Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 13:25 De Kerkhofjes moeten niet zo flauw doen:

"Ik heb er alle vertrouwen in dat Ruud PSV met zijn staf weer gaat brengen waar de club hoort", vervolgt de ras-PSV'er, die het niet kan laten om een kleine sneer aan Roger Schmidt uit te delen. "Ik hoop dat Ruud Nederlands gaat praten op De Herdgang, dan kan ik er ook weer een keer naartoe."

Dumb and dumber. De Sjaak Swart van PSV. En dan in tweevoud
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV krijgt het ieder jaar voor elkaar om uit te kijken naar het volgende seizoen.

Eerst dit seizoen (met succes) afmaken en dan knallen met Ruud Ruuud ruuuuuuud
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/pro/nog-nooit-zon-ged ... istelrooij

Zou iemand mij deze PB kunnen sturen. Wordt heel erg gewaardeerd
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 30 Mar 2022, 21:01 https://www.vi.nl/pro/nog-nooit-zon-ged ... istelrooij

Zou iemand mij deze PB kunnen sturen. Wordt heel erg gewaardeerd
Is een video van 40min, heb m zelf nog niet gezien maar zal me niks verbazen als die snel ook op VI YouTube kanaal komt. Kan vanaf mobiel iig de video niet delen… :(
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 30 Mar 2022, 21:03
Rikkert1234 wrote: 30 Mar 2022, 21:01 https://www.vi.nl/pro/nog-nooit-zon-ged ... istelrooij

Zou iemand mij deze PB kunnen sturen. Wordt heel erg gewaardeerd
Is een video van 40min, heb m zelf nog niet gezien maar zal me niks verbazen als die snel ook op VI YouTube kanaal komt. Kan vanaf mobiel iig de video niet delen… :(
Laten we het hopen. Ben namelijk echt heel erg benieuwd omdat ik Jong PSV niet echt goed volg
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 26 Mar 2022, 13:47
MaartenV wrote: 26 Mar 2022, 13:43 Heeft rvn bij jong PSV eigenlijk blijk gegeven van enig verdedigend inzicht ? Stelt hij de juiste verdedigers op en lopen die een beetje zinnig ?

Ik vraag het even want nog twee jaar met een coach die geen benul heeft hoe je een verdediging neerzet, trek ik niet.
Sinds Guti en Teze erin staan, staat onze verdediging behoorlijk hoor. Beetje vreemde opmerking.
Wow dat er nog iemand schmidt's verdedigende inzicht gaat verdedigen na 2 jaar paniek als de tegenstander over de middellijn komt en 2 jaar falen om de selectie verdedigend in evenwicht te brengen.

Maar goed.. ging me even meer om of we iets weten over ruud of rutten op dit vlak. Misschien dat die bijv boscagli zo kunnen coachen dat hij een goede centrale verdediger wordt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Interview gezien. Wat een geweldig mens onze Ruud. Volledig zichzelf en altijd beheerst. Het tekent hem dat hij de vertrekkende Toon Gerbrands noemt als iemand die belangrijk is geweest voor hem in de afgelopen jaren.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik had hem liever nog een paar jaar zien werken aan zijn carrière, maar die pure trots is wel kippenvel zeg.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 30 Mar 2022, 21:51 Ik had hem liever nog een paar jaar zien werken aan zijn carrière, maar die pure trots is wel kippenvel zeg.
Ik kan Marcel wel begrijpen. Wanneer ben je wèl klaar? Het is een keer tijd om in het diepe te springen.
Ex unitate vires
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

#simplythebest
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

René1978
Nationale topspeler
Posts: 1905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Echt mooi dit.
Assy
Vaste waarde in elftal
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2020, 14:39
FOOTB_REM_S: No

Succes Ruud! Eeuwige held, mijn steun heb heb je. Leer, groei en rijg successen aaneen.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Dit toont wel aan wat een fucking legend hij was he. Bij een van de grootste clubs van de wereld zo'n aankondiging krijgen als PSV hoofdcoach, dan heb je heel veel voor een club betekent. Daarnaast ook nog Real Madrid, hij is DE reden (ok samen met Raul) waarom ik een voorkeur heb voor Real en niet dat klote Barca. Hala Ruud! Je gaat het enorm goed doen.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wij nuchtere Nederlanders "vergeten" nog wel eens wat voor status iemand als Ruud heeft. Zelf kwam ik hem na Spurs - PSV tegen op Wembley een paar jaar terug toen hij met de o19 daar de Youth CL speelde. Ongekend wat een legende deze man is, in landen als Spanje en in Engeland kan zo iemand echt niet normaal over straat. Ik kijk met weemoed terug naar zijn tijd als speler, het moment dat hij tegenover die Andorra speler ging staan in ons stadion tijdens een wedstrijd van Oranje zal ik ook nooit vergeten. Laten we in godsnaam hopen dat hij nooit, wat er ook gebeurt, zijn status bij ons zal verliezen en zal worden uitgescholden vanaf de tribunes

FF om onze geheugens nog op te frissen:



Je zal toch maar zo'n spits in je team hebben he, godver zeg.

