Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Noosa wrote: 21 Mar 2022, 22:41 Ik ben fan van Ruud, maar heb nu mijn twijfels. Hij zegt in december in een interview dat hij nog een jaar of 2 de tijd wil nemen. Toen Schmidt zijn vertrek aankondigde is PSV met hem gaan praten en heeft hij "nee" gezegd. Moet dat niet gewoon gerespecteerd worden? Ik hen het gevoel dat hij nu gepushed wordt om iets te gaan doen waar hij zelf nog niet achterstraat...
Het zou ook raar zijn geweest wanneer Ruud had gezegd klaar was voor PSV 1. Die uitspraken van Ruud mag je best in een bepaalde context plaatsen. Met Brands aan boord, die Ruud weet te raken en te stimuleren, tezamen met een plan om de valkuilen te voorkomen (Fred Rutten), tezamen met het aankomende vertrek van Ten Hag (eerder genoemd als ideaal instapmoment voor Ruud) lijkt het me niet alsof Ruud nu wordt gepushed tegen zijn wil in. Ik gok dat hij er veel over heeft nagedacht, voelt dat de randvoorwaarden er nu zijn, en verdomd hongerig en gedreven is om dit te doen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

In 8 weken is Brands gekomen en is Ajax ingestort. Ik ben benieuwd naar zijn eigen verhaal voor ik hem veroordeel.

Ik merk aan mezelf dat ik toch de aanstelling van Rutten minder vindt aan deze combi. Een vd Gaag of een Schreuder had ik meer zien zitten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 21 Mar 2022, 22:49 In 8 weken is Brands gekomen en is Ajax ingestort. Ik ben benieuwd naar zijn eigen verhaal voor ik hem veroordeel.

Ik merk aan mezelf dat ik toch de aanstelling van Rutten minder vindt aan deze combi. Een vd Gaag of een Schreuder had ik meer zien zitten.
Bedoel je dan als assistent of als hoofdtrainer?
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Prima om Ruud aan te stellen, maar dan moet er wel 1 voorwaarde zijn:
- de Jong en Brands zorgen ervoor dat er een team staat dat meedoet om het kampioenschap en Europees Goed mee kan doen. Er wordt niet tot eind augustus gewacht op wat mogelijke aanwinsten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joosth wrote: 21 Mar 2022, 22:53 Prima om Ruud aan te stellen, maar dan moet er wel 1 voorwaarde zijn:
- de Jong en Brands zorgen ervoor dat er een team staat dat meedoet om het kampioenschap en Europees Goed mee kan doen. Er wordt niet tot eind augustus gewacht op wat mogelijke aanwinsten.
Geloof maar dat Brands en De Jong hetzelfde doel hebben als wij hier: kampioen worden. Die doen er echt wel alles aan om een topselectie neer te zetten.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ik zie niet in waarom het vertrek van Ten Hag relevant is voor RvN zijn keuze.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:53
11 Sir Tinus wrote: 21 Mar 2022, 22:49 In 8 weken is Brands gekomen en is Ajax ingestort. Ik ben benieuwd naar zijn eigen verhaal voor ik hem veroordeel.

Ik merk aan mezelf dat ik toch de aanstelling van Rutten minder vindt aan deze combi. Een vd Gaag of een Schreuder had ik meer zien zitten.
Bedoel je dan als assistent of als hoofdtrainer?
Haha assistent uiteraard.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:54
Joosth wrote: 21 Mar 2022, 22:53 Prima om Ruud aan te stellen, maar dan moet er wel 1 voorwaarde zijn:
- de Jong en Brands zorgen ervoor dat er een team staat dat meedoet om het kampioenschap en Europees Goed mee kan doen. Er wordt niet tot eind augustus gewacht op wat mogelijke aanwinsten.
Geloof maar dat Brands en De Jong hetzelfde doel hebben als wij hier: kampioen worden. Die doen er echt wel alles aan om een topselectie neer te zetten.
Elk jaar wil PSV kampioen maken maar ik vind dat voor 95% van alle gevallen dat de selectie (dus ook met de juiste balans qua spelers) de trainer maakt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 21 Mar 2022, 22:57
Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:53
Bedoel je dan als assistent of als hoofdtrainer?
Haha assistent uiteraard.
Ja daar ging ik stiekem al vanuit, maar de namen die je noemde waren niet realistisch als assistent. Dus dacht vraag het toch maar even. :tear:
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
FOOTB_REM_S: No

Joosth wrote: 21 Mar 2022, 22:53 Prima om Ruud aan te stellen, maar dan moet er wel 1 voorwaarde zijn:
- de Jong en Brands zorgen ervoor dat er een team staat dat meedoet om het kampioenschap en Europees Goed mee kan doen. Er wordt niet tot eind augustus gewacht op wat mogelijke aanwinsten.
Zullen we die voorwaarde ook stellen als ze een andere trainer aanstellen?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ruud van Nistelrooij, alleen de naam is al legendarisch. Ik kan niet wachten om hem weer toe te zingen. Er is veel scepsis op het forum, wat ik wel enigszins begrijp. De afgelopen drie jaar heb ik in het begin ook met enige twijfel naar zijn werkzaamheden gekeken. Is dit weer een oud voetballer die denkt dat hij op het gemakkie het topvoetbal in kan rollen? Van Bommel begon bijvoorbeeld uitstekend in de onder 19, veldspel was prima, de resultaten waren uitstekend, de persoon straalde autoriteit uit. Eigenlijk was de weg naar het Philips stadion al helemaal vrijgemaakt.

Ruud is anders dan van Bommel, straalt in mijn ogen iets minder autoriteit uit en is meer gericht op reflectie en samenwerking. In zijn eerste periode in de u19 vond ik het lastig om een duidelijk spelpatroon te halen, de resultaten waren prima. Het afgelopen jaar is er speltechnisch ook een omzetting geweest. Steeds meer hoog druk zetten met net als Schmidt een soort van valse tweede spits. Dit heeft bij vlagen echt heel goed gefunctioneerd. Jong PSV heeft een aantal wedstrijden gespeeld die mijn inziens de tactiek van Schmidt beter uitvoerde dan laatstgenoemde zelf. En dat met een relatief gemankeerd elftal. Patronen realiseren bij Jong PSV is uiterst moeilijk. Wisselende spelers, leeftijdscategorie die veel wispelturigheid met zich mee brengt en als laatste een halve selectie die het niveau niet aankunnen. Er zit logischerwijs veel opvulling bij.

Ruud heeft inmiddels met veel spelers selectie spelers samengewerkt, Teze, Obispo, Vertessen en Madueke om er een paar te noemen. laatstgenoemde maakte onder Ruud een mooie ontwikkeling door en gaf zelf ook aan dat Ruud daar een belangrijke rol in speelde. https://www.thesun.co.uk/sport/football ... sv-london/ Het lijkt erop alsof Bakayoko een zelfde feel met RvN heeft. Daarnaast was het voor Noni een incentive om naar PSV te komen.

Alles wijst er in ieder geval op dat hij naast de spelers staat waar het kan en er boven staat als het moet. Dat het kan donderen als het fou gaat heeft hij mijn inziens al voldoende bewezen in zijn carrière, Ruud is een winnaar. In gesprek met de trainer, waarom doen we dit. Allemaal kenmerken van een trainer in spé. De gelekte plannen uit de media zijn om Fred Rutten naast hem te zetten. Een bewezen veldtrainer die juist het charisma en de uitstraling van RvN ontbeerde. Vraag het na binnen PSV / Feyenoord / Twente en andere plekken, Rutten is een van de beste veldtrainers die er in Nederland is. Een van de leerlingen van Rutten bij PSV en twente is Erik ten Hag.

De onzekerheid of het gaat werken is ook logisch. Ik kan niet aangeven of het succes gaat opleveren of niet. Aan de andere kant worden die garanties niet gegeven in het topvoetbal. Hier en daar lees je berichten als "ik snap niet dat RvN gepusht wordt om trainer te worden". Ruud is 45 jaar, je wordt niet gepusht. Je voert gesprekken over de toekomst, waarin ter sprake komt, "zijn er omstandigheden waarin je wel deze taak op je wil nemen", Kunnen wij die omgeving voor jou creëren?" Voor een tiener komt daar druk bij kijken, voor de rest is het een volwassen man die zich sowieso niet laten piepelen of in een hoekje duwen. Sowieso is de hele cultuur binnen PSV niet zo. Daarom vind ik dit ook een kul argument.

Ten aanzien van het gevoerde beleid vind ik het wél een logische keuze. Binnen de directie is een nieuwe koerswijze ingezet onder leiding van van der Wallen om meer toptalenten in de categorie 16-19 aan te trekken. De groep waar RvN een goede feel mee heeft. Hij heeft met meerdere spelers bewezen dat hij ze een stap kan laten zetten. Voor die groep is het ook een belangrijke incentive om naar PSV te komen om onder leiding van RvN door te ontwikkelen als topvoetballer. Daarnaast is het qua speelwijze ook geen grote omzetting. Mits hij verder gaat op de speelwijze die hij het afgelopen jaar geïmplementeerd heeft bij jong. Ik heb er een goed gevoel over. RvN is een topkandidaat voor PSV.
Saibari is underrated.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 22 Mar 2022, 09:38 Ruud van Nistelrooij, alleen de naam is al legendarisch. Ik kan niet wachten om hem weer toe te zingen. Er is veel scepsis op het forum, wat ik wel enigszins begrijp. De afgelopen drie jaar heb ik in het begin ook met enige twijfel naar zijn werkzaamheden gekeken. Is dit weer een oud voetballer die denkt dat hij op het gemakkie het topvoetbal in kan rollen? Van Bommel begon bijvoorbeeld uitstekend in de onder 19, veldspel was prima, de resultaten waren uitstekend, de persoon straalde autoriteit uit. Eigenlijk was de weg naar het Philips stadion al helemaal vrijgemaakt.

Ruud is anders dan van Bommel, straalt in mijn ogen iets minder autoriteit uit en is meer gericht op reflectie en samenwerking. In zijn eerste periode in de u19 vond ik het lastig om een duidelijk spelpatroon te halen, de resultaten waren prima. Het afgelopen jaar is er speltechnisch ook een omzetting geweest. Steeds meer hoog druk zetten met net als Schmidt een soort van valse tweede spits. Dit heeft bij vlagen echt heel goed gefunctioneerd. Jong PSV heeft een aantal wedstrijden gespeeld die mijn inziens de tactiek van Schmidt beter uitvoerde dan laatstgenoemde zelf. En dat met een relatief gemankeerd elftal. Patronen realiseren bij Jong PSV is uiterst moeilijk. Wisselende spelers, leeftijdscategorie die veel wispelturigheid met zich mee brengt en als laatste een halve selectie die het niveau niet aankunnen. Er zit logischerwijs veel opvulling bij.

Ruud heeft inmiddels met veel spelers selectie spelers samengewerkt, Teze, Obispo, Vertessen en Madueke om er een paar te noemen. laatstgenoemde maakte onder Ruud een mooie ontwikkeling door en gaf zelf ook aan dat Ruud daar een belangrijke rol in speelde. https://www.thesun.co.uk/sport/football ... sv-london/ Het lijkt erop alsof Bakayoko een zelfde feel met RvN heeft. Daarnaast was het voor Noni een incentive om naar PSV te komen.

Alles wijst er in ieder geval op dat hij naast de spelers staat waar het kan en er boven staat als het moet. Dat het kan donderen als het fou gaat heeft hij mijn inziens al voldoende bewezen in zijn carrière, Ruud is een winnaar. In gesprek met de trainer, waarom doen we dit. Allemaal kenmerken van een trainer in spé. De gelekte plannen uit de media zijn om Fred Rutten naast hem te zetten. Een bewezen veldtrainer die juist het charisma en de uitstraling van RvN ontbeerde. Vraag het na binnen PSV / Feyenoord / Twente en andere plekken, Rutten is een van de beste veldtrainers die er in Nederland is. Een van de leerlingen van Rutten bij PSV en twente is Erik ten Hag.

De onzekerheid of het gaat werken is ook logisch. Ik kan niet aangeven of het succes gaat opleveren of niet. Aan de andere kant worden die garanties niet gegeven in het topvoetbal. Hier en daar lees je berichten als "ik snap niet dat RvN gepusht wordt om trainer te worden". Ruud is 45 jaar, je wordt niet gepusht. Je voert gesprekken over de toekomst, waarin ter sprake komt, "zijn er omstandigheden waarin je wel deze taak op je wil nemen", Kunnen wij die omgeving voor jou creëren?" Voor een tiener komt daar druk bij kijken, voor de rest is het een volwassen man die zich sowieso niet laten piepelen of in een hoekje duwen. Sowieso is de hele cultuur binnen PSV niet zo. Daarom vind ik dit ook een kul argument.

