Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Trixm
Vedette

Lorenzo von Matterhorn wrote: 29 Mar 2022, 23:36 Zeg het maar boys: Luuk of Hlozek?

Ik stuur de antwoorden door naar John.
Vertel er dan ook bij dat Hlozek meer dan 20 miljoen moet kosten.
Saibari is underrated.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 30 Mar 2022, 09:28
Lorenzo von Matterhorn wrote: 29 Mar 2022, 23:36 Zeg het maar boys: Luuk of Hlozek?

Ik stuur de antwoorden door naar John.
Wel een interessante, stel dat PSV flink wat transferinkomsten krijgt en er zijn natuurlijk al her en der wat potjes. En stel je kan een deal maken voor 15-20 miljoen voor Hlozek en dat je hem daadwerkelijk kan binnenhalen. En iedereen bij PSV is laaiend enthousiast over hem. Moet PSV die stap ook een keer gaan zetten? Of blijven we een beetje hangen tussen 10-12 als maximale transfersommen? [mention]Sensation[/mention] jij kent die gozer toch vrij goed? Hoe zie jij dat?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 10:37

Wel een interessante, stel dat PSV flink wat transferinkomsten krijgt en er zijn natuurlijk al her en der wat potjes. En stel je kan een deal maken voor 15-20 miljoen voor Hlozek en dat je hem daadwerkelijk kan binnenhalen. En iedereen bij PSV is laaiend enthousiast over hem. Moet PSV die stap ook een keer gaan zetten? Of blijven we een beetje hangen tussen 10-12 als maximale transfersommen? @Sensation jij kent die gozer toch vrij goed? Hoe zie jij dat?
Laat John zich eerst eens bewijzen in de categorie 10-12 mln voordat we de stap maken naar 15-20 mln.
Juancho
Mister PSV

Dat lijkt me geen argument, als je dat vertrouwen niet hebt moet je sowieso afscheid nemen van je TD. Want ook 10-12 miljoen is voor PSV heel veel geld.
OnsPSV
Meervoudig international

Met alle respect voor John overigens. Maar hem met buideltjes van 15-20 per speler op pad sturen lijkt me niet verstandig.
Ardbeg
Mister PSV

OnsPSV wrote: 30 Mar 2022, 10:48 Met alle respect voor John overigens. Maar hem met buideltjes van 15-20 per speler op pad sturen lijkt me niet verstandig.
Ik denk dat het wel meevalt hoor. Wat vind je al zijn misperen waarbij hij te veel heeft betaald, buiten onze Duitse wortel en Bruma?
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 10:41 Dat lijkt me geen argument, als je dat vertrouwen niet hebt moet je sowieso afscheid nemen van je TD. Want ook 10-12 miljoen is voor PSV heel veel geld.
Dat zijn jouw woorden. John hoeft van mij niet ontslagen te worden, maar hij moet wel wat meer krediet opbouwen. Ik zou John geen 15-20 mln uit laten geven wanneer hij voor het eerst een aantal transfers heeft gedaan in de categorie 10-12 mln en die vervolgens allemaal zijn mislukt.
Juancho
Mister PSV

Dat is nogmaals de vraagstelling niet. John zit er en zal ook blijven zitten. Al dan niet wat meer onder toezicht van Brands. Dus daar heb je mee te dealen. De verhalen over miskopen kunnen we nu wel, ik heb ook geen blindelings vertrouwen in Brands bijv. maar beide heren moeten het wel gaan doen.

De vraagstelling was wanneer het omslagpunt komt dat PSV net wat meer kan/durft/wil/gaat investeren om bijv. een groot (bewezen?) talent als Hlozek binnen te halen. De markt verandert, transferbedragen veranderen, dus PSV zal ook een keer een stap moeten zetten. Wat dat ook zal zijn. Als je bijv. een Gakpo voor een recordbedrag verkoopt , zeg 50 miljoen,(ook door de andere markt ivm jaren terug) wat is dan een mogelijke stap als het gaat om een inkomende top transfer.
ShovingNE2
Site Admin

Totaal onnodig om dat soort bedragen te betalen voor spelers. Er zijn stapels spitsen te vinden in de categorie rond de 10 miljoen.

Bij een transfersom van 15-20 miljoen hoort ook een forse klap tekengeld en een bepaald niveau salaris. Met een contract van 5 jaar mag je ongeveer 35 miljoen reserveren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam

Dat is inderdaad wat veel voor een speler als Hlozek. Die biedt namelijk ook niet genoeg garanties om zo'n uitgave te rechtvaardigen.

Heb je het over iemand als Memphis, dan vind ik dat een ander verhaal. Maar ik geloof niet dat PSV nu al in de situatie zit dat het 20 miljoen kan betalen voor een speler. Te vroeg.
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 10:54 Dat is nogmaals de vraagstelling niet. John zit er en zal ook blijven zitten. Al dan niet wat meer onder toezicht van Brands. Dus daar heb je mee te dealen. De verhalen over miskopen kunnen we nu wel, ik heb ook geen blindelings vertrouwen in Brands bijv. maar beide heren moeten het wel gaan doen.

De vraagstelling was wanneer het omslagpunt komt dat PSV net wat meer kan/durft/wil/gaat investeren om bijv. een groot (bewezen?) talent als Hlozek binnen te halen. De markt verandert, transferbedragen veranderen, dus PSV zal ook een keer een stap moeten zetten. Wat dat ook zal zijn. Als je bijv. een Gakpo voor een recordbedrag verkoopt , zeg 50 miljoen,(ook door de andere markt ivm jaren terug) wat is dan een mogelijke stap als het gaat om een inkomende top transfer.
Ik heb je vraagstelling wel begrepen en heb antwoord gegeven: als John heeft bewezen dat hij met veel geld om kan gaan. Hoeft nog niet eens alles per se een voltreffer te zijn. Of zoals Ykhim aangeeft als een Memphis oid zich aandient. Iemand die zich absoluut bewezen heeft en vrijwel 100% zeker hier de pannen van het dak speelt. Dan valt het te billijken.
Juancho
Mister PSV

Het was dan ook een open vraagstellig, niet dat PSV deze zomer al 15 miljoen voor 1 speler moet neerleggen. Maar je kan er niet omheen dat de markt verandert, het grote geld verandert, dus ik ben er wel van overtuigd dat PSV een keer die stap moet gaan maken wil je je ambities waar kunnen maken. En ja, dat zal redelijk hand in hand gaan met de stijgende inkomsten uit uitgaande transfers. 30 miljoen of 50 miljoen voor Gakpo en later Noni maakt nogal verschil.

Dus ik ben gewoon benieuwd wanneer PSV het aandurft en aankan om na zo'n klapper ook meer te investeren in een vervanger. En dat zal uiteraard dan wel echt een absolute kanjer moeten zijn en geen talentje met veel vraagtekens. Dat snap ik ook wel. Daarom ook, [mention]Sensation[/mention] jij kent Hlozek toch vrij goed? Is dat nog een categorie talent met vraagtekens of eigenlijk een nobrainer als je hem kan binnenhalen voor net wat meer dan PSV normaal betaalt aan maximale transfersom?

Ik zou trouwens nooit +15 miljoen voor Depay betalen, dat vind ik dan weer te risicovol. Eind 20 en zal ook nooit meer die stap gaan zetten. Hij blijft een beetje hangen op subtop niveau in Europa (vind ik dan). Natuurlijk voor PSV een klasse versterking, maar wel tegen het juiste bedrag en hij zal zelf ook moeten willen. Ik zie dan liever dat PSV investeert in echt een absoluut toptalent die toch ook al wat gepresteerd heeft op niveau.

[mention]Standbeeld[/mention] ik snap je verhaal maar voor mij blijft staan: je hebt te weinig vertrouwen in John na een paar jaar. Prima en dat begrijp ik heel goed. Maar als club moet je vooruit. Dus als je hem niet met iets meer geld de markt op durft te sturen moet je hem ook niet met 10 miljoen de markt op sturen. Want ook dat blijft veel geld voor PSV. Dan moet je gewoon afscheid van elkaar nemen. Die paar miljoen extra gaat daar echt geen verschil in maken. Je bent geschikt of niet geschikt als TD van PSV. John is nu ervaren genoeg dat je die keuze moet gaan maken. En blijkbaar is die keuze trouwens dus al gemaakt bij PSV. John blijft en gaat de boel met Brands als supervisor inrichten.
Last edited by Juancho on 30 Mar 2022, 11:10, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam

PSV heeft de laatste jaren meerdere grote transfers gedaan, dus die stap is in zekere zin al gezet: Lozano, Romero, Bruma, en vast nog een paar spelers die de totaalsom van 10 miljoen gepasseerd zijn. Maar als je vervolgens 4e wordt en ook een paar seizoenen geen CL haalt, dan houdt het op.
Massimo
Legende

Voor PSV moeten dit soort spelers raak zijn zoals destijds met Lozano. Mexicaans international, het grote talent daar en vanaf de eerste wedstrijd een meerwaarde.
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 10:51
OnsPSV wrote: 30 Mar 2022, 10:48 Met alle respect voor John overigens. Maar hem met buideltjes van 15-20 per speler op pad sturen lijkt me niet verstandig.
Ik denk dat het wel meevalt hoor. Wat vind je al zijn misperen waarbij hij te veel heeft betaald, buiten onze Duitse wortel en Bruma?
Guti
Doan
Max
Drommel
Mitroglou, Mvogo, Vinicius (huur)

Inclusief de huursommen ga je dan al richting de 30 miljoen... Niet dat al deze spelers stuk voor stuk misperen zonder enige waarde zijn geweest, maar we hebben wel veel te veel betaald tov wat ze gebracht hebben over de gehele looptijd van hun contracten gezien.
Rikkert1234
Vedette

Met Ruud van Nistelrooy halen we internationaal ook een grote naam binnen. Ik ben benieuwd of hij (met waarschijnlijk wel nog wel een beperkt netwerk) bepaalde spelers toch wel kon overtuigen. Ik denk dat vooral spitsen toch wel zeer geintresseerd zijn om met een grootheid als RvN te gaan werken.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 30 Mar 2022, 11:09

Guti
Doan
Max
Drommel

Inclusief de huursommen ga je dan al richting de 30 miljoen... Niet dat al deze spelers stuk voor stuk misperen zonder enige waarde zijn geweest, maar we hebben wel veel te veel betaald tov wat ze gebracht hebben over de gehele looptijd van hun contracten gezien.
Guti, Doan, Max, Drommel, Mvogo, Vinicius, Mitroglou vallen allen niet in de stelling waar we het over hadden.
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 11:11

Guti
Doan
Max
Drommel

Guti, Doan, Max, Drommel, Mvogo, Vinicius, Mitroglou vallen allen niet in de stelling waar we het over hadden.
Dan zijn we vrij snel uitgeluld, aangezien John niemand voor 10+ heeft gehaald behalve Baumgartl en Bruma :mrgreen: 0% score dus. ;)
Trixm
Vedette

Wel een interessante, stel dat PSV flink wat transferinkomsten krijgt en er zijn natuurlijk al her en der wat potjes. En stel je kan een deal maken voor 15-20 miljoen voor Hlozek en dat je hem daadwerkelijk kan binnenhalen. En iedereen bij PSV is laaiend enthousiast over hem. Moet PSV die stap ook een keer gaan zetten? Of blijven we een beetje hangen tussen 10-12 als maximale transfersommen? @Sensation jij kent die gozer toch vrij goed? Hoe zie jij dat?
Ik denk dat je gezien de interesse bij Hlozek eerder aan 20-25 moet denken, dat is gewoon niet realistisch voor onze begroting.
Saibari is underrated.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hlozek kan je voor 8 miljoen binnenhalen denk ik.

Ik heb liever Luuk dan Vinicius overigens maar das logisch.
Tovast
Nationale topspeler

Guti
Doan
Max
Drommel

Uhm, Guti, Doan en Max zijn allemaal nuttige basisspelers (geweest) en zijn zeker nog waard wat ze ons gekost hebben. Zou vooral Guti en Doan graag willen behouden in de zomer waarbij het contract van Guti verlengd moet worden. Drommel, Mitro en Mvogo ben ik mee eens.
Trixm
Vedette

RIO wrote: 30 Mar 2022, 11:14 Hlozek kan je voor 8 miljoen binnenhalen denk ik.

Ik heb liever Luuk dan Vinicius overigens maar das logisch.
alleen al op transfermarkt wordt zijn marktwaarde op 19 geschat, dat is vaak al relatief conservatief ingeschat. Daarnaast zijn er voldoende berichten over west ham / liverpool te vinden waar minimaal dezelfde bedragen en hoger worden geschat.
Saibari is underrated.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 30 Mar 2022, 11:13
Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 11:11

Dan zijn we vrij snel uitgeluld, aangezien John niemand voor 10+ heeft gehaald behalve Baumgartl en Bruma :mrgreen: 0% score dus. ;)
Ja, ik doelde even enkel op spelers tussen het 10/15/20 miljoen prijskaartje : )
Last edited by Ardbeg on 30 Mar 2022, 11:21, edited 2 times in total.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als je het los ziet van Hlozek vind ik een investering van 15 a 20 miljoen wél een goed idee als je overtuigd bent van een spits. Er komt straks zoveel binnen dat je dit soort uitgaven nu wel kunt doen, maar dan wel bij een spits. Mocht een dergelijke investering tot 20 goals en 8 assists komen per jaar dan krijg je zo'n bedrag makkelijk terug en dan zet ik nog laag in vind ik. Mochten de cijfers exploderen dan doet dat ook met de waarde. Dit soort klappers kunnen voor PSV óók het verschil maken.
Tovast
Nationale topspeler

Trixm wrote: 30 Mar 2022, 11:14

Ik denk dat je gezien de interesse bij Hlozek eerder aan 20-25 moet denken, dat is gewoon niet realistisch voor onze begroting.
Dat denk ik niet, eerder tussen de 12 en 16 miljoen verwacht ik. Contract loopt ook maar tot zomer 2024. Geef Sparta een leuk doorverkooppercentage over de winst boven de transfersom en je hebt een deal. Zij weten ook dat PSV niet het eindstation is en als hij enigszins naar verwachting presteert waarschijnlijk voor dikke winst verkocht zal worden.
Locked