Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Robson de Souza
Vedette

Thijs wrote: 04 Apr 2022, 08:36 Arne Slot gaf vorige week in Studio Voetbal aan dat voor een echte versterking in de top Eredivisie je €15m moet rekenen of meer. Hierbij gaf hij aan dat Karlsson en Veerman uitzonderingen waren. Ik denk dus dat we nogal naïef zijn als we een kwaliteitsimpuls willen op 4 of 5 posities en dan aan €30m genoeg menen te hebben, terwijl er dan ook nog breedte aankopen nodig zijn.
Er is nog altijd een optie "transfervrij". Als je op die manier bijvoorbeeld Ortega al kunt halen heb je een groot pijnpunt al ingevuld. Daarnaast zijn er altijd nog buitenkansjes, zie bijvoorbeeld Ramalho (of Trauner bij Feyenoord).
ShovingNE2
Site Admin

Thijs wrote: 04 Apr 2022, 08:36 Arne Slot gaf vorige week in Studio Voetbal aan dat voor een echte versterking in de top Eredivisie je €15m moet rekenen of meer.
Iemand met een waarde van 15 miljoen hoeft geen 15 miljoen te kosten natuurlijk door contractsituatie. Zo hebben spelers in Zuid en Midden-Amerika geregeld clausules in hun contract staan dat ze voor minder naar Europa kunnen verkassen.

Maar ik denk ook dat Slot ernaast zit. Brands zei het vroeger al: in het buitenland zijn betere spelers te krijgen dan in Nederland en dan ook nog voor de helft van het geld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Dat was in een iets andere periode natuurlijk, ook buitenlandse spelers zijn naar verhouding nu een stuk duurder geworden (helaas). Het feit is natuurlijk wel dat Nederlandse speler eerder overpriced zijn dan buitenlandse, dus afgezien van bijvoorbeeld een Quinten Timber, zou ik me daar ook vooral op richten.
ShovingNE2
Site Admin

Je maakt mij niet wijs dat je voor 10 miljoen geen spelers kan halen die een versterking zijn voor de top Eredivisie.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Thijs wrote: 04 Apr 2022, 08:36 Arne Slot gaf vorige week in Studio Voetbal aan dat voor een echte versterking in de top Eredivisie je €15m moet rekenen of meer. Hierbij gaf hij aan dat Karlsson en Veerman uitzonderingen waren. Ik denk dus dat we nogal naïef zijn als we een kwaliteitsimpuls willen op 4 of 5 posities en dan aan €30m genoeg menen te hebben, terwijl er dan ook nog breedte aankopen nodig zijn.
Dat zegt Slot alleen om zich in te dekken waarom je met Feyenoord niet verder komt. Die kunnen nog niet eens spelers betalen uit een of twee segmenten daaronder. Met fatsoenlijk scouten en een goed verhaal en financieel plaatje kun je makkelijk directe versterkingen halen voor minder dan een miljoen of 8:

Ramalho - 2,5
Sangaré - 7
Veerman - 6
Angelino - 5,5
Dumfries - 5,5
Pröpper - 4,5
Moreno - 3,5
Guardado - 2,8

En die stinkerds:
Berghius - 5,5
Martinez - 7
Tagliafico (tot aan dit seizoen) - 4
Sanchez - 5

Ja hun lijstje is korter, maar die betalen al gauw meer dan een speler echt waard is. (Daramy, Kudus, Klaassen, Promes, Marin, Magallan, Bandé, Wöber, Cassiera).
Massimo
Legende

Ze zijn wel te vinden, maar je moet wel goed zoeken en/of spelers iets eerder gaan halen. Tevens vind ik de categorie spelers met kortlopende contracten altijd een interessante, omdat er dan spelers beschikbaar worden waar je anders inderdaad 10 miljoen of meer voor had moeten betalen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 04 Apr 2022, 08:56
Dat zegt Slot alleen om zich in te dekken waarom je met Feyenoord niet verder komt. Die kunnen nog niet eens spelers betalen uit een of twee segmenten daaronder. Met fatsoenlijk scouten en een goed verhaal en financieel plaatje kun je makkelijk directe versterkingen halen voor minder dan een miljoen of 8:

