Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 16:07
Standbeeld wrote: 31 Mar 2022, 15:21 Waar doel je dan specifiek op? Wat gaat het speciek nog toevoegen? Aanvullend op de post van Jwoeloe kun je ook nog zeggen dat Ruud zeer veel ervaring in zijn staf heeft, Hiddink staat voor hem klaar en iedereen binnen PSV wil Ruud ondersteunen waar nodig.
Eigenlijk wat Menno hierboven ook al zegt. Hij zal lastige beslissingen moeten nemen, beslissingen moeten motiveren en uitleggen richting spelers en pers, spelers moeten prikkelen of juist uit de selectie flikkeren als hij dat nodig acht. Allemaal zaken waar je als assistent in de luwte natuurlijk veel minder mee te maken hebt.
Als assistent ben je vooral trainer, als hoofdcoach ben je veel meer manager.

Daarnaast zul je moeten omgaan met lastige pers, ook in tijden van tegenslag. Je zag het bij Van Bommel. Een prima uitstraling voor de camera zolang alles goed liep, maar bij tegenslag waren zijn interviews echt niet om uit te staan.
Helder verhaal. Ik denk niet dat we Van Bommel kunnen vergelijken met Nistelrooy. De hele staf, ondersteuning en het karakter van Ruud zijn totaal anders dan onder Van Bommel. Daarnaast geloof ik dat de staf van PSV Van Nistelrooy prima bij de door jou aangehaalde punten kan ondersteunen. Rutten is een ervaren man die vaak zat moeilijke vragen heeft gekregen. Die kan Ruud gewoon helpen daarmee om te gaan. De tijd zal het leren hoe het gaat lopen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 31 Mar 2022, 15:00 Wat je dus zegt is dat je een trainer van Utrecht of Heerenveen wel goed genoeg zou vinden maar die van Jong PSV niet? En niet zomaar eentje van Jong PSV, tis geen Uneken. Dan kan je net zo goed Hake of die knaap van Heerenveen halen. of Kees van Wonderen, of Ron Jans.
Nee dat zeg ik niet eens bijna, maar ik vind het wel knap verdraaid van je. Is ook een kunst. Schuilt een goeie politicus in je!
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mijn doel was ook niet om Van Bommel te vergelijken met Van Nistelrooij (ik denk ook niet dat Ruud ooit zo pedant voor de camera zal staan als Mark destijds), maar wel een voorbeeld geven waarbij een trainer opeens heel anders kan gaan reageren als hij onder bepaalde druk komt te staan. Dat zijn dingen die we nu simpelweg niet weten bij Van Nistelrooij, omdat hij als coach nog nooit in die situatie geweest is. Van Nistelrooij is ook niet altijd een lieverdje geweest in het veld, en die heeft ook zijn temperament en zijn winnaarsmentaliteit. Dat zal zich gaan uiten, en dat moet hij op een goede manier gaan doen.

En uiteraard is Rutten een ervaren man die vaak zat moeilijke vragen heeft gekregen. Maar Rutten zal niet het handje van Ruud vast kunnen houden tijdens de interviews, Ruud zal hier zelf antwoord op moeten geven. Net als lastige beslissingen binnen het team. Als de helft van de assistenten A vindt, en de helft vindt B, zal uiteindelijk Ruud een beslissing moeten maken en die ook moeten motiveren richting spelers en pers. Rutten zal zeker van waarde zijn, maar Ruud gaat uiteindelijk toch echt zelf in het diepe springen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 31 Mar 2022, 16:36 Mijn doel was ook niet om Van Bommel te vergelijken met Van Nistelrooij (ik denk ook niet dat Ruud ooit zo pedant voor de camera zal staan als Mark destijds), maar wel een voorbeeld geven waarbij een trainer opeens heel anders kan gaan reageren als hij onder bepaalde druk komt te staan. Dat zijn dingen die we nu simpelweg niet weten bij Van Nistelrooij, omdat hij als coach nog nooit in die situatie geweest is. Van Nistelrooij is ook niet altijd een lieverdje geweest in het veld, en die heeft ook zijn temperament en zijn winnaarsmentaliteit. Dat zal zich gaan uiten, en dat moet hij op een goede manier gaan doen.

