Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 26 Mar 2022, 09:20 Zou mooi zijn als Roger de CL als afscheidskado geeft aan Ruud/Fred.

Stel je voor dat we dit seizoen kampioen worden, de Conference League finale halen en de beker. Een van ons meest succesvolle seizoenen en daarna mag Ruud weer opbouwen. Lekker hoor.
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen, maar wat zou het lekker zijn. Laten we eindelijk eens de topwedstrijden winnen. Om kampioen te worden moeten we eigenlijk alles winnen nu, of maximaal 1x punten laten liggen. En met Feyenoord uit nog voor de boeg wordt dat heel zwaar.
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 26 Mar 2022, 09:40
Daar ging hij toen, mijns inziens, wel goed mee om. En als assistent was hij natuurlijk juist zeer succesvol in zijn eerdere periode.
Rutten is inderdaad een absolute vakman als veldtrainer. Staat aan de basis van het succes van Ten Hag bijvoorbeeld.

Rutten overschatte zichzelf wat door te denken dat hij ook een absolute toptrainer kon worden. Daarvoor had hij echter te weinig uitstraling en bleef hij op belangrijke momenten in zijn carriere hangen in dogma’s. Zoals in de winterstop bij Vitesse en later bij Feyenoord toen hij het spoor bijster raakte toen deze clubs niet voor veel geld alvast investeerde in helemaal niet zo’n bijzonder spelers. Later heeft hij nog wel toegegeven dat dit zwakke momenten van hem waren.

Dat hele bus gebeuren was een dieptepunt voor de supporters niet voor Rutte. Het sprak juist voor hem dat hij het woord deed en voor zijn groep ging staan.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Vind het wel typisch dat mensen bij het terugdenken aan Rutten aan het 'busincident' refereren. Of dat hij slist, lekker gemakkelijk en dom Je gaat dan mee in het hyperdehype gebeuren, het gevecht om beeldvorming waar ook in de politiek om gaat, dat iig een deel van het journaille en vooral een belangrijk gedeelte van de goegemeente kenmerkt. Gelukkig onderkennen velen ook het professionele trainerschap. Natuurlijk zijn een goede uitstraling, welbespraaktheid en doordachtheid belangrijk, dat zijn die zaken in alle topfuncties. Goed, en dat zien gelukkig ook velen hier, dat Fred wat meer in de luwte goed werk geleverd heeft en voor Ruud ook de perfecte 'man erachter' kan zijn. Mocht de constructie Ruud-Fred werkelijkheid worden, dan heb ik er wel vertrouwen in, waarbij die twee hopelijk ook in goede samenwerking ons vijf (5!) opeenvolgende kampioenschappen gaan bezorgen :pul: Een record dat voorlopig niet zal worden geëvenaard, laat staan overtroffen 8) ;)
Last edited by psvgouda on 26 Mar 2022, 11:30, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 26 Mar 2022, 00:35 Ik weet niet. Als ik aan Rutten denk dan moet ik altijd aan die bus denken die werd opgewacht. Dat was wel één van de zwartste pagina’s in de geschiedenis.
Wat. Die rabiate mongooltjes? Kijk naar hen, niet naar hem.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Heb je gezien wat ze bij de Arena hadden georganiseerd toen we ze in 2018 als figuranten hadden ingehuurd voor ons kampioensfeestje. Het jaar erna hebben ze een mooi jaar gehad. Dat soort gasten zijn verre van representatief voor de club. Dat je het je überhaupt nog herinnert, ik was het allang vergeten.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heeft rvn bij jong PSV eigenlijk blijk gegeven van enig verdedigend inzicht ? Stelt hij de juiste verdedigers op en lopen die een beetje zinnig ?

Ik vraag het even want nog twee jaar met een coach die geen benul heeft hoe je een verdediging neerzet, trek ik niet.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 26 Mar 2022, 13:43 Heeft rvn bij jong PSV eigenlijk blijk gegeven van enig verdedigend inzicht ? Stelt hij de juiste verdedigers op en lopen die een beetje zinnig ?

