Geen namen, maar misschien wel interessant waar een keep[er aan moet voldoen. Ik trap af maar vul maar aan:
- minstens 1 meter 90 lang
- Atletisch; dus geen zak hooi die valt in de hoek a la Isaksson of Zoet
- Een vaste keeper; geen showkeeper a la Mvogo, maar iemand die een vast niveau haalt en geen gekke fratsen uithaalt
- Voetballend voldoende; hoe je het ook wend of keert, dat is simpelweg een onderdeel van het spel en belangrijk voor de opbouw
- Persoonlijkheid en lef; iemand die durft uit zijn doel te komen en onderweg niet te beroerd is 3 man omver te kegelen
- Ervaren. Keepen is een ervaringsvak, dus ik wil wel iemand met 100 wedstrijden plus; niet een geweldig talent maar die allemaal beginnersfouten gaat maken in de eerste 2 seizoenen.
Nieuwe keeper
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Jonas Omlin. Geloof me. Die vinkt elk vakje van jou af. Om aan te tonen dat hij constant is: Drommel heeft op Whoscored dit seizoen al 8x lager dan een 6 als rapportcijfer, Omlin zijn laagste cijfer is een 6.04. Omlin 12x hoger dan een 7, Drommel slechts 5x. In januari 28 geworden (wat voor een keeper betekend dat nu de beste jaren kunnen komen): 110 wedstrijden op hoogste niveau in Zwitserland, 55 Ligue 1 en 17 Europees. Wat bij hem ook goed is, ondanks dat hij ballen best vaker klem mag hebben, is dat hij ballen die hij van de lijn redt ook erg goed naar de zijkant verwerkt. Hij ‘duwt’ ze echt uit de goal waardoor de kans op een rebound erg klein is.Menno1 wrote: ↑03 Apr 2022, 21:49 Geen namen, maar misschien wel interessant waar een keep[er aan moet voldoen. Ik trap af maar vul maar aan:
- Een vaste keeper; geen showkeeper a la Mvogo, maar iemand die een vast niveau haalt en geen gekke fratsen uithaalt
- Voetballend voldoende; hoe je het ook wend of keert, dat is simpelweg een onderdeel van het spel en belangrijk voor de opbouw
- Persoonlijkheid en lef; iemand die durft uit zijn doel te komen en onderweg niet te beroerd is 3 man omver te kegelen
- Ervaren. Keepen is een ervaringsvak, dus ik wil wel iemand met 100 wedstrijden plus; niet een geweldig talent maar die allemaal beginnersfouten gaat maken in de eerste 2 seizoenen.
Wat oudere analyse van toen hij bij Basel zat, vlak voordat hij naar Montpellier ging : https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Wat citaten:
The above graph shows the best performing goalkeepers in the Europa League. PS xG+/- (post-shot expected goals +/-) is calculated from each player’s expected goals conceded minus actual goals conceded. Omlin was the fifth-best performer, saving 2.6 more goals than he was expected to.
His PS xG per shot on target value is 0.25, which is just below average. He saved 0.37 more goals than expected per 90, which is well above the competition average.
As well as his braveness in one-on-one situations, Omlin is very good at leaving his line to claim crosses and set pieces. He has 1.02 actions per cross and 0.47 actions per set piece, both higher than the league average.
Omlin certainly has the ability to take pressure off his defence by using his aggressiveness and leap to take the ball cleanly.
The Basel man has 0.38 aerial duels per 90, winning 92.31% of them. This, along with his 1.51 exits per 90 are perfect for starting counter-attacks.
Jouw lijstje:
- Minstens 1.90 check (de ene site zegt 1.90 de ander 1.89, anyway lang genoeg)
- Atletisch: kijk zelf maar (check!)
- Geen showkeeper, maar constant niveau: hierboven al uitgelegd, heel allround en presteert constant, nog nooit lager dan een 6.04 als cijfer op whoscored dit seizoen
- Meevoetballend goed: absoluut check, is hij heel sterk in
- Persoonlijkheid en lef: zie bovenstaande analyse met citaten; scoort goed op uitkomen en voorzetten onderscheppen, dus, ja
Ervaren, minstens 100 wedstrijden: check
-
- Legende
Ik heb ook geen naam waarvan ik weet dat ik die graag zou willen zien, maar ik hoop wel dat er naar een aantal aspecten en parameters gekeken wordt waar een keeper aan moet voldoen zoals bijvoorbeeld [mention]Menno1[/mention] al heeft aangegeven. Verder hoop ik dat de keeper eindelijk weer eens een sportieve sluitpost wordt in plaats van een financiële. Het zou samen met de spits de prioriteitsposities moeten zijn waar kwaliteit boven financiën binnen de perken van PSV moeten zijn. Niet 7-8 miljoen voor een speler van het kaliber Doan uitgeven, wat ik sowieso al niet zou doen, als je nog geen goede keeper hebt weten te behalen. Beoordeel deze positie financieel zoals je elke andere positie ook zou beoordelen. Max en Sangaré is ook fors voor betaald. Als je dat ook voor een keeper moet doen, doe het dan! Met een puntenpakker ga je wel door in de EL en kan je in een seizoen als deze wel kampioen worden. Twente had ook niet zoveel punten gehad als ze niet een keeper hadden gehad die voor Twente bovengemiddeld was geweest. PSV moet op haar niveau ook zo'n keeper weten te gaan halen.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Mooi, zijn we klaar. Aftikken, kunnen we nu doorgaan met het halen van een spitsSensation wrote: ↑03 Apr 2022, 22:09Jonas Omlin. Geloof me. Die vinkt elk vakje van jou af. Om aan te tonen dat hij constant is: Drommel heeft op Whoscored dit seizoen al 8x lager dan een 6 als rapportcijfer, Omlin zijn laagste cijfer is een 6.04. Omlin 12x hoger dan een 7, Drommel slechts 5x. In januari 28 geworden (wat voor een keeper betekend dat nu de beste jaren kunnen komen): 110 wedstrijden op hoogste niveau in Zwitserland, 55 Ligue 1 en 17 Europees. Wat bij hem ook goed is, ondanks dat hij ballen best vaker klem mag hebben, is dat hij ballen die hij van de lijn redt ook erg goed naar de zijkant verwerkt. Hij ‘duwt’ ze echt uit de goal waardoor de kans op een rebound erg klein is.Menno1 wrote: ↑03 Apr 2022, 21:49 Geen namen, maar misschien wel interessant waar een keep[er aan moet voldoen. Ik trap af maar vul maar aan:
Wat oudere analyse van toen hij bij Basel zat, vlak voordat hij naar Montpellier ging : https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Wat citaten:
The above graph shows the best performing goalkeepers in the Europa League. PS xG+/- (post-shot expected goals +/-) is calculated from each player’s expected goals conceded minus actual goals conceded. Omlin was the fifth-best performer, saving 2.6 more goals than he was expected to.
His PS xG per shot on target value is 0.25, which is just below average. He saved 0.37 more goals than expected per 90, which is well above the competition average.
As well as his braveness in one-on-one situations, Omlin is very good at leaving his line to claim crosses and set pieces. He has 1.02 actions per cross and 0.47 actions per set piece, both higher than the league average.
Omlin certainly has the ability to take pressure off his defence by using his aggressiveness and leap to take the ball cleanly.
The Basel man has 0.38 aerial duels per 90, winning 92.31% of them. This, along with his 1.51 exits per 90 are perfect for starting counter-attacks.
Jouw lijstje:
- Minstens 1.90 check (de ene site zegt 1.90 de ander 1.89, anyway lang genoeg)
- Atletisch: kijk zelf maar (check!)
- Geen showkeeper, maar constant niveau: hierboven al uitgelegd, heel allround en presteert constant, nog nooit lager dan een 6.04 als cijfer op whoscored dit seizoen
- Meevoetballend goed: absoluut check, is hij heel sterk in
- Persoonlijkheid en lef: zie bovenstaande analyse met citaten; scoort goed op uitkomen en voorzetten onderscheppen, dus, ja
Ervaren, minstens 100 wedstrijden: check
- Mr. Spock
- Internationale topspeler
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
- ShovingNE2
- Site Admin
Bernd Leno wordt ook op twitter genoemd als mogelijke vervanger. Heeft nog 1 jaar contract bij Arsenal. Als hij mee wil naar het WK voor Duitsland dan moet hij gaan spelen. Dus wellicht haalbaar als hij salaris wil inleveren? Moet hij wel fors in leveren. Zou nu £5,2 miljoen verdienen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ardbeg
- Mister PSV
Nou ja genoemd als mogelijke vervanger. Iemand maakt een lijstje van keepers die hij interessant vindt voor PSV.ShovingNE2 wrote: ↑04 Apr 2022, 08:50 Bernd Leno wordt ook op twitter genoemd als mogelijke vervanger. Heeft nog 1 jaar contract bij Arsenal. Als hij mee wil naar het WK voor Duitsland dan moet hij gaan spelen. Dus wellicht haalbaar als hij salaris wil inleveren? Moet hij wel fors in leveren. Zou nu £5,2 miljoen verdienen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, we doen hier niet anders natuurlijk. Vond het wel een interessante naam. Speelt niet, dus kan maar zo. Maar dat gat in salaris ga je niet overbruggen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- mr.top
Dat heeft vooral te maken met wedstrijdritme. Het was een briljante grap maar laten we er niet al te serieus op ingaan.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Tjah ik kan ook een lijstje maken dingen waar de nieuwe spits aan moet voldoen maar dan kom je in de categorie spelers die 20 miljoen kosten.Menno1 wrote: ↑03 Apr 2022, 21:49 Geen namen, maar misschien wel interessant waar een keep[er aan moet voldoen. Ik trap af maar vul maar aan:
Het belangrijkste is dat de keeper met de bal aan de voet geen gevaar is voor het elftal en dat hij stabiel kan presteren en altijd een 6je scoort. Vergeet niet dat Feyenoord kampioen kon worden met Jones en Twente met Boschker en Ajax met Pasveer dus we moeten niet doen alsof we een wonderkeeper nodig hebben om kampioen te worden. We hoeven er ook niet op te verdienen en we hoeven er ook geen op te leiden.
