Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Apr 2022, 13:35
Grasmat wrote: 12 Apr 2022, 13:33

Extra reden om niet aan Cilessen te beginnen. De tegenstander doet het dan weliswaar in de broek, maar dan van het lachen. :opzijnkop:

En vergeet niet dat hij schijnbaar een sfeerverzieker binnen het NL elftal was. Als zelfs Frankie de Boer je links laat liggen als ex ajacied dan is er iets aan de hand.

Daarbovenop nog zijn eerdergenoemde gebrek aan fitheid zorgt er voor dat het niet handig is om dit door te zetten. Foei John, foei Marcel. Hup achter Ortegaatje aan.
Ik lees vooral een hoop aannames hier, over het in de broek schijten van het lachen. Waarom dan? Met valide punten dan he. Tegens mbt het sfeerverzieken. Benieuwd hoe dit hard wordt gemaakt. Fitheid vind ik een valide punt. Mbt Ortega: Hoe goed heb je hem gevolgd voordat hij werd genoemd?

Tevens, die herhaaldelijke opmerkingen over jankhoofd. Echt serieus. Wie geeft er nou echt een drol om hoe hij er uit ziet? Net als die aanname dat PSV voor hem gaat omdat hij Nederlander is. Als je echt denkt dat PSV er zo in staat. Kom op zeg.
Heb je hem ooit proberen boos te zien kijken? Hij heeft de uitstraling van een brugklasser. Jij begon zelf over gifkikkers en het in de broek doen, dit was daar gewoon een reactie op. Niet alles hoeft hardgemaakt te worden he, dit is een forum dus het zijn vooral meningen die gegeven worden. Jij vind hem prima, anderen niet.

Dat van het Nederlands elftal is rondgegaan in de geruchtenmolen maar zulke zaken komen nooit zwart op wit uit. Dus keihard bewijs is daar niet voor, maar ik kan het me wel voorstellen dat er een kern van waarheid in zit.

Ortega wordt hier over het algemeen gezien als een prima aankoop. Iemand die in ieder geval fit is, ervaring heeft en ook een prima niveau haalt.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 12 Apr 2022, 12:28
Revolinho wrote: 12 Apr 2022, 12:22 Ik lees dat PSV concreet gaat worden voor Cilessen.

Mijn eerste gedachte? Getverdemme! Dat vind ik dus nou echt een lulletje. Puur als keeper zeker niet verkeerd, maar hij is altijd geblesseerd ook. Zou dit een vrij onbegrijpelijke actie vinden.
Misschien dat jij andere dingen leest dan ik hoor, maar dat staat er toch helemaal niet? Hij mag/moet weg bij Valencia en hij is bij PSV intern een keer genoemd. Maar daaruit kunnen we toch niet concluderen dat PSV concreet wordt?
Nou dat stond er dus wel.

Lijkt mij toch niet heel moeilijk om een andere keeper te vinden? Cillessen is echt altijd geblesseerd. Hoe kun je dat willen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Apr 2022, 13:47
11 Sir Tinus wrote: 12 Apr 2022, 13:45

Even serieus, als hij niet Nederlander was had hij 100% niet op het lijstje gestaan.
Met alle respect, dit is weer zo'n statement dat je totaal niet hard kunt maken.
Marcel Brands is wel van de Nederlandse keepers, van wat ik mij kan heugen. Pasveer, Waterman, Sinouh, Swinkels, Koopmans, Jurjus, Ruiter. Tyton speelde al 4 jaar in NL, dacht ik. En ik snap dat John verantwoordelijk is maar geloof wel in een sterke invloed van Marcel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 12 Apr 2022, 14:01
Ardbeg wrote: 12 Apr 2022, 13:35

Ik lees vooral een hoop aannames hier, over het in de broek schijten van het lachen. Waarom dan? Met valide punten dan he. Tegens mbt het sfeerverzieken. Benieuwd hoe dit hard wordt gemaakt. Fitheid vind ik een valide punt. Mbt Ortega: Hoe goed heb je hem gevolgd voordat hij werd genoemd?

Tevens, die herhaaldelijke opmerkingen over jankhoofd. Echt serieus. Wie geeft er nou echt een drol om hoe hij er uit ziet? Net als die aanname dat PSV voor hem gaat omdat hij Nederlander is. Als je echt denkt dat PSV er zo in staat. Kom op zeg.
Heb je hem ooit proberen boos te zien kijken? Hij heeft de uitstraling van een brugklasser. Jij begon zelf over gifkikkers en het in de broek doen, dit was daar gewoon een reactie op. Niet alles hoeft hardgemaakt te worden he, dit is een forum dus het zijn vooral meningen die gegeven worden. Jij vind hem prima, anderen niet.

Dat van het Nederlands elftal is rondgegaan in de geruchtenmolen maar zulke zaken komen nooit zwart op wit uit. Dus keihard bewijs is daar niet voor, maar ik kan het me wel voorstellen dat er een kern van waarheid in zit.

Ortega wordt hier over het algemeen gezien als een prima aankoop. Iemand die in ieder geval fit is, ervaring heeft en ook een prima niveau haalt.
Nee, niet alles hoeft hard gemaakt te worden, echter vind ik het apart om iemand vrij fel af te fikken op zaken die niet echt hard gemaakt kunnen worden. Zoals dat hij slecht in de groep zou liggen, of een irritante gast zou zijn. Of op "jankerd"/"jankgezicht". Het enige echt valide argument wat ik tot nu toe heb gelezen is zijn fitheid. Mbt meningen: Die blijf je altijd houden. Moet iedereen ook vooral blijven hebben :D
Last edited by Ardbeg on 12 Apr 2022, 14:10, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 12 Apr 2022, 14:00
Ykhim wrote: 12 Apr 2022, 13:48 Ik vind het vooral twijfelachtig omdat we met Drommel een keeper in huis hebben die niet stabiel is en waar je niet op kunt bouwen. Dat zijn precies eigenschappen die je níet wil hebben bij een reserve-keeper. Dat er dan dus een basiskeeper komt met fysieke problemen, daar mag je wat mij betreft serieuze vraagtekens bij plaatsen. Je neemt daarmee het risico weer in dezelfde positie te komen als vandaag, terwijl je juist vooruit wil.

Wow, dit is wel heftig inderdaad. Mits fit qua kwaliteit prima en de rest moet ik even aan wennen maar als hij niet fit is/wordt dan heb je er niets aan.

Er komt ook een 3e keeper maar die zou niet perse van het niveau 1e keeper zijn.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Ardbeg[/mention] is zijn fitheid in de laatste jaren juist niet het grote punt waarom we hem niet zouden moeten halen? Blijkbaar is dan zijn enige fysieke tekortkoming die ook daadwerkelijk gestaafd kan worden.
Dat hij een jankhoofd heeft en blijkbaar een rotte appel is, helpt dan natuurlijk ook niet
La vida és massa curta per no fer broma
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind inderdaad vooral zijn blessurehistorie een issue. Soms heb je blessures niet in de hand, maar het is nu bij Cillessen al geruime tijd vrij hardnekkig. Dat is een behoorlijk risico. Sentiment heb ik bij spelers niet heel veel mee, tenzij het echt boegbeelden van een club zijn. Uiteindelijk is elke speler ergens anders snel(ler) een zak hooi en bij je eigen club een held. Iemand als Luuk de Jong werd in zijn Twente-tijd ook gewoon als een irritante gozer gezien. Dat veranderde al vrij rap.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik moet bij Cillessen altijd denken aan deze heerlijke column:
https://www.vi.nl/pro/iedere-redding-va ... -aan-vast-
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 12 Apr 2022, 14:12 @Ardbeg is zijn fitheid in de laatste jaren juist niet het grote punt waarom we hem niet zouden moeten halen? Blijkbaar is dan zijn enige fysieke tekortkoming die ook daadwerkelijk gestaafd kan worden.
Dat hij een jankhoofd heeft en blijkbaar een rotte appel is, helpt dan natuurlijk ook niet
Ik vind het moeilijk te geloven dat Cilissen de ervaren keeper achter de hand (tweede keeper) zou zijn, daarvoor is hij nog te jong en in potentie (mits fit) te goed. Als eerste keeper zou ik er ook niet aan beginnen. Zijn blessurestatistieken van de laatste jaren spreken namelijk tegen hem. Ik snap echter goed dat hij op het lijstje staat.

Ik denk dat de context heel belangrijk is. Dit is 1 naam die nu in de media verschijnt. Ortega is ook genoemd. PSV kan niet op 1 paard wedden en zal altijd iemand in de wachtkamer hebben zitten mocht optie 1, of 2 niet lukken. Het belangrijkste is: Deze naam wordt nu doelbewust door PSV gelekt. Of dat is omdat ze een onderhandeling met iemand anders een schop willen geven, of omdat ze echt interesse in hem hebben, zullen we moeten afwachten.

Het is ook niet mijn voorkeur als de nummer 1 onder de lat. Doe mij maar een buitencategorie keeper a la Gomes maar even heel eerlijk: Laten we wel de verwachtingen temperen. Kijk even naar de historie van PSV en keepers sinds Heurelho.
Last edited by Ardbeg on 12 Apr 2022, 14:20, edited 2 times in total.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vraagtekens rondom kwaliteit
Vraagtekens rondom mentaliteit
Vraagtekens rondom fitheid
Nee dank je. Je weet nooit 100% wat je haalt. Maar ik wil niet weer een seizoen beginnen met zoveel Vraagtekens rondom een cruciale positie.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dn Trol wrote: 12 Apr 2022, 14:20 Vraagtekens rondom kwaliteit
Vraagtekens rondom mentaliteit
Vraagtekens rondom fitheid
Nee dank je. Je weet nooit 100% wat je haalt. Maar ik wil niet weer een seizoen beginnen met zoveel Vraagtekens rondom een cruciale positie.
Vraagtekens omtrent kwaliteit vind ik eerlijk gezegd onzin. Hij is gewoon 2 niveaus beter dan we nu hebben. Gewoon een uitstekende keeper mits fit. Wat ik hierboven al schrijf, mensen moeten de verwachtingen temperen gezien onze keepershistorie.

Mbt mentaliteit: Zou je willen onderbouwen waar die twijfels vandaan komen?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb wel het gevoel dat zo'n gevoelige transfer een forum als dit compleet verdeeld. Vaak zie je dat in de loop der tijd de mensen wel nader tot elkaar komen (bv Veerman, Ruudje) maar dat vertrouwen heb ik in deze transfer nog niet echt zeg maar. Ik benader het graag positief en ga van het best case scenario uit maar van de andere kant is er ook een groot risico wat ook terecht wordt aangehaald. Het zijn ook nog eens verschillende blessures en voor een keeper zegt het ook wel iets.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit is hopelijk een fabeltje. Ik ga er vanuit dat de technische leiding heeft geleerd van de afgelopen jaren.
Dit moet niet het niveau zijn wat wordt nagestreefd.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat komt ook omdat je twee perspectieven kunt hebben met ieder een ander antwoord:
Is Cillessen geschikt als keeper voor PSV (obv kwaliteit)? Wellicht wel.
Is Cillessen de beste optie als nieuwe eerste keeper bij PSV? Wellicht niet.
De twee perspectieven lopen wel eens door elkaar heen.

Naar mijn idee moeten we verder kijken, ik deel de mening dat het geendoel moet zijn om een NL'er op goal te zetten maar gewoon de beste optie. Wellicht voldoet Cillessen (mits fit) maar ik denk dat er betere opties kunnen zijn, zoals de namen die hier al eerder zijn genoemd.
One can only hope
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Apr 2022, 14:21
Dn Trol wrote: 12 Apr 2022, 14:20 Vraagtekens rondom kwaliteit
Vraagtekens rondom mentaliteit
Vraagtekens rondom fitheid
Nee dank je. Je weet nooit 100% wat je haalt. Maar ik wil niet weer een seizoen beginnen met zoveel Vraagtekens rondom een cruciale positie.
Vraagtekens omtrent kwaliteit vind ik eerlijk gezegd onzin. Hij is gewoon 2 niveaus beter dan we nu hebben. Gewoon een uitstekende keeper mits fit. Wat ik hierboven al schrijf, mensen moeten de verwachtingen temperen gezien onze keepershistorie.

Mbt mentaliteit: Zou je willen onderbouwen waar die twijfels vandaan komen?
Je gokt erop dat hij weer op het niveau van voor zijn blessures komt. Sinds hij naar spanje is vertrokken is hij minder en minder geworden. Daarnaast vind ik hem, zelfs als hij zijn oude niveau zou halen, nog steeds gewn top keeper. Hooguit een "prima" keeper voor PSV. Als dat je upside is dan vind ik dat het risico niet waard.

De mentaliteits kwestie is al genoeg aangehaald. Daar kun je in geloven of niet, waar rook is is vuur
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is een redelijk tot prima keeper, geen topkeeper die veel punten voor je gaat pakken, maar wel betrouwbaar genoeg om je geen punten te kosten. Met een fitte Cillessen op goal waren wij nu of koploper, of op maximaal 1 punt van Ajax. Mijn grootste twijfel is zijn blessuregevoeligheid, en ik vind hem ook weinig uitstralen. Penalty reddingen hoeven we ook niet meer te verwachten ;) Kortom, sowieso een stap vooruit, kwalitatieve zekerheid maar qua fitheid juist niet. Op beide punten kunnen we beter.
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sommigen hier noemen het niveau van Cillessen (mits fit) prima. Maar ik vind het gewoon middelmaat. Ik hoop dat de geruchten niet waar zijn, anders stoot PSV zich voor de zoveelste keer aan dezelfde steen door niet een topkeeper te halen. Zonder topkeeper is ook volgend seizoen al bij voorbaat mislukt.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Cillessen een goede keeper, met een slechte uitstraling en vooral een waardeloze fysiek. Helft van het seizoen geblesseerd, al jaren. Nooit aan beginnen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stofzuiger wrote: 12 Apr 2022, 14:35 Sommigen hier noemen het niveau van Cillessen (mits fit) prima. Maar ik vind het gewoon middelmaat. Ik hoop dat de geruchten niet waar zijn, anders stoot PSV zich voor de zoveelste keer aan dezelfde steen door niet een topkeeper te halen. Zonder topkeeper is ook volgend seizoen al bij voorbaat mislukt.
Wat is je definitie van middelmaat, als ik mag vragen?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Cillessen als keeper goed genoeg voor PSV mochten ze hem halen. Echter is zijn blessuregevoeligheid de laatste jaren te groot geweest om hem een goede aankoop te vinden. Een veel te groot risico waar ik me als PSV zijnde niet aan zou wagen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind dat we het niet moeten doen. Graag bouw ik op meer zekerheid. De fitheid van Cillessen is een dingetje. We hebben eerder al Ginkel, Thomas, Romero en Propper gehaald die allen door een kwakkelende gezondheid onvoldoende bij kunnen dragen. Met Cillessen haal je weer een risicogeval en je weet het van tevoren. Stel he, stel, we halen Cillessen en hij blijkt de helft van de tijd geblesseerd dan mag de RvC wat mij betreft hard ingrijpen. Op de keepende kwaliteiten heb ik geen aanmerkingen. Die zijn prima voor PSV-begrippen. En dan laat ik zijn irritante uitstraling en uitingen nog maar even voor wat het is.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Walchelijk, misselijke ventje. Past qua karakter totaal niet bij PSV.
Hoop dat dit niet doorgaat
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cillessen is toch een prima keeper voor PSV?
Beste keeper die we in jaren zullen hebben. Denk de beste na Gomes.

Ja dat zegt veel over het keepersniveau van PSV in de afgelopen jaren, maar Cillessen is een prina aanwinst. Ik kijk in ieder geval met meer rust naar de verdediging van PSV.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Middelmaat met 61 interlands voor oranje, wat is dan je referentiekader?

Gomes is het streven maar niet de norm. Dat is gewoon niet realistisch.
Saibari is underrated.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ik vooral hier voel is dat het eeb our Ajacied is die dan bij ons komt keepen...
Boeien..

Tijdens de periode Zoet stond Cillessen altijd (en terecht) in oranje.
Gewoon een topkeeper voor PSV.
Zijn tijden in Barcelona al vergeten, waar hij het Ter Stegen enorm lastig maakte?
Locked