Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

In dat stukje wordt alleen aangegeven dat een minder goede warming-up van Noni (zowel voor de wedstrijd als voor zijn invalbeurt) de oorzaak zou kunnen zijn en dat PSV dit gaat analyseren.
Dat is het.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Ren Höek wrote: 13 Apr 2022, 10:22 In dat stukje wordt alleen aangegeven dat een minder goede warming-up van Noni (zowel voor de wedstrijd als voor zijn invalbeurt) de oorzaak zou kunnen zijn en dat PSV dit gaat analyseren.
Dat is het.
Ik heb op Noni zitten letten tijdens het warmlopen afgelopen zondag, ik heb geen idee met wat voor taak/oefeningen ze langs de lijn moeten lopen maar ik bij Noni vielen me de explosieve sprints op, na zijn warming-up ging hij weer zitten om vervolgens een minuut of 10 later nog een aantal sprints te trekken. Als ik mezelf naga, ik was namelijk ook vrij explosief op het veld, heeft rekken er voor gezorgd dat mijn hamstrings, na meerdere zware blessures, veel beter voorbereid waren, ik heb er geen last meer van gehad. De fysio die wij hadden in de tijd dat ik mijn blessure opliep was faliekant tegen rekken, degene die we kregen nadat ik weer fit was vond het juist ontzettend belangrijk. De laatste heeft er voor gezorgd dat ik nog jaren op een aardig niveau heb kunnen spelen, geen moment meer heb hoeven denken aan mijn hamstrings en mocht ze onverhoopt toch wat opspelen dan was rekken het devies. Ik wil hiermee het werk van onze huidige medische staf niet afvallen, zij hebben er immers voor geleerd, maar wil alleen aangeven dat iedere fysio zijn eigen behandeling/voorkeuren heeft, laten we hopen dat het volgend jaar voor Noni wel goed verloopt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou er best van schrikken als het analyseren van de warming-up van Noni nu nog moet.... Dan klopt er echt iets niet...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Juancho wrote: 13 Apr 2022, 10:52 Ik zou er best van schrikken als het analyseren van de warming-up van Noni nu nog moet.... Dan klopt er echt iets niet...
Mee eens, ik ben oprecht geïnteresseerd in hoe zo'n proces verloopt, is het maatwerk, hebben spelers daarbij hun eigen rituelen/voorkeuren, etc.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Eén en ander doet je steeds weer afvragen wat nu eigenlijk de stand van zaken is van de fysieke begeleiding... we kennen de mooie verhalen van Toon over samenwerkingen met de graag aangehaalde Eindhovense hi tech, maar wat levert dat alles tot nu toe op voor de fitheid van de spelers? Ik vraag me ook af in hoeverre dat überhaupt geëvalueerd wordt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Uit het ED..

Het is voor buitenstanders moeilijk om directe verbanden te leggen tussen zijn trainingsmethodes en het aantal blessures, maar ook binnen de club is niet iedereen honderd procent overtuigd van het programma dat de coach volgt', schrijft het ED echter.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV



Goed nieuws. Hopelijk kan hij invallen
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Nou, misschien moeten ze alvast kijken naar volgend seizoen. Dit is geen potje om zomaar ff in te vallen na de zoveelste spierblessure.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Liep gisteren tussen al de feestende spelers nog niet heel soepel.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Vond het ook beetje vibe killing om te melden, maar dat viel me ook op. Was ook de enige zonder 'feest-outfit'. Maargoed, misschien baalde hij enorm dat hij de show niet kon stelen gisteren, waar hij dat in de Fruitschaal natuurlijk enorm deed.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Wilde er eerder ook niet over beginnen, maar ook in De Kuip zag ik hem al in de outfit rondlopen die hij op de party achteraf droeg. Is dat belangrijk? Mwah, het gaat wel optellen met de andere incidentjes (ontevreden over speeltijd, blessures, rijbewijs). Door als enige geen club tenue te dragen plaats je je buiten de groep.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

Dat was ook met Salah bij de geweldige wedstrijd tegen Barcelona, die had ook een 'never give up' shirt aan.

Volgens mij maakt het vrij weinig uit, want hij was wel gewoon blij en aanwezig bij de afterparty. Het zou pas een probleem zijn als hij er niet bij was.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Hij was gewoon aan het mee feesten op het veld hoor.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Heeft op de foto ook een badjas aan toch?
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ja, en al zou hij balen is het volkomen logisch. Mannetje begon mega goed aan het seizoen maar word geteisterd door blessures. Hijzelf zal hier nog het hardste van balen allemaal.
#FreeGeneratie4
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

ziege maar ook zagge wrote: 13 Apr 2022, 13:42 Eén en ander doet je steeds weer afvragen wat nu eigenlijk de stand van zaken is van de fysieke begeleiding... we kennen de mooie verhalen van Toon over samenwerkingen met de graag aangehaalde Eindhovense hi tech, maar wat levert dat alles tot nu toe op voor de fitheid van de spelers? Ik vraag me ook af in hoeverre dat überhaupt geëvalueerd wordt.
Ik zou de podcast waarin Luc van Agt te gast was een keer terug luisteren. Die legt aan het begin op een goede inhoudelijke manier uit waarom het zo eenvoudig niet is en mensen veel te simpele directe links leggen zoals in dit topic ook gebeurt. Is echt een aanrader. Natuurlijk wordt dat allemaal geëvalueerd.

Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Nog even voor iedereen:

Ook Noni is dolblij, dus geen zorgen!
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Over de toegevoegde waarde van het rekken van spieren is er geen wetenschappelijke consensus, daarom dat je in de praktijk ook gewoon verschillen zult zien tussen wat de ene expert aanraadt en wat de andere aanraadt.

Het belangrijkste advies luidt ten eerste dat je er in de praktijk achter moet komen wat voor jou het beste werkt (er zijn zelfs topsporters die de hele warming up overslaan), ten tweede dat je daarin maatwerk moet bieden. Maar dat maatwrrk bieden, dat doen zelfs de grootste profclubs maar heel matig. Een gezamenlijke warming up is ze heel veel waard, maar daarin ontbreekt vaak de vrijheid om maatwerk te bieden.

Hoe zich dat allemaal vertaalt naar het lijf van Noni, daarover weet niemand op het forum iets, en het zou me verbazen als ze daar bij PSV wél achter zijn. Want zoals gezegd, dat is echt trial and error, zoiets kun je niet wetenschappelijk vastleggen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Ik weet niet wat ik van Madueke moet denken. Aan de ene kant denk ik dat hij volgend jaar onder Van Nistelrooij wel eens een hele goede en grote rol zou kunnen gaan spelen, ondanks dat er nog wel wat wisselvalligheid in hem zit, maar aan de andere kant zijn zijn aantal blessures wel zorgwekkend ook al zullen er zaken qua belasting veranderen als Schmidt weg is. Tevens heeft hij nog ook in gedrag soms nog iets teveel jeugdigheid. Hij is natuurlijk nog erg jong, maar ook daar zal hij stappen in moeten gaan maken. Het zou zonde zijn als Madueke nu veel geld kan opleveren, PSV daar niet mee akkoord gaat en dat hij uiteindelijk toch niet om wat voor redenen, grootste kans blessures denk ik, die stap te kunnen gaan maken. PSV kon Ihattaren voor veel geld verkopen aan Rennes destijds en een stuk eerder is het ook wel eens mis gegaan met spelers als Bakkali en Reis waar PSV grote bedragen voor had kunnen vangen. Dus enig dilemma zou ik het wel vinden. Helemaal omdat buitenspelers doorgaans het beste te vervangen zijn qua niveau en rendement.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Makaveli wrote: 18 Apr 2022, 16:52Ik zou de podcast waarin Luc van Agt te gast was een keer terug luisteren. Die legt aan het begin op een goede inhoudelijke manier uit waarom het zo eenvoudig niet is en mensen veel te simpele directe links leggen zoals in dit topic ook gebeurt. Is echt een aanrader. Natuurlijk wordt dat allemaal geëvalueerd.

<podcast>
Goed om te horen, thanks!

Het klinkt alsof ze uiteindelijk nog steeds grotendeels in het duister tasten...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Ik vind het helemaal geen dilemma. Als je hem nu verkoopt wordt er een miljoen of 15-20 max voor betaald. Waarbij ik nog eerder denk dat het die onderkant zal zijn. En hij heeft nog steeds de potentie van een Gakpo/Depay/Bergwijn achtig bedrag. Dus nog een jaar houden.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

ziege maar ook zagge wrote: 18 Apr 2022, 20:27 Goed om te horen, thanks!

maar het klinkt alsof ze uiteindelijk nog steeds grotendeels in het duister tasten...
Yep. Omdat het geen exacte wetenschap is en vooral zoeken naar wat wel en niet werkt. Mensen denken er iets te makkelijk over.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Voor 15 tot 20 miljoen zou ik hem zeker houden. Vorige zomer ging het volgens mij om bedragen richting de 25 tot 30 miljoen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Makaveli wrote: 18 Apr 2022, 20:29
ziege maar ook zagge wrote: 18 Apr 2022, 20:27 Goed om te horen, thanks!

maar het klinkt alsof ze uiteindelijk nog steeds grotendeels in het duister tasten...
Yep. Omdat het geen exacte wetenschap is en vooral zoeken naar wat wel en niet werkt. Mensen denken er iets te makkelijk over.
Het zal in zo'n situatie (met deze complexiteit) ook een kwestie van tijd zijn voordat je voldoende data hebt om steekhoudende conclusies te kunnen trekken. Ik stel me zo voor dat ze steeds aannames maken over de relatie tussen bepaalde meetwaarden om er vervolgens achter te komen dat individuele gevallen die hypotheses toch weer om doen vallen. Als elk lichaam weer ietwat anders is dan zal je model complexer moeten worden, maar als elk lichaam écht totaal anders is dan is er misschien nieteens een model mogelijk.

Ik heb het idee dat ze bijzonder breed aan het meten zijn; zowel bloedwaarden als bijv. die vragenlijsten, dat maakt de hoeveelheid data(punten) en mogelijke correlaties daartussen astronomisch groot. Typisch het soort taak waar moderne data analyse goed in is maar wat vaak wel vooral resulteert in 'laag hangend fruit' conclusies, bijv. inzichten die tellen voor pakweg 80%-90% van de mensen maar niet voor die overige 10%-20%. Daarbij kan ik me voorstellen dat het toepassen van die '80%' inzichten op die 20% uitzonderingen bijv. juist extra negatief uitpakt, dus juist blessures in de hand werkt. Er is m.i. dan ook evaluatie nodig op meerdere levels: ja bijv. van de specifieke, unieke trainingen die voor Madueke bedacht zijn (waar van Agt denk ik hier grotendeels op doelt) maar bijv. ook van je hele aanpak.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Spijkers op laag water zoeken.
Post Reply