Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Het deel restwaarde kan je grotendeels ondervangen met prestaties en daar uit voortvloeiende inkomsten. Een keeper blijft normaal ook net wat langer. Dat houdt weer in meer stabiliteit, meer kansen op prijzen, op CL miljoenen. En uiteindelijk als de keeper gewoon goed is verkoop je hem ook met een prima winst. En nee, dat zal geen 40 miljoen zijn. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Maar dit is dus precies wat ik dus bedoel. Bij keepers gaat het al snel over geld ipv de onschatbare waarde die ze hebben. Een vreselijke denkfout in mijn ogen waar je echt vanaf moet stappen.

Je hebt nogmaals kunnen zien wat het gepruts van de PSV keepers voor negatieve weerslag heeft gehad op de sportieve prestaties. Zelfs dit seizoen alleen al. Je had gewoon kampioen kunnnen worden, CL miljoenen binnengeharkt en de investering was er allang uit. En dan zou je het nieuwe seizoen weer in gaan met een klasse keeper.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende

Juancho wrote: 26 Mar 2022, 08:37 Maar dit is dus precies wat ik dus bedoel. Bij keepers gaat het al snel over geld ipv de onschatbare waarde die ze hebben. Een vreselijke denkfout in mijn ogen waar je echt vanaf moet stappen.
Dit dus.
Brael
Vedette

Dat clubs weinig geld uitgeven aan een keeper, en dat wij een prutser in het doel hebben staan, is in dit geval geen oorzaak-gevolg als je het mij vraagt, maar eerder een dikke inschattingsfout (mede ingegeven door Schmidt en zijn meevoetballende keeper fetish). We hebben juist (naar keepers-maatstaven) behoorlijk geïnvesteerd in die positie. Drommel had een redelijk prijskaartje en ook Mvogo is al met al behoorlijk duur. Alleen is bij beide keepers de prijs-kwaliteit verhouding gewoon heel scheef.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Flekken is een uitstekende keeper als ie fit blijft. Heeft geweldige statistieken en is zeker beter dan Drommel.
mr.top
Internationale topspeler

Voormalig KG wrote: 26 Mar 2022, 08:29
mr.top wrote: 25 Mar 2022, 21:14 VI noemt Alexis Vega ook in combinatie met PSV.

https://www.vi.nl/nieuws/transferdagboe ... d-contract
Of is het om Ajax op het verkeerde been te zetten? Dat zij nu ook achter hem aan gaan zoals in voorgaande seizoenen.
De jongens hebben het druk genoeg met andere zaken. Al zou ik niet uitsluiten dat FC Antwerp misschien een poging gaan doen. :D
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 26 Mar 2022, 08:37 Het deel restwaarde kan je grotendeels ondervangen met prestaties en daar uit voortvloeiende inkomsten. Een keeper blijft normaal ook net wat langer. Dat houdt weer in meer stabiliteit, meer kansen op prijzen, op CL miljoenen. En uiteindelijk als de keeper gewoon goed is verkoop je hem ook met een prima winst. En nee, dat zal geen 40 miljoen zijn. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Maar dit is dus precies wat ik dus bedoel. Bij keepers gaat het al snel over geld ipv de onschatbare waarde die ze hebben. Een vreselijke denkfout in mijn ogen waar je echt vanaf moet stappen.

Je hebt nogmaals kunnen zien wat het gepruts van de PSV keepers voor negatieve weerslag heeft gehad op de sportieve prestaties. Zelfs dit seizoen alleen al. Je had gewoon kampioen kunnnen worden, CL miljoenen binnengeharkt en de investering was er allang uit. En dan zou je het nieuwe seizoen weer in gaan met een klasse keeper.
Mee eens en wat ik bedoel in andere woorden
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

RIO wrote: 26 Mar 2022, 09:16 Flekken is een uitstekende keeper als ie fit blijft. Heeft geweldige statistieken en is zeker beter dan Drommel.
Denk eigenlijk dat die twee elkaar weinig ontlopen. Zie Flekken nou niet als de oplossing van ons keepersprobleem.
Brael
Vedette

Er is geen club in Nederland die zoveel geld heeft besteed aan het huidige keepersbestand als PSV.

