Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Kijk met veel nieuwsgierigheid uit naar het volgend seizoen, maar eerst nog even naar het einde van dit, zou best wel eens verrassend kunnen zijn. Het lijkt erop, met een slag om de arm natuurlijk, dat PSV met de vele veranderingen door het vertrek van Schmidt, Gerbrands, Nistelrooy die doorschuift en de staf daaromheen de zaakjes goed voor elkaar heeft. (Ook fijn als over een paar maanden de transferperiode begint en er nu al gericht kan worden gekeken). Bij de conculega's is het vooralsnog stil. Blijft Hag soms? Durft-ie de grote stap niet aan? Gaat-ie weg? Hoe dan ook ligt daar ook een uitdaging. Op dit moment al weer 1-0 tussenstand voor ONS PSV :nerd:
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 31 Mar 2022, 09:02 Kijk met veel nieuwsgierigheid uit naar het volgend seizoen, maar eerst nog even naar het einde van dit, zou best wel eens verrassend kunnen zijn. Het lijkt erop, met een slag om de arm natuurlijk, dat PSV met de vele veranderingen door het vertrek van Schmidt, Gerbrands, Nistelrooy die doorschuift en de staf daaromheen de zaakjes goed voor elkaar heeft. (Ook fijn als over een paar maanden de transferperiode begint en er nu al gericht kan worden gekeken). Bij de conculega's is het vooralsnog stil. Blijft Hag soms? Durft-ie de grote stap niet aan? Gaat-ie weg? Hoe dan ook ligt daar ook een uitdaging. Op dit moment al weer 1-0 tussenstand voor ONS PSV :nerd:
Er wordt vrij veel aan ten Hag getrokken door United. Die gaat vrijwel zeker weg als ik de nieuwsberichten mag geloven. Blijft natuurlijk wel de Engelse media maar ik acht de kans vrij groot dat hij wel vertrekt. Hij heeft al ver boven het kunnen van Ajax gepresteerd.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 30 Mar 2022, 21:57
Eindhovenvoetbal wrote: 30 Mar 2022, 21:51 Ik had hem liever nog een paar jaar zien werken aan zijn carrière, maar die pure trots is wel kippenvel zeg.
Ik kan Marcel wel begrijpen. Wanneer ben je wèl klaar? Het is een keer tijd om in het diepe te springen.
Hij is minder dan 1 seizoen eindverantwoordelijk geweest voor een seniorenteam. Ik had hem graag nog een jaar bij Jong gezien en daarna 2 of 3 jaar bij Utrecht of Heerenveen. En dan PSV. Maar goed, het is wat het is en een icoon als Ruud krijgt vanzelfsprekend alle steun.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Wat je dus zegt is dat je een trainer van Utrecht of Heerenveen wel goed genoeg zou vinden maar die van Jong PSV niet? En niet zomaar eentje van Jong PSV, tis geen Uneken. Dan kan je net zo goed Hake of die knaap van Heerenveen halen. of Kees van Wonderen, of Ron Jans.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nee, Van Nistelrooij is geen Hake of Van Wonderen, maar is hij een betere trainer dan die twee? Eigenlijk is er niemand die daar iets over kan zeggen, simpelweg omdat we van Van Nistelrooij nauwelijks weten wat zijn kwaliteiten als coach zijn.

Wat er verder gezegd wordt is dat het vak van trainer grotendeels een ervaringsvak is. En als Ruud extra ervaring op doet bij de categorie FC Utrecht / Heerenveen, heb je twee voordelen als PSV.
Enerzijds is Ruud dan gewoon een betere coach geworden, want van meer ervaring word je een betere coach.
Anderzijds kun je als PSV dan ook beter inschatten of Ruud echt goed genoeg is, omdat je dan veel meer informatie hebt om hem op te beoordelen als potentiële hoofdcoach van PSV.