Enige smetje zal voor mij toch wel blijven dat hij Malaga op een gegeven moment boven ons koos en niet eerlijk zei dat dit een financiële keuze was. Hij kwam toen met zo'n knaken verhaal over een mooi project bij Malaga en blablabla terwijl wij hem toen goed konden gebruiken. Maar al met al staat dat in het niets ten opzichte van de rest wat hij voor onze club heeft betekend. Ik kan niet wachten om hem als hoofdcoach mee te gaan maken, zeker in de combinatie met zijn staff heb ik er alle vertrouwen in, een geweldig boegbeeld voor de club. Hopelijk zal de media ook eens positief omslaan naar ons, het is natuurlijk makkelijk om "die Duitser" continue belachelijk te maken maar wat kun je in godsnaam op voorhand over Ruud zeggen wat negatief is?
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 30 Mar 2022, 18:28 Ja, hij baalde. Nog meer opmerkelijke momenten. Hij wil Javier Rabanal ook omdat hij een specifiek type veldcoach is wat hij vanuit zijn Spaanse tijd heeft meegenomen. Daar gaat hij later nog op terugkomen zegt hij. Gewoon heel goed over nagedacht en geen vriendje. Wel benieuwd wat dat precies is dan.
Ik ken hem van zijn tijd in China waar ie de baas was van een jeugdacademie. Een hele ervaren methodologisch sterke trainer die het fysieke met het mentale combineert en heel veel oefenstof en ook qua physio erg sterk. Hele slimme zet.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 31 Mar 2022, 02:59

Enige smetje zal voor mij toch wel blijven dat hij Malaga op een gegeven moment boven ons koos en niet eerlijk zei dat dit een financiële keuze was. Hij kwam toen met zo'n knaken verhaal over een mooi project bij Malaga en blablabla terwijl wij hem toen goed konden gebruiken. Maar al met al staat dat in het niets ten opzichte van de rest wat hij voor onze club heeft betekend. Ik kan niet wachten om hem als hoofdcoach mee te gaan maken, zeker in de combinatie met zijn staff heb ik er alle vertrouwen in, een geweldig boegbeeld voor de club. Hopelijk zal de media ook eens positief omslaan naar ons, het is natuurlijk makkelijk om "die Duitser" continue belachelijk te maken maar wat kun je in godsnaam op voorhand over Ruud zeggen wat negatief is?
Ook in de VS is het een legend.

Maar tegen het einde van de carriere had ie er geen zin meer in, hij was er klaar mee en bij PSV was dat afbreuk risico te groot want we verwachtten heel veel van hem maar bij Malaga waren die verwachtingen veel minder. En geld ja.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Het is prachtig, maar er is ook een keerzijde aan het aanstellen van een beginnende trainer: je gaat zijn ontwikkeling nu faciliteren en wij moeten die nu allemaal gaan aanschouwen. Ik mag hopen dat iedereen zich beseft dat 22/23 moeizaam zal verlopen, maar dat hem die tijd ook word gegund. Tuurlijk zal het ergens gepaard moeten gaan met resultaten, maar je ontkomt niet aan het af en toe moeten betalen van ‘lesgeld’ om het maar zo te noemen.

Ja Rutten is ervaren, maar toch is het allemaal nieuw en je kunt/mag ook niet verwachten dat het meteen van begin tot eind fantastisch zal worden. Er zijn fases in een seizoen, vooral bij nieuwe formaties, dat het totaal niet loopt. Dan hoop ik dat iedereen de bakken kritiek voor zich houd en vertrouwen probeert te houden in een goede afloop. En dan zal iedereen ook moeten blijven onthouden wat voor held Ruud is geweest. Dit soort filmpjes zijn natuurlijk geweldig, maar dat was de spits RvN. Als trainer moeten we alles nog maar zien. Cocu was heel sterk in die moeilijke fases, die heeft toen na zijn eerste winterstop laten zien echt te kunnen leren van situaties en het team beter neer te zetten.

Belangrijk zal imo worden hoezeer PSV bereid is om te investeren in echte kwaliteitsspelers en of poppetjes dan allemaal op hun plekje worden gezet ipv het onhandig moeten schuiven. En aangezien hij vanuit Jong komt, ben ik ook benieuwd hoeveel jongens hij zal gaan overhevelen. Wie zullen de leiders van het team gaan worden. Ben echt benieuwd naar de transferwindow. Maar hoe die ook zal verlopen, het gaat echt een lastig seizoen worden. Hopelijk natuurlijk met succes aan het eind, maar het beste is om niet te blijven hangen in het dromerige. Het word gewoon heel moeilijk en dat geeft ook niks.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben erg benieuwd. Belangrijkste is dat je positieve ontwikkeling gaat zien. Kwa spel, kwa kennis enz. Bij van Bommel ging dat orecies andersom; eerste half jaar goed, maar al snel ging het hard achteruit, zonder dat hij het kon kenteren.

Ruud heeft als trainer nooit met echte tegenslag te maken gehad, in ieder geval niet als hoofdcoach, niet onder de druk van een team dat moet winnen. Hoe gaat hij daarom? Hoe zou zijn temperament zijn, want als speler was hij licht ontvlambaar.

Al die dingen gaat hij nu met PSV meemaken vroeger of later en dan is de vraag wat de reactie van hem gaat zijn. Juist daarom wou ik dat hij dit soort situaties bij andere clubs zou meemaken ipv bij ons.

Niettemin, erg benieuwd. Het is een gouden vent en hoop echt (uiteraard) dat het een grandioos succes gaat worden.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 31 Mar 2022, 02:59 Wij nuchtere Nederlanders "vergeten" nog wel eens wat voor status iemand als Ruud heeft. Zelf kwam ik hem na Spurs - PSV tegen op Wembley een paar jaar terug toen hij met de o19 daar de Youth CL speelde. Ongekend wat een legende deze man is, in landen als Spanje en in Engeland kan zo iemand echt niet normaal over straat. Ik kijk met weemoed terug naar zijn tijd als speler, het moment dat hij tegenover die Andorra speler ging staan in ons stadion tijdens een wedstrijd van Oranje zal ik ook nooit vergeten. Laten we in godsnaam hopen dat hij nooit, wat er ook gebeurt, zijn status bij ons zal verliezen en zal worden uitgescholden vanaf de tribunes

FF om onze geheugens nog op te frissen:



Je zal toch maar zo'n spits in je team hebben he, godver zeg.

Enige smetje zal voor mij toch wel blijven dat hij Malaga op een gegeven moment boven ons koos en niet eerlijk zei dat dit een financiële keuze was. Hij kwam toen met zo'n knaken verhaal over een mooi project bij Malaga en blablabla terwijl wij hem toen goed konden gebruiken. Maar al met al staat dat in het niets ten opzichte van de rest wat hij voor onze club heeft betekend. Ik kan niet wachten om hem als hoofdcoach mee te gaan maken, zeker in de combinatie met zijn staff heb ik er alle vertrouwen in, een geweldig boegbeeld voor de club. Hopelijk zal de media ook eens positief omslaan naar ons, het is natuurlijk makkelijk om "die Duitser" continue belachelijk te maken maar wat kun je in godsnaam op voorhand over Ruud zeggen wat negatief is?
Dit rijtje zegt genoeg, kijk eens in welk gezelschap hij verkeert:

https://www.statista.com/statistics/378 ... by-player/
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 31 Mar 2022, 05:36 Ik mag hopen dat iedereen zich beseft dat 22/23 moeizaam zal verlopen.
...
Het word gewoon heel moeilijk en dat geeft ook niks.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn hè. Het kan net goed allemaal prima gaan en de goede kant opvallen. Beetje raar om er bij voorbaat al vanuit te gaan dat het kut zal gaan...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 31 Mar 2022, 03:29
ShovingNE2 wrote: 30 Mar 2022, 18:28 Ja, hij baalde. Nog meer opmerkelijke momenten. Hij wil Javier Rabanal ook omdat hij een specifiek type veldcoach is wat hij vanuit zijn Spaanse tijd heeft meegenomen. Daar gaat hij later nog op terugkomen zegt hij. Gewoon heel goed over nagedacht en geen vriendje. Wel benieuwd wat dat precies is dan.
Ik ken hem van zijn tijd in China waar ie de baas was van een jeugdacademie. Een hele ervaren methodologisch sterke trainer die het fysieke met het mentale combineert en heel veel oefenstof en ook qua physio erg sterk. Hele slimme zet.
Dank je. Heel benieuwd.

In de aankondiging van United wordt verwezen naar een filmpje met talent Danny Welbeck. Even gezocht:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... ap-bij-PSV

Vrij uitgebreid stuk van ESPN. Waarbij de cijfers van Rutten’s PSV worden vergeleken met Jong PSV dit jaar en Schmidt’s PSV met Jong PSV.
Last edited by Rikkert1234 on 31 Mar 2022, 08:37, edited 1 time in total.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Cocu kwam binnen toen de beste spelers verkocht moesten worden en de kwaliteit en balans in de selectie een jaar later pas werd hersteld. Van Bommel kreeg versterkingen en had een beter team dan Cocu het jaar ervoor. Die teerde er een paar maanden op en toen is het een jaar lang (kom)kommer en kwel geweest en heeft binnen vrijwel de gehele club een spoor van vernieling achter gelaten. Bij Van Nistelrooij wordt het zaak niet alleen een ervaren staf neer te zetten, maar ook een ervaren as binnen het team zodat het op mindere momenten en periodes daarop terug kan vallen. En Van Nistelrooij zal zelf moeten laten zien dit in de vingers te hebben en snel te kunnen leren van zijn omgeving en de omstandigheden. De eerste periode is vaak nieuw en is iedereen gemotiveerd, maar als de plekken zijn gesetteld, dan komen de lastigere dingen naar voren. Tevens zal hij met zijn manier van spelen het team te moeten zien overtuigen. Mooie theorie vantevoren is hartstikke leuk, maar het gaat om de praktijk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Meer dan ooit heeft hij een echte leider in het veld nodig inderdaad. Eigenlijk twee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply