Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee maar je zei wel "Geen idee maar ik acht de kans vrij miniem dat we 30 miljoen zonder uitgaande transfers hebben", alsof dit een gegeven is. Op basis van het feit dat er nog niemand verkocht is.

Waarop ik dus aangaf dat je er rustig van uit mag gaan dat Gakpo, Sangaré of beide gaan vertrekken. Is ook niets nieuws in de voetbalmedia dat dit speelt. Met name Gakpo.

Ik vind het tevens niet logisch om van geen transferinkomsten uit te gaan, puur omdat er op dit moment nog geen verkopen zijn gedaan.

"Stond niet gespecifieerd en tot op heden is er nog niemand verkocht dus lijkt me logisch?"

Ik reageer puur op wat je zelf zegt. Anders weet ik niet waarom je zelf pro-actief "geen uitgaande transfers" benoemt, dat bedoel ik.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is geen enkel scenario reëel om uit te gaan van een situatie zonder uitgaande transfers. Sterker nog: Sadilek is verkocht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Omdat het boekjaar van 1 juli tot 30 juni loopt, is er al een geld beschikbaar van de verkopen van Malen en Dumfries. Van de verkopen van 30 en 12,5 miljoen zal verwacht ik, ongeveer 20-25 miljoen beschikbaar zijn. Dus die opbrengsten zijn er al om aangewende te worden.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 20 Apr 2022, 09:54 Ortega heeft wel weer dingen van PSV geliked. Zou kunnen dat het al rond is, maar dat PSV het pas bekend maakt na het seizoen om de keepers niet verder onderdruk te zetten.
Absoluut een goede keeper hoor. Maar 'slechts' 1.85 groot. Persoonlijk zie ik liever een 1.90+ keeper komen
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Daarbij heb je ook nog de transfers van Rosario (6 miljoen), Piroe (2 miljoen), ihatharren (2 miljoen) en Sadilek (1,5 miljoen) uitgaand, waar grof weg 5 miljoen beschikbaar van is
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dutch Cowboy wrote: 20 Apr 2022, 11:06 Omdat het boekjaar van 1 juli tot 30 juni loopt, is er al een geld beschikbaar van de verkopen van Malen en Dumfries. Van de verkopen van 30 en 12,5 miljoen zal verwacht ik, ongeveer 20-25 miljoen beschikbaar zijn. Dus die opbrengsten zijn er al om aangewende te worden.
Ik denk dat er in de praktijk een stuk minder over blijft van die 42.5mln. Het is bruto, gaat nog een hoop belasting van af, commissies (bij Raiola extra veel), etc. Dan nog de vraag of het geld direct beschikbaar is ipv in delen verspreid over jaren. En als laatste gaat neem ik aan niet alles wat over is naar nieuwe transfers. Ik zou er niet raar van opkijken als we zo'n 10 mln beschikbaar hebben ipv de genoemde 20-25 mln.
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Inkomend is na 1 juli alleen Joey Veerman gekomen voor 6 miljoen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dutch Cowboy wrote: 20 Apr 2022, 11:06 Omdat het boekjaar van 1 juli tot 30 juni loopt, is er al een geld beschikbaar van de verkopen van Malen en Dumfries. Van de verkopen van 30 en 12,5 miljoen zal verwacht ik, ongeveer 20-25 miljoen beschikbaar zijn. Dus die opbrengsten zijn er al om aangewende te worden.
Nope. Dit is vrijwel allemaal nodig (geweest) om de tekorten van dit seizoen te dekken en aan de kortlopende schulden. Tevens heeft PSV ook al het één en ander geïnvesteerd, wat altijd meer is dan de transfersommen die in de media verschijnen. Evenals dat er minder netto overblijft aan transfersommen. PSV zal met de huidige verkopen tussen een bandbreedte van +5 en -5 miljoen zitten aan resultaat en heeft i.t.t. Ajax niet de urgentie om vóór 1 juli een grote transfer te doen zoals het destijds wel was met Depay en Bergwijn. Echter de tekorten zijn er volgend seizoen ook vrolijk weer.

