Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 07 Apr 2022, 16:21
ShovingNE2 wrote: 07 Apr 2022, 16:16 Bekerfinale, nog niet uitgeschakeld voor de titel (lastig, maar niet onmogelijk), kwartfinale europees toernooi..... "Ik denk dat de problemen wel groter zijn".

@Menno1 heeft denk ik een punt dat iedereen ondersteunt: keeper en spits zijn cruciaal. Maar laten we nu niet gaan doen of de hele selectie een probleem is alsjeblieft.
Precies, anders win je niet 21 van de 25 wedstrijden in de Eredivisie buiten Ajax en Feyenoord.

Het enige wat ontbreekt is dat we toppers niet winnen of op zijn minst een keer niet verliezen. Dat ligt echt niet alleen aan het materiaal maar ook aan Schmidt en beetje onfortuin.
Jij noemt dat het enige, ik noem dat het enige wat eigenlijk van belang is als je serieus mee wil doen om de prijzen. Jij en ik winnen die andere potjes ook wel hoor, daarvoor is het gat te groot met de ploegen onder PSV. Dat is altijd ook zo geweest. Maar ik hoef toch het rijtje wedstrijden waar het om de knikkers ging niet meer op te noemen waarbij Schmidt gefaald heeft? Dat ligt zoals je zegt niet alleen aan hem, ook niet alleen aan de keeper of spits, maar wel aan alles bij elkaar. En dat wilde ik aangeven. Het gaat er nogmaals ook straks om wat Ruud gaat doen met de selectie die er staat. Daarbij komt veel meer kijken dan alleen een topkeeper en top spits erbij. Denk bijv. eens aan probleem geval Max op linksback die 9 van de 10x overal te vinden is behalve waar hij moet staan. PSV krijgt gigantisch veel tegengoals he, ook omdat het elftal regelmatig volledig uit balans is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 07 Apr 2022, 17:17
11 Sir Tinus wrote: 07 Apr 2022, 16:21

Precies, anders win je niet 21 van de 25 wedstrijden in de Eredivisie buiten Ajax en Feyenoord.

Het enige wat ontbreekt is dat we toppers niet winnen of op zijn minst een keer niet verliezen. Dat ligt echt niet alleen aan het materiaal maar ook aan Schmidt en beetje onfortuin.
Jij noemt dat het enige, ik noem dat het enige wat eigenlijk van belang is als je serieus mee wil doen om de prijzen. Jij en ik winnen die andere potjes ook wel hoor, daarvoor is het gat te groot met de ploegen onder PSV. Dat is altijd ook zo geweest. Maar ik hoef toch het rijtje wedstrijden waar het om de knikkers ging niet meer op te noemen waarbij Schmidt gefaald heeft? Dat ligt zoals je zegt niet alleen aan hem, ook niet alleen aan de keeper of spits, maar wel aan alles bij elkaar. En dat wilde ik aangeven. Het gaat er nogmaals ook straks om wat Ruud gaat doen met de selectie die er staat. Daarbij komt veel meer kijken dan alleen een topkeeper en top spits erbij. Denk bijv. eens aan probleem geval Max op linksback die 9 van de 10x overal te vinden is behalve waar hij moet staan. PSV krijgt gigantisch veel tegengoals he, ook omdat het elftal regelmatig volledig uit balans is.
Ajax won er 5 niet en PSV 'slechts' 3 niet. Feyenoord won er zelfs 8 niet buiten PSV en Ajax dus om te stellen dat je die altijd wint is bullshit.

Dat het op het moment dat het er echt om gaat niet lukt ligt weldegelijk aan Roger, hij heeft niet het optimale uit deze groep gehaald in de pakweg 15 wedstrijden tegen Ajax Feyenoord en AZ of de 50/50 wedstrijden in Europa.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 07 Apr 2022, 16:16 Bekerfinale, nog niet uitgeschakeld voor de titel (lastig, maar niet onmogelijk), kwartfinale europees toernooi..... "Ik denk dat de problemen wel groter zijn".

Wellicht dat we de problemen enorm overdrijven? Natuurlijk willen we links en rechts verbeteren en @Menno1 heeft denk ik een punt dat iedereen ondersteunt: keeper en spits zijn cruciaal. Maar laten we nu niet gaan doen of de hele selectie een probleem is alsjeblieft.
Nee hoor, het is zeker geen drama. Ik zie wel eens opstellingen voorbij komen waar 8 nieuwe basisspelers in voorkomen; dat lijkt mij sterk overdreven. Een paar spelers hebben dit jaar gezien basiswaardig te zijn en toch wel uit het niets:

Mauro Jr voorop natuurlijk, maar ook Gutierrez, Teze, Doan hebben laten zien prima mee te draaien in PSV en zijn wat mij betreft ook volgend jaar belangrijke spelers. Het is afwachten wie van de vier (Sangare, Gakpo, Madueke, Gotze) daadwerkelijk weg gaan, waarbij Gotze vervangen kan worden door Veerman al. Overigens denk ik dat alleen Gakpo weg gaat van die 4.


Keeper, spits en een rechtsback; dat zijn posities die zeker versterkt moeten worden. Linksbuiten als Gakpo daadwerkelijk gaat.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Even voor de duidelijkheid [mention]11 Sir Tinus[/mention] , ook een PSV of Ajax haalt nooit een 100% score tegen de kleintjes he. Dus misschien formuleerde ik het wat verkeerd, maar daar ligt vaak niet de sleutel naar de titel. Het zijn juist die wedstrijden die jij ook benoemt + de 50/50 wedstrijden.

Als coach heb je daar zeker invloed in, dus om maar te zeggen (en niet dat men dat zo zwart/wit doet hier) dat een goede selectie voldoende is voor Ruudje is wat simpel. Hij zal met die selectie wat moeten gaan doen. Net zoals Roger met deze groep. En elke trainer wil natuurlijk een zo goed mogelijke groep. Dat is komende zomer echt niet anders dan de laatste jaren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 07 Apr 2022, 13:40 Nee, ik denk ook niet dat Ruud in de war raakt van druk. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn meer trainers van wie ik dat dacht, en die onder druk toch rare dingen gingen doen. Ook op dat vlak heeft Ruud nog alles te bewijzen.

Druk als voetballer is ook heel iets anders dan druk als coach. Als voetballer leg je die druk uiteindelijk bij jezelf op, waar je als coach juist die druk bij de spelers moet neerleggen, omdat zij het moeten laten zien in het veld. En dan moet je dus inschatten welke speler gebaat is bij welke druk, en bovendien een manier moet zien te vinden om die druk op een gezonde manier over te brengen op je spelers.
Ik ben ook wel erg nieuwschierig hoe Ruud het onder druk doet of als het tegenzit een periode. Dat was voor mij de hoofdreden voor mij dat hij die ervaringen elders ging opdoen. Ruud was als speler behoorlijk temparamentvol en kon slecht met tegenslag/onrecht om gaan. Zijn mentaliteit heeft hem juist zo ver gebracht, maar als coach is het de vraag of het een positieve of negatieve werking heeft. Bij van Bommel, die ook dit soort eigenschappen heeft, werkte het tegen hem en het team.

Nu denk ik dat Ruud wel als persoon veel beter in elkaar steekt als van Bommel en minder eigenwijs is en minder achter de ellebogen dan van Bommel, niettemin blijft de vraag hoe hij omgaat met situaties die tegen zitten. Blijft hij kalm en stoicijns en gefocused, of gaat hij als een malle te keer?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 07 Apr 2022, 17:54 Nee hoor, het is zeker geen drama. Ik zie wel eens opstellingen voorbij komen waar 8 nieuwe basisspelers in voorkomen; dat lijkt mij sterk overdreven. Een paar spelers hebben dit jaar gezien basiswaardig te zijn en toch wel uit het niets:

Mauro Jr voorop natuurlijk, maar ook Gutierrez, Teze, Doan hebben laten zien prima mee te draaien in PSV en zijn wat mij betreft ook volgend jaar belangrijke spelers. Het is afwachten wie van de vier (Sangare, Gakpo, Madueke, Gotze) daadwerkelijk weg gaan, waarbij Gotze vervangen kan worden door Veerman al. Overigens denk ik dat alleen Gakpo weg gaat van die 4.