Ten aanzien van het gevoerde beleid vind ik het wél een logische keuze. Binnen de directie is een nieuwe koerswijze ingezet onder leiding van van der Wallen om meer toptalenten in de categorie 16-19 aan te trekken. De groep waar RvN een goede feel mee heeft. Hij heeft met meerdere spelers bewezen dat hij ze een stap kan laten zetten. Voor die groep is het ook een belangrijke incentive om naar PSV te komen om onder leiding van RvN door te ontwikkelen als topvoetballer. Daarnaast is het qua speelwijze ook geen grote omzetting. Mits hij verder gaat op de speelwijze die hij het afgelopen jaar geïmplementeerd heeft bij jong. Ik heb er een goed gevoel over. RvN is een topkandidaat voor PSV.
Wat ook voor Ruud pleit is dat hij zich continue wil blijven ontwikkelen en daarbij juist kijkt hoe anderen hem beter kunnen maken. Een voorbeeld daarvan is de komst van Rabanal op zijn voorspraak. Hij is namelijk geïnteresseerd in diens werkwijze en denkt dat hij daar veel van kan opsteken. Van Bommel daarentegen stond daar niet voor open: die wist het zelfs beter dan de medische staf en lag daardoor voortdurend in de clinch.
Ik heb ook vertrouwen in Ruud.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Wie er ook voor de groep komt te staan, daar heb ik altijd vertrouwen in.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hij is bereid om trainer te worden van PSV.... Das lekker bemoedigend 🤣
Last edited by Juancho on 25 Mar 2022, 22:47, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Prima. Nou, alle goeds dan maar, hopelijk slaagt hij met vlag en wimpel. Met een nieuwe en onervaren trainer moet dit transferwindow echt heel goed worden en nog véél beter dan dat indien Gakpo, Sangaré en Götze vertrekken.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 25 Mar 2022, 22:40 Hij is bereid om trainer te worden van PSV.... Dat lekker bemoedigend 🤣
Nou toch is dat wel bemoedigend, want 3 maanden geleden wou hij duidelijk niet. De vraag is wat hem heeft overtuigd: hopelijk de plannen, ambities en support van PSV en niet alleen de eigen overtuiging dat hij dit wel eventjes gaat doen. Dat laatste ben ik overigens niet zo bang voor, maar wel erg benieuwd wat hem van gedachten deed veranderen en wat het verhaal van Brands/PSV was.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Lijkt me op zich een logische keuze van PSV. Van Nistelrooy is een internationale grootheid en laat Jong PSV leuk voetballen. Heeft ook de leeftijd om een grote klus op te pakken. En ik zie hem ook wel slagen. Is een rustig persoon die zich niet snel gek laat maken. In combinatie met Fred Rutten zou dit wel eens prima kunnen uitpakken. Denk ook dat hij qua karakter dichter bij Cocu ligt dan bij Bommel. En dat is een pre.

Als iedereen eruit is dan snel de boel rondmaken en officieel. Dan heb je rust in de tent en kan men zich op de selectie richten. Daar valt nog genoeg aan te verbouwen.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
FOOTB_REM_S: No

Toen eerder deze week het bericht over Ruud kwam had ik mijn twijfels, omdat hij eerder had gezegd dat hij nog niet wilde. Nu ik inmiddels aan het idee gewend ben vind ik het wel mooi. Ik zie de combi Ruud en Rutten inmiddels wel zitten.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik weet niet. Als ik aan Rutten denk dan moet ik altijd aan die bus denken die werd opgewacht. Dat was wel één van de zwartste pagina’s in de geschiedenis.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 26 Mar 2022, 00:35 Ik weet niet. Als ik aan Rutten denk dan moet ik altijd aan die bus denken die werd opgewacht. Dat was wel één van de zwartste pagina’s in de geschiedenis.
Ik vond het ook niet normaal van Fred dat hij met die bus de weg blokkeerde voor al die supporters 😉
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 26 Mar 2022, 00:35 Ik weet niet. Als ik aan Rutten denk dan moet ik altijd aan die bus denken die werd opgewacht. Dat was wel één van de zwartste pagina’s in de geschiedenis.
Tijd om nieuwe geschiedenis te schrijven dan. Samen met Ruud kampioen worden en de CL in.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Zou mooi zijn als Roger de CL als afscheidskado geeft aan Ruud/Fred.

Stel je voor dat we dit seizoen kampioen worden, de Conference League finale halen en de beker. Een van ons meest succesvolle seizoenen en daarna mag Ruud weer opbouwen. Lekker hoor.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 26 Mar 2022, 09:20 Zou mooi zijn als Roger de CL als afscheidskado geeft aan Ruud/Fred.

Stel je voor dat we dit seizoen kampioen worden, de Conference League finale halen en de beker. Een van ons meest succesvolle seizoenen en daarna mag Ruud weer opbouwen. Lekker hoor.
Het blijft een wonder dat PSV voor alle drie de prijzen nog altijd in de running zijn. En het gekke is dat de beker en het kampioenschap nog best reëel is ook. De juffrouwen uit Amsterdam hebben het moeilijker en moeilijker. Onana die de blunders aaneen rijgt.

De andere kant van het verhaal is dat ik dit nieuwe duo ook niet zo snel kampioen geworden wanneer PSV aan het einde van het seizoen met lege handen staat.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 26 Mar 2022, 00:35 Ik weet niet. Als ik aan Rutten denk dan moet ik altijd aan die bus denken die werd opgewacht. Dat was wel één van de zwartste pagina’s in de geschiedenis.
Daar ging hij toen, mijns inziens, wel goed mee om. En als assistent was hij natuurlijk juist zeer succesvol in zijn eerdere periode.
Post Reply