Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
De Realist
Internationale topspeler

:lol:

Ja laat maar zitten ook trouwens

:wall:
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat is wel sterk, ja... :huh:
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 14 Apr 2022, 23:15
Grasmat wrote: 14 Apr 2022, 23:04

Als wij Slavia hadden geloot hadden we er ook nog in gezeten hè. Ik neem aan dat je het verschil tussen Leicester en Slavia ook wel ziet...
Je moet het wel in perspectief zetten hé. Wij zien PSV toch als de betere tov Feyenoord? Zowel sportief als financieel? Dan kan Slavia maar zo voor Feyenoord zijn wat Leichster voor PSV is. Dus dat moet je ergens wel recht trekken.
Klopt, maar het verschil tussen Leicester en Slavia is veel groter dan het verschil tussen PSV en Feyenoord. Dus dat recht trekken valt reuze mee.
Dat Feyenoord verder is is simpelweg luck of the draw. Ik acht de kans dat Feyenoord tegen Leicester door zou gaan erg klein, en denk ook niet dat zij het Leicester zo lastig hadden gemaakt als PSV. Anderzijds heeft PSV al lang en breed bewezen tegen teams van het niveau Slavia met niet al te veel moeite te kunnen winnen. Het probleem van PSV zit hem in de topwedstrijden, dat zou het tegen Slavia niet zijn. Zeker weten doe je het nooit, maar de kans is zeer groot dat als er andersom was geloot PSV nu in de halve finale zou staan en Feyenoord niet.
Tjompie
Internationale topspeler

Feyenoord mogelijk zonder fans tegen Olympique Marseille, UEFA doet volgende week uitspraak

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fe ... ~ada8b491/
Tijn
Internationale topspeler

[mention]Juancho[/mention]
Dit zijn alle Europese tegenstanders van Feyenoord geweest tot nu toe: Dritta, Luzern, Elfsborg, Maccabi Haifa, Slavia Praag, Union Berlin, Partizan Belgrado en daarna nog een keer Slavia Praag. Dat is de belangrijkste reden dat ze verder zijn gekomen dan wij.

En nu mogen ze tegen Olympique Marseille dat 3e werd in een EL poule waar Galatasaray 1e werd.
Tijn
Internationale topspeler

Tjompie wrote: 16 Apr 2022, 12:02 Feyenoord mogelijk zonder fans tegen Olympique Marseille, UEFA doet volgende week uitspraak

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fe ... ~ada8b491/
De voorwaardelijke straf werd vorige keer ook nog eens uitgesteld, dus nu zal het toch wel een keer echt zonder publiek moeten zijn zou je zeggen.
TinuZzZ
Jeugdinternational

Tijn wrote: 16 Apr 2022, 12:18
De voorwaardelijke straf werd vorige keer ook nog eens uitgesteld, dus nu zal het toch wel een keer echt zonder publiek moeten zijn zou je zeggen.
Ach, als die twee supportersgroepen van Marseille en Feyenoord elkaar treffen is het sowieso evt vervolgwedstrijden zonder publiek. Dat kan niet goed gaan zou je zeggen..
Gas erop! Remmen is angst!
Tjompie
Internationale topspeler

Van Hanegem in z’n nieuwe column:
Als het over de opvolging van Ten Hag gaat, wordt er steeds naar de Kuip gekeken. Het irriteert de supporters van Feyenoord dat Arne Slot er ook steeds naar wordt gevraagd, maar ik mis bij Slot ook een duidelijk antwoord. De deur staat wat hem betreft open, anders zeg je gewoon een keer ‘wegwezen nou met jullie vragen, ik ben trainer van Feyenoord en ik ga niet naar Ajax’. Dan is het einde discussie.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ik wens ze nu wel het succes toe Europees.
Voor de competitie, de club en de supporters goed.
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Ik niet. Hopen op verlenging en verlies na penalty’s in Marseille. Is gunstig voor ons aangezien we 3 dagen later in de Kuip spelen. Gun een concurrent sowieso geen prijs.
Standbeeld
Mister PSV

Tjompie wrote: 18 Apr 2022, 07:54 Van Hanegem in z’n nieuwe column:
Als het over de opvolging van Ten Hag gaat, wordt er steeds naar de Kuip gekeken. Het irriteert de supporters van Feyenoord dat Arne Slot er ook steeds naar wordt gevraagd, maar ik mis bij Slot ook een duidelijk antwoord. De deur staat wat hem betreft open, anders zeg je gewoon een keer ‘wegwezen nou met jullie vragen, ik ben trainer van Feyenoord en ik ga niet naar Ajax’. Dan is het einde discussie.
Ik ben het wel met Van Hanegem eens. Aan alles blijkt dat Slot de deur niet op slot gooit. Als ajax een serieus bedrag biedt na dit seizoen voor Slot dan zie ik hem wel willen vertrekken.
ShovingNE2
Site Admin

Als Feyenoord deze beker zou winnen is er echt wel een groep supporters die ik het gun. Die zijn namelijk over het algemeen blij en trots op hun cluppie en gebruiken het niet om anderen naar beneden te trappen. Ajax (en ook Ten Hag bij zijn volgende club) gun ik de grootst mogelijke sportieve rampspoed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als Feyenoord Marseille en daarna Roma of Leicester kan verslaan op vreemde bodem dan gun ik het zo ook wel omdat het dan wel echt bijzonder knap is. Die relatief grote namen hebben ze nog niet tegen gehad dus ik kan me het niet voorstellen dat ze de andere 3 teams nu nog verslaan, maar als het ze lukt dan chapeau.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Feyenoord is in een mooi rijtje clubs beland, die vooral herinnert aan vervlogen tijden, maar niet heel veel meer voorstelt. Jammer daarom ook dat onze loting maakte dat we tegen Leicester speelden ipv Slavia Praag, Roma of welke andere tegenstander dan ook. Unieke kans geweest. Nu voor Feyenoord ook een unieke kans, maar ik zie ze het niet doen eigenlijk.
Massimo
Legende

PSV heeft nu het voordeel wat Feyenoord in de heenwedstrijd had, al had ik graag ook gezien dat PSV ook die avond een wedstrijd zou hebben gehad. Ik denk wel dat Marseille een maatje te groot voor ze zijn. Het is toch wel bijzonder dat je met een groepsfase en tegen Partizan en Slavia Praag winnen je al in de halve finale staat. Desalniettemin hoop ik wel dat Feyenoord het goed gaat doen.
Rikkert1234
Vedette

Snap niet dat Slot de deur voor Ajax op een kier houdt. Die kan toch naar een veel betere club als Ajax
mr.top
Internationale topspeler

Rikkert1234 wrote: 18 Apr 2022, 09:42 Snap niet dat Slot de deur voor Ajax op een kier houdt. Die kan toch naar een veel betere club als Ajax
Als Feyenoord de Conference League wint wel. Dat is een grote ‘als’.
Rikkert1234
Vedette

mr.top wrote: 18 Apr 2022, 09:47
Rikkert1234 wrote: 18 Apr 2022, 09:42 Snap niet dat Slot de deur voor Ajax op een kier houdt. Die kan toch naar een veel betere club als Ajax
Niet mee eens. Feyenoord eindigde vorig jaar als 5e en dit jaar gaan ze waarschijnlijk gewoon 3e worden. Ze stellen voor het eerst in jaren weer wat voor en Slot heeft spelers van Feyenoord echt een stuk beter gemaakt met weinig in oog springende transfers. Deze man laat zelfs Cyriel fucking Dessers scoren. Hij hoeft echt niet de Conference League te winnen voor een geslaagd seizoen, dat is het al (mits ze 3e blijven).
mr.top
Internationale topspeler

Rikkert1234 wrote: 18 Apr 2022, 09:51
mr.top wrote: 18 Apr 2022, 09:47

Niet mee eens. Feyenoord eindigde vorig jaar als 5e en dit jaar gaan ze waarschijnlijk gewoon 3e worden. Ze stellen voor het eerst in jaren weer wat voor en Slot heeft spelers van Feyenoord echt een stuk beter gemaakt met weinig in oog springende transfers. Deze man laat zelfs Cyriel fucking Dessers scoren. Hij hoeft echt niet de Conference League te winnen voor een geslaagd seizoen, dat is het al (mits ze 3e blijven).
Vorig jaar was een negatieve uitschieter. En als je dan het kampioen’s jaar ook niet meetelt dan staan ze redelijk waar ze horen. Dus wat dat betreft is de meerwaarde van Slot niet direct zichtbaar.

Als ze nu dat Europees toernooi pakken dan kun je pas zeggen dat ze echt weer iets voorstellen. Anders mag Arne Slot zijn handjes dichtknijpen met de belangstelling..
Tijn
Internationale topspeler

Slot heeft nu de gunfactor vanuit de media nog enorm mee, maar echt heel bijzonder heeft hij het ook nog niet gedaan. Europees zijn ze nog geen fatsoenlijke ploeg tegengekomen en in NL winnen ze ook niet vaak de belangrijke wedstrijden. Tegen Vitesse 2x verloren, tegen AZ 1x gewonnen (na beide Europees gespeeld te hebben), tegen ons gewonnen na een enorm voordeel in het programma en behoorlijk geflatteerd, van Utrecht uit verloren en thuis krijgen ze die nog. Van Groningen 2x niet gewonnen.

Dat ze dit jaar 3e lijken te worden komt ook wel deels doordat AZ beduidend minder is dan vorig jaar, al hebben die nog een enorme reeks neergezet waarmee ze bijna 3e stonden. Qua puntenaantal doet Slot het op zich prima, maar ook niet echt geweldig. En ze krijgen nu nog een paar keer wel minder dan 72 uur rust en nog Utrecht, Twente en ons onder andere. Die kunnen nog zo veel punten laten liggen en wat blessures oplopen ook hoor.

En qua selectie is het ook niet zo slecht wat er staat, achterin is het gewoon prima met Bijlow, Malacia, Senesi, Trauner, Geertruida en Pedersen.
Op het middenveld is het met Kokcu, Aursnes, Til, Toornstra ook voor de competitie gewoon een prima selectie. En aanvallend met Sinisterra, Linssen, Dessers, Jahanbaksh is ook niet minder dan AZ. Gezien het zware programma van ons en de inzinking van Ajax staan ze nog enigzins in de buurt, maar echt wow is het ook niet hoor.

Veel huurlingen en Sinisterra en Kokcu die het nu goed doen dit seizoen, al hebben beide ook niet veel laten zien tegen de betere tegenstanders. Jahanbaksh was echt goed bij AZ en laat nu niks meer zien. Advocaat werd zijn 1e seizoen bij Feyenoord ook helemaal de hemel in geprezen en zakte het 2e seizoen door het ijs. De aankopen waren dit seizoen bijna allemaal raak, dat is ook vaak anders. Dus ik moet nog zien of Slot volgend seizoen het wel echt beter gaat doen dan je mag verwachten.
DonyellMalen
Legende

Achteraf een godsgeschenk dat wij niet met die Jahanbaksh aan de haal zijn gegaan. Die is zo afgezakt zeg, dacht echt toen die Rotterdammers er mee aan de haal gingen dat ze er nog wel goede aankoop mee hadden gedaan. Maar wat valt die gozer tegen zeg.
Ajax en PSV hebben zich gemeld in de tijd dat het er anders voor mij uitzag bij Brighton", aldus Jahanbakhsh, die destijds nog niet mocht vertrekken bij de Engelse club. Dat was deze zomer anders, waardoor hij nu zijn kunsten mag vertonen in De Kuip.
Tjompie
Internationale topspeler

Stel Feyenoord zou ineens de Conference League winnen, dan zijn ze volgend jaar zeker van groepsfase Europa League. Waar gaat het ticket van de bekerwinst dan heen? Die zou normaal naar de nummer 3 van de eredivisie gaan (nu Feyenoord dus), gaat dit ticket dan naar de nummer 4?
loginnaam
Internationale topspeler

Nee, ticket is nog steeds voor Feyenoord maar die gebruiken het dan niet.
Tjompie
Internationale topspeler

Dan wordt dat ticket dus niet gebruikt? Maar er moet toch iemand in die voorronde staan ;)
Assy
Vaste waarde in elftal

ShovingNE2 wrote: 18 Apr 2022, 09:32 Als Feyenoord deze beker zou winnen is er echt wel een groep supporters die ik het gun. Die zijn namelijk over het algemeen blij en trots op hun cluppie en gebruiken het niet om anderen naar beneden te trappen. Ajax (en ook Ten Hag bij zijn volgende club) gun ik de grootst mogelijke sportieve rampspoed.
Kon er geen in Wageningen vinden, maar deze schijnt in Bennekom te zitten:
http://royalreddesigns.nl/

Overigens zitten er in Ede ook zat shops, mocht dit niets zijn zeg maar.
Post Reply