Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 05 Apr 2022, 10:24
kastoekast wrote: 05 Apr 2022, 10:00
Ik praat ook over de jeugd van PSV maar goed.
Ene Mo?
Mo Nassoh.

Zeker weten een talentje maar ik betwijfel of hij het eerste gaat halen. Ik denk wel dat hij ED zeker kan halen en voor de meeste clubs binnen 1 a 2 jaar van meerwaarde kan zijn.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

kastoekast wrote: 05 Apr 2022, 10:26
RIO wrote: 05 Apr 2022, 10:24

Ene Mo?
Mo Nassoh.

Zeker weten een talentje maar ik betwijfel of hij het eerste gaat halen. Ik denk wel dat hij ED zeker kan halen en voor de meeste clubs binnen 1 a 2 jaar van meerwaarde kan zijn.
Nee, die dikke. Mo Kapsalon.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 04 Apr 2022, 22:13
OnsPSV wrote: 04 Apr 2022, 22:09 Ondanks dat heb ik zo een gevoel (heb ik ook bij Ortega) het een kwestie van tijd is voordat hij bij PSV te zien is!
Ik hoop Vega niet voor de basis. Voor Bruma: ok.
Bruma moet je niet vervangen. Speler die amper speelt moet je laten opvangen door eigen jeugd zoals Bakayoko. Geen geld aan uitgeven.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 05 Apr 2022, 11:46
Ardbeg wrote: 04 Apr 2022, 22:13

Ik hoop Vega niet voor de basis. Voor Bruma: ok.
Bruma moet je niet vervangen. Speler die amper speelt moet je laten opvangen door eigen jeugd zoals Bakayoko. Geen geld aan uitgeven.
Dus je wilt straks een linksvoor die enkel concurrentie heeft van een jeugdspeler? Bruma heeft daarnaast, omgerekend naar 90 minuten, 15 hele wedstrijden gespeeld. Dat vind ik niet amper spelen. Als je kampioen wilt worden moet elke positie dubbel bezet zijn, ondanks dat Bruma matig is was de periode waarin hij en Doan samen speelden wel een periode die belangrijk was en waarin punten werden gepakt, lukt je niet 1-2-3 als daar twee jeugdspelers staan.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Als je vertrouwen hebt in je jeugdspelers zal je ze toch ooit de gelegenheid moeten gaan geven om te spelen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We moeten op het trainingskamp en in de voorbereiding aankomend seizoen eerst nog maar eens zien of Bakayoko überhaupt aan kan haken op het niveau van 1.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 05 Apr 2022, 11:54 Als je vertrouwen hebt in je jeugdspelers zal je ze toch ooit de gelegenheid moeten gaan geven om te spelen.
Dit gaat niet om vertrouwen, dit gaat om wat je mag verwachten van een jeugdspeler die dit seizoen nog zelden minuten maakte. Als hij net zoveel moet spelen als Bruma dit seizoen dan zakt hij een paar keer gruwelijk door het ijs. Het doet hem eerder kwaad dan goed door al zo'n belangrijke positie te geven. Wat als je nummer 1 langdurig geblesseerd raakt?

De trajecten met Memphis, Bergwijn, Cody en nu Noni verlopen langs dezelfde weg en niet onsuccesvol. Dat was ook geen gebrek aan vertrouwen maar een duidelijk plan. Waarom daarvan afwijken als dat zo goed liep/loopt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hoe goed is die Vega precies? De nodige spelers uit de Mexicaanse competitie die de oversteek maken naar Europa komen toch wel tekort. Enkel de spelers die uitblinken hebben een kans.

Kijk naar Guti bij ons en Alavarez bij Ajax. Allebei international, goede spelers maar toch spelers die hun beperkingen hebben. Met name qua handelingssnelheid. Deze jongens moeten als buiten EU speler een flink salaris krijgen. Is dat het wel waard?

Ik denk dat we voor komende zomer drie basisspelers moeten halen; een doelman, een rechtsback en een spits. Als Gakpo wordt verkocht moet daar ook een aankoop voor terugkomen.

Ik zou nou niet snel investeren in andere spelers. Een backup buitenspeler kan je ook huren. Sowieso is het de vraag of je Bruma nu wel verkocht krijgt.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 11:56 We moeten op het trainingskamp en in de voorbereiding aankomend seizoen eerst nog maar eens zien of Bakayoko überhaupt aan kan haken op het niveau van 1.
Ja, uiteraard. Net als dat PSV prima een speler kan halen als ze inschatten dat Bakayoko niet goed genoeg is. Het gaat mij meer om het feit dat hij bij Jong laat zien klaar te zijn voor een stap verder. Volgend seizoen moet hij niet weer in Jong PSV spelen.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 05 Apr 2022, 11:59
Struviet wrote: 05 Apr 2022, 11:54 Als je vertrouwen hebt in je jeugdspelers zal je ze toch ooit de gelegenheid moeten gaan geven om te spelen.
Dit gaat niet om vertrouwen, dit gaat om wat je mag verwachten van een jeugdspeler die dit seizoen nog zelden minuten maakte. Als hij net zoveel moet spelen als Bruma dit seizoen dan zakt hij een paar keer gruwelijk door het ijs. Het doet hem eerder kwaad dan goed door al zo'n belangrijke positie te geven. Wat als je nummer 1 langdurig geblesseerd raakt?

De trajecten met Memphis, Bergwijn, Cody en nu Noni verlopen langs dezelfde weg en niet onsuccesvol. Dat was ook geen gebrek aan vertrouwen maar een duidelijk plan. Waarom daarvan afwijken als dat zo goed liep/loopt?
Dat zijn/waren toch ook trajecten van af en toe invaller en af en toe basis? Met 3 spelers voor 1 positie wordt dat in dat geval dan erg karig.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Vertessen is toch een stap verder dan Bakayoko en wie weet kan hij volgend jaar wel een stap maken. Die kan zowel op links als op rechts ten minste Bruma vervangen. Waar spelers weg gaan staan altijd andere spelers op.

Met Madueke Doan Vertessen en Bakayoko heb je mijn inziens genoeg spelers om Gakpo 1 op 1 te vervangen en Bruma niet te vervangen. Dan laat je de ruimte voor jonge spelers om die stap te maken en kun je nog steeds kwaliteit terug halen.

Ik hoor geen positieve verhalen over Vega dus klinkt niet eens als een 50/50 dus het lijkt me niet perse dat hij een 1 op 1 opvolger van Gakpo is.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 05 Apr 2022, 11:52
Struviet wrote: 05 Apr 2022, 11:46

Bruma moet je niet vervangen. Speler die amper speelt moet je laten opvangen door eigen jeugd zoals Bakayoko. Geen geld aan uitgeven.
Dus je wilt straks een linksvoor die enkel concurrentie heeft van een jeugdspeler? Bruma heeft daarnaast, omgerekend naar 90 minuten, 15 hele wedstrijden gespeeld. Dat vind ik niet amper spelen. Als je kampioen wilt worden moet elke positie dubbel bezet zijn, ondanks dat Bruma matig is was de periode waarin hij en Doan samen speelden wel een periode die belangrijk was en waarin punten werden gepakt, lukt je niet 1-2-3 als daar twee jeugdspelers staan.
Nog veel belangrijker: Bakayoko is geen linksbuiten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 05 Apr 2022, 12:06
Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 11:56 We moeten op het trainingskamp en in de voorbereiding aankomend seizoen eerst nog maar eens zien of Bakayoko überhaupt aan kan haken op het niveau van 1.
Ja, uiteraard. Net als dat PSV prima een speler kan halen als ze inschatten dat Bakayoko niet goed genoeg is. Het gaat mij meer om het feit dat hij bij Jong laat zien klaar te zijn voor een stap verder. Volgend seizoen moet hij niet weer in Jong PSV spelen.
Dan zijn we het wat dat betreft eens. Het lijkt mij niet verkeerd om Bakayoko een jaar te verhuren aan een Eredivisie club waar hij iedere week speelt. Ik ben voor nu namelijk nog niet 100% overtuigd in Bakayoko.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 05 Apr 2022, 12:24 Vertessen is toch een stap verder dan Bakayoko en wie weet kan hij volgend jaar wel een stap maken. Die kan zowel op links als op rechts ten minste Bruma vervangen. Waar spelers weg gaan staan altijd andere spelers op.

Met Madueke Doan Vertessen en Bakayoko heb je mijn inziens genoeg spelers om Gakpo 1 op 1 te vervangen en Bruma niet te vervangen. Dan laat je de ruimte voor jonge spelers om die stap te maken en kun je nog steeds kwaliteit terug halen.

Ik hoor geen positieve verhalen over Vega dus klinkt niet eens als een 50/50 dus het lijkt me niet perse dat hij een 1 op 1 opvolger van Gakpo is.
Het algeheel niveau moet wel weer echt omhoog, zeker als Cody vertrekt. Van de genoemde buitenspelers zijn Bakayoko en Vertessen (vooralsnog) niet goed genoeg voor de basis. Doan discutabel maar idealiter is hij eerste stand-in ipv basis. Madueke is wat mij betreft de enige die echt het niveau heeft om aanspraak te maken op een basisplaats.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 12:57
11 Sir Tinus wrote: 05 Apr 2022, 12:24 Vertessen is toch een stap verder dan Bakayoko en wie weet kan hij volgend jaar wel een stap maken. Die kan zowel op links als op rechts ten minste Bruma vervangen. Waar spelers weg gaan staan altijd andere spelers op.

Met Madueke Doan Vertessen en Bakayoko heb je mijn inziens genoeg spelers om Gakpo 1 op 1 te vervangen en Bruma niet te vervangen. Dan laat je de ruimte voor jonge spelers om die stap te maken en kun je nog steeds kwaliteit terug halen.

Ik hoor geen positieve verhalen over Vega dus klinkt niet eens als een 50/50 dus het lijkt me niet perse dat hij een 1 op 1 opvolger van Gakpo is.
Het algeheel niveau moet wel weer echt omhoog, zeker als Cody vertrekt. Van de genoemde buitenspelers zijn Bakayoko en Vertessen (vooralsnog) niet goed genoeg voor de basis. Doan discutabel maar idealiter is hij eerste stand-in ipv basis. Madueke is wat mij betreft de enige die echt het niveau heeft om aanspraak te maken op een basisplaats.
Daarom begon ik ook met dat spelers vaak op staan als anderen weg gaan. Madueke stond vorig jaar nog achter Vertessen in het slot van de competitie. Gakpo stond pas op toen Bergwijn weg ging in de winter en Malen werd ook pas echt een eerste spits toen Luuk weg ging. Misschien is het niet voor te stellen maar Vertessen en of Bakayoko kunnen volgend jaar een vergelijkbare stap maken mits ze speeltijd krijgen. Dat wil niet zeggen dat je ze voor de leeuwen moet gooien als basisspeler maar als er iemand weg valt dan moet je zo'n jongen wel perspectief kunnen geven.

Als je Vertessen bv nu die kans niet gunt op links rechts of in de punt dan moet je hem verhuren want dan kan hij die stap volgend jaar of het jaar erop ook niet zetten zonder dat ie veel speelt (en scoort). De cijfers van Vertessen zijn ook beter dan zijn prestaties soms lijken als je op hem let.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Bij Malen, Bergwijn en Gakpo zag je rond hun 19e/20e al dat ze enorm veel potentie hadden. Ook toen kwam die potentie er al grotendeels uit (bij Bergwijn in 17/18, Bij Malen in 18/19 en bij Gakpo in 19/20). Ik vraag me af of Vertessen eenzelfde stap kan gaan zetten, hij is inmiddels 21 en het lijkt er nog niet ten volle uit te komen. Als je hem een jaar gaat verhuren, wordt hij 23 in het seizoen dat hij terugkeert. Het kan, natuurlijk, maar ik zie het niet. Ideaal voor de posities 12-17, maar op die plekken voorin moet je wmb geen kansen gaan 'gunnen' aan spelers van wie je niet zeker weet dat ze die potentie gaan waarmaken. Dit zijn de plekken waar je zowel sportief als financieel het meeste uit kunt halen. Madueke lijkt die intrinsieke kwaliteit wel te bezitten en is bovendien een stuk jonger.

De jeugdopleiding is een middel, geen doel.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 11:56 We moeten op het trainingskamp en in de voorbereiding aankomend seizoen eerst nog maar eens zien of Bakayoko überhaupt aan kan haken op het niveau van 1.
Om die reden had Schmidt het op de momenten dat het kon Bakayoko meer minuten moeten geven. Op basis daarvan hadden we een stuk beter kunnen inschatten of hij de rol à la Malen in 18/19 had kunnen pakken of niet...
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Malen was toen anderhalf jaar ouder dan Bakayoko nu is. Die knul is net 18 en Ruud zal wel een aardig beeld van hem hebben. Vanwaar toch die haast?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 05 Apr 2022, 14:07
Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 11:56 We moeten op het trainingskamp en in de voorbereiding aankomend seizoen eerst nog maar eens zien of Bakayoko überhaupt aan kan haken op het niveau van 1.
Om die reden had Schmidt het op de momenten dat het kon Bakayoko meer minuten moeten geven. Op basis daarvan hadden we een stuk beter kunnen inschatten of hij de rol à la Malen in 18/19 had kunnen pakken of niet...
Ik kan me wel vinden in de keuze van Roger om dat niet te doen. Spelen voor 1 vraagt heel veel van een speler, op allerlei vlakken: techniek, tactisch, fysiek, etc. Bakayoko viel toen tegen NAC in omdat er wel wat druk was. Maar in de optiek van Roger zijn er voldoende spelers die op de bank zitten en hard werken op de trainingen die het eerder verdienen. Die draaien ook een jaar mee waardoor ze weten wat er gevraagd wordt. Kijk als het nu echt exceptioneel is wat een speler laat zien dan kan ik het nog wel begrijpen, maar zo exceptioneel is Bakayoko niet. Bakayoko kan zich gewoon laten zien op het TK en in de voorbereiding, geloof maar dat Ruud (en heel PSV) een goed beeld van hem heeft.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Bakayoko wel goed genoeg, maar het is een rechtsbuiten. Voor Gakpo moet er een glasbak komen en dat is die Vega volgens mij niet.
Mvogoat
Basisspeler
Posts: 404
Joined: 25 Jan 2022, 11:30
FOOTB_REM_S: No