Natuurlijk is Ruud een icoon, maar het blijft tricky om bij een topclub als PSV iemand als hoofdcoach aan te stellen die nul ervaring heeft als hoofdcoach. En dat hij een icoon is, is natuurlijk ook direct iets dat vertekent. Ik vermoed dat een deel van het enthousiasme juist komt doordat Ruud een icoon is en vroeger een absolute topspits was. Maar dat is voor je kwaliteiten als voetbaltrainer maar in zeer beperkte mate relevant. Het verhaal van het paard en de ruiter.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ik hoor een lama schijten.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dan zeg tegen je vrouw dat ze de wc-deur ff dicht doet.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Aan de andere kant: Ruud is al 8 of 9 jaar bezig als trainer. Dat is 2x zoveel ervaring als dat Van Bommel had toen hij aan zijn klus bij het 1e mocht beginnen. Cocu had 5 jaar ervaring voordat hij de kans kreeg in 2013. In vergelijking met deze 2 heeft Ruud heeft dus veel langer de tijd genomen om een goede fundering te leggen voor deze stap. Het biedt uiteraard geen garanties, maar geeft wel aan dat hij heel bewust zijn meters al langere tijd aan het maken is. En daarom ook wel fair dat hij nu de kans krijgt. Het biedt geen garanties, maar het geeft in ieder geval aan dat hij geen complete rookie is.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De vraag is dus een beetje of twee jaar Heerenveen nog iets toevoegen. Ik denk van wel, omdat een baan als eindverantwoordelijke wel heel iets anders met zich meebrengt dan assistent zijn of een jeugdteam trainen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 15:12 Dan zeg tegen je vrouw dat ze de wc-deur ff dicht doet.
Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 15:18 De vraag is dus een beetje of twee jaar Heerenveen nog iets toevoegen. Ik denk van wel, omdat een baan als eindverantwoordelijke wel heel iets anders met zich meebrengt dan assistent zijn of een jeugdteam trainen.
Waar doel je dan specifiek op? Wat gaat het speciek nog toevoegen? Aanvullend op de post van Jwoeloe kun je ook nog zeggen dat Ruud zeer veel ervaring in zijn staf heeft, Hiddink staat voor hem klaar en iedereen binnen PSV wil Ruud ondersteunen waar nodig.
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 15:18 De vraag is dus een beetje of twee jaar Heerenveen nog iets toevoegen. Ik denk van wel, omdat een baan als eindverantwoordelijke wel heel iets anders met zich meebrengt dan assistent zijn of een jeugdteam trainen.
Het kan ook averechts werken.

Je komt in een mindere organisatie terecht en je krijgt een mindere spelersgroep. Dat kent ook een afbreukrisico.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 15:18 De vraag is dus een beetje of twee jaar Heerenveen nog iets toevoegen. Ik denk van wel, omdat een baan als eindverantwoordelijke wel heel iets anders met zich meebrengt dan assistent zijn of een jeugdteam trainen.
Ja en nee denk ik. Hij zal hier betere spelers hebben, waarschijnlijk een betere staf en betere faciliteiten. Bij Heerenveen kan het ook weer allemaal een zootje zijn en als hij het dan niet goed doet qua resultaat, hoe moet je dat dan beoordelen ten aanzien van zijn trainerskwaliteiten? Ja hij is dan langer trainer en heeft meer ervaring als eindverantwoordelijke bij een eredivisieclub, maar de vraag is of 2 jaar Heerenveen hem nu beter geschikt maakt voor ons. Gezien het feit dat PSV zijn ontwikkeling enorm goed heeft kunnen volgen en de randvoorwaarden verder echt aan het optimaliseren is denk ik dat hij er echt klaar voor is nu. Rijkaard bakte er bij Sparta niks van en deed het heel goed bij Barcelona. Is Ron Jans nu een goede kandidaat omdat hij het bij Twente ook weer heel goed doet?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Brands en Ruud hebben samen zijn CV doorgenomen waarbij Brands ook vroeg "wat ga je nog meer moeten doen voordat je jezelf klaar acht" (of iets in die trant, weet niet meer precies hoe Ruud het in zijn interview zei), conclusie van beide heren was "niks". Dan vertrouw ik op het gevoel van Van Nistelrooy dat hij zich klaar acht en de ervaring van Brands dat hij er klaar voor is. Wie zijn wij dan om te vinden dat één of twee jaar een andere club hem verder gaat helpen? (Ondanks dat ik dat ook denk hoor, daar niet van, maar ik vertrouw de mannen die middenin het wereldje zitten hierin beter).
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 31 Mar 2022, 15:34 Brands en Ruud hebben samen zijn CV doorgenomen waarbij Brands ook vroeg "wat ga je nog meer moeten doen voordat je jezelf klaar acht" (of iets in die trant, weet niet meer precies hoe Ruud het in zijn interview zei), conclusie van beide heren was "niks". Dan vertrouw ik op het gevoel van Van Nistelrooy dat hij zich klaar acht en de ervaring van Brands dat hij er klaar voor is. Wie zijn wij dan om te vinden dat één of twee jaar een andere club hem verder gaat helpen? (Ondanks dat ik dat ook denk hoor, daar niet van, maar ik vertrouw de mannen die middenin het wereldje zitten hierin beter).
Ik ben er ook niet van overtuigd dat 1 a 2 jaar werken bij Heerenveen, Twente of Vitesse het juiste traject is. Je hebt daar te maken met hele andere krachten en verwachtingen. Krijgt hij daar de juiste mensen om zich heen, zijn de spelers van voldoende niveau om het op te pikken, etc. waardoor ook dán een overstap geen garantie op succes is.

Ik vind dit een prima moment, zeker met Fred naast hem, en Guus op de achtergrond. Verder is het rustig binnen de club, heeft Ruud een enorme aantrekkingskracht, en kan Schmidt mogelijk nog een afscheidscadeautje achterlaten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 Mar 2022, 15:21
Brael wrote: 31 Mar 2022, 15:18 De vraag is dus een beetje of twee jaar Heerenveen nog iets toevoegen. Ik denk van wel, omdat een baan als eindverantwoordelijke wel heel iets anders met zich meebrengt dan assistent zijn of een jeugdteam trainen.
Waar doel je dan specifiek op? Wat gaat het speciek nog toevoegen? Aanvullend op de post van Jwoeloe kun je ook nog zeggen dat Ruud zeer veel ervaring in zijn staf heeft, Hiddink staat voor hem klaar en iedereen binnen PSV wil Ruud ondersteunen waar nodig.

Hij kan daar uiteraard meer ervaring op doen. Onder meer druk werken dan bij Jong. Je kan zien hoe hij met tegenslag omgaat. Of hij een ploeg boven zichzelf kan uitstijgen.

We weten vrijwel niks. An Ruud als coach. Geen idee hoe hij met tegenslag omgaat. Of extra druk. Ik ben het dus met Brael eens; paar jaar meer ervaringen op doen was mijn inziens logischer geweest.

Ik begrijp Ruud wel dat hij toch voor zijn kans wilt gaan, maar vraag is of dat ook de juiste beslissing in het belang van PSV is.

Het blijft een behoorlijke gok, wel een interessante.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

En dan krijgt hij daar een kutselectie en presteert hij niet geweldig en zou hij als ongeschikt betiteld worden terwijl het buiten zijn macht ligt.

Ook dat is een gok. Dan liever dit traject waarbij er een technisch zwaar blok wordt opgetuigd (daar tel ik Brands ook bij) om alles te maximaliseren om hem te laten slagen.

Daarnaast maakt Timmer nog een opmerking die hout snijdt. In tegenstelling tot het debuutjaar van Cocu (waar heel veel jeugd doorgeschoven werd wat leidde tot een heel zwaar jaar) is PSV er alles aan gelegen om dit absoluut te laten slagen. Ze zullen daar nog meer hun nek uitsteken om een ijzersterke selectie neer te zetten omdat te realiseren. Dat leeft van RvC tot aan de hele directie en staf.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We houden ons maar vast aan voorbeelden Cocu, Gio en de Boer, die enkel ervaring hadden bij de onder-19 (Cocu en de Boer) of Jong elftal (Gio) voordat ze hoofdtrainer werden. Hebben samen toch 8 kampioenschappen op rij gewonnen. Ik heb er alle vertrouwen in.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 Mar 2022, 15:21 Waar doel je dan specifiek op? Wat gaat het speciek nog toevoegen? Aanvullend op de post van Jwoeloe kun je ook nog zeggen dat Ruud zeer veel ervaring in zijn staf heeft, Hiddink staat voor hem klaar en iedereen binnen PSV wil Ruud ondersteunen waar nodig.
Eigenlijk wat Menno hierboven ook al zegt. Hij zal lastige beslissingen moeten nemen, beslissingen moeten motiveren en uitleggen richting spelers en pers, spelers moeten prikkelen of juist uit de selectie flikkeren als hij dat nodig acht. Allemaal zaken waar je als assistent in de luwte natuurlijk veel minder mee te maken hebt.
Als assistent ben je vooral trainer, als hoofdcoach ben je veel meer manager.