Ramalho - 2,5
Sangaré - 7
Veerman - 6
Angelino - 5,5
Dumfries - 5,5
Pröpper - 4,5
Moreno - 3,5
Guardado - 2,8

En die stinkerds:
Berghius - 5,5
Martinez - 7
Tagliafico (tot aan dit seizoen) - 4
Sanchez - 5

Ja hun lijstje is korter, maar die betalen al gauw meer dan een speler echt waard is. (Daramy, Kudus, Klaassen, Promes, Marin, Magallan, Bandé, Wöber, Cassiera).
Dat ben ik niet met je eens.

Ramalho is een speler, die wij hard nodig hadden ivm leiderschap en ervaring, maar echt beter worden we er niet van, want kwalitatief is het niet zo bijzonder. Het zegt genoeg dat hier na 3 goede wedstrijden van Teze al twijfel was of Ramalho nog wel nodig was.
Sangaré heeft ook een redelijk seizoen gehad en nu een wisselvallig seizoen, dus hij maakt ons incidenteel beter, maar niet continu.
Veerman is nog afwachten.
Angeliño zeker wel, maar is daarmee eerder uitzondering.
Dumfries had ook even nodig en werd hier alsnog gezien als een van onze minderen (zegt mogelijk ook iets over de beoordelingskwaliteiten van veel mensen hier), maar was in elk geval geen onmiddelijke versterking.
Pröpper ook niet.
Moreno en Guardado zeker wel, maar is inmiddels ook alweer even geleden.

De namen van Ajax die je noemt zijn inderdaad onmiddellijke versterkingen gebleken in het geval Berghuis (bijzondere situatie) en Sanchez.
Martinez heeft echt een tijdje nodig gehad en Tagliafico kun je over twisten, dat is meer als Ramalho bij ons, die een luwte invult, maar an sich niet zoveel kwalitatief toevoegt.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind dat je er vooral een vreemde analyse op loslaat, waarde Thijs. Ik zie aanloopfases nou niet echt als een sterk argument om het aanvankelijke statement mee onderuit te halen. Het is nogal logisch dat spelers die bijv. van NAC of Heerenveen komen even tijd nodig hebben om zich aan te passen. Dat zoiets een aantal weken of maanden nodig heeft vind ik geen reden om te zeggen dat je voor dat geld geen echte versterkingen krijgt.

Nou is het woordje onmiddellijk een andere nuance, maar binnen het grotere plaatje vind ik het nauwelijks relevant.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

We vergeten weleens dat een speler ook een salaris heeft. Berghuis zit op Tadic niveau (5 miljoen). Dat kunnen en willen wij nooit betalen
Menno1
Legende

Berghuis was sowieso een uitzondering dankzij de fuck up van Sjakie Troost met zijn pret contract. Die had normaal gezien 15 miljoen gekost, zeker voor Ajax.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Zo'n Kostic ging ook voor slechts 6 miljoen naar Duitsland en heeft nu een marktwaarde van 20 miljoen na een paar goede seizoenen. Ze zijn er echt wel binnen NL maar je kunt ze niet allemaal halen en het zijn eigenlijk altijd 50/50 gevalletjes. Zeefuik kostte ook 5 miljoen geloof ik en komt niet aan de bak bij Hertha, dat was van nature een prima opvolger geweest qua type van Dumfries.

Ejuke van Heerenveen ging voor 11 miljoen naar CSKA Moskou geloof ik. Daarvan was ik overtuigd dat het voor PSV niets was geweest omdat het een blinde draver was die een paar goede wedstrijden had gespeeld.
Last edited by 11 Tinus on 04 Apr 2022, 18:37, edited 1 time in total.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 04 Apr 2022, 18:30 Zo'n Kostic ging ook voor slechts 6 miljoen naar Duitsland en heeft nu een marktwaarde van 20 miljoen na een paar goede seizoenen. Ze zijn er echt wel binnen NL maar je kunt ze niet allemaal halen en het zijn eigenlijk altijd 50/50 gevalletjes. Zeefuik kostte ook 5 miljoen geloof ik en komt niet aan de bak bij Hertha, dat was van nature een prima opvolger geweest qua type van Dumfries.