We hebben gewoon verkeerde keuzes gemaakt, dat staat echt los van het financiële verhaal.
Rickskeg
International

Brael wrote: 26 Mar 2022, 09:55 Er is geen club in Nederland die zoveel geld heeft besteed aan het huidige keepersbestand als PSV.

We hebben gewoon verkeerde keuzes gemaakt, dat staat echt los van het financiële verhaal.
Onana heeft Ajax ook genoeg gekost ondertussen.. Transfersom, Benfica(hoewel ik het meer een fout van Timber vind.) mogelijk het kampioenschap
Juancho
Mister PSV

Brael wrote: 26 Mar 2022, 09:55 Er is geen club in Nederland die zoveel geld heeft besteed aan het huidige keepersbestand als PSV.

Ik vind 3,5 miljoen dus niks voor een keeper. Daarmee koop je dus het niveau Drommel. Datis geen inschatting fout maar gewoon gevolg van niet willen investeren in een top keeper. 3,5 is echt niks.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Eens [mention]Juancho[/mention]
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

#announceminiguardado

Image
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Juancho wrote: 26 Mar 2022, 11:39 Ik vind 3,5 miljoen dus niks voor een keeper. Daarmee koop je dus het niveau Drommel. Datis geen inschatting fout maar gewoon gevolg van niet willen investeren in een top keeper. 3,5 is echt niks.
Las pas ergens een quote van een succesvolle Italiaanse TD, die zei dat er twee posities in het elftal zijn waar je nooit op mag bezuinigen: keeper en spits.
Ben ik het wel mee eens. Wat mij betreft gaat de eerste 25mln budget naar deze posities.
10 ml daarvan voor een keeper. Dan haal je kwaliteit in huis
Tijn
Internationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 26 Mar 2022, 12:46
Juancho wrote: 26 Mar 2022, 11:39 Ik vind 3,5 miljoen dus niks voor een keeper. Daarmee koop je dus het niveau Drommel. Datis geen inschatting fout maar gewoon gevolg van niet willen investeren in een top keeper. 3,5 is echt niks.
Las pas ergens een quote van een succesvolle Italiaanse TD, die zei dat er twee posities in het elftal zijn waar je nooit op mag bezuinigen: keeper en spits.
Ben ik het wel mee eens. Wat mij betreft gaat de eerste 25mln budget naar deze posities.
Een goede keeper is cruciaal voor je verdediging. Zowel in de coaching als in het ballen tegen houden.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Net zoals een goede verdediging cruciaal is voor je keeper. Als er vier prutsers voor je neus staan kun je nog zo goed zijn maar dan gaat het niet goed komen. M.a.w. het is allemaal niet zo één dimensionaal.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Tuurlijk is het niet zo eendimensionaal. Maar keeper wordt vaak over het hoofd gezien als cruciale positie. Niet enkel bij PSV, het is pas sinds enkele jaren dat grote clubs ook voor keepers grote transfersommen zijn gaan betalen.
Wordt tijd dat wij dat ook gaan inzien. Tijd voor een topper
Massimo
Legende

Dr. Gonzo wrote: 26 Mar 2022, 12:46 Las pas ergens een quote van een succesvolle Italiaanse TD, die zei dat er twee posities in het elftal zijn waar je nooit op mag bezuinigen: keeper en spits.
Die TD heeft helemaal gelijk. Die posities hebben het meeste invloed op het directe resultaat. Je maakt het als TD je coach het een heel stuk makkelijker als je die een goede keeper geeft en een veel scorende aanvaller.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Alexis Vega zou ik een prima versterking vinden trouwens.
Brael
Vedette

Juancho wrote: 26 Mar 2022, 11:39

Ik vind 3,5 miljoen dus niks voor een keeper. Daarmee koop je dus het niveau Drommel. Datis geen inschatting fout maar gewoon gevolg van niet willen investeren in een top keeper. 3,5 is echt niks.
Dat kun jij wel vinden, maar zoals gezegd is er geen Nederlandse club die meer investeert in een keeper. Drommel is de duurste keeper van de Eredivisie (aller tijden!), maar bij lange na niet de beste. Zoiets noemen ze een miskoop, niet "niet willen investeren".

