Standbeeld wrote: ↑26 Apr 2022, 17:38
Skuddem wrote: ↑26 Apr 2022, 17:22
Nog wat relevante info los kunnen peuteren verder tijdens het "intiem" gesprek?
Dat niet maar wel een prachtig verhaal te vertellen. Ik doe mijn best om het kort en krachtig neer te zetten.
Via Instagram Stories wist ik al dat de 3 Brazilianen regelmatig bij elkaar over de vloer komen met compleet gezin, en met vrienden, en dat het geloof beleven centraal staat op zulke momenten.
Via Instagram Stories plaatste Vinicius vorige week een soort flyer van ‘Verboconnect’, wat kennelijk een soort bedrijfje is dat mensen (online) samenbrengt rondom het geloof.
Vinicius zette daarbij de tekst ‘Ik reken op jullie aanwezigheid
In de flyer zag ik locatie Pullman hotel. Ik ben daar (was 2uur later) gewoon heengegaan en kwam in het Pullman terecht in een soort conferentie-kamer waar op dat moment 2 mensen waren (vertaler Portugees - Engels, voor de livestream) en de Toetsenist (e-keyboard). Ik heb mezelf voorgesteld en ben hartelijk welkom geheten. Er stonden zo’n 6 rijen van 6 stoeltjes. Ging zitten.
Vervolgens kwamen Mauro, Ramalho en Vinicius inclusief gezin binnen. Ze kwamen ook direct op mij af om een handje te geven. Uiteindelijk begon de ‘dienst’ en waren er zo’n 15 Brazilianen (die elkaar kenden), plus ikzelf.
Vinicius trapte de dienst af, met een ongelofelijk gepassioneerd betoog over de belang van het geloof, de intensiteit waarmee hij dat beleefd en al het goede dat hij ons toewenst. Vervolgens werd een speech over het zijn van kampioen, de beker pakken, maar wel in gedachten houden dat de hemelse zaken meer waarde hebben dan de aardse successen, of iets in die trent.
Vervolgens ging de pastoor het overnemen, die overigens hele persoonlijke en inspirerende teksten had. Alles was in het Portugees en werd door Freddie vertaald naar het Engels.
Er was ook muziek, en er werd gestaan, gezongