Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 28 Mar 2022, 08:30 Met Rutten er bij haal je wel een ervaren assistent plus in huis. Dat is wel een heel ander kaliber dan bijvoorbeeld iemand als Ruud Brood. En PSV is ook niet slechter geworden als Hiddink bij PSV langskwam. Die voorwaarden zijn dan wel gecreëerd. Dan is het aan Van Nistelrooij om het snel te gaan oppikken.
Eens, de enige vraag je kan stellen is of Ruudje er dan wel klaar voor is. Hij heeft niet 1 maar blijkbaar 2 ervaren mannen nodig om de job aan te durven. Ergens bezorgt me dat geen prettig gevoel want dan vertrouw je niet of niet genoeg op je eigen kunde. Dat blijft een risico. Los van dat Fred en Guus natuurlijk vakmensen zijn. Maar het gaat hier wel om het hoofd trainerschap bij PSV en daar is Ruudje dan echt de hoofdverantwoordelijke in.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Mensen gaan er bij voorbaat al van uit dat het misgaat en dat hij Hiddink (en Rutten) nodig heeft. Maar het kwartje kan net zo goed de juiste kant op vallen omdat Ruud wellicht gewoon een goede trainer is die het zelf prima op kan lossen en kundig genoeg blijkt.

Mijn glas is liever halfvol dan half leeg als het gaat om nattevingerwerk.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 Mar 2022, 09:43
Massimo wrote: 28 Mar 2022, 08:30 Met Rutten er bij haal je wel een ervaren assistent plus in huis. Dat is wel een heel ander kaliber dan bijvoorbeeld iemand als Ruud Brood. En PSV is ook niet slechter geworden als Hiddink bij PSV langskwam. Die voorwaarden zijn dan wel gecreëerd. Dan is het aan Van Nistelrooij om het snel te gaan oppikken.
Eens, de enige vraag je kan stellen is of Ruudje er dan wel klaar voor is. Hij heeft niet 1 maar blijkbaar 2 ervaren mannen nodig om de job aan te durven. Ergens bezorgt me dat geen prettig gevoel want dan vertrouw je niet of niet genoeg op je eigen kunde. Dat blijft een risico. Los van dat Fred en Guus natuurlijk vakmensen zijn. Maar het gaat hier wel om het hoofd trainerschap bij PSV en daar is Ruudje dan echt de hoofdverantwoordelijke in.
Wie zegt dat hij het "nodig" heeft? Kan toch ook gewoon zijn dat hij zich er prettiger bij voelt? Volgens mij heeft Ruud Guus heel erg hoog zitten. Veel liever een Ruud die uiterst voorzichtig zijn entree als trainer van PSV-1 plant, dan zo'n blaaskaak als Sneijder die vooral acteert het allemaal al te weten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ik vind als je nu alles bij elkaar optelt het plaatje klopt op veel aspecten; charismatische hoofdtrainer die duidelijk is. Een sterke, ervaren veldtrainer ernaast en een klankbord in de vorm van Hiddink die natuurlijk een sloot ervaring heeft en goed advies kan geven.

Enige wat ik lastig te peilen vind, en waar we pas achter komen als we gaan starten; hoe is deze staf tactisch gezien, kunnen ze de boel goed neerzetten? Kunnen ze inspelen op de tegenstander? Kunnen ze inspelen op wat er tijdens wedstrijden gebeurt? etc.. Maar dit zijn wel hele belangrijke aspecten, we gaan het zien..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Verder vind ik het ook een enorm sterk gebaar van PSV. Ze hadden makkelijk voor Cocu kunnen gaan (achteraf gezien is die flirt van Cocu zelf dus best gênant), Bosz, Fräser of een buitenlandse trainer. In plaats daarvan proberen ze het vertrouwen in Ruud kracht bij te zetten door voor hem de ideale omstandigheden te creëren. Met Rutten als assistent en Guus als adviseur heb je de technische staf van 04/05 tot je beschikking.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

'Blijkbaar twee ervaren mannen nodig'.

Als je de bron leest (ED) dan staat er: "De voormalig topspits heeft af en toe al contact met Hiddink en dat zal zo blijven."

Ze hebben eerder samengewerkt en hij heeft dus schijnbaar al langer Hiddink als coach op de achtergrond. En daar verandert niets aan. In het bedrijfsleven en ook gewoon privéleven is het heel normaal om een klankbord te hebben of een coach en roept niemand 'je vertrouwt niet genoeg op je eigen kunde'. Maar omdat Ruud het doet is het ineens een diskwalificatie en een extra risico.

Ik vind dat heel erg raar. Ik zou het pas een risico vinden als Ruud dit niet doet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Hoe Timmer het vertelde in de Podcast met Doelen kreeg ik het gevoel dat hij vooral pragmatisch is. Niet vanuit eigen kracht 100 van de 100x hetzelfde spelen.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Feit dat er twee ervaren mannen naast gezet worden geeft mij juist vertrouwen dat PSV heeft geleerd van het verleden om twee redenen:
RvN voegt daad bij woord dat hij juist sterke mensen om zich heen wil en niet denkt het zelf allemaal te weten (geleerd van Van Bommel)
Een onervaren trainer kan veel hebben aan een ervaren mentor die net wat verder weg staat dan een assistent (geleerd van Cocu)

Dus ik zie het niet als zwaktebod maar realistisch de kans op succes zo hoog mogelijk maken.
For all we know komt dit niet uit de koker van PSV maar heeft Ruud die zelf geëist als voorwaarden om er überhaupt over na te denken om tóch te doen.

Naast voetbal vind ik het ook in het bedrijfsleven een goed teken als een eindverantwoordelijke weet waar hij/zij sterk in is maar ook realistisch is waar hij/zij niet goed in is, om dit vervolgens de compenseren met een topper op dat gebied. Het is geen one-man-show maar het gaat op de team wat sturing geeft.
One can only hope
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 28 Mar 2022, 09:55 Ik vind als je nu alles bij elkaar optelt het plaatje klopt op veel aspecten; charismatische hoofdtrainer die duidelijk is. Een sterke, ervaren veldtrainer ernaast en een klankbord in de vorm van Hiddink die natuurlijk een sloot ervaring heeft en goed advies kan geven.

Enige wat ik lastig te peilen vind, en waar we pas achter komen als we gaan starten; hoe is deze staf tactisch gezien, kunnen ze de boel goed neerzetten? Kunnen ze inspelen op de tegenstander? Kunnen ze inspelen op wat er tijdens wedstrijden gebeurt? etc.. Maar dit zijn wel hele belangrijke aspecten, we gaan het zien..
En een niet onbelangrijk punt is hoe de medische staf met de fitheidstrainers wordt vormgegeven. Dit jaar hebben we veel blessures gehad. Ik hoop dat we dat volgend seizoen wat kunnen terugdringen met kundige mensen die (misschien wel) een andere methodiek hanteren.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 26 Mar 2022, 15:25
Skuddem wrote: 26 Mar 2022, 14:25

Wat houdt dat principe in?
Ik neem werken aan 1. overtal uitbuiten in balbezit en 2. hoe in ondertal bij balbezit tegenstander te handelen en ook daar goed uit te komen? Heb je specifieke oefen-/trainingsvormen voor
[mention]Skuddem[/mention] was hier al antwoord op gekomen? Hoor het net in Skiete WIlly Podcast voorbij komen. Is een tactisch principe van Bielsa (een trainer waar Ruud veel van leest / leert).

Komt erop neer dat Bielsa niks aan het toeval over laat en tegenover elke formatie eenzelfde wijze hanteert -1 wat betreft aanval vs verdediging, 0 wat betreft middenveld en +1 verdediging vs aanval.

Oftewel: de tegenstander speelt 3-4-3 dan stelt hij 2 spitsen tegen 3 verdedigers op, 4 middenvelders tegen 4 middenvelders en 4 verdedigers tegen 3 aanvallers. Dus een kort rijtje met meest gebruikte tactieken; tegenstander vs PSV als je dit principe aanhoudt:
4-3-3- vs 4-3-3
3-4-3 vs 4-4-2
4-4-2 vs 3-4-3
3-5-2 vs 3-5-2


Vanaf 1u9min gaat t over Ruud

https://art19.com/shows/skiete-willy-podcast
Last edited by Sensation on 28 Mar 2022, 11:20, edited 1 time in total.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 28 Mar 2022, 10:42
psvgouda wrote: 26 Mar 2022, 15:25

Ik neem werken aan 1. overtal uitbuiten in balbezit en 2. hoe in ondertal bij balbezit tegenstander te handelen en ook daar goed uit te komen? Heb je specifieke oefen-/trainingsvormen voor
@Skuddem was hier al antwoord op gekomen? Hoor het net in Skiete WIlly Podcast voorbij komen. Is een tactisch principe van Bielsa (een trainer waar Ruud veel van leest / leert).

Komt erop neer dat Bielsa niks aan het toeval over laat en tegenover elke formatie eenzelfde wijze hanteert -1 wat betreft aanval vs verdediging, 0 wat betreft middenveld en +1 verdediging vs aanval.

Oftewel: de tegenstander speelt 3-4-3 dan stelt hij 2 spitsen tegen 3 verdedigers op, 4 middenvelders tegen 4 middenvelders en 4 verdedigers tegen 3 aanvallers. Dus een kort rijtje met meest gebruikte tactieken; tegenstander vs PSV als je dit principe aanhoudt:
4-3-3- vs 4-3-3
3-4-3 vs 4-4-2
4-4-2 vs 4-3-3
3-5-2 vs 3-5-2


Vanaf 1u9min gaat t over Ruud

https://art19.com/shows/skiete-willy-podcast
Tegen 442 zou dan 343 #azijn
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 28 Mar 2022, 11:13
Sensation wrote: 28 Mar 2022, 10:42

@Skuddem was hier al antwoord op gekomen? Hoor het net in Skiete WIlly Podcast voorbij komen. Is een tactisch principe van Bielsa (een trainer waar Ruud veel van leest / leert).

Komt erop neer dat Bielsa niks aan het toeval over laat en tegenover elke formatie eenzelfde wijze hanteert -1 wat betreft aanval vs verdediging, 0 wat betreft middenveld en +1 verdediging vs aanval.

Oftewel: de tegenstander speelt 3-4-3 dan stelt hij 2 spitsen tegen 3 verdedigers op, 4 middenvelders tegen 4 middenvelders en 4 verdedigers tegen 3 aanvallers. Dus een kort rijtje met meest gebruikte tactieken; tegenstander vs PSV als je dit principe aanhoudt:
4-3-3- vs 4-3-3
3-4-3 vs 4-4-2
4-4-2 vs 4-3-3
3-5-2 vs 3-5-2


Vanaf 1u9min gaat t over Ruud

https://art19.com/shows/skiete-willy-podcast
Tegen 442 zou dan 343 #azijn
🤡
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Je kan het toch ook niet in je eentje? Ook al was Ruud een topper, je hebt een sterk team nodig om je te helpen. Fred Rutten is een uitstekend vakman waar Ruud enorm veel van kan leren. Ruud is de verantwoordelijke, het uithangbord, met de allure van een internationale superster. Daar gaan heel veel spelers door overtuigd worden hoor. Who doesn't want to play for Van the Man?
SRF
Jeugdinternational
Posts: 125
Joined: 04 Nov 2020, 13:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2022, 09:56 'Blijkbaar twee ervaren mannen nodig'.

Als je de bron leest (ED) dan staat er: "De voormalig topspits heeft af en toe al contact met Hiddink en dat zal zo blijven."

Ze hebben eerder samengewerkt en hij heeft dus schijnbaar al langer Hiddink als coach op de achtergrond. En daar verandert niets aan. In het bedrijfsleven en ook gewoon privéleven is het heel normaal om een klankbord te hebben of een coach en roept niemand 'je vertrouwt niet genoeg op je eigen kunde'. Maar omdat Ruud het doet is het ineens een diskwalificatie en een extra risico.

Ik vind dat heel erg raar. Ik zou het pas een risico vinden als Ruud dit niet doet.
Het geeft daarnaast ook aan dat Ruud tenminste openstaat voor een klankbord. Met Van Bommel dachten we Van Marwijk als klankbord verbonden te hebben aan PSV, maar die was toen puntje bij paaltje kwam liever in de woestijn. Dit alles terwijl terwijl Van Bommel een staf vol ja-knikkers had verzameld en verder niks van iemand aan leek te nemen. Ruud heeft straks met Rutten een meer ervaren veldtrainer in z'n staf en op de achtergrond iemand die een blik van buitenaf kan werpen indien nodig. Geen slechte constructie lijkt me.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2022, 09:56 'Blijkbaar twee ervaren mannen nodig'.

Als je de bron leest (ED) dan staat er: "De voormalig topspits heeft af en toe al contact met Hiddink en dat zal zo blijven."

Ze hebben eerder samengewerkt en hij heeft dus schijnbaar al langer Hiddink als coach op de achtergrond. En daar verandert niets aan. In het bedrijfsleven en ook gewoon privéleven is het heel normaal om een klankbord te hebben of een coach en roept niemand 'je vertrouwt niet genoeg op je eigen kunde'. Maar omdat Ruud het doet is het ineens een diskwalificatie en een extra risico.

Ik vind dat heel erg raar. Ik zou het pas een risico vinden als Ruud dit niet doet.
Precies, prima dit! Geeft een hoop vertrouwen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Er is voetbalkunde en ervaring aanwezig bij Rutten. De vooruitziende blik van Hiddink. De persoonlijke, maar ook internationale uitstraling van Ruud. De autoriteit van Brands. Onderling respect en communicatie. En allemaal delen ze het vuur om alles uit PSV te halen. In theorie klopt het allemaal. Maar je ziet nu met Schmidt dat het ook anders kan. Dat is gewoon een team dat telkens een ander project aanpakt, maar daar is de hele specifieke manier van spelen leidend en ze kunnen het koppelen aan het vermogen om het een ploeg snel bij te brengen. En dat laatste is de uitdaging bij de nieuwe staf. Een duidelijke speelwijze, gecombineerd met het snel kunnen implementeren, maar vervolgens ook verder kunnen ontwikkelen. Hoe snel kun je het vertrouwen van je spelers winnen en iedereen dezelfde richting op duwen. En hoe ga je gaandeweg het seizoen om met tegenslagen, hoe flexibel ben je als tegenstanders hun oplossingen vinden of als je blessures hebt? Schmidt blijkt zijn team achter zich te kunnen houden, ook wanneer het tegen zit.

Ik geloof best dat spelers graag voor Ruud zouden willen komen, maar dat eerste moment duurt maar even. Als je geen goed vervolg op het eerste verhaal hebt, is dat enthousiasme ook zo weer weg. Ruud zal de frisheid moeten leveren in een conservatieve omgeving. Niet dat conservatief per se slecht is, maar we praten wel over modern voetbal. De jeugd verandert, je hebt met hele andere uitdagingen te maken. Ben heel benieuwd.
Last edited by Revolinho on 28 Mar 2022, 12:17, edited 1 time in total.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 28 Mar 2022, 09:56 Verder vind ik het ook een enorm sterk gebaar van PSV. Ze hadden makkelijk voor Cocu kunnen gaan (achteraf gezien is die flirt van Cocu zelf dus best gênant), Bosz, Fräser of een buitenlandse trainer. In plaats daarvan proberen ze het vertrouwen in Ruud kracht bij te zetten door voor hem de ideale omstandigheden te creëren. Met Rutten als assistent en Guus als adviseur heb je de technische staf van 04/05 tot je beschikking.
Ben heel benieuwd naar vNistelrooy als hoofdtrainer en ga zeker niet negatief doen over zijn aanstelling als het daadwerkelijk allemaal rond komt. Maar ik kan niet beargumenteren waarom vNistelrooy op dit moment een betere keuze dan Cocu is. Dat Ruud wordt omringt door ervaren mensen is uiteraard een goed idee.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

SRF wrote: 28 Mar 2022, 11:48 Het geeft daarnaast ook aan dat Ruud tenminste openstaat voor een klankbord. Met Van Bommel dachten we Van Marwijk als klankbord verbonden te hebben aan PSV, maar die was toen puntje bij paaltje kwam liever in de woestijn. Dit alles terwijl terwijl Van Bommel een staf vol ja-knikkers had verzameld en verder niks van iemand aan leek te nemen. Ruud heeft straks met Rutten een meer ervaren veldtrainer in z'n staf en op de achtergrond iemand die een blik van buitenaf kan werpen indien nodig. Geen slechte constructie lijkt me.
Plus je eigen schoonvader als klankbord is natuurlijk wel een enigszins discutabele constructie.

Maar inderdaad is de constructie voor Ruud prima, maar het is anderzijds ook gewoon een teken dat Ruud zelf nog heel weinig ervaring heeft, en dus (waarschijnlijk meer dan andere coaches) ook behoefte heeft aan zo'n ervaren klankbord en een ervaren assistent, nog los van de vraag of het ja-knikkers zijn of niet. Gelukkig ziet Ruud dat blijkbaar zelf ook in. De interviews waarin hij gevraagd werd naar deze functie, getuigen ook van genoeg zelfkennis, dus wat dat betreft heeft hij inderdaad al een streepje voor op Van Bommel. Ik ben wel erg benieuwd hoe hij -mocht hij hoofdtrainer worden- dan nu zijn "draai" gaat verklaren, omdat hij zichzelf eerder nog niet klaar achtte voor deze functie op dit moment.

Onder de streep ben ik nog lang niet overtuigd door deze constructie. Ik had liever een echte "sterke man" gezien.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 28 Mar 2022, 12:13 Ruud zal de frisheid moeten leveren in een conservatieve omgeving. Niet dat conservatief per se slecht is, maar we praten wel over modern voetbal. De jeugd verandert, je hebt met hele andere uitdagingen te maken. Ben heel benieuwd.
Mensen die langer werkzaam zijn in de voetballerij zijn dus altijd conservatief volgens jou?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 Mar 2022, 09:46 Mensen gaan er bij voorbaat al van uit dat het misgaat en dat hij Hiddink (en Rutten) nodig heeft. Maar het kwartje kan net zo goed de juiste kant op vallen omdat Ruud wellicht gewoon een goede trainer is die het zelf prima op kan lossen en kundig genoeg blijkt.

Mijn glas is liever halfvol dan half leeg als het gaat om nattevingerwerk.
Dat is jouw invulling. Ik ga zeker niet bij voorbaat ervanuit dat het mislukt. Helemaal niet zelfs. Echter houd ik wel in het achterhoofd hoe het ging bij Cocu (begin) en v. Bommel. Want je gaat bij Ruud dezelfde soort uitgangssituatie krijgen. Een sterk team om jezelf bouwen is prima en ik heb ook veel vertrouwen in Rutten als veldtrainer naast Ruud. Dat is gewoon een vakman. En Hiddink hoeven we het natuurlijk niet over te hebben. De belangrijkste vraag is of Ruud vindt dat hij beide heren nodig heeft om uberhaubt de job aan te kunnen of dat hij ze graag erbij betrokken wil hebben ter aanvulling. En daar zit voor mij wel een verschilletje. In het eerste geval vind ik de vraag terecht of je dan wel klaar bent voor de job. In het tweede geval is het antwoord daarop ja en zoek je een zo sterk mogelijk team om je heen die je aanvult.

Dus nogmaals geen afzeikmodus hier, gewoon wat open vragen/gedachtes bij dit soort berichten. Op papier ziet het er natuurlijk geweldig uit met PSV iconen, stuk voor stuk. Ruud, Fred, Guus, Andre en Boudewijn. En daarboven nog Ernst en Marcel.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2022, 12:20
Revolinho wrote: 28 Mar 2022, 12:13 Ruud zal de frisheid moeten leveren in een conservatieve omgeving. Niet dat conservatief per se slecht is, maar we praten wel over modern voetbal. De jeugd verandert, je hebt met hele andere uitdagingen te maken. Ben heel benieuwd.
Mensen die langer werkzaam zijn in de voetballerij zijn dus altijd conservatief volgens jou?
Zeker niet. Maar we praten over Rutten, die al een hele tijd geen echte voetbalgerelateerde functie bekleed en Hiddink, die los van wat avontuurtjes al langer niet meer op het trainingsveld staat. Nogmaals, conservatief hoeft niet per se slecht te zijn. Ik heb eerder ook al geroepen dat ik Hiddink er graag als een soort Godfather bij zou willen zien.

Overigens, is het alleen mij opgevallen dat de rol van John in dit alles uiterst minimaal lijkt te zijn? Met nadruk op lijkt, misschien doet ie wel wat. Maar zoals het nu allemaal naar buiten komt, is Brands in total control.
Last edited by Revolinho on 28 Mar 2022, 12:26, edited 1 time in total.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Is toch ook helemaal niet raar voor een startende trainer. Cocu had Hiddink, Gio had Advocaat, van Bommel had van Marwijk en de Boer had veel aan de ervaren Spijkerman als assistent. Is eerder regel dan uitzondering. En aangezien bovenstaand lijstje verantwoordelijk is voor 8 van de laatste 10 kampioenschappen heb ik er alle vertrouwen in 😁
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 28 Mar 2022, 12:25 Maar we praten over Rutten, die al een hele tijd geen echte voetbalgerelateerde functie bekleed en Hiddink, die los van wat avontuurtjes al langer niet meer op het trainingsveld staat.
Rutten was minder dan 3 jaar geleden nog hoofdtrainer bij Anderlecht. Hiddink hoeft niet op het trainingsveld te staan om met Ruud te kunnen sparren welke krachtenvelden zich in en rond een a-selectie bewegen en hoe je daar mee om kan gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Rutten is een geweldige veldtrainer. Daar is geen discussie over mogelijk. Vind het een geweldige zet van PSV om die man weer binnen te halen.

Nog een voordeel van Ruud is dat hij onze opleiding van A tot Z kent wat ook doorstroming kan bevorderen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Toen Ruud bij ons kwam voetballen werd er ook weer standaard van en bij Ajax gewonnen, hopelijk kan hij daar als trainer ook voor zorgen!
Post Reply