Ren Höek wrote: ↑25 Mar 2022, 08:12
Niet voor niets mocht Mvogo vertrekken en stond Ortega klaar om als vervanger gehaald te worden, en die komt niet voor de bank.
Is dat echt zo of is dat wishful thinking van dit forum? Er waren roddels over interesse van PSV in Ortega en Mvogo werd in verband gebracht met andere clubs maar dit was niet bevestigt als het 1-2 'tje dat jij nu omschrijft.
Helaas, overigens.
Massimo wrote: ↑24 Mar 2022, 21:44
Het is echt de vraag hoe ze bij PSV intern naar Drommel kijken.
Niet voor niets mocht Mvogo vertrekken en stond Ortega klaar om als vervanger gehaald te worden, en die komt niet voor de bank.
Sensation wrote: ↑24 Mar 2022, 22:15
In het tweede geval blijft Jonas Omlin interessant
Schat je hem hoger in dan Ortega?
Pfoeh dat is in mijn ogen echt stuivertje wisselen, Ortega is denk ik wat beter in meevoetballend en wat betere reflexen, Omlin langer en betrouwbaarder bij voorzetten en wat ik benoemde, het naar de zijkant stoppen. Ortega is net wat kleiner maar wel katachtiger, maar maakt het lastiger ballen echt goed weg te werken.
d'Oude wrote: ↑25 Mar 2022, 08:21
Is dat echt zo of is dat wishful thinking van dit forum? Er waren roddels over interesse van PSV in Ortega en Mvogo werd in verband gebracht met andere clubs maar dit was niet bevestigt als het 1-2 'tje dat jij nu omschrijft.
Er werd door meerdere bronnen gemeld dat PSV serieuze interesse had in Ortega als opvolger van Mvogo, die mocht vertrekken en in de belangstelling stond van 2 Franse clubs. Dat leek mij een duidelijke zaak.
Helaas vertrok Mvogo uiteindelijk niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
PSV heeft na Gomes echt een slecht track record wat betreft keepers. Zoet heeft 1 bivenmatig seizoen gehad, maar ook hij kwam gemiddeld tekort. Het is echt de vraag hoe ze bij PSV intern naar Drommel kijken.
Zoet was gewoon prima voor PSV, met één duidelijk mindere periode. Ik geloof ook niet dat je zo vaak kampioen kan worden met een matige keeper.
PSV heeft na Gomes echt een slecht track record wat betreft keepers. Zoet heeft 1 bivenmatig seizoen gehad, maar ook hij kwam gemiddeld tekort. Het is echt de vraag hoe ze bij PSV intern naar Drommel kijken.
Zoet was gewoon prima voor PSV, met één duidelijk mindere periode. Ik geloof ook niet dat je zo vaak kampioen kan worden met een matige keeper.
Zoet was matig voor PSV, met één duidelijk betere periode.
Menno1 wrote: ↑25 Mar 2022, 09:55
Maar zou het wel moeten zijn. Of in ieder geval vlak er onder.
Gomes was op een gegeven moment één van de top 5 keepers van Europa. Dat is leuk om naar te streven, en die uitzonderingen moeten er zijn. Dit is geen realistische norm zou ik zeggen.
Persepolis wrote: ↑25 Mar 2022, 10:13
Er moet toch een niveau zijn tussen Zoet/Waterreus/Isaksson en Gomes?
De Bijlow's en Cillessen's van deze wereld?
Bijvoorbeeld. Dat is al een niveau hoger dan de Waterman, Isaksson en Zoets van deze wereld. En volstrekt haalbaar normaal gezien, als je maar wilt investeren.
Precies degenen die genoemd worden inderdaad. Het moet niet zo zijn dat PSV continu met niveau Zoet (behalve 2015/16) of Isaksson zit, met om de 20 jaar een uitschieter naar niveau Gomes.
Als je een top keeper (voor PSV doen) wil moet je niet zo miepen over de centjes. Ik blijf het idioot vinden dat er veelal wordt geroepen dat een keeper niet zoveel mag kosten. Dan krijg je dus het niveau waar PSV al jaren mee loopt te kloten.