Keeper, spits en een rechtsback; dat zijn posities die zeker versterkt moeten worden. Linksbuiten als Gakpo daadwerkelijk gaat.
Zoals gebruikelijk zijn wij het weer eens en zien wij het beiden bijzonder scherp. Als Veerman de opvolger wordt van Gotze, moet er evengoed een 10 komen lijkt mij voor het geval Veerman geblesseerd is dan wel naar achteren gaat.
Juancho wrote: 07 Apr 2022, 17:54 maar daar ligt vaak niet de sleutel naar de titel.
Kampioen word je tegen de kleintjes is niet voor niets een cliché: ze zijn namelijk heel vaak waar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik dacht altijd dat de sleutel naar de titel onder de mat bij de voordeur lag...
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 07 Apr 2022, 18:32 Ik dacht altijd dat de sleutel naar de titel onder de mat bij de voordeur lag...
Bijna goed, tis tegenwoordig de linker bloempot!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Iemand die jong PSV goed volgt en wat meer kan vertellen waar de zwakte van Jong PSV door komt? Ik begreep iig in het jong topic dat er ondanks wat matige opvulling spelers ook genoeg matige prestaties en ontwikkelingen zijn. Ik was dus benieuwd hoe er dan naar het coachen van Ruudje gekeken wordt. Tactisch, me taal, fysiek, individuele ontwikkeling maar ook in het elftal, organisatorisch... Dat soort zaken. Be. Erg benieuwd namelijk!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb gisteren de tweede helft gezien.
Het probleem is gewoon de kwaliteit.
Bij jong speelt er een spits die er niks van bakt. Thomas die (nog) niet geweldig presteert. Middenvelders waren gisteren Nassoh, Tielemans en Kjolo. Die jongens hebben weinig ervaring en ik vraag me af of ze ooit PSV1 gaan halen, want er komen alweer jongere gasten aan.

Ik vond het gisteren een prima wedstrijd. Als de aanvallers iets scherper waren had JPSV gewoon de tweede helft 3 'makkelijke' goals gemaakt. Ik denk dat Ruud van PSV1 wel een lopend elftal kan maken. Wat mij wel opviel is dat de spitsen enorm veel vrije kansen kregen. Er zal dus echt een spits moeten komen die techniek en rust voor de goal heeft. Dan gaan wij nog enorm veel juichen voor de spits.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Kwaliteit: zeker. Maar we willen straks zien dat Ruud het tegen teams die beter zijn in ieder geval qua organisatie goed kan neerzetten. Ik ben daar nog niet zeker van.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Bij PSV 1 is Ooijer chef corners. En die blijft bij PSV 1.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Kwaliteit: zeker. Maar we willen straks zien dat Ruud het tegen teams die beter zijn in ieder geval qua organisatie goed kan neerzetten. Ik ben daar nog niet zeker van.
is dat evident aan de Jong teams? Niet alleen PSV maar ook andere jong teams? het zijn allemaal jonge gasties, fysiek niet sterk, missen de ervaring vaak ook. Het is niet voor niets dat verdedigers doorgaans pas later doorbreken.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 20 Apr 2022, 23:51 Ik heb gisteren de tweede helft gezien.
Het probleem is gewoon de kwaliteit.
Bij jong speelt er een spits die er niks van bakt. Thomas die (nog) niet geweldig presteert. Middenvelders waren gisteren Nassoh, Tielemans en Kjolo. Die jongens hebben weinig ervaring en ik vraag me af of ze ooit PSV1 gaan halen, want er komen alweer jongere gasten aan.

Ik vond het gisteren een prima wedstrijd. Als de aanvallers iets scherper waren had JPSV gewoon de tweede helft 3 'makkelijke' goals gemaakt. Ik denk dat Ruud van PSV1 wel een lopend elftal kan maken. Wat mij wel opviel is dat de spitsen enorm veel vrije kansen kregen. Er zal dus echt een spits moeten komen die techniek en rust voor de goal heeft. Dan gaan wij nog enorm veel juichen voor de spits.
Sterker nog, als er een VAR was hadden ze met 2-3 gewonnen.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Kwaliteit: zeker. Maar we willen straks zien dat Ruud het tegen teams die beter zijn in ieder geval qua organisatie goed kan neerzetten. Ik ben daar nog niet zeker van.
Wat dat laatste betreft zal Fred Rutten hem moeten helpen. Ik moet zeggen wanneer je jong PSV bekijkt dan krijg ik flitsen naar het team van Mark van Bommel en zelfs het Lyon van Peter Bosz.

De supporters zullen volgend seizoen dan ook zeker vermakelijke wedstrijden gaan zien. Maar ik vrees met grote vrezen dat een kampioenschap heel moeilijk wordt. Ook omdat PSV gewoon een groot probleem heeft wanneer drie van de sterkhouders worden verkocht.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

En laat nu juist de grote (enige...) concurrent ook grotendeels in wederopbouw gaan... Over een kampioenschap in 2022-23 valt werkelijk nog h e l e m a a l niets te zeggen. If ever
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

koetje wrote: 21 Apr 2022, 00:23
Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Bij PSV 1 is Ooijer chef corners. En die blijft bij PSV 1.
Laten we dan hopen dat Ooijer volgend seizoen wel weer stuurt op beide palen dekken bij de corners.
Per jaar krijg je een aantal goals tegen, doordat er niet gedekt wordt bij de palen. Voorkomen is beter dan genezen!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat probleem heeft Ajax ook natuurlijk en die staan voor nog een veel grotere renovatie door ook nog eens een onervaren TD-duo (op dit niveau).

Jong PSV heeft in de achterhoede natuurlijk veel langdurige blessures gehad het afgelopen jaar. Van der Blaak en Mees Kreekels was het beoogde CV duo en deden het goed: allebei langdurig eruit. Tel daarbij Oppegard en Sambo en je hele beoogde defensie is weg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 21 Apr 2022, 09:01 Dat probleem heeft Ajax ook natuurlijk en die staan voor nog een veel grotere renovatie door ook nog eens een onervaren TD-duo (op dit niveau).

Jong PSV heeft in de achterhoede natuurlijk veel langdurige blessures gehad het afgelopen jaar. Van der Blaak en Mees Kreekels was het beoogde CV duo en deden het goed: allebei langdurig eruit. Tel daarbij Oppegard en Sambo en je hele beoogde defensie is weg.
Klopt, en Peersman was het eerste half jaar afwezig door een blessure, Fofana bijna het hele jaar. Met Sambo, Van de Blaak, Oppegard, Peersman en Fofana heb je wel vijf spelers die qua potentie de stap naar het eerste kunnen zetten en juist die spelers hebben allen meer dan een half jaar gemist.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Kwaliteit: zeker. Maar we willen straks zien dat Ruud het tegen teams die beter zijn in ieder geval qua organisatie goed kan neerzetten. Ik ben daar nog niet zeker van.
En hoe zit dat bij de organisatie balbezit vs balverlies? Natuurlijk missen ze wat spelers, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je met de groep die je wel hebt iets kan opbouwen. Ook als je regelmatig je wedstrijden verliest. Dat is dan ook niet helemaal mijn punt, dat de resultaten perse goed moeten zijn, maar ik vraag me vooral af hoe Ruud het doet qua ontwikkeling. Zowel individuele spelers maar ook zeker als elftal als geheel. Ruimtes tussen de linies wat we bijv. bij PSV 1 helaas veelvuldig hebben gezien, organisatie die niet klopt.

Ik volg Jong niet, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe Ruud het al die gebieden doet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het is natuurlijk wel een league waarbij aanvallend talent zich makkelijker kan ontwikkelen als jongens tegen de mannen dan andersom. Dat is niet iets van de laatste jaar of 2 jaar maar speelt al sinds Jong PSV er is. Ik denk dat je als jonge jongen met snelheid/actie aanvallend makkelijker in de grote boze mannen wereld kunt doorbreken dan als verdediger omdat die vaak het fysiek al ontberen maar ook de ervaring en slimheid.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is inderdaad alleen maar goed dat zij spelen tegen een spits als Verheydt. Die kopte hem trouwens wel uitstekend in.

Onze jongens leren hier alleen maar van door dit soort dingen mee te maken en te analyseren.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 21 Apr 2022, 11:15
Struviet wrote: 21 Apr 2022, 00:10 Wat mij zorgen baart is onder meer de verdediging bij standaardsituaties als corners en vrije trappen tegen. Dat staat vaak niet goed en daar vallen veel tegengoals uit. Dat is trainbaar.

Kwaliteit: zeker. Maar we willen straks zien dat Ruud het tegen teams die beter zijn in ieder geval qua organisatie goed kan neerzetten. Ik ben daar nog niet zeker van.
En hoe zit dat bij de organisatie balbezit vs balverlies? Natuurlijk missen ze wat spelers, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je met de groep die je wel hebt iets kan opbouwen. Ook als je regelmatig je wedstrijden verliest. Dat is dan ook niet helemaal mijn punt, dat de resultaten perse goed moeten zijn, maar ik vraag me vooral af hoe Ruud het doet qua ontwikkeling. Zowel individuele spelers maar ook zeker als elftal als geheel. Ruimtes tussen de linies wat we bijv. bij PSV 1 helaas veelvuldig hebben gezien, organisatie die niet klopt.

Ik volg Jong niet, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe Ruud het al die gebieden doet.
Als de organisatie niet klopt, is dat dan omdat de coach niet goed heeft neergezet? Of omdat spelers niet datgene brengen of uitvoeren wat van ze verwacht wordt? Zeker kijkend naar Jong PSV, gaat het dan om een organisatie die het beste bij die specifieke spelers past of om een organisatie die ze het beste voorbereidt om bij PSV 1 van waarde te zijn? Dus als bepaald spel op het veld niet goed gaat, geeft ons dat dan inzicht in hoe Ruud als hoofdcoach is? Of alleen wat de spelers die dan op het veld staan op dat moment kunnen brengen? Alleen maar wat vragen om aan te geven dat wat we op het veld zien bij Jong PSV nog steeds niet veel hoeft te zeggen over de ontwikkeling van Ruud als coach. Het interessantste misschien is hoe hij lijkt te willen spelen en of dat een manier is die passend zou zijn voor PSV 1.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 21 Apr 2022, 14:23
Juancho wrote: 21 Apr 2022, 11:15

En hoe zit dat bij de organisatie balbezit vs balverlies? Natuurlijk missen ze wat spelers, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je met de groep die je wel hebt iets kan opbouwen. Ook als je regelmatig je wedstrijden verliest. Dat is dan ook niet helemaal mijn punt, dat de resultaten perse goed moeten zijn, maar ik vraag me vooral af hoe Ruud het doet qua ontwikkeling. Zowel individuele spelers maar ook zeker als elftal als geheel. Ruimtes tussen de linies wat we bijv. bij PSV 1 helaas veelvuldig hebben gezien, organisatie die niet klopt.

Ik volg Jong niet, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben hoe Ruud het al die gebieden doet.
Als de organisatie niet klopt, is dat dan omdat de coach niet goed heeft neergezet? Of omdat spelers niet datgene brengen of uitvoeren wat van ze verwacht wordt? Zeker kijkend naar Jong PSV, gaat het dan om een organisatie die het beste bij die specifieke spelers past of om een organisatie die ze het beste voorbereidt om bij PSV 1 van waarde te zijn? Dus als bepaald spel op het veld niet goed gaat, geeft ons dat dan inzicht in hoe Ruud als hoofdcoach is? Of alleen wat de spelers die dan op het veld staan op dat moment kunnen brengen? Alleen maar wat vragen om aan te geven dat wat we op het veld zien bij Jong PSV nog steeds niet veel hoeft te zeggen over de ontwikkeling van Ruud als coach. Het interessantste misschien is hoe hij lijkt te willen spelen en of dat een manier is die passend zou zijn voor PSV 1.
Ik denk dat dat één tandje dieper is; ik denk dat Juancho voor nu vooral doelt op omschakelen, druk zetten bij balverlies, hoog of laag druk zetten op het veld etc Natuurlijk nog steeds best afhankelijk van je materiaal maar daar is ook allicht 'de hand van Ruud' in terug te zien.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Precies [mention]Sensation[/mention] er zijn gewoon een aantal aspecten die je nu ook bij Ruud zou moeten terug zien om überhaupt te kunnen bepalen of hij klaar is voor PSV1. Omdat ik zelf Jong amper zie ben ik erg benieuwd naar wat die aspecten dan zijn. Waar houdt het elftal zich aan vast? Ondanks het misschien mindere materiaal en/of blessures zou je alsnog iets van patronen moeten kunnen zien. De intentie van spelen is er daar één van. Want wat ik van een aantal hoor is het eigenlijk helemaal niet zo goed bij PSV, los van de resultaten. Vandaar ook mijn vragen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply