Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Benieuwd hoe mensen op dit filmpje zouden reageren als hij Hugo Carvalho had geheten.



Ah kut, even op 'Watch on Youtube' klikken, of zoeken naar het filmpje Jasper Cillessen || Mejores Paradas || Valencia CF.

Middelmaat. Toet toet.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De perfecte samenvatting van Cillissen is hier al meerdere malen voorbij gekomen: Goede keeper, matige uitstraling, irritante kop en de afgelopen seizoenen ongeveer de helft van het seizoen geblesseerd.

Qua keeperskwaliteiten is hij een uitstekende keuze, ook heeft hij veel ervaring. Dat hij bij Ajax heeft gekeept maakt weinig uit en dat hij een irritante kop heeft maakt het lastiger voor mij om te juichen voor hem, maar niet onmogelijk natuurlijk.
Dat hij echter een 40% van de wedstrijden de afgelopen 3 seizoenen geblesseerd is geweest maakt hem simpelweg een slechte keuze. Hij is 32 en meerdere seizoenen achter elkaar langduriger geblesseerd geweest met verschillende oorzaken. Hoe komt men bij PSV er in hemelsnaam bij dat hij desondanks de nieuwe keeper moet worden?

Zie Bijlow waarom PSV Cillissen nooit als serieuze optie zou moeten zien. Je 2e keeper komt dan aan bijna net zoveel speeltijd toe en daar ga je normaal gesproken nooit op vooruit.
Last edited by Ren Höek on 12 Apr 2022, 15:12, edited 1 time in total.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Afgelopen dagen wat filmpjes gekeken van die Hugo Souza..
Hoe langer ik er naar kijk hoe enthousiaster ik word..
Uiteraard geen enkele garantie dat het hier een succesverhaal gaat worden maar zijn intrinsieke keepers kwaliteiten zijn volgens mij uitstekend..
Zo'n keeper zou echt wel mijn voorkeur hebben boven Cillessen en co..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eigenlijk is het ook best wel een kwestie van onvermogen wmb als je bij Cillissen of Krul uitkomt. Waarbij ik bij Cillissen nog vraagtekens heb of hij nog steeds wel het desgevraagde niveau in zich heeft na recente blessurehistorie. Zie o.a. Van Ginkel en Pröpper die echt veel minder zijn geworden.

Men zou best de scouting/TD eens kritisch onder de loop mogen nemen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 12 Apr 2022, 15:13 Eigenlijk is het ook best wel een kwestie van onvermogen wmb als je bij Cillissen of Krul uitkomt. Waarbij ik bij Cillissen nog vraagtekens heb of hij nog steeds wel het desgevraagde niveau in zich heeft na recente blessurehistorie. Zie o.a. Van Ginkel en Pröpper die echt veel minder zijn geworden.

Men zou best de scouting/TD eens kritisch onder de loop mogen nemen.
Nou moet ik ook zeggen dat PSV natuurlijk ook met Ortega in verband gebracht is en dat dit maar een paar van de namen zijn. Krul lijkt me enkel als reserve keeper interessant. Jaspertje zou ik ivm blessures ook niet aan beginnen maar op basis van zijn keeperskwaliteiten an sich (als die niet minder zijn geworden) zeer zeker wel.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vraag me af waarom men zo ontzettend positief is over Ortega. Heeft iedereen echt zoveel wedstrijden van hem gekeken? Ik niet hoor, vind het daarom lastig om over een keeper als Ortega zo enthousiast te zijn. Daarbij zeggen enkel filmpjes niet zoveel, je kunt van heel veel spelers een samenvatting maken met de hoogtepunten waardoor het geweldige spelers/keepers lijken.
Wil overigens niet zeggen dat het geen goede keeper is hoor, ben alleen heel erg benieuwd wie hem daadwerkelijk wekelijks ziet spelen. Heb het idee dat het een beetje hetzelfde is als met Unnerstall. Een aantal ballen pakken waarvan je denkt, hoe dan?! Maar in dezelfde wedstrijd ook ballen loslaten waarvan je denkt, hoe dan?! Bij een club als Twente of Bielefeld mag je, imo, eerder een foutje maken dan bij een club als PSV.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Had een tijdje geleden al gezegd dat ik Cillessen graag als keeper bij ons zie. Positief dus over dit bericht, moet ie wel fit blijven.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 12 Apr 2022, 14:55 Cillessen is toch een prima keeper voor PSV?
Beste keeper die we in jaren zullen hebben. Denk de beste na Gomes.