Ejuke van Heerenveen ging voor 8 miljoen naar CSKA Moskou geloof ik. Daarvan was ik overtuigd dat het voor PSV niets was geweest omdat het een blinde draver was die een paar goede wedstrijden had gespeeld.
Zeedijk speelt intussen op huurbasis in Blackburn Championship
ShovingNE2
Site Admin

11 Sir Tinus wrote: 04 Apr 2022, 18:30 Ejuke van Heerenveen ging voor 8 miljoen naar CSKA Moskou geloof ik. Daarvan was ik overtuigd dat het voor PSV niets was geweest omdat het een blinde draver was die een paar goede wedstrijden had gespeeld.
Maak daar maar ruim 11 miljoen van :monkey:
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Voormalig KG wrote: 04 Apr 2022, 18:33
11 Sir Tinus wrote: 04 Apr 2022, 18:30 Zo'n Kostic ging ook voor slechts 6 miljoen naar Duitsland en heeft nu een marktwaarde van 20 miljoen na een paar goede seizoenen. Ze zijn er echt wel binnen NL maar je kunt ze niet allemaal halen en het zijn eigenlijk altijd 50/50 gevalletjes. Zeefuik kostte ook 5 miljoen geloof ik en komt niet aan de bak bij Hertha, dat was van nature een prima opvolger geweest qua type van Dumfries.

Ejuke van Heerenveen ging voor 8 miljoen naar CSKA Moskou geloof ik. Daarvan was ik overtuigd dat het voor PSV niets was geweest omdat het een blinde draver was die een paar goede wedstrijden had gespeeld.
Zeedijk speelt intussen op huurbasis in Blackburn Championship
Owja thanks, ik zie dat het daar ook geen succes is.
Thijs
Lid van verdienste

Ykhim wrote: 04 Apr 2022, 17:55 Ik vind dat je er vooral een vreemde analyse op loslaat, waarde Thijs. Ik zie aanloopfases nou niet echt als een sterk argument om het aanvankelijke statement mee onderuit te halen. Het is nogal logisch dat spelers die bijv. van NAC of Heerenveen komen even tijd nodig hebben om zich aan te passen. Dat zoiets een aantal weken of maanden nodig heeft vind ik geen reden om te zeggen dat je voor dat geld geen echte versterkingen krijgt.

Nou is het woordje onmiddellijk een andere nuance, maar binnen het grotere plaatje vind ik het nauwelijks relevant.
Weken of maanden is prima natuurlijk. We zien allemaal dat Sangaré een heel goede speler kan worden en in fases al is, maar hij is nu (na anderhalf seizoen hier) nog geen stabiele speler, die ons richting titel helpt. Dus ja, het is zeker logisch in hun proces, maar voor onze ambities kunnen we dus niet alleen op deze categorie spelers bouwen, ook al is dit mogelijk een van de beste in die categorie.
Tijn
Internationale topspeler

Dat is de lat ook wel erg hoog leggen, want dat wij geen kampioen worden komt ook doordat Ajax ruim 3x zoveel in spelers investeert natuurlijk. Individueel maken daar Gravenberch, Timber en zelfs Anthony ook echt nog wel genoeg fouten en zijn ze niet allemaal stabiel, maar per saldo hebben ze wel een stabielere totale selectie normaal gesproken. En dan hebben zij ook nog eens veel meer rust gehad (wat wetenschappelijk aangetoond leidt tot minder kans op puntverlies), minder blessures gehad en vaker de beslissingen van de scheidsrechter/VAR op cruciale momenten net wel mee.

Sangaré is zeker wel een van de voornaamste redenen waarom wij zo lang om de titel meedoen, hij onderschept echt enorm veel ballen. Alleen elke speler die niet 34 wedstrijden uitblinkt is er nog niet klaar voor lijkt het wel. Willen we echt stappen maken hebben we meer van dit soort spelers nodig en dat kan alleen door ze nu goed te verkopen EN goed te vervangen. Want deze zomer kunnen we eindelijk weer eens echt flink incasseren om te investeren. We zijn nu te afhankelijk van misschien 3 a 4 echt goede spelers en dus ook veel kwetsbaarder bij blessures.

Voor rond de 10 miljoen kan je echt wel versterkingen halen voor de eredivisie, alleen zullen ze zeker niet allemaal uit de eredivisie komen. Binnen Nederland zijn er maar een handjevol spelers interessant, afhankelijk ook van hoe je tegen de spelers aankijkt die blijven. Gaat Van Nistelrooij voor Ramalho met Teze of Obispo voor de basis zou je best een Doekhi transfervrij kunnen halen bijvoorbeeld. Heb je een goedkope back-up die best wat heeft laten zien al en mogelijk ook nog kan doorgroeien. Een Meijer van Groningen is in potentie misschien een prima linksback, alleen heb je daar nu Mauro al voor de basis en Oppegard die eraan komt. Ik zie binnen de eredivisie niet genoeg wedstrijden, maar op Timber van Utrecht na loopt er verder volgens mij niet enorm veel echt interessants. Je zal eerder in het buitenland moeten scouten, Frankrijk, België, Duitsland, daar loopt volgens mij echt wel potentie voor tussen de 5-10 miljoen. En in Zuid-Amerika loopt ook nog wel genoeg talent, alleen moeten we een goede visie hebben en investeren in de juiste spelers. Met wat ervaren stabiliteit eromheen kan je echt wel een goed elftal kopen nog. En nee, niet elk talent zal direct volledig tot wasdom komen, maar er moeten wel 2 a 3 echte voltreffers zitten.

Zelfs dit seizoen waren we bijna kampioen geworden en met een betere spits en/of keeper hadden we echt een hele goede kans gehad. Ondanks ons zwaardere programma. Als we komend seizoen niet de Champions League halen kan je er vast vergif op innemen dat wij weer veel vaker binnen 72 uur moeten spelen dan Feyenoord en heeft Ajax sowieso weer meer voordeel in het programma door de gunstigere Europese speeldata. Vergeet niet dat Ajax al een enorm risico heeft genomen door te overinvesteren, als het daar nu wel mis was gegaan dit seizoen dan hadden ze echt een enorm probleem gehad.
Thijs
Lid van verdienste

Ik bekritiseerde Sangaré ook niet, maar wat betreft spelers tussen de €5-€10m die je kunt halen is hij het beste wat je kunt halen. En dan heb je in het eerste seizoen echt nog geen zekerheidje gehad en nu na anderhalf seizoen ook nog niet helemaal. Dat betekent, mijns inziens, dat als je bij wijze van spreken 10 spelers uit dit segment haalt en een toponderhandelaar bent, dat je €50m kwijt bent en zelfs bij de besten onder die tien geen stabiele speler hebt, die je beter maakt, maar hooguit eentje die je incidenteel beter maakt. Degenen die dus denken dat je iemand als Gakpo kunt vervangen voor €10m zitten er dus dik naast, denk ik. En het is ook een illusie om nu te verwachten dat elke speler tussen de €5-10m van het niveau Sangaré kan zijn. Die “garantie” krijg je pas vanaf €15m, dus ik denk dat Slot daar gewoon gelijk in heeft. Dat betekent niet dat die er in het lagere segment niet ook tussen kunnen zitten, maar dat lijkt me geen reële verwachting van welke TD of AD dan ook.
Menno1
Legende

Doekhi, Bazoer, Ortega en dolle Dries gratis binnen halen. Dan kan je 2-3 spelers van 10 miljoen plus halen als pure kwaliteitsimpuls.