Daarnaast zul je moeten omgaan met lastige pers, ook in tijden van tegenslag. Je zag het bij Van Bommel. Een prima uitstraling voor de camera zolang alles goed liep, maar bij tegenslag waren zijn interviews echt niet om uit te staan.
koetje wrote: 31 Mar 2022, 15:24 Het kan ook averechts werken.

Je komt in een mindere organisatie terecht en je krijgt een mindere spelersgroep. Dat kent ook een afbreukrisico.
Mwah, afbreukrisico. Je wordt daar beoordeeld op hoe je het doet, en dat wordt natuurlijk altijd vergeleken met de kwaliteit van je spelersgroep. Presteer je boven verwachting, of juist beneden verwachting? Ontwikkelen spelers zich onder jou verder? Hoe weet je "lastige jongens" te managen?
Allemaal zaken die je pas echt kunt beoordelen als iemand op eigen benen staat.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 16:07 Een prima uitstraling voor de camera zolang alles goed liep, maar bij tegenslag waren zijn interviews echt niet om uit te staan.
Volgens mij was er vanaf het allereerste begin al kritiek op Van Bommel en zijn omgang met de pers en voor de camera. En toen ging het nog goed. Of zit dat verkeerd in mijn geheugen weggestopt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Precies dat. Altijd leuk hoe het sentiment omdraait bij sommigen. 3 maanden geleden zei Ruud: ik wil mij verder ontwikkelen. Iedereen; oh wat geweldig slim van hem.

Nu: ik ben er toch klaar voor. Iedereen; ja natuurlijk, wat heeft hij nog te leren? 🤦🏻🤣
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 31 Mar 2022, 16:13 Precies dat. Altijd leuk hoe het sentiment omdraait bij sommigen. 3 maanden geleden zei Ruud: ik wil mij verder ontwikkelen. Iedereen; oh wat geweldig slim van hem.

Nu: ik ben er toch klaar voor. Iedereen; ja natuurlijk, wat heeft hij nog te leren? 🤦🏻🤣
Ho ho, niet iedereen hè! Er zitten hier ook nog échte kenners die vanaf het begin zeggen dat Ruud de ideale optie is hè :crown:
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Is het ook niet zo dat Van Bommel enorm eigenwijs is en zich overal mee bemoeide? Ik heb het idee dat Ruud toch wat anders in elkaar zit.

En verder: die dooddoener dat trainen een ervaringsvak is, Ruud heeft inmiddels aardig wat ervaring opgedaan en er zijn legio voorbeelden van trainers die meteen succes hadden met hun eerste grote klus. Cocu had weinig ervaring, wordt drie keer kampioen en overleeft de groepsfase CL, Schmidt heeft veel ervaring en staat vooralsnog op 1 JC-schaal. Wat is wijsheid? PSV zal hier ongetwijfeld goed over hebben nagedacht en Ruud ook.

Bovendien is de kogel nu door de kerk, dus het heeft vrij weinig zin om hier over door te blijven zaniken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 31 Mar 2022, 16:13 Precies dat. Altijd leuk hoe het sentiment omdraait bij sommigen. 3 maanden geleden zei Ruud: ik wil mij verder ontwikkelen. Iedereen; oh wat geweldig slim van hem.

Nu: ik ben er toch klaar voor. Iedereen; ja natuurlijk, wat heeft hij nog te leren?
Een paar stellingen van je waarvan er geen eentje klopt. Er was vooral waardering dat hij zelf die keuze maakte om zijn eigen pad te volgen.

En niemand zegt hier dat hij niets te leren heeft.

Je bent weer dingen aan het roepen wat niemand zo bedoelt heeft en zeker dat laatste wat niemand gezegd heeft. 1.4 op de Schaal van Richter vannacht bij jou toch? Ik kom wel een keertje touwtje springen bij je. Kijken of die brug blijft hangen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2022, 16:21 Er was vooral waardering dat hij zelf die keuze maakte om zijn eigen pad te volgen.
Precies dit (Y)
Zoals er nu waardering is dat hij terug durft te komen op die beslissing, omdat hij spijt kreeg en omdat PSV er alles aan doet om de randvoorwaarden zo goed mogelijk in te richten.

Meer ervaring als hoofdtrainer kan absoluut helpen, maar ervaring alleen zegt natuurlijk ook niets. In de basis gaat het om de kwaliteiten van de trainer en de mens, en dat ziet er bij Ruud allebei heel goed uit. Hopelijk blijkt dat ook zo te zijn bij PSV 1 en gaan we een mooie tijd tegemoet :PSV:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply