je dat echt wel kunnen redden met Sanagaré-Veerman. Zo niet, kan de euforie rondom Veerman direct stoppen.
Individueel is Sangaré de betere speler, maar voor de balans en organisatie is Guti misschien nog wel belangrijker momenteel. Vooral omdat ik denk dat die nu moeilijker te vervangen is binnen de huidige selectie.

Guti is de meest naar achteren geschoven middenvelder, en daar hebben we nu dus geen directe vervanger voor.
Je kunt Veerman opstellen, maar Sangaré zal dan een iets andere rol krijgen waardoor de organisatie weer iets anders komt te staan. Sangaré kun je 1-op-1 relatief eenvoudiger vervangen door Veerman, zonder teveel te moeten schuiven.

Guti gaan we imo dus flink missen tegen Twente, al moeten we het alsnog 'gewoon' kunnen redden met Sangaré-Veerman.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Met guti is PSV defensiever gaan spelen, en dat werpt zijn vruchten af tegen de zwakkere tegenstanders. Want we geven minder gemakkelijk doelpunten weg en dat is het grote manco van PSV onder schmidt.

Maar .. in de wedstrijden tegen de topploegen, ben ik allesbehalve overtuigd, ook verdedigend niet. Hij oogt dan traag en komt vaak te laat. Oogt als een werkvoetballer die teveel loopt omdat hij niet op de goede plaats staat.

Aanvallend..tja. vooral balletjes breed hee. Zou zo een jongen nu echt plezier aan voetbal beleven ?

Nou goed, het is een fijne prof. Geen gezeik, werlt altijd hard. Dus als PSV mag je blij zijn als je hem als 12e man erbij kan houden. Die plek is vacant omdat mauro naar de top 11 is :-)
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Is gewoon niet scherp/fit. Kan gewoon niet met z'n man meelopen en wordt op snelheid afgetroefd.
Post Reply