Ja dat zegt veel over het keepersniveau van PSV in de afgelopen jaren, maar Cillessen is een prina aanwinst. Ik kijk in ieder geval met meer rust naar de verdediging van PSV.
Mijn irritatie met de persoon Cillessen is al voor zijn tijd bij Ajax, ik ben geen fan die per definitie zegt 'alles wat van Ajax komt moet ik niet' maar heb andere grenzen die ik daarbij hanteer. De keeper Cillessen was een goede keeper, hij is de laatste 3 seizoenen met grote regelmaat en langdurig geblesseerd geweest, wat hebben we daar aan>? wat maakt dat het nu bij PSV dan wel goed zou gaan? Er zijn meer dan voldoende keepers die beter en haalbaar zijn. Ik hoop dan ook echt dat dit gewoon een proefballonnetje of afleiding is vanuit PSV, dat doen ze wel vaker gelukkig.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 12 Apr 2022, 15:24 Ik vraag me af waarom men zo ontzettend positief is over Ortega. Heeft iedereen echt zoveel wedstrijden van hem gekeken? Ik niet hoor, vind het daarom lastig om over een keeper als Ortega zo enthousiast te zijn. Daarbij zeggen enkel filmpjes niet zoveel, je kunt van heel veel spelers een samenvatting maken met de hoogtepunten waardoor het geweldige spelers/keepers lijken.
Het is wel grappig dat je mensen nu verwijt mogelijk een aanname te maken. Maar dat vervolgens zelf ook doet (veronderstel ik n.a.v. je eerdere woorden):
Heb het idee dat het een beetje hetzelfde is als met Unnerstall. Een aantal ballen pakken waarvan je denkt, hoe dan?! Maar in dezelfde wedstrijd ook ballen loslaten waarvan je denkt, hoe dan?!
No offense overigens ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 12 Apr 2022, 15:27 Had een tijdje geleden al gezegd dat ik Cillessen graag als keeper bij ons zie. Positief dus over dit bericht, moet ie wel fit blijven.
Stel Leicester wil een opvolger van Schmeichel halen en komt uit bij Bijlow en zegt; Prima keeper, als ie fit blijft. Zou je het dan ook een verstandige transfer vinden voor Leicester?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 12 Apr 2022, 15:30
DeEintovenaar wrote: 12 Apr 2022, 15:24 Ik vraag me af waarom men zo ontzettend positief is over Ortega. Heeft iedereen echt zoveel wedstrijden van hem gekeken? Ik niet hoor, vind het daarom lastig om over een keeper als Ortega zo enthousiast te zijn. Daarbij zeggen enkel filmpjes niet zoveel, je kunt van heel veel spelers een samenvatting maken met de hoogtepunten waardoor het geweldige spelers/keepers lijken.
Het is wel grappig dat je mensen nu verwijt mogelijk een aanname te maken. Maar dat vervolgens zelf ook doet (veronderstel ik n.a.v. je eerdere woorden):
Heb het idee dat het een beetje hetzelfde is als met Unnerstall. Een aantal ballen pakken waarvan je denkt, hoe dan?! Maar in dezelfde wedstrijd ook ballen loslaten waarvan je denkt, hoe dan?!
No offense overigens ;)
None taken. Wat is de aanname die ik maak? Dat was immers niet de bedoeling haha. Als voorbeeld wilde ik alleen Unnerstall aandragen omdat analystisch Nederland daar ontzettend verbaasd over is hoe PSV hem heeft laten gaan maar ik kan me nog een wedstrijd in de beker tegen Sparta herinneren waarin Unnerstall ook het nodige fout deed. Wil niet zeggen dat ik Ortega hetzelfde vind als Unnerstall, kan het gewoon niet inschatten haha.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.vi.nl/nieuws/transfer-van-d ... sfer-maken

Vandevoordt komt dus in elk geval niet meer...
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alsof die op de lijstjes staat bij PSV..

Daar heb je een scouting voor nodig.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wordt niet heel warm van de naam Cillessen. Er zullen toch wel betere keepers rondlopen die eveneens haalbaar zijn. Cillessen is een prima keeper laten we dat even voorop stellen. Zijn fitheid baart me zorgen en hij heeft iets waardoor je instinctief een hekel aan hem hebt.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

aub niet die Cillessen, hebben al genoeg blessuregevoelige spelers in de selectie. En bij een keeper is dat wellicht nog vervelender dan bij een willekeurige veldspeler.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 12 Apr 2022, 15:00 Wat ik vooral hier voel is dat het eeb our Ajacied is die dan bij ons komt keepen...
Boeien..

Tijdens de periode Zoet stond Cillessen altijd (en terecht) in oranje.
Gewoon een topkeeper voor PSV.
Zijn tijden in Barcelona al vergeten, waar hij het Ter Stegen enorm lastig maakte?
Huh, Cilessen mocht alleen maar opdraven in bekerpotjes of als Ter Stegen geblesseerd was.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cilissen is uiteraard een vooruitgang tov Zoet eerst en Drommel nu. Daar kun je ook nog best een paar jaartjes mee vooruit. Het zal nooit uitgroeien tot een publiekslieveling. Niet zozeer vanwege zijn Ajax verleden maar meer.vanwege zijn uitstraling. Het is een failsafe optie zal de leiding denken. Zo eentje had je dit jaar wel kampioen kunnen maken. Interessant wordt tweede keeper die zegaan aantrekken. Hopelijk een gozer die voor de verandering eens wel eens man doorgroeien tot 1e keeper. Zou beginnen met eens nadenken wat je eisen zijn voor zo iemand zijn fysiek en dergelijke.
Last edited by koetje on 12 Apr 2022, 16:01, edited 1 time in total.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 12 Apr 2022, 15:09 De perfecte samenvatting van Cillissen is hier al meerdere malen voorbij gekomen: Goede keeper, matige uitstraling, irritante kop en de afgelopen seizoenen ongeveer de helft van het seizoen geblesseerd.

Qua keeperskwaliteiten is hij een uitstekende keuze, ook heeft hij veel ervaring. Dat hij bij Ajax heeft gekeept maakt weinig uit en dat hij een irritante kop heeft maakt het lastiger voor mij om te juichen voor hem, maar niet onmogelijk natuurlijk.
Dat hij echter een 40% van de wedstrijden de afgelopen 3 seizoenen geblesseerd is geweest maakt hem simpelweg een slechte keuze. Hij is 32 en meerdere seizoenen achter elkaar langduriger geblesseerd geweest met verschillende oorzaken. Hoe komt men bij PSV er in hemelsnaam bij dat hij desondanks de nieuwe keeper moet worden?

Zie Bijlow waarom PSV Cillissen nooit als serieuze optie zou moeten zien. Je 2e keeper komt dan aan bijna net zoveel speeltijd toe en daar ga je normaal gesproken nooit op vooruit.
Luuk de Jong had ook een jank kop toen hij hier kwam. Dat is nu een van PSV's grootste helden.

Maar ik word niet vrolijk van Cilessen, puur en alleen omdat hij constant geblesseerd is. En waar ik helemaal bang voor ben is dat Krul in 1 zin werd genoemd vorige week als optie; die laat al 8 jaar niks zien zo'n beetje.

Als dit de toegevoegde waarde van Brands is, nou hou er dan maar mee op. Dan is straks Vincent Janssen de beoogde nieuwe spits omdat Luuk niet kan komen en gaan we ook polsen of Jetro zin heeft om 'thuis te komen.'

Sorry, maar van namen als Cilessen en Krul kan ik gewoon heel chagrijnig van worden; dat is, net als het eerder aanstellen van Ruud, weer zoeken naar de gemakkelijkste weg, ipv creatief zoeken. Die Ortega lopen we mis, want die is gewild en gratis, dat kan gebeuren, zeker nu Schmidt weg gaat. Maar dan nog zijn er genoeg goede keepers in het buitenland die haalbaar zouden moeten zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brands is er niet voor de functie van John, nogmaals. Die vervangt Toon. Wat een gerucht teweeg kan brengen zeg. Janssen en Jetro worden al naar PSV geschreven. Laten we alvast boos zijn om iets wat hier verzonnen wordt. Man man.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 12 Apr 2022, 16:04 Brands is er niet voor de functie van John, nogmaals. Die vervangt Toon.
Ardbeg, we weten allemaal toch wel dat het in de praktijk die scheiding ietsjess minder van toepassing zal zijn ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cilessen teert vooral op een prima periode bij Ajax (waar hij zijn transfer ook aan verdiende) en een handje vol wedstrijden bij Oranje. Maar dat is ondertussen al weer vele jaren terug. Voor al zijn blessures was hij al redelijk beperkt als keeper, deed ging gekke dingen en stond er vooral daarom in. Maar hij is ook geen keeper die onmogelijke ballen pakt en daarmee echt uitblinkt. Hij is degelijk zoals Zoet in zijn beste periode, maar heeft ook genoeg momenten dat het erg matig is. Dat hij de keeper was van Oranje zegt mij persoonlijk helemaal niks als je ziet wat de alternatieven is. Zijn Ajax verleden boeit me verder ook helemaal niks.

Waar ik wel helemaal klaar mee ben zijn die zogenaamde oudere ervaren (liefst Nederlandse) spelers die naar ons komen maar het of fysiek of mentaal niet meer aan kunnen. Een keeper is, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, godsgruwelijk belangrijk voor je elftal. Daar moet je blind op kunnen vertrouwen, elke week weer. Feit dat Jasper enorm vaak afwezig is door diverse blessures moet al een dikke vette NOGO zijn voor Brands, de Jong en zeker ook Ruudje. Als ze hem echt willen halen verlies ik serieus in 1 klap al een hele hoop vertrouwen. Maargoed, ik loop sowieso niet mee in de polonaise als het gaat over Brands, daarvoor vind ik zijn vorige jaren bij PSV met te vaak grote gaten te matig.

Nee, Cilessen zou wat mij betreft absoluut een lachwekkende keuze zijn als je serieus een nieuwe nummer 1 zoekt. Dan kan je de scouting ook wel opdoeken want dit gaat nergens over. En als ik dan toch probeer iets positiefs te zien dan zou het moeten zijn dat Drommel al weet dat hij weg moet en PSV Cilessen voornamelijk als 2de keuze of serieuze concurrent ziet van en ander aan te trekken top keeper, dat dan wel een heel groot talent moet zijn. Maar ook dan blijft staan dat Cilessen de laatste seizoen te blessure gevoelig is geweest dus ook voor die rol lijkt hij mij volslagen ongeschikt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brrrr, Jasper Cillessen.

Geen bijzondere keeper, wel beter dan hetgeen we nu hebben lopen. Maar los daarvan een vreselijk Ajax-hoofd en 50% van de wedstrijden geblesseerd. Zou echt een enorme kut-aankoop zijn. Wat dat betreft is het zeer aannemelijk dat John de Jong deze keuze maakt. :wall:
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh hij spreekt Spaans, misschien halen we hem daarvoor wel. Ja hij is beter dan Drommel (wie niet), maar we moeten echt hoger mikken.

Kijk nou wat een jankerd. Bijna 7 jaar geleden, hoeveel pingels heeft ie gepakt?



En kijk wat een teamplayer, echt iemand die een ander de schuld geeft.



Oh ja, die wissel tegen Costa Rica, ook echt heel blij mee toen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je kan nu wel allemaal beelden en voorbeelden laten zien, maar geen 1 keeper zou het leuk vinden om gewisseld te worden in de 118e minuut omdat je toen geen penals kon stoppen.

Dat hij zijn spelers aanpakt vind ik prima, dan zal het toch aan die verdediger liggen die een fout maakt.
Liever dat dan een verdediger die Drommels moet oprapen na weer een fout.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Terecht dat hij Sinkgraven aanpakt daar, en dat interview moet je ook in de context plaatsen van een teleurgestelde en gefrustreerde sporter. Zijn hoofd kan hij letterlijk niet veranderen hè. Wat een drogredenen komen er hier voorbij, niet normaal.

Ik had nooit gedacht deze dude ooit nog te gaan verdedigen maargoed, here we are. Hoe trouwens met hem om is gegaan door Frank de Boer is echt het meest respectloze dat ik ooit in de voetballerij heb gezien, daarmee heeft hij wél iets aan gunfactor gewonnen bij mij.
Locked