Daarnaast kun je wel meer transfergeld stuk willen smijten, maar of een keeper uiteindelijk wil komen hangt ook van andere zaken af, zoals het salaris dat je kunt bieden en wat PSV verder als club allemaal te bieden heeft. Geen garantie op Champions League, een Mickey Mouse competitie (inclusief kunstgrasclubs), een voor internationale voetbalbegrippen matig salaris, niet de meest aantrekkelijke stad of klimaat, en het is logisch dat we geen topkeeper aantrekken.
Juancho
Mister PSV

Dat er in Nederland amper geïnvesteerd wordt in een top keeper is dus precies het probleem. Dat het niet gebeurd maakt het dus niet goed. Anders blijf je dus met keepers als Drommel aankakken. En dat willen we toc niet?

Je kan dus moeilijk gaan lopen klagen over het erbarmelijke niveau maar er aan de andere kant niks (financieel) aan willen doen.

Dus accepteer dat je veel punten verspeeld wat direct gevolgen heeft voor de titelstrijd en je kansen in Europa of doorbreek die belachelijke cirkel eens en investeer in 1 van de belangrijkste posities van het elftal.
Last edited by Juancho on 26 Mar 2022, 15:03, edited 2 times in total.
ShovingNE2
Site Admin

Vertel. Wat hebben we geïnvesteerd dan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette

Juancho wrote: 26 Mar 2022, 14:58 Dat er in Nederland amper geïnvesteerd wordt in een top keeper is dus precies het probleem. Dat het niet gebeurd maakt het dus niet goed. Anders blijf je dus met keepers als Drommel aankakken. En dat willen we toc niet?

Je kan dus moeilijk gaan lopen klagen over het erbarmelijke niveau maar er aan de andere kant niks (financieel) aan willen doen.

Dus accepteer dat je veel punten verspeeld wat direct gevolgen heeft voor de titelstrijd en je kansen in Europa of doorbreek die belachelijke cirkel eens en investeer in 1 van de belangrijkste posities van het elftal.
Even kort, want we draaien een beetje rondjes zo. Zoals gezegd investeren we al, meer dan welke Eredivisieclub dan ook. Maar we hebben simpelweg de verkeerde gekocht, voor veel te veel geld.
ShovingNE2 wrote: 26 Mar 2022, 14:59

Vertel. Wat hebben we geïnvesteerd dan.
Ik snap deze vraag niet zo goed. Ook jij weet dat Drommel de duurste Eredivisiedoelman aller tijden is.
Massimo
Legende

Voor een (wissel)speler als Doan is ongeveer het dubbele betaald. Dat 3,5 miljoen de duurste Eredivisiedoelman is, zegt misschien ook wel veel over het gebrek aan goede gekocht doelmannen in Nederland. Topclubs met een topkeeper hebben namelijk doorgaans flink geïnvesteerd in hun doelman. De meeste goede doelmannen komen van onderaf binnen de Eredivisie. Tevens schat ik 3,2 miljoen voor Cillessen in 2011 als een relatief stuk hoger bedrag in dan de 3,5 miljoen voor Drommel in 2021.
Brael
Vedette

O nee hoor, ook internationaal wordt er doorgaans voor keepers veel minder betaald dan voor spelers op andere posities, een paar uitzonderingen daar gelaten inderdaad.

Maar nogmaals, je kunt wel meer transfergeld stuk smijten om de club te overtuigen hun keeper aan jou te verkopen, maar de speler moet zelf ook nog willen natuurlijk. En dan komt het op hoeveel salaris je kunt bieden en wat je verder kunt bieden als club.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Wat ik me ook wel afvraag is hoeveel echt goede keepers er momenteel zijn. Je ziet bij heel veel clubs dat er maar met moeite een echt goede keeper gevonden kan worden. Dan kun je wel met geld gaan gooien alleen als het niet is wat je wil heb je er nog niks aan imo.
Ik denk dat het ook een rol speelt dat er te weinig goede keepers opgeleid worden. Hoeveel goede keepers, echt stabiele keepers, lopen er in Nederland rond?
Locked