Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Massimo
Legende

Liverpool, City, Chelsea, United, Real Madrid en Bayern hebben allemaal voor een keeper betaald wat ze in die tijd ook voor de spelers betaalde als transfersommen. Dus als PSV een keeper koopt van het bedrag Max, Sangaré, Doan etc dan wordt de kans op een goede keeper ook een stuk hoger.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Wij hebben nu toch ook een keeper in de jeugdopleiding lopen die vroeger/daarvoor professioneel voetballer was? Zoiets heb ik eens opgevangen maar ben de naam vergeten. Ik weet namelijk niet of we de trend van een voetballende keeper onder Ruud door gaan zetten, maar anders zijn dat tegenwoordig de keepers met de grootste kans op een doorbraak, lijkt het. Na de omgeturnde buitenspelers tot back, is het tegenwoordig een omgeturnde voetballer tot keeper die de potentie heeft.
kastoekast
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 26 Mar 2022, 15:37 Wij hebben nu toch ook een keeper in de jeugdopleiding lopen die vroeger/daarvoor professioneel voetballer was? Zoiets heb ik eens opgevangen maar ben de naam vergeten. Ik weet namelijk niet of we de trend van een voetballende keeper onder Ruud door gaan zetten, maar anders zijn dat tegenwoordig de keepers met de grootste kans op een doorbraak, lijkt het. Na de omgeturnde buitenspelers tot back, is het tegenwoordig een omgeturnde voetballer tot keeper die de potentie heeft.
Niek Schiks was de speler die je bedoeld.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Standbeeld wrote: 26 Mar 2022, 15:37 Wij hebben nu toch ook een keeper in de jeugdopleiding lopen die vroeger/daarvoor professioneel voetballer was? Zoiets heb ik eens opgevangen maar ben de naam vergeten. Ik weet namelijk niet of we de trend van een voetballende keeper onder Ruud door gaan zetten, maar anders zijn dat tegenwoordig de keepers met de grootste kans op een doorbraak, lijkt het. Na de omgeturnde buitenspelers tot back, is het tegenwoordig een omgeturnde voetballer tot keeper die de potentie heeft.
Niet om t een of ander, maarre... tot back omgeturnde vleugelaanvallers zijn al bijna zo oud als het voetbal zelluf: schrijver dezes was er inne begin jaren 70. Ge wit wel: toen het voetbal werd uitgevonden door onze vriendinnetjes uit Amsterdam :mrgreen:
DadOfFour
Internationale topspeler

psvgouda wrote: 26 Mar 2022, 15:42
Niet om t een of ander, maarre... tot back omgeturnde vleugelaanvallers zijn al bijna zo oud als het voetbal zelluf: schrijver dezes was er inne begin jaren 70. Ge wit wel: toen het voetbal werd uitgevonden door onze vriendinnetjes uit Amsterdam :mrgreen:
Begin jaren 70??
Ik dacht dat ik al oud was, maar ik kom blijkbaar net kijken :tear:
La vida és massa curta per no fer broma
psvgouda
Vedette

Och, is maar relatief hè?😉
Standbeeld
Mister PSV

Eens in de honderd jaar vindt het voetbal zich opnieuw uit. :L
Ren Höek
Vedette

Standbeeld wrote: 26 Mar 2022, 15:37 Ik weet namelijk niet of we de trend van een voetballende keeper onder Ruud door gaan zetten, maar anders zijn dat tegenwoordig de keepers met de grootste kans op een doorbraak, lijkt het. Na de omgeturnde buitenspelers tot back, is het tegenwoordig een omgeturnde voetballer tot keeper die de potentie heeft.
Heel veel keepers zijn begonnen als voetballer, waarbij sommigen zelfs prima voetballers in een BVO waren. Maar ze bleken nog beter als keeper.
Dit zijn wel vaak de keepers die voetballend erg goed zijn, al wordt er tegenwoordig veel meer aandacht gegeven aan het voetballende gedeelte in de opleidingen en keeperstrainingen. Op keepersgebied loopt Duitsland sowieso al lange tijd voorop, zo heeft in de Bundesliga bijna elke keeper voetballend minimaal een aardig niveau.

Wat dat betreft is het bijzonder dat Nederland zo weinig topkeepers heeft. Qua lengte zijn Nederlanders gemiddeld lang en sowieso bij de topclubs wordt al vele jaren van keepers verwacht dat ze voetballend goed uit de voeten kunnen. Er zouden veel meer keepers moeten zijn die het niveau van Vd Sar moeten kunnen halen, maar dat valt flink tegen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Is die Mark Flekken niet wat voor ons?

Iemand die hem goed kent?
Standbeeld
Mister PSV

Den Bondskoots wrote: 26 Mar 2022, 19:55 Is die Mark Flekken niet wat voor ons?

Iemand die hem goed kent?
[mention]Duifje[/mention] zei in het NL topic dat het een betere versie van Drommel is, maar in Duitsland zonder druk speelt.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Bayern wil 12m voor Zirkzee. Hij was bij jong oranje dramatisch maar hij blijkt het goed te doen in belgie. Is hij een interessante optie voor deze zomer?
Standbeeld
Mister PSV

hondjevandebakker wrote: 26 Mar 2022, 20:31 Bayern wil 12m voor Zirkzee. Hij was bij jong oranje dramatisch maar hij blijkt het goed te doen in belgie. Is hij een interessante optie voor deze zomer?
Ik vind de vraagprijs te hoog. Hij heeft statistieken waarvan ik denk dat we dat goedkoper moeten kunnen vinden.
Joenepsv
Legende

12 miljoen is veel te duur. Vind hem ook niet echt een geweldige voetballer. Voor dat geld moet je makkelijk een betere optie kunnen vinden.
Standbeeld
Mister PSV

Wel nog altijd maar 20, een deel van zijn opleiding bij Bayern gehad en begint nu pas warm te draaien. Kan wel wat worden als de ontwikkeling doorzet. Maar het is nog prematuur allemaal, doet het net leuk.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Flekken moeten we in ieder geval niet nemen. Ongekend onzeker bij hoge ballen zeg.
ruuddevil
Legende

Zirkzee schijnt te weinig high intensity runs te maken.
29.04.2007
Nationale topspeler

Brael wrote: 26 Mar 2022, 09:06 Dat clubs weinig geld uitgeven aan een keeper, en dat wij een prutser in het doel hebben staan, is in dit geval geen oorzaak-gevolg als je het mij vraagt, maar eerder een dikke inschattingsfout (mede ingegeven door Schmidt en zijn meevoetballende keeper fetish). We hebben juist (naar keepers-maatstaven) behoorlijk geïnvesteerd in die positie. Drommel had een redelijk prijskaartje en ook Mvogo is al met al behoorlijk duur. Alleen is bij beide keepers de prijs-kwaliteit verhouding gewoon heel scheef.
Helemaal mee eens
.
De stelling dat PSV dit seizoen o.a. slecht presteert in de eredivisie, omdat ze niet zouden willen investeren in een keeper, is juist tegenstrijdig. We hebben de duurste keeper uit de eredivisie gehaald. Normaal gesproken zou je dan dus ook de beste keeper van de eredivisie hebben. Als je dan alsnog teveel puntverlies lijdt, zou het ergens anders aan moeten liggen. Zeker omdat de 17 andere clubs nóg minder aan hun keepers hebben besteed.
En dat is gewoon omdat het bedrag totaal niet overeenkomt met de kwaliteiten van Drommel. Zoals [mention]Brael[/mention] al aangaf; ze hebben wel geïnvesteerd in een keeper. Alleen hebben ze het verkeerd geïnvesteerd blijkt achteraf.
psvgouda
Vedette