Als een top keeper 10 miljoen kost... Dan is het dat waard. Net zoals een topspits die 25+ goals dat waard is. Dat levert je de benodigde punten op om kampioen te worden, de titel te pakken. Ga maar na wat Drommel en Mvogo ons aan punten hebben gekost. Bizar.
De keeper is zo'n vreselijk onderschatte positie in het elftal ivm de gewenste uitgaven... Wil je een top keeper en zeker dus van hoger niveau van de laatste jaren zal je de portemonnee moeten trekken (of een gelukje met transfervrij).
Last edited by Juancho on 25 Mar 2022, 16:22, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Juancho wrote: ↑25 Mar 2022, 16:21
Als je een top keeper (voor PSV doen) wil mort je niet zo miepen over de centjes. Ik blijf het idioot vinden dat er veelal wordt geroepen dat een keeper niet zoveel mag kosten. Dan krijg je dus het niveau waar PSV al jaren mee loopt te kloten.
Als een top keeper 10 miljoen kost... Dan is het dat waard. Net zoals een topspits die 25+ goals dat waard is.
De keeper is zo'n vreselijk onderschatte positie in het elftal ivm de gewenste uitgaven... Wil je een top keeper en zeker dus van hoger niveau van de laatste jaren zal je de portemonnee moeten trekken (of een gelukje met transfervrij).
Hear hear!
Precies dit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Helemaal eens. Maar wie roept er dan dat een keeper niet veel mag kosten? Ik hoor dat eigenlijk nooit. Het is volgens mij meer dat er niet zoveel goede keepers rondlopen. Ook met 10 miljoen zou ik niet weten wie we moeten halen.
Juancho wrote: ↑25 Mar 2022, 16:21
Als je een top keeper (voor PSV doen) wil moet je niet zo miepen over de centjes. Ik blijf het idioot vinden dat er veelal wordt geroepen dat een keeper niet zoveel mag kosten. Dan krijg je dus het niveau waar PSV al jaren mee loopt te kloten.
Als een top keeper 10 miljoen kost... Dan is het dat waard. Net zoals een topspits die 25+ goals dat waard is. Dat levert je de benodigde punten op om kampioen te worden, de titel te pakken. Ga maar na wat Drommel en Mvogo ons aan punten hebben gekost. Bizar.
Ik ben het met je eens. Met een topkeeper stonden we nu bovenaan, daar is denk ik iedereen wel van overtuigd. Zelfs met een goede keeper in plaats van een "top"keeper. Als ik het mij goed herinner dan is Joel zelfs de duurste keeper-aankoop ooit in de complete Eredivisie historie. Wat kan dan de reden zijn dat clubs relatief weinig geld aan een keeper willen besteden? Het is wel zo dat keepers over het algemeen minder opbrengen dan een goede aanvaller. Kijkt PSV meer naar wat in potentie afgeschreven kan worden dan wat er te winnen valt? Wellicht moet het in die hoek gezocht worden? Blijft vreemd.
Thijs wrote: ↑25 Mar 2022, 16:25
Ja, gewoon Lafont halen dus.
Lafont of Luis Maximiano zijn Europees wel hele grote talenten. Zo'n Maximiano is afgelopen zomer voor 4,5 mil van Sporting Lissabon naar Granada gegaan. Die mogen wij toch wel binnen kunnen hengelen als je nu zo'n 8mil bied.
Wil je echt iets geks, maar dat is haast ondenkbaar, Ugurcan Cakir van Trabzonspor en eerste keeper Turkije. Leeds heeft interesse en zou zo'n 18mil moeten kosten. Hoogste reddingspercentage van heel Europa (althans, ten tijde dat er een artikel over verscheen in ik dacht januari of februari). Staat op dit moment op een reddingspercentage van 83%, vorig seizoen zat hij op ruim 79% wat ook al flink hoog is. Ter vergelijking; Drommel zit nu op 61 en vorig seizoen op 71. Een keeper als Bijlow zit nu op 72 en vorig seizoen op 77.
Naja goed, een hele lofzang ten spijt; ik denk dat 8-10mil voor een keeper voor Eredivisie begrippen al een hoop is, laat staan 18-20mil... Maar ik zou het wel weten