Mij lijkt Tzolis nogsteeds wel een goede optie. Jaartje huren met optie tot koop, nergens aan vast en heeft zijn potentie al meer dan genoeg laten zien, zelfs tegen ons. als het hem niet lukt kan je hem altijd terugsturen. Bij Norwich wordt die momenteel niet gebruikt, waarom niet? dat weten norwich supporters ook niet. Aan een glasbak denk ik gelijk aan iemand al Elyounoussi of El Shaarawy (beide contract tot 2023). Karlsson lijkt me financieel niet meer haalbaar op de transfersom. Orsic vind ik europees altijd echt een topper maar wat hij moet kosten is het niet waard voor een 29 jarige. Paulinho zou ook wel eentje kunnen zijn met een contract tot 2023.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die Castro is dus in beeld bij Ajax en Feyenoord; niet PSV.

Tzolis zie ik ook wel graag komen ipv Cody; ook kwa stijl lijkt hij wel wat op hem.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Apr 2022, 14:18
Chucky wrote: 05 Apr 2022, 14:07

Om die reden had Schmidt het op de momenten dat het kon Bakayoko meer minuten moeten geven. Op basis daarvan hadden we een stuk beter kunnen inschatten of hij de rol à la Malen in 18/19 had kunnen pakken of niet...
Ik kan me wel vinden in de keuze van Roger om dat niet te doen. Spelen voor 1 vraagt heel veel van een speler, op allerlei vlakken: techniek, tactisch, fysiek, etc. Bakayoko viel toen tegen NAC in omdat er wel wat druk was. Maar in de optiek van Roger zijn er voldoende spelers die op de bank zitten en hard werken op de trainingen die het eerder verdienen. Die draaien ook een jaar mee waardoor ze weten wat er gevraagd wordt. Kijk als het nu echt exceptioneel is wat een speler laat zien dan kan ik het nog wel begrijpen, maar zo exceptioneel is Bakayoko niet. Bakayoko kan zich gewoon laten zien op het TK en in de voorbereiding, geloof maar dat Ruud (en heel PSV) een goed beeld van hem heeft.
Helemaal eens. Bakayoko moet eerst maar eens laten zien of hij niveau Locadia kan halen, voordat ie wordt gezien als potentieel niveau Gakpo. Voor nu is Bakayoko vooral iemand die fysiek het nodige heeft, maar echt nog een stuk minder is dan Bruma, zelfs op gebied als inzicht en dat is nou ook nog niet direct een kwaliteit van Bruma.
Moet dus zeker iemand gehaald worden en dan mag Bakayoko als derde keuze op de twee buitenposities zijn minuten maken en vooral nog keihard werken in Jong, want daar heeft ie nog genoeg te doen.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Is het niet wat voor PSV om volgend seizoen Bergwijn voor één seizoen te huren van Spurs? Als vervanger van Gakpo. Spurs speelt volgend seizoen waarschijnlijk geen Europees en kan Bergwijn via PSV zich toch laten zien Europees gezien en blijft Bergwijn toch een transferwaarde vertegenwoordigen voor Spurs. En een kleine sneer uitdelen naar Jaxie ofcourse.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Drommels wrote: 06 Apr 2022, 19:37 Is het niet wat voor PSV om volgend seizoen Bergwijn voor één seizoen te huren van Spurs? Als vervanger van Gakpo. Spurs speelt volgend seizoen waarschijnlijk geen Europees en kan Bergwijn via PSV zich toch laten zien Europees gezien en blijft Bergwijn toch een transferwaarde vertegenwoordigen voor Spurs. En een kleine sneer uitdelen naar Jaxie ofcourse.
Zal wel een flinke transfervergoeding worden. Ik heb liever een speler die zelf wat oplevert, dan maar wat minder goed
Locked