En uiteraard is Rutten een ervaren man die vaak zat moeilijke vragen heeft gekregen. Maar Rutten zal niet het handje van Ruud vast kunnen houden tijdens de interviews, Ruud zal hier zelf antwoord op moeten geven. Net als lastige beslissingen binnen het team. Als de helft van de assistenten A vindt, en de helft vindt B, zal uiteindelijk Ruud een beslissing moeten maken en die ook moeten motiveren richting spelers en pers. Rutten zal zeker van waarde zijn, maar Ruud gaat uiteindelijk toch echt zelf in het diepe springen.
Voorbeeld van Ruud is wel dat hij met een wedstrijd het continu totaal niet eens was met de scheidsrechter, die heeft hij toen na afloop geen hand gegeven. Siert de persoon Ruud wel dat hij daarop teruggekomen is en snel daarna heeft aangegeven dat dit niet netjes van hem was.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 31 Mar 2022, 16:34
RIO wrote: 31 Mar 2022, 15:00 Wat je dus zegt is dat je een trainer van Utrecht of Heerenveen wel goed genoeg zou vinden maar die van Jong PSV niet? En niet zomaar eentje van Jong PSV, tis geen Uneken. Dan kan je net zo goed Hake of die knaap van Heerenveen halen. of Kees van Wonderen, of Ron Jans.
Nee dat zeg ik niet eens bijna, maar ik vind het wel knap verdraaid van je. Is ook een kunst. Schuilt een goeie politicus in je!
Mwah, ik zeg gewoon waar het op staat hoor. Wat wil je nu doen dan? Ruudje vragen om toch maar geen hoofdcoach te worden van onze club?
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 31 Mar 2022, 17:36
Eindhovenvoetbal wrote: 31 Mar 2022, 16:34

Nee dat zeg ik niet eens bijna, maar ik vind het wel knap verdraaid van je. Is ook een kunst. Schuilt een goeie politicus in je!
Mwah, ik zeg gewoon waar het op staat hoor. Wat wil je nu doen dan? Ruudje vragen om toch maar geen hoofdcoach te worden van onze club?
Ja RIO, je kunt blijven verdraaien zoveel je wilt. Maar voorlopig heeft Ruud een gigantisch interview gegeven met Kerst waarin hij zelf aangaf dat dit zijn route moest worden, heeft hij PSV 1 afgezegd omdat hij zich aan die route wilde houden en is hij pas later alsnog gezwicht. En ja, ik had hem die route graag zien volgen. Dat is vrij uniek, dat een grootheid als RvN zich zo'n duidelijke route heeft aangemeten en zich daar graag aan wilde houden. En ja, ik denk inderdaad dat je meer leert bij een Heerenveen of Utrecht dan bij Jong PSV. Veel meer zelfs. Dus ik had dat graag gezien.

Maar dat betekent niet dat ik Ruud geen fenomeen vind, dat betekent niet dat ik hem niet ga toezingen en tot in het diepst van mijn hart hoop dat hij het geweldig gaat doen. Ruud is namelijk een PSV-icoon, een held. Wat je verder voor doldwaze conclusies gaat trekken, is voor jouw rekening.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop dat hij iedereen de moeder coacht, traint en mediaoptredent zodat iedereen die hier nu sceptisch tegenover zijn draai staat moet toegeven dat in het diepe springen niet automatisch hoeft te betekenen dat het misgaat en dat ze het bij het verkeerde eind hadden. Als het goed is zou dan iedereen tevreden moeten zijn.

Als je gewoon je verstand gebruikt, iets wat onze Ruud prima lijkt te kunnen, kom je al een heel eind wat betreft de basale zaken zoals moeilijke vragen vanuit de media en andere dingen die je blijkbaar alleen bij subtopclubs kunt leren.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Fuck it allemaal, we staan volledig achter legende Ruud!
#simplythebest
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een legende als speler, maakt je nog niet een legende als coach.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vandaag mooie anekdote van Marcel van Roosmalen in zijn dagelijkse podcast dat hij Van Nistelrooij tegenkwam bij een lezing van Knausgard. De fijnste en intelligentste oud-voetballer die hij ooit was tegengekomen en nu zelfs PSV het kampioenschap wenst. Begrijpelijk, een voetballer die Knausgard leest heeft veel streepjes voor.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DC_PSV wrote: 31 Mar 2022, 21:07 Fuck it allemaal, we staan volledig achter legende Ruud!

Precies, en wie het ook maar waagt om iets te posten wat enigszins kritisch is, krijgt er van langs want dan Ben je geen echte fan!! (Niet tegen jou persoonlijk hoor..)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

DC_PSV wrote: 31 Mar 2022, 21:07 Fuck it allemaal, we staan volledig achter legende Ruud!
In [mention]ruuddevil[/mention] we trust!!!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heya Hallvar wrote: 31 Mar 2022, 21:21 Vandaag mooie anekdote van Marcel van Roosmalen in zijn dagelijkse podcast dat hij Van Nistelrooij tegenkwam bij een lezing van Knausgard. De fijnste en intelligentste oud-voetballer die hij ooit was tegengekomen en nu zelfs PSV het kampioenschap wenst. Begrijpelijk, een voetballer die Knausgard leest heeft veel streepjes voor.
Ik heb nu net mijn eerste podcast van mijn leven geluisterd. Ben blij dat het deze was.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 31 Mar 2022, 21:42
Heya Hallvar wrote: 31 Mar 2022, 21:21 Vandaag mooie anekdote van Marcel van Roosmalen in zijn dagelijkse podcast dat hij Van Nistelrooij tegenkwam bij een lezing van Knausgard. De fijnste en intelligentste oud-voetballer die hij ooit was tegengekomen en nu zelfs PSV het kampioenschap wenst. Begrijpelijk, een voetballer die Knausgard leest heeft veel streepjes voor.
Ik heb nu net mijn eerste podcast van mijn leven geluisterd. Ben blij dat het deze was.
Boomer
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 31 Mar 2022, 21:47
GillesdelaCroquette wrote: 31 Mar 2022, 21:42

Ik heb nu net mijn eerste podcast van mijn leven geluisterd. Ben blij dat het deze was.
Boomer
Lul :lol:
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 31 Mar 2022, 18:20
RIO wrote: 31 Mar 2022, 17:36

Mwah, ik zeg gewoon waar het op staat hoor. Wat wil je nu doen dan? Ruudje vragen om toch maar geen hoofdcoach te worden van onze club?
Ja RIO, je kunt blijven verdraaien zoveel je wilt. Maar voorlopig heeft Ruud een gigantisch interview gegeven met Kerst waarin hij zelf aangaf dat dit zijn route moest worden, heeft hij PSV 1 afgezegd omdat hij zich aan die route wilde houden en is hij pas later alsnog gezwicht. En ja, ik had hem die route graag zien volgen. Dat is vrij uniek, dat een grootheid als RvN zich zo'n duidelijke route heeft aangemeten en zich daar graag aan wilde houden. En ja, ik denk inderdaad dat je meer leert bij een Heerenveen of Utrecht dan bij Jong PSV. Veel meer zelfs. Dus ik had dat graag gezien.
Alleen heeft Ruud in dat interview helemaal niet aangegeven dat hij graag nog eerst een paar jaar hoofdcoach van een andere club zou willen zijn. Dat is puur een wens en gedachte van velen hier geweest. Ruud heeft alleen aangegeven dat hij zichzelf nog wel een paar jaar Jong PSV zag doen voordat hij hoofdcoach van PSV zou worden:
Waar het vanaf nu allemaal toe leidt, weet Van Nistelrooij nog niet. Maar één ding is hem al wél duidelijk. ‘Ik wil trainer worden van PSV 1’, bekent hij. ‘Dat is mijn ambitie. Maar ik heb geen haast. Ik zie mezelf dit ook nog wel twee jaar doen in de Eerste Divisie. Ik moet nog veel leren en ervaren. Nog beter voor mezelf helder krijgen hoe je bepaalde situaties in het voetbal oplost en dat overbrengt op je team. Voetbal is eindeloos. Ik vind nog steeds heel veel verdieping en heb nog niet de overtuiging dat ik al klaar ben voor het eerste. Dat moet wel de volgende stap zijn.’
Dus Ruud heeft simpelweg zijn pad versneld door niet nog een jaar of twee Jong PSV te doen. Hoofdtrainer worden van Heerenveen of Utrecht was helemaal nicht im Frage bij hem.
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Utrecht of Heerenveen? Waarom zou je ook als je Van Nistelrooij bent. Je vraagt Einstein toch ook niet als natuurkundeleraar op de middelbare school?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Jezus wat een figuren zitten hier toch 🤣🤣🤣 … tekent ie niet is het janken…. Bedenkt ie zich na een goed verhaal is t ook niet goed 😂😂😂
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Guus Hiddink was krap 4 jaar assistent.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 31 Mar 2022, 22:05 Utrecht of Heerenveen? Waarom zou je ook als je Van Nistelrooij bent. Je vraagt Einstein toch ook niet als natuurkundeleraar op de middelbare school?
Nee maar misschien wel als muziekleraar, als hij daar net mee begonnen is. IPV gelijk het philarmonische orkest te begeleiden zonder enige ervaring. Goede voetballer = niet automatisch goede coach.
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 31 Mar 2022, 22:30
GillesdelaCroquette wrote: 31 Mar 2022, 22:05 Utrecht of Heerenveen? Waarom zou je ook als je Van Nistelrooij bent. Je vraagt Einstein mitoch ook niet als natuurkundeleraar op de middelbare school?
Nee maar misschien wel als muziekleraar, als hij daar net mee begonnen is. IPV gelijk het philarmonische orkest te begeleiden zonder enige ervaring. Goede voetballer = niet automatisch goede coach.
Kom, ik probeer wat luchtigheid te brengen in het topic. Ik moest al door pagina's mitsen en maren waden terwijl ik gewoon iets leuks wilde lezen. Is ook niet leuk.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Er is hier dan ook niemand die beweert dat een goede voetballer ook automatisch een goede coach is...
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 31 Mar 2022, 22:32
Menno1 wrote: 31 Mar 2022, 22:30

Nee maar misschien wel als muziekleraar, als hij daar net mee begonnen is. IPV gelijk het philarmonische orkest te begeleiden zonder enige ervaring. Goede voetballer = niet automatisch goede coach.
Kom, ik probeer wat luchtigheid te brengen in het topic. Ik moest al door pagina's mitsen en maren waden terwijl ik gewoon iets leuks wilde lezen. Is ook niet leuk.
Excuseer kroket. Carry on.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heya Hallvar wrote: 31 Mar 2022, 21:21 Vandaag mooie anekdote van Marcel van Roosmalen in zijn dagelijkse podcast dat hij Van Nistelrooij tegenkwam bij een lezing van Knausgard. De fijnste en intelligentste oud-voetballer die hij ooit was tegengekomen en nu zelfs PSV het kampioenschap wenst. Begrijpelijk, een voetballer die Knausgard leest heeft veel streepjes voor.
Marcel van Roosmalen is sowieso al +1. En dit was een mooie anekdote inderdaad, leuk om te horen.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik hoor dat veel mensen het een rare keuze vinden dat hij opeens voor het hoofdtrainerschap gekozen heeft, nadat hij hoorde wie er op de lijst stonden.

Dat kan maar één ding betekenen: Brands heeft gezegd 'Als je niet tekent dan halen we Frank de Boer'. Dat kon Ruud zijn club natuurlijk niet laten gebeuren.
Post Reply