Gewoon een degelijke keeper die internationaal ervaring heeft en geen gevaar is voor het eigen elftal moet toch lukken. Zo'n Ortega ken ik niet goed maar het profiel is wat je mag verwachten maar ik denk dat er wel 10 doelmannen in de Bundesliga zijn die bij ons een prima aankoop zouden zijn. Beter een dure keeper qua salaris dan qua transfersom.
- Standbeeld
- Mister PSV
Misschien betrekken in de transfer van Cody naar Arsenal (mocht dat de club worden natuurlijk)?ShovingNE2 wrote: ↑04 Apr 2022, 08:50 Bernd Leno wordt ook op twitter genoemd als mogelijke vervanger. Heeft nog 1 jaar contract bij Arsenal. Als hij mee wil naar het WK voor Duitsland dan moet hij gaan spelen. Dus wellicht haalbaar als hij salaris wil inleveren? Moet hij wel fors in leveren. Zou nu £5,2 miljoen verdienen.
- Mr. Spock
Sakkerju!11 Sir Tinus wrote: ↑04 Apr 2022, 10:34 Vergeet niet dat Feyenoord kampioen kon worden met Jones en Twente met Boschker en Ajax met Pasveer
Sir Tinus heeft een tijdmachine!
(kun je ook even doorgeven wie de beker wint en wie de Conference League?)
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ach als ik het fout heb dan kom ik wel even sorry zeggen hoor .Skywalker wrote: ↑04 Apr 2022, 12:18Sakkerju!11 Sir Tinus wrote: ↑04 Apr 2022, 10:34 Vergeet niet dat Feyenoord kampioen kon worden met Jones en Twente met Boschker en Ajax met Pasveer
-
- Vaste waarde in elftal
Ja... en wat zijn/waren dit?Skywalker wrote: ↑04 Apr 2022, 12:18Sakkerju!11 Sir Tinus wrote: ↑04 Apr 2022, 10:34 Vergeet niet dat Feyenoord kampioen kon worden met Jones en Twente met Boschker en Ajax met Pasveer
Juist ERVAREN Keepers
Ik zie veel liever een keeper komen van minimaal een jaar of 28.
Je verkoopt een keeper toch bijna nooit met veel winst.
Dus kan je beter voor een keeper gaan die waarde toevoegt aan de andere verdedigers.
-
- Vedette
Iemand die de Belgische competitie heel sterk volgt? Ik lees in verschillende bladen dat doelman Jean Butez van Antwerp de voornaamste reden is dat die ploeg bij de top 4 is geëindigd dit jaar.
Wat ik zo zie is dat hij redelijk compleet is, en eigenlijk op alle facetten van het keepersvak behoorlijk scoort. Goede lengte met 1m90, goede leeftijd ook. Met zijn 27 jaar heeft hij toch al wat wedstrijden in de benen, maar is er ook nog genoeg mogelijk qua individuele ontwikkeling. Is er iemand met een meer gedetailleerde opinie over hem?
Wat ik zo zie is dat hij redelijk compleet is, en eigenlijk op alle facetten van het keepersvak behoorlijk scoort. Goede lengte met 1m90, goede leeftijd ook. Met zijn 27 jaar heeft hij toch al wat wedstrijden in de benen, maar is er ook nog genoeg mogelijk qua individuele ontwikkeling. Is er iemand met een meer gedetailleerde opinie over hem?
- De Realist
Marc Overmars die een goede speler naar PSV laat gaan, haha!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Vedette
Tsja, het zou voor Overmars persoonlijk misschien een saillante transfer zijn, maar voor Antwerp als club speelt die rivaliteit natuurlijk niet. De Eredivisie is vanuit België gewoon een stap hogerop, en zeker als je naar een topclub uit de Eredivisie kan.
-
- Nationale topspeler
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... annen.html
Een ervaren doelman en een om te concurreren met Drommel.
Een ervaren doelman en een om te concurreren met Drommel.
- Mr. Spock
Die ervaren doelman zal er een zijn uit de categorie Pasveer, van Dijk, Ruiter, Room, Sinouh, Moens, Van Ede, Lodewijks, Kooiman, Zoetebier; de oude(re) ervaren reservekeepers van de laatste 25 jaar.
Welke Nederlanders komen daar nu voor in aanmerking?
Sonny Stevens?
Ik heb -zonder gekheid- even geen idee qua Nederlanders. (Bizot of Padt zie ik dat niet doen)
Welke Nederlanders komen daar nu voor in aanmerking?
Sonny Stevens?
Ik heb -zonder gekheid- even geen idee qua Nederlanders. (Bizot of Padt zie ik dat niet doen)
-
- Legende
Hoewel het op hetzelfde neerkomt wil of mag Rik natuurlijk niet schrijven dat PSV van Drommel af wil.