Olivier Boscagli
- Persepolis
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Als er 1 ding is dat past in dit seizoen dan is dit het. Klote zeg, voor die jongen zelf en voor PSV.
-
- Legende
'Het is voor buitenstanders moeilijk om directe verbanden te leggen tussen zijn trainingsmethodes en het aantal blessures, maar ook binnen de club is niet iedereen honderd procent overtuigd van het programma dat de coach volgt', schrijft het ED echter.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- Ren Höek
- Vedette
Dan zal het inderdaad een kruisbandblessure zijn, ontzettend rot voor hem en klote voor PSV
Apart altijd, meteen zulke conclusies op basis van 1 vaag en algemeen artikeltje.
Wie zegt dat ze dit niet gedaan hebben?
Apart altijd, meteen zulke conclusies op basis van 1 vaag en algemeen artikeltje.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Dus het komt allemaal door de buitenstaander die vertrekt? De laptoptrainer heeft niet genoeg naar z'n laptop gekeken? Sure, sure. Lekker makkelijk.
Heel erg klote voor Olivier intussen...
Heel erg klote voor Olivier intussen...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- Ren Höek
- Vedette
Die heeft wel meer gezegd, wat lang niet altijd klopte.
Daarbij bleef de vraag onbeantwoord waarom Schmidt bij zijn vorige clubs geen last had van zoveel blessures ieder seizoen. Spelers bij PSV zijn extra breekbaar?
Het is zeer goed mogelijk dat Schmidt mede verantwoordelijk is voor bepaalde blessures, maar het zit ook totaal niet mee (voor de verandering). Er zijn bijv. genoeg contactblessures en daar kan een trainer niets aan doen.
“Never argue with an idiot.
-
- Lid scoutingsteam
Ja hoor, maar dat is niet per se relevant voor het idee dat er wel/niet aan de bel is getrokken, want dat is dus wél het geval geweest.
Dat is nog steeds een interessante vraag. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt: het kan ook gewoon toeval zijn. Een Boscagli scheurt z'n kruisbanden echt niet door de trainingsmethodes van Schmidt. Cody Gakpo heeft echt geen enkelproblemen door de trainingen, maar omdat hij wekelijks 2x keihard wordt aangepakt. Zelfs bij Madueke zou het kunnen zijn dat zijn lichaam simpelweg blessuregevoelig is. Ramalho, van Ginkel en Mwene hebben ook ieder hun eigen verhaal.Daarbij bleef de vraag onbeantwoord waarom Schmidt bij zijn vorige clubs geen last had van zoveel blessures ieder seizoen. Spelers bij PSV zijn extra breekbaar?
Dat het een buitengewoon nare situatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens. Het verdient nadere interne evaluatie, voor zover dat nog niet heeft plaatsgevonden. Het heeft verder niet louter nadelen, want door alle blessures en het wisselen van spelers hebben we nu wel een selectie met 20 man die in meer of mindere mate ritme, vertrouwen en fitheid hebben. Dat is een van de redenen dat we midden april nog op alle fronten actief zijn.
-
- Vedette
Een kruisbandblessure kan wel met vermoeidheid (en dus met trainingsmethoden) te maken hebben.
Ik weet niet of dat hier het geval is, maar het kan wel.
Overigens is de voornaamste reden dat we nog op 3 fronten actief zijn, omdat we zowel in de beker als in de Conference League nog geen fatsoenlijke tegenstander hebben gehad. Na deze week zal er wat dat betreft heel wat meer duidelijk zijn, vind ik.
Overigens is de voornaamste reden dat we nog op 3 fronten actief zijn, omdat we zowel in de beker als in de Conference League nog geen fatsoenlijke tegenstander hebben gehad. Na deze week zal er wat dat betreft heel wat meer duidelijk zijn, vind ik.
-
- Internationale topspeler
Even om misverstanden te voorkomen, met het 2e deel ben ik het eens van je bericht. Het zit niet mee. In hoeverre Schmidt wat te verwijten is qua blessures vind ik, zoals elders ook vermeld, lastig te bepalen. Het deel over Ailon ben ik het niet mee eens, tenminste niet in de sfeer waarin ik het interpreteer, het komt namelijk verwijtend over. Ailon heeft regelmatig zaken bij het juiste eind, maar zo zwart-wit is het ook niet dat alles letterlijk uitkomt wat iemand met inside-information aangeeft.Ren Höek wrote: ↑13 Apr 2022, 14:56Die heeft wel meer gezegd, wat lang niet altijd klopte.
Daarbij bleef de vraag onbeantwoord waarom Schmidt bij zijn vorige clubs geen last had van zoveel blessures ieder seizoen. Spelers bij PSV zijn extra breekbaar?
Het is zeer goed mogelijk dat Schmidt mede verantwoordelijk is voor bepaalde blessures, maar het zit ook totaal niet mee (voor de verandering). Er zijn bijv. genoeg contactblessures en daar kan een trainer niets aan doen.
-
- Internationale topspeler
Dit is een beetje flauw, voor de beker klopt het, voor de Conference League hadden we met Kopenhagen zeker wel een fatsoenlijke tegenstander. En hebben we ook nog maar 2 ploegen getroffen. Daarbij hebben we juist Europees al een aardig rijtje behoorlijk goede ploegen getroffen: Midtjylland, Galatasaray (toen niet heel sterk inderdaad), Benfica, Real Sociedad, Monaco, Kopenhagen, dat zijn behoorlijk wat goede ploegen waarbij het mentaal en fysiek meer vergt dan bijvoorbeeld het Europese programma van Feyenoord.Brael wrote: ↑13 Apr 2022, 15:39 Een kruisbandblessure kan wel met vermoeidheid (en dus met trainingsmethoden) te maken hebben.
En ja, mentale belasting kan zeker wel effect hebben op blessures.
-
- Lid scoutingsteam
Natuurlijk kan het, maar ik vind het niet zinnig om zo ver door te redeneren n.a.v. een blessure die letterlijk is ontstaan na een overtreding op zondag. Dan kun je namelijk nog honderd potentiële oorzaken zoeken en dan zijn er vast een aantal direct terug te leiden naar de werkwijze van Schmidt.
Vind ik te makkelijk, maar los daarvan heb ik het nooit gehad over voornaamste reden. Je kan moeilijk ontkennen dat een selectie vol spelers met ritme, vertrouwen en fitheid een positieve impact heeft op je prestaties over een heel seizoen. Je hebt je reserves nodig en Schmidt maakt daar meer dan optimaal gebruik van. Het is een kracht van dit PSV.Overigens is de voornaamste reden dat we nog op 3 fronten actief zijn, omdat we zowel in de beker als in de Conference League nog geen fatsoenlijke tegenstander hebben gehad. Na deze week zal er wat dat betreft heel wat meer duidelijk zijn, vind ik.
-
- Vedette
Van Benfica, Real Sociedad en Monaco verloren we dan ook, precies de reden waarom we nu op Europees C-niveau acteren.Tijn wrote: ↑13 Apr 2022, 15:46Dit is een beetje flauw, voor de beker klopt het, voor de Conference League hadden we met Kopenhagen zeker wel een fatsoenlijke tegenstander. En hebben we ook nog maar 2 ploegen getroffen. Daarbij hebben we juist Europees al een aardig rijtje behoorlijk goede ploegen getroffen: Midtjylland, Galatasaray (toen niet heel sterk inderdaad), Benfica, Real Sociedad, Monaco, Kopenhagen, dat zijn behoorlijk wat goede ploegen waarbij het mentaal en fysiek meer vergt dan bijvoorbeeld het Europese programma van Feyenoord.Brael wrote: ↑13 Apr 2022, 15:39 Een kruisbandblessure kan wel met vermoeidheid (en dus met trainingsmethoden) te maken hebben.
En ja, mentale belasting kan zeker wel effect hebben op blessures.
Dat er mensen dat als positief durven te bestempelen omdat we "Europees nog steeds meedoen", dan heb je de lat voor jezelf wel erg laag gelegd.
Een selectie vol spelers met fitheid? De ene na de andere valt om, waardoor er noodgedwongen van alles gewisseld moet worden.Ykhim wrote: ↑13 Apr 2022, 15:49 Vind ik te makkelijk, maar los daarvan heb ik het nooit gehad over voornaamste reden. Je kan moeilijk ontkennen dat een selectie vol spelers met ritme, vertrouwen en fitheid een positieve impact heeft op je prestaties over een heel seizoen. Je hebt je reserves nodig en Schmidt maakt daar meer dan optimaal gebruik van. Het is een kracht van dit PSV.
-
- Lid scoutingsteam
Sorry hoor, maar deze selectie speelt al sinds juli 2x per week op hoge intensiteit en zelfs nu gaan ze nog volle bak. Dan heb je een fitte selectie, ja. Daar doet een handjevol geblesseerden weinig aan af.
Deze gasten zijn topfit. En ja: soms valt er eentje weg, dat voorkom je toch niet op dit niveau, en al helemaal niet als het seizoen zó lang duurt.
Deze gasten zijn topfit. En ja: soms valt er eentje weg, dat voorkom je toch niet op dit niveau, en al helemaal niet als het seizoen zó lang duurt.
-
- Vedette
Natuurlijk zijn ze topfit, het zijn profvoetballers. Wat had je dan gedacht?
Verder hebben we natuurlijk wel veel meer dan "een handjevol" geblesseerden. Madueke een keer of 3, Mwene, Gakpo meerdere keren, Boscagli, Ramalho, Obispo, Teze, Zahavi, Max, en dat is bij lange na niet de volledige lijst. En dat is wel een zorgelijk punt, dat echt niet enkel en alleen door ons drukke speelschema te verklaren is.
Verder hebben we natuurlijk wel veel meer dan "een handjevol" geblesseerden. Madueke een keer of 3, Mwene, Gakpo meerdere keren, Boscagli, Ramalho, Obispo, Teze, Zahavi, Max, en dat is bij lange na niet de volledige lijst. En dat is wel een zorgelijk punt, dat echt niet enkel en alleen door ons drukke speelschema te verklaren is.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Precies, alle vergelijkbare clubs hebben een zwaar programma, zwaar programma is pas een geldig argument als de meeste clubs met vergelijkbaar programma ook een vergelijkbaar aantal (zware) blessures zien.
Als we iets willen verbeteren dan moeten we niet kijken naar de overeenkomsten met andere clubs, maar naar de verschillen.
Als we iets willen verbeteren dan moeten we niet kijken naar de overeenkomsten met andere clubs, maar naar de verschillen.
-
- Lid scoutingsteam
Volgens mij ben je een beetje de weg kwijt in je eigen verhaal. Eerst ontbreekt het ons aan fitheid, daarna is het ineens vanzelfsprekend dat ze topfit zijn omdat het topvoetballers zijn. Bijzonder om te zien.
Het lijstje geblesseerden is wat mij betreft ook helemaal niet zo indrukwekkend, dramatisch of belachelijk. Je hebt het over 9 maanden aan bijna onafgebroken topvoetbal met stevige intensiteit, plus corona. Nogal logisch dat er hier en daar wat gasten omvallen. Dat is niet uniek voor PSV, dit zie je echt overal waar men met zo'n speelschema te maken krijgt. Doe maar eens een rondje langs Europese topclubs en kijk eens wie daar in de ziekenboeg liggen. Als je op elk willekeurig gegeven moment niet verder komt dan een handjevol geblesseerden, dan zie ik daar niet echt een probleem in. En zoals gezegd stelt het Schmidt in staat om zijn hele selectie te gebruiken, waardoor je anno april een grote groep spelers met ritme en vertrouwen hebt.
We gaan er verder ook niet uitkomen, zoals wel vaker. Bespaar jezelf dus ook vooral de moeite, tenzij je héél graag toch het laatste woord wil hebben.
Het lijstje geblesseerden is wat mij betreft ook helemaal niet zo indrukwekkend, dramatisch of belachelijk. Je hebt het over 9 maanden aan bijna onafgebroken topvoetbal met stevige intensiteit, plus corona. Nogal logisch dat er hier en daar wat gasten omvallen. Dat is niet uniek voor PSV, dit zie je echt overal waar men met zo'n speelschema te maken krijgt. Doe maar eens een rondje langs Europese topclubs en kijk eens wie daar in de ziekenboeg liggen. Als je op elk willekeurig gegeven moment niet verder komt dan een handjevol geblesseerden, dan zie ik daar niet echt een probleem in. En zoals gezegd stelt het Schmidt in staat om zijn hele selectie te gebruiken, waardoor je anno april een grote groep spelers met ritme en vertrouwen hebt.
We gaan er verder ook niet uitkomen, zoals wel vaker. Bespaar jezelf dus ook vooral de moeite, tenzij je héél graag toch het laatste woord wil hebben.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Ik denk dat je reageert op een eerdere post van een ander, [mention]Ykhim[/mention].
Maar okee, wat deze discussie m.i. nodig heeft is een geloofwaardige vergelijking tussen de blessures van PSV en die van clubs met een vergelijkbaar programm, anders blijft het welles nietus.
Iemand?
Maar okee, wat deze discussie m.i. nodig heeft is een geloofwaardige vergelijking tussen de blessures van PSV en die van clubs met een vergelijkbaar programm, anders blijft het welles nietus.
Iemand?
-
- Legende
And the hits just keep on coming.... niet normaal wat een seizoen.
Sneu voor die jongen en ook voor PSV; niet alleen dat hij het seizoen mist, maar dit was ook een kandidaat om te verkopen van de zomer voor het nodige geld. Hopen dat hij snel gaat herstellen.
Sneu voor die jongen en ook voor PSV; niet alleen dat hij het seizoen mist, maar dit was ook een kandidaat om te verkopen van de zomer voor het nodige geld. Hopen dat hij snel gaat herstellen.
-
- Lid scoutingsteam
Ja, maar ik zie dat je jezelf er weer eens tussen hebt weten te fietsenziege maar ook zagge wrote: ↑13 Apr 2022, 16:51 Ik denk dat je reageert op een eerdere post van een ander, @Ykhim.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Ja wel bijblijven heYkhim wrote: ↑13 Apr 2022, 17:05Ja, maar ik zie dat je jezelf er weer eens tussen hebt weten te fietsenziege maar ook zagge wrote: ↑13 Apr 2022, 16:51 Ik denk dat je reageert op een eerdere post van een ander, @Ykhim.