Ik zie dat best wel zitten, mits die 3 dure aankopen echte toppers zijn
ShovingNE2
Site Admin

Thijs wrote: 04 Apr 2022, 20:54 Degenen die dus denken dat je iemand als Gakpo kunt vervangen voor €10m zitten er dus dik naast, denk ik.
Dat ben ik met je eens. Een Gakpo ga je nooit direct kunnen vervangen. De kunst is om die plek te vervangen en daarnaast nog twee andere posities van het geld dat je mag herinvesteren. Dat je er in totaliteit wel op vooruit gaat. Een keeper en een spits erbij.
Thijs wrote: 04 Apr 2022, 20:54 Die “garantie” krijg je pas vanaf €15m, dus ik denk dat Slot daar gewoon gelijk in heeft
Ik denk dat je die garantie best wel kan krijgen. Maar dan zit je meer aan de hogere leeftijd spelers. Stel je kan Luuk de Jong halen voor 6 miljoen, 100% dat hij direct een meerwaarde is. En zo zijn er nog wel namen te bedenken natuurlijk.
Ardbeg
Mister PSV

Menno1 wrote: 04 Apr 2022, 21:05 Doekhi, Bazoer
We zijn Feyenoord niet
Menno1
Legende

Ardbeg wrote: 04 Apr 2022, 21:15
Menno1 wrote: 04 Apr 2022, 21:05 Doekhi, Bazoer
We zijn Feyenoord niet
We zijn Real Madrid ook niet.
Thijs
Lid van verdienste

Menno1 wrote: 04 Apr 2022, 21:05 Doekhi, Bazoer, Ortega en dolle Dries gratis binnen halen. Dan kan je 2-3 spelers van 10 miljoen plus halen als pure kwaliteitsimpuls.

Dit zijn wel de keuzes die je dan moet maken inderdaad. Als je echt kwaliteitsinjecties wilt, zul je andere vacatures goedkoop moeten invullen. Transfervrij kan duur zijn, maar bij dit soort jongens, die nog hopen op een club als PSV en het niet voor het kiezen hebben (op Dries na), is het wel nog relatief goedkoop om transfervrij die spelers te halen. Dan houd je inderdaad mogelijk wat geld over om echt te investeren in 2-3 spelers, waarvoor je de hoofdprijs (voor PSV begrippen) moet betalen.
Ardbeg
Mister PSV

Menno1 wrote: 04 Apr 2022, 21:23
Ardbeg wrote: 04 Apr 2022, 21:15

We zijn Feyenoord niet
We zijn Real Madrid ook niet.
Klopt. We zijn PSV. Da's geen van die 2 kalibers
Last edited by Ardbeg on 04 Apr 2022, 21:37, edited 1 time in total.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Thijs wrote: 04 Apr 2022, 21:26
Menno1 wrote: 04 Apr 2022, 21:05 Doekhi, Bazoer, Ortega en dolle Dries gratis binnen halen. Dan kan je 2-3 spelers van 10 miljoen plus halen als pure kwaliteitsimpuls.

Dit zijn wel de keuzes die je dan moet maken inderdaad. Als je echt kwaliteitsinjecties wilt, zul je andere vacatures goedkoop moeten invullen. Transfervrij kan duur zijn, maar bij dit soort jongens, die nog hopen op een club als PSV en het niet voor het kiezen hebben (op Dries na), is het wel nog relatief goedkoop om transfervrij die spelers te halen. Dan houd je inderdaad mogelijk wat geld over om echt te investeren in 2-3 spelers, waarvoor je de hoofdprijs (voor PSV begrippen) moet betalen.
Hebben we plek in de selectie voor Doekhi en Bazoer? De jongens nu centraal achterin liggen nog jaren vast. Zie niet zomaar een club een van hen op moment oppikken
kastoekast
Nationale topspeler

Voormalig KG wrote: 04 Apr 2022, 21:37
Thijs wrote: 04 Apr 2022, 21:26

Hebben we plek in de selectie voor Doekhi en Bazoer? De jongens nu centraal achterin liggen nog jaren vast. Zie niet zomaar een club een van hen op moment oppikken

Centraal staat het echt wel goed.

Ook in de jeugd verwacht ik volgend jaar en het jaar daarop veel doorstroom qua talenten.
Locked