Standbeeld wrote: 26 Mar 2022, 18:05

Eens in de honderd jaar vindt het voetbal zich opnieuw uit. :L
Ho! ben nog geen honderd hè? ;)
PCGC
Vedette

hondjevandebakker wrote: 26 Mar 2022, 20:31 Bayern wil 12m voor Zirkzee. Hij was bij jong oranje dramatisch maar hij blijkt het goed te doen in belgie. Is hij een interessante optie voor deze zomer?
Als je die voor onder de 10 kunt halen, dan heb je een prima spits, doet het in een stroef draaiend Anderlecht goed. En met zijn techniek, neusje voor de goal en slimheid is echt niets mis.
Plus 20 en Nederlands. Een goed seizoen en je bent international dus kan je later voor veel geld weg.
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Brael wrote: 26 Mar 2022, 15:12 Ik snap deze vraag niet zo goed. Ook jij weet dat Drommel de duurste Eredivisiedoelman aller tijden is.
Nou... Onana zit na een stapel verhogingen op 4 miljoen jaarsalaris en heeft bakken tekengeld gehad. Ik denk in al die tijd meer dan 3,5 miljoen. Dus wij hebben niet het meeste geïnvesteerd in het keepersbestand in Nederland. Verder vind ik 3,5 miljoen nou ook weer niet barveel. Je doet alsof het 15 miljoen is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette

ShovingNE2 wrote: 27 Mar 2022, 07:34 Nou... Onana zit na een stapel verhogingen op 4 miljoen jaarsalaris en heeft bakken tekengeld gehad. Ik denk in al die tijd meer dan 3,5 miljoen. Dus wij hebben niet het meeste geïnvesteerd in het keepersbestand in Nederland. Verder vind ik 3,5 miljoen nou ook weer niet barveel. Je doet alsof het 15 miljoen is.
Nee, dat doe ik helemaal niet, dat maak jij ervan.

Verder is het uiteraard al lang duidelijk dat Ajax meer salaris kan uitgeven, maar daar gaat de discussie niet over. De discussie is dat PSV hogere transfersommen zou moeten betalen voor een goede keeper. Nou, we hebben qua transfersom al de duurste Eredivisiekeeper aller tijden. Alleen voldoet die niet; het was een miskoop.

Maar in dat hogere salaris van Onana zit wel een deel van mijn punt. Je kunt wel meer transfergeld stuk slaan om een keeper bij een club los te weken, maar dat wil niet altijd zeggen dat de keeper zelf dan ook wil. Dan komt het onder andere op salaris aan.
Juancho
Mister PSV

Brael wrote: 27 Mar 2022, 10:26
ShovingNE2 wrote: 27 Mar 2022, 07:34 Nou... Onana zit na een stapel verhogingen op 4 miljoen jaarsalaris en heeft bakken tekengeld gehad. Ik denk in al die tijd meer dan 3,5 miljoen. Dus wij hebben niet het meeste geïnvesteerd in het keepersbestand in Nederland. Verder vind ik 3,5 miljoen nou ook weer niet barveel. Je doet alsof het 15 miljoen is.
Nee, dat doe ik helemaal niet, dat maak jij ervan.

Verder is het uiteraard al lang duidelijk dat Ajax meer salaris kan uitgeven, maar daar gaat de discussie niet over. De discussie is dat PSV hogere transfersommen zou moeten betalen voor een goede keeper. Nou, we hebben qua transfersom al de duurste Eredivisiekeeper aller tijden. Alleen voldoet die niet; het was een miskoop.
Je bedoelt de competitie waarbij PSV na Ajax het meest uit te geven heeft? Beetje kromme benadering vind ik want ja natuurlijk geeft PSV met Ajax het meest uit aan een speler. Op elke positie.

Wat als PSV een veel, veel betere keeper van 10 miljoen kon kopen? Ik ben er iig heilig van overtuigd dat er ergens op de wereld wel een handvol betere keepers zijn die alleen ff wat meer kosten.

3.5 miljoen is en blijft een laag bedrag, ook voor een top keeper en ook als andere Nederlandse clubs Drommel niet konden kopen. Voor dat geld krijg je niveau Drommel, Zoet en Isaksson. Wat jij doet is eigenlijk de begroting van alle clubs gelijk trekken incl transfermogelijkheden en op basis daarvan concluderen dat PSV met Drommel heeft durven te investeren. Persoonlijk vind ik dat erg zwart wit en niet in verhouding. Een bedrag van 3 miljoen is voor de meeste ED clubs zo'n beetje wat voor ons 10+ miljoen is.

Dus linksom of rechts om, wil je een betere keeper moet je simpelweg meer investeren. Moeilijker is het niet want dit geldt eigenlijk voor alle posities. De keeper en spits zijn 2 key posities. Daar mag en moet de portemonnee voor getrokken worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette

Als je aan mijn vergelijking een eigen draai geeft, wordt hij inderdaad krom. PSV geeft niet "met Ajax" het meeste uit aan een keeper, PSV geeft by far het meeste uit aan een keeper, ook veel meer dan Ajax. Ajax haalde Stekelenburg en Pasveer transfervrij, en Onana ooit voor 150K. Ze betalen wél veel meer salaris, en daar zit de crux. Wil je betere spelers, zul je vooral ook meer salaris moeten kunnen betalen. En dat kunnen we niet.

Als PSV ergens een veel betere keeper voor 10 miljoen kan kopen, moeten ze dat meteen doen. Maar wil die topkeeper naar PSV komen, waar hij in een Mickey Mouse league speelt, geen CL garantie heeft en voor Europese voetbalbegrippen een matig salaris opstrijkt?

Volgens jou "moet die er wel ergens zijn", ik denk dat het iets genuanceerder ligt.
Massimo
Legende

Brael wrote: 27 Mar 2022, 10:26 Verder is het uiteraard al lang duidelijk dat Ajax meer salaris kan uitgeven, maar daar gaat de discussie niet over. De discussie is dat PSV hogere transfersommen zou moeten betalen voor een goede keeper. Nou, we hebben qua transfersom al de duurste Eredivisiekeeper aller tijden. Alleen voldoet die niet; het was een miskoop.
Ajax betaalde in 2011 3,2 miljoen voor Cillessen en PSV in 2021 3,5 miljoen voor Drommel. Dan is in absolute getallen Drommel een duurdere aankoop, maar relatief is het een heel ander verhaal. Een speler/keeper van 3,2 miljoen 10 jaar geleden zou nu veel meer dan 3,5 miljoen moeten gaan kosten.

Tevens heb ik het gisteren reeds aangegeven dat veel topclubs zoals Liverpool, City, Chelsea, United, Real Madrid en Bayern allemaal voor een keeper betaald wat ze in die tijd ook voor de spelers betaalde als transfersommen. Daar werd niet op bezuinigt. 3,5 miljoen kan een prima bedrag zijn voor een ervaren keeper zonder of met weinig restwaarde. Een keeper voor 3,5 miljoen die voor de basis wordt gehaald met doorverkoopwaarde vind ik weinig geld. Dat brengt meer risico's met zich mee en je zal vaak mindere kwaliteit hebben. 3,5 miljoen voor iemand als Ramalho is anders dan 3,5 miljoen voor een speler van tussen de 21 en 23 jaar.

Of je haalt een ervaren keeper met kwaliteit en geeft die een goed salaris met dito tekengeld, of je haalt een jongere keeper die een categorie of 1, 2 hoger is dan Drommel. Dan geeft je er tussen de 6 en 9 miljoen voor uit zoals je dat ook met spelers als Max, Sangaré en Doan hebt gedaan.
Balinho
Internationale topspeler

Laten we wel even in het achterhoofd houden, dat Drommel te boek stond als een van de grootste keeperstalenten in eigen land, op het moment dat PSV hem kocht.

Dat het zich vooralsnog niet uitspeelt naar gelang het verwachtingspatroon wat je bij die status mag verwachten, neemt niet weg dat PSV voor haar doen juíst meer investeerde in het aanschaffen van een nieuwe sluitpost.

Het is niet zozeer een kwestie van meer (willen) investeren op die cruciale positie, immers was Drommel anders nooit voor zijn betaalde transfersom gekomen.

Dat een grotere berg geld leidt tot een betrouwbaarder sluitpost is derhalve dus ook per definitie geen vuistregel.
Locked