Het partnerfonds zorgt er (indirect) voor dat PSV snel(ler) kan schakelen en met de zeer waarschijnlijk uitgaande transfers zal er komende zomer ook flink geïnvesteerd gaan worden. Dit heeft echter wel met elkaar te maken en PSV heeft absoluut niet nu even 20 tot 25 miljoen beschikbaar voor transfers voordat er ook maar een enige verkoop is gedaan. (Waarmee ik niet wil zeggen dat er eventueel eerst een grote(re) aankoop wordt gedaan als er nog geen grote uitgaande transfer is geweest, omdat zaken wat meer parallel lopen i.p.v. lineair.)
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

M.b.t. stefan Ortega, is hij iets groter dan Cillesen (1,85), Ortega (1,86), van Breukelen (1,88), Mvogo (1,90), Drommel (1,93)
Groter dan 1,90 zou fijn zijn, maar belangrijk vooral is dat hij goed kan keepen en hopelijk meer uitstraling heeft dan Drommel.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sprongkracht en timing zijn nog ietsiepietsie belangrijker
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 20 Apr 2022, 09:54 Ortega heeft wel weer dingen van PSV geliked. Zou kunnen dat het al rond is, maar dat PSV het pas bekend maakt na het seizoen om de keepers niet verder onderdruk te zetten.
Dacht dat hij alleen dingen van Doan had geliked, maar ook van PSV nu?
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zijn Mvogo en Drommel zo groot? Jemig. Dan doe mij maar een keeper van 2,00+.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fun fact: De langste keeper ooit in het betaald voetbal is Simon Bloch Jørgensen met zijn 2.10, Waltham Abbey in de Southern League Division One Central.




De kleinste ooit is Pedro Manuel Benítez Arpolda, Libertad in Paraguay. 1.66:

Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ortega krijgt overigens laatste paar weken wel een flink stuk meer doelpunten te verwerken
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 20 Apr 2022, 12:33 Ortega krijgt overigens laatste paar weken wel een flink stuk meer doelpunten te verwerken
Oh jee, het drommel effect. Die had dat ook nadat ie bij ons had getekend....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 20 Apr 2022, 11:31 Sprongkracht en timing zijn nog ietsiepietsie belangrijker
Dit dus. Alleen kijken naar lengte zegt helemaal niets.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stefan Ortega:

21-22:

-29 appearances
-46 goals conceded
-6 clean sheets
-72.5% save percentage

Joel Drommel:


21-22:

-26 appearances
-32 goals conceded
-7 clean sheets
-60.1% save percentage.

Lars Unnerstall:

21-22:

-27 appearances
-28 goals conceded
-10 clean sheets
-74.3% save percentage

Cleiton:

(2021, want dit jaar maar 2 keer aangetreden met reddingspercentage van 81.5%. 2019 was dat 25 keer aantreden met reddingspercentage van 76.5, 6 clean sheets. In 2020, 32 keer gespeeld, reddingspercentage van 75.5, 10 clean sheets).

-34 appearances
-36 Goals conceded
-11 clean sheets
-77.6% save percentage

Hugo Souza:

Is wat lastiger gezien hij in 2020 namelijk 23 keer mocht aantreden, vorig jaar 8 keer en dit jaar 3 keer. In diezelfde volgorde waren de reddingspercentages 71.7%, 77.4% en 50%. Clean sheets, 6, 3, 0.
Last edited by Ardbeg on 20 Apr 2022, 18:48, edited 1 time in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 20 Apr 2022, 13:22 Stefan Ortega:

21-22:

-29 appearances
-46 goals conceded
-6 clean sheets
-72.5% save percentage

Joel Drommel:


21-22:

-26 appearances
-32 goals conceded
-7 clean sheets
-60.1% save percentage.

Lars Unnerstall:

21-22:

-27 appearances
-28 goals conceded
-10 clean sheets
-74.3% save percentage

Cleiton:

(2021, want dit jaar maar 2 keer aangetreden met reddingspercentage van 81.5%. 2019 was dat 25 keer aantreden met reddingspercentage van 76.5, 6 clean sheets. In 2020, 32 keer gespeeld, reddingspercentage van 75.5, 10 clean sheets).

-34 appearances
-36 Goals conceded
-11 clean sheets
-77.6% save percentage

Hugo Souza:

Is wat lastiger gezien hij in 2020 namelijk 23 keer mocht aantreden, vorig jaar 8 keer en dit jaar 3 keer. In diezelfde volgorde waren de reddingspercentages 71.7%, 77.4% en 50%. Clean sheets, 6, 3, 0.
Jonas Omlin:

21-22:

-26 appearances
-32 goals conceded
-8 clean sheets
-77.6% save percentage

Hoger reddingspercentage en bijv. evenveel goals tegen als Drommel, maar dan wel bij een ploeg die 11e staat.

Andere door mij genoemd, Agustin Rossi van Boca Juniors:
Agustin Rossi:

2021:

-21 appearances
-15 goals conceded
-9 clean sheets
-78.5% save percentage
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chronisch slaapgebrek lag alweer in de andere hoek voordat Danjuma de bal had aangeraakt bij de pingel.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Achja, wat is de laatste keer geweest dat een keeper van PSV een penalty heeft gestopt?
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 20 Apr 2022, 16:33 Achja, wat is de laatste keer geweest dat een keeper van PSV een penalty heeft gestopt?
Mvogo vorig jaar. Drommel stopte er zelfs drie vorig jaar, voor Twente.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Standbeeld[/mention] Hier maar even mijn reactie op je vraag in het Guti-topic, aangezien het langzamerhand meer over het totaalplaatje voor volgend seizoen ging dan alleen over Guti zelf.

Ik denk dat Veerman het best tot zijn recht komt als hij in de opbouw veel betrokken wordt met zijn geweldige passing en loopvermogen. Defensief moet hij iemand naast of achter zich hebben die hem positioneel daarin ontlast, bij voorkeur defensief een type Sangaré of een type Guardado. Persoonlijk neig ik meer naar een 4-3-3 PNA normaal en dan zou ik een diepgaande middenvelder erbij willen hebben, type Wijnaldum bijvoorbeeld. Guti komt denk ik defensief net te kort om die glasbak met de PNA te zijn en als je 4-3-3 PNV gaat spelen wordt een middenveld met Veerman en Guti mijn inziens helemaal riskant defensief gezien. Afhankelijk van de transfersom die je kan krijgen voor Guti, hoeveel hij wil verdienen bij een verlenging en/of je een goede vervanger kan vinden qua type dat wenselijk is kan hij wel blijven en zal hij ook wel goed kunnen functioneren weer, maar ik denk dat je dan weer niet optimaal gebruik maakt van zowel de potentie van Veerman als van Guti en als hij weer op de bank zou komen is je momentum qua transfersom ook weg. Guti heeft dit seizoen wel echt een flinke stap gezet, maar toch komt hij voor mij qua handelingssnelheid en defensief positioneren tekort voor waar je eigenlijk naartoe moet qua niveau.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Amadou Onana en Götze voor Veerman? Zoiets?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is ontzettend lastig om inderdaad in te schatten of hij samen met Veerman +aankoop net zo goed functioneert als nu.
Als er een bod van 8+ miljoen komt moet je hem verkopen wat mij betreft.
Voor 4-5 miljoen moet je Guti gewoon houden en verlengen. Er komen genoeg wedstrijden aan en hij speelt zich misschien wel in de kijker op het WK.

We hoeven niet elk bod te accepteren op een twijfelspeler.

Het voordeel van Guti laten bijtekenen en behouden is dat de focus iets minder op het middenveld hoeft komende zomer. Met Sangaré hebben we al een zware taak qua vervanging.
Het geld dat binnenkomt voor Guti kan ook niet direct herinvesteerd worden in een nieuwe glasbak.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Sangaré, Guti én Götze gaan, dan gaat in principe je hele basis middenveld.
Veerman profiteert van alle drie als hij speelt: Götze als afleider en het geven van de juist pass voor de eindpass (die Veerman geeft) en de andere twee zoals hierboven al beschreven.
Dus al gaat één van de drie zal Veerman meer moeten brengen óf de vervanger/aankoop moet van hetzelfde niveau zijn en dat zie ik alleen bij Guti als een mogelijke optie. Gaan er twee of alle drie, dan zal Veerman het moeten gaan brengen. Kan zijn dat hij dat dan doet, kan zijn dat hij dan ineens te bepalend moet zijn en het niet kan brengen omdat de tegenstander ook een focus op hem legt.

Qua positie moeten de spits en keeper de prioriteit hebben. Maar qua evenwicht in kwaliteit/kwantiteit vind ik het middenveld toch ook echt wel een focuspunt voor de komende transferperiode en de belangrijkste linie.
Veel zal hier afhangen van wie er wanneer vertrekt. Maar afgaande op het interview van JdJ na de wintertransferperiode zal Sangaré vertrekken (voor de hoofdprijs) en afgaande van de interviews van Götze kan hij ook zomaar nog voor een nieuwe/andere club willen gaan die wel CL speelt. Guti speelt zich op het juiste moment in de kijker; dat is ook afwachten.
One can only hope
Locked