Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Eens. Alle respect voor het feit dat hij gewoon wilde spelen, en het is ook niet zijn schuld dat die interlands zo belachelijk zijn ingepland. Maar achteraf is het wel een verkeerde inschatting gebleken en was hij gewoon niet fit/fris genoeg om te spelen. Hij wordt ook expliciet genoemd in de analyse van Pieter Zwart, met name hoe hij Vlap bij zowel de 1-0 als 3-0 kwijt was.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ik weet niet of dat nou per se fitheid is. Echt verdedigend is hij kwetsbaar voor lopende mensen. Terwijl hij vooruit verdedigend, jagend, wel heel goed is.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Twente zette PSV goed onder druk en dan komen de zwakheden van Gutierrez boven. Dat is al een aantal seizoenen het geval en daar ligt zijn zwakte. Zijn sterkte ligt als PSV zelf druk op de bal kan geven.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Vooruit verdedigend is hij inderdaad goed, maar met lopende mensen is hij heel kwetsbaar. Heeft ook niet de snelheid om zo'n diepgaande speler bij te houden, dat zag je heel goed bij die goal van de Tukkers.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Gelukkig mag hij even banken donderdag
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Zonder Guti is het over het algemeen net zo’n open huis als gisteren. Weet dus niet of het echt zo positief is als hij gaat banken. Met een fitte Guti is er over het algemeen meer controle.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 03 Apr 2022, 09:22 Zonder Guti is het over het algemeen net zo’n open huis als gisteren. Weet dus niet of het echt zo positief is als hij gaat banken. Met een fitte Guti is er over het algemeen meer controle.
Als Ramalho in de basis kan, dan valt dat open huis wel mee. Guti heeft rust nodig en fijn dat hij dat even kan krijgen
Ricardo Zamora
International
Posts: 993
Joined: 09 Aug 2018, 04:41
Clubvoorkeur: PSV

Deze jongen had door Roger in bescherming genomen moeten worden. Hij kan deze hele week weer bijkomen, aangezien hij geschorst is voor komende donderdag. Een blok met Sangaré en Veerman was ook prima geweest om te beginnen gisteren.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Ricardo Zamora wrote: 03 Apr 2022, 13:58 Deze jongen had door Roger in bescherming genomen moeten worden. Hij kan deze hele week weer bijkomen, aangezien hij geschorst is voor komende donderdag. Een blok met Sangaré en Veerman was ook prima geweest om te beginnen gisteren.
Sterker nog: dat was een veel betere voorbereiding geweest richting donderdag. Hij heeft amper de mogelijkheid gehad om dat degoutante vliegtuigvoedsel te kunnen verteren en stond alweer op het veld, flinke misrekening als je het mij vraagt.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Valt in de wedstrijd tegen grotere tegenstanders steeds door de mand.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

MaartenV wrote: 14 Apr 2022, 19:52 Valt in de wedstrijd tegen grotere tegenstanders steeds door de mand.
Iets met tijd en ruimte. ;)
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Staat wel te verdedigen als Jantje Wouters in zijn beste dagen.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Was geweldig.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00

180 graden andere speler dan de speler die hij was toen ie binnen kwam. Hele knappe transformatie. Ook echt complementair aan Sangaré, alhoewel, als je naar een écht hoger niveau wil je een upgrade nodig hebt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik zou zeggen dat hij goed genoeg is voor PSV en wat we nastreven. Ik denk zelfs dat het goed genoeg is om met Gotze en Veerman een 3 mans middenveld in de punt naar achter te vormen. In de eerste helft miste hij 1x de onderschepping en het had weer een goal kunnen zijn. Rosario heeft vorig jaar 40 wedstrijden de kans gehad en het niet laten zien en als verkopen we voor 6 miljoen, Guti verkopen levert nagenoeg niets op of in ieder geval minder dan een nieuwe Guti kost dus ik zou hem er graag bij houden.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Vind hem echt goed. Flink wat inhoud gekweekt de laatste tijd. Geeft altijd gas, zorgt goed voor druk op de bal en lekker fel. Af en toe wat te wild (slidings). Van mij mag hij wel blijven.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Ik vind Guti een mooi mens, heeft zich goed ontwikkeld maar komt toch echt tekort voor het niveau wat PSV moet nastreven, voor de eredivisie een waardevolle speler, Europees is het net niet vind ik.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Hele knappe ontwikkeling. Hou hem maar, want voor dat geld ga je geen betere VM terughalen. Plus er komt sowieso al een hele renovatie van de selectie aan, dan is het fijn om in ieder geval Guti en Veerman als vaste middenvelders te hebben.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Exact, er moet zo ontzettend veel gebeuren in de (basis)selectie dat het verpatsen van Guti absoluut niet wenselijk is. Als je van vCL, naar EL, naar uitschakeling in de Conference League gaat moet je je misschien ook eens afvragen of het wel gepast is om te denken dat je (veel) beters dan Guti gaat krijgen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik las in andere topics dat sommigen Guti vonden tegenvallen, maar ik vond hem juist prima spelen.
Nu zie ik wel vaker dingen anders in het stadion dan als ik thuis voor de buis zit, maar hier zijn anderen toch ook positief over hem.

Hij is eigenlijk net iets te traag, komt soms handelingssnelheid tekort en zijn geweldige lange pass gebruikt hij nog maar weinig, desondanks zit hij bijna overal tussen, is hij tactisch betrouwbaar, is hij fysiek sterk en zakt hij zelden door de ondergrens. Hij is een erg fijne speler om erbij te hebben, onverwacht na de voorgaande seizoenen. En wat mij betreft tekent hij bij en blijft hij.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Guti speelde een geode wedstrijd, maar hier en daar toch kleine foutjes doordat zijn handelingssnelheid te laag is. Waar je bij Joey nog kan zeggen dat hij die ontwikkeling door gaat maken, heb ik dat bij Guti niet. Het is een topspeler voor in de Eredivisie maar op het hoogste niveau (Leicester, Sociedad, etc.) komt hij net iets tekort. Dat is geen schande hoor. Ik hou hem er graag bij volgend seizoen want er worden genoeg potten gespeeld waar hij van meerwaarde is. Maar wil je als club echt stappen maken dan zal je een speler van een net wat hoger niveau aan moeten trekken.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Guti verkopen levert misschien 5 of 6 miljoen op. Daar koop je nooit een betere speler voor. Lekker verlengen. Wat een bikkelaar is dit geworden!
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21

Bikkelaar ok. Maar bij balverlies altijd een paar stappen te laat. Als hij in de achtervolging moet, zijn we geslagen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Eindhovenvoetbal wrote: 15 Apr 2022, 11:33 Guti verkopen levert misschien 5 of 6 miljoen op. Daar koop je nooit een betere speler voor. Lekker verlengen. Wat een bikkelaar is dit geworden!
Inderdaad. Dadelijk blijft van de huidige vier basismiddenvelder alleen Veerman over na de zomer. Dat is toch geen team bouwen.
Post Reply