Ik vraag het even want nog twee jaar met een coach die geen benul heeft hoe je een verdediging neerzet, trek ik niet.
Sinds Guti en Teze erin staan, staat onze verdediging behoorlijk hoor. Beetje vreemde opmerking.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ruud heeft een enorme goede kijk op voetbal en heeft ook zijn voorbeelden qua trainers waar ie heel veel onderzoek naar heeft gedaan, het +1, 0 en -1 principe is voor hem enorm belangrijk.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Was vroeger ook al zo methodisch bezig, met z'n aantekenboekje met aanvalstrucjes.

Maar wat houdt dat +1/0/-1 principe in [mention]RIO[/mention]?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ach over Van Bommel gingen destijds dezelfde verhalen. Ja maar Ruud heeft een ander karakter. Het zal allemaal wel, maar niemand die echt weet hoe de coach RvN zich zal handhaven op het hoogste niveau.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 26 Mar 2022, 13:50 Ruud heeft een enorme goede kijk op voetbal en heeft ook zijn voorbeelden qua trainers waar ie heel veel onderzoek naar heeft gedaan, het +1, 0 en -1 principe is voor hem enorm belangrijk.
Wat houdt dat principe in?
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als je Van Nisterooij trainer maakt, dan zal je behalve een goede assistent in dit geval met Rutten hem ook een paar goede ervaren spelers moeten gaan geven.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 26 Mar 2022, 14:25
RIO wrote: 26 Mar 2022, 13:50 Ruud heeft een enorme goede kijk op voetbal en heeft ook zijn voorbeelden qua trainers waar ie heel veel onderzoek naar heeft gedaan, het +1, 0 en -1 principe is voor hem enorm belangrijk.
Wat houdt dat principe in?
Ik neem werken aan 1. overtal uitbuiten in balbezit en 2. hoe in ondertal bij balbezit tegenstander te handelen en ook daar goed uit te komen? Heb je specifieke oefen-/trainingsvormen voor
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rutten had vooral het talent om in een club te stappen op het verkeerde tijdstip. PSV onder Reker waar niks meer mogelijk was. Feyenoord dat niks te besteden had en niks goeds rondliep. Schalke was ook geen beste timing en Anderlecht al helemaal niet.

Maar iedere speler is lovend over hem. Plus wat hij voor oa Kieft en Reis heeft gedaan, dan heb je voor mij sowieso een enorme streep voor.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb wel vertrouwen in RvN.

Presteert goed met jong ondanks dat het een vrij matig elftal is.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 26 Mar 2022, 15:27 Rutten had vooral het talent om in een club te stappen op het verkeerde tijdstip. PSV onder Reker waar niks meer mogelijk was. Feyenoord dat niks te besteden had en niks goeds rondliep. Schalke was ook geen beste timing en Anderlecht al helemaal niet.

Maar iedere speler is lovend over hem. Plus wat hij voor oa Kieft en Reis heeft gedaan, dan heb je voor mij sowieso een enorme streep voor.
Vergeet Memphis niet, die ondanks zijn geweldig talent zich liever bezig hield met rappen. Rutten heeft ervoor gezorgd dat de focus toen weer op voetbal kwam te liggen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Ik denk niet dat iemand ooit getwijfeld heeft aan de kwaliteiten van Rutten als veldtrainer. Hij is gewoon ongeschikt als hoofdcoach. En daar wordt ie ook niet voor gevraagd, dus prima.

Wil m.i. wel zeggen dat Ruud nog iemand nodig heeft als klankbord op dat vlak. Guus?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Welke spelers waren er positief over de veldtrainer Rutten?
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Rutten is echt een enorm fijne, goede mens. Wat hij heeft betekent voor Reis en Kieft zijn daar twee mooie, tekenende voorbeelden van. Ik vind dat bij ons PSV passen en vond het ook zo treurig, onvermijdelijk maar treurig, toen Rutten hier zijn ontslag kreeg.

Hij is toch in het wereldje actief gebleven, en heeft echt veel ervaring opgedaan, ervaringen die hem samen met zijn karakter de perfecte kandidaat maken om onze Ruud van Nistelrooy te flankeren zodra zij ons PSV gaan overnemen na de jaren onder Schmidt en van Bommel.

Ruud was een hele grote voetballer en blijkt zich als mens ontzettend te hebben ontwikkelt na zijn ruige jaren als goalgetter. Rustig, doordacht, gepassioneerd en heel goed met de jongens waarmee hij werkt. Tevens is hij buitengewoon bescheiden en leergierig. Heeft onder weet-ik-veel hoeveel bondscoaches meegelopen en is al jaren met de jeugd actief met als dit seizoen dus betaald voetbal met Jong PSV.

Om dit te realiseren heeft Brands zich meteen laten gelden. Over Brands kan ook veel positiefs geschreven worden. Samen met zijn protégé John de Jong, en samen met de RVC, de miljoenen van vd Wallen, het Brainport verhaal en het Partnerfonds zitten we toch, als je het een beetje positief wilt bekijken, in een fenomenale situatie qua structuur!

De selectie is ook dik in orde, voornamelijk vanwege Schmidt zijn wisselbeleid heeft iedereen een bepaalde waarde. Tevens hebben de juiste spelers langdurige contracten, wordt er veel bijgetekend wat niet altijd vanzelfsprekend is en, loopt er niemand gratis de deur uit die we hadden willen, of moeten, verlengen of verkopen.

Een aantal spelers is 20+ miljoen waard en daar moeten we op het juiste moment voor cashen, ook met de gedachten dat je met sterke aankopen, en eventueel doorstromende jeugd, er per saldo helemaal niet slechter op hoeft te worden (integendeel). Het onder Cocu en Brands ingezette beleid waarbij eigen jeugd een belangrijkere rol krijgt dat werkt, en daar hebben we al van geprofiteerd, en met de huidige en aankomende lichting liggen we wat dat betreft op volle stoom. Financieel gezien staan we er volgens mij, de waarde van de selectie meegerekend, uitstekend voor.

Tel daarbij op dat we momenteel in de competitie nog volop kans hebben op de titel, en in april nog gewoon Europees spelen (tegen Leceister), en tevens de KNVB Beker tegen Ajax spelen.., dit alles terwijl we eindelijk in vorm aan het raken zijn en de vruchten kunnen plukken van Schmidt zijn selectiebeleid…

Het enige wat ik vrees is dat het voor dit seizoen te laat is, nog 7 Eredivisie wedstrijden en onze concurrent is dan wel de weg kwijt maar moet nog minimaal 1x verliezen - en meer zodra wij zelf ergens punten laten liggen, wat met een driedubbel programma niet ondenkbaar is.

Dan nog kan het een mooi einde seizoen worden, maar speel je volgend jaar wellicht weer geen Champions League, speel je weer op donderdagavond en heb je weer die boost niet die we dit jaar ook zo hard nodig hadden om te levelen…

Dan nog kunnen we ons verbeteren maar CL voetbal is volgens mij de katalysator die we nodig hebben, en zolang Ajax die blijft pakken, blijven we in de achtervolging. Ik ben daar wel een beetje klaar mee! Laten we daarom doen wat we kunnen, namelijk erin geloven en onze boys maximaal steunen in het stadion!
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 26 Mar 2022, 15:49 Welke spelers waren er positief over de veldtrainer Rutten?
Orlando Engelaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 26 Mar 2022, 15:27 Rutten had vooral het talent om in een club te stappen op het verkeerde tijdstip. PSV onder Reker waar niks meer mogelijk was. Feyenoord dat niks te besteden had en niks goeds rondliep. Schalke was ook geen beste timing en Anderlecht al helemaal niet.

Maar iedere speler is lovend over hem. Plus wat hij voor oa Kieft en Reis heeft gedaan, dan heb je voor mij sowieso een enorme streep voor.
Rutten heeft er ook een handje van om z'n vertrek vroegtijdig aan te kondigen, om daarna alle regie te verliezen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 26 Mar 2022, 15:48 Ik denk niet dat iemand ooit getwijfeld heeft aan de kwaliteiten van Rutten als veldtrainer. Hij is gewoon ongeschikt als hoofdcoach. En daar wordt ie ook niet voor gevraagd, dus prima.

Wil m.i. wel zeggen dat Ruud nog iemand nodig heeft als klankbord op dat vlak. Guus?
Misschien dat Ruud Brood of Ernie Brandts een mooie tweede assistent is voor Ruud. Je hebt iemand (net als Fred) nodig die meer ervaring hebben dan Ruud, maar zich niet ten koste van willen profileren. Petrovic zou ook nog kunnen, maar is misschien iets te nadrukkelijk aanwezig als persoon.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 26 Mar 2022, 16:40
ziege maar ook zagge wrote: 26 Mar 2022, 15:48 Ik denk niet dat iemand ooit getwijfeld heeft aan de kwaliteiten van Rutten als veldtrainer. Hij is gewoon ongeschikt als hoofdcoach. En daar wordt ie ook niet voor gevraagd, dus prima.

Wil m.i. wel zeggen dat Ruud nog iemand nodig heeft als klankbord op dat vlak. Guus?
Misschien dat Ruud Brood of Ernie Brandts een mooie tweede assistent is voor Ruud. Je hebt iemand (net als Fred) nodig die meer ervaring hebben dan Ruud, maar zich niet ten koste van willen profileren. Petrovic zou ook nog kunnen, maar is misschien iets te nadrukkelijk aanwezig als persoon.
Ik denk dat je juist iemand nodig hebt die weet hoe het is om als coach grote prijzen binnen te halen... Brood, Brandts en (kuch) Petrovic zijn dat echt niet. En Fredje zelf dus ook niet.

Maar goed, ik denk dat elke trainer van PSV als ie wil altijd een beroep kan doen op Guus. Komt goed.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 26 Mar 2022, 16:48
Josef Dettelbacher wrote: 26 Mar 2022, 16:40

Misschien dat Ruud Brood of Ernie Brandts een mooie tweede assistent is voor Ruud. Je hebt iemand (net als Fred) nodig die meer ervaring hebben dan Ruud, maar zich niet ten koste van willen profileren. Petrovic zou ook nog kunnen, maar is misschien iets te nadrukkelijk aanwezig als persoon.
Ik denk dat je juist iemand nodig hebt die weet hoe het is om als coach grote prijzen binnen te halen... Brood, Brandts en (kuch) Petrovic zijn dat echt niet. En Fredje zelf dus ook niet.

Maar goed, ik denk dat elke trainer van PSV als ie wil altijd een beroep kan doen op Guus. Komt goed.
Met je eens, maar Advocaat is bezet (had ik de beste keus gevonden gezien zijn energie), en Guus vind ik persoonlijk te oud geworden. Die zal best hier en daar een kopje koffie willen drinken, maar ik weet niet of je op hem kunt rekenen voor een wat intensiever traject.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 26 Mar 2022, 16:48
Josef Dettelbacher wrote: 26 Mar 2022, 16:40

Misschien dat Ruud Brood of Ernie Brandts een mooie tweede assistent is voor Ruud. Je hebt iemand (net als Fred) nodig die meer ervaring hebben dan Ruud, maar zich niet ten koste van willen profileren. Petrovic zou ook nog kunnen, maar is misschien iets te nadrukkelijk aanwezig als persoon.
Ik denk dat je juist iemand nodig hebt die weet hoe het is om als coach grote prijzen binnen te halen...
Jij wil dus dat we voor deze man gaan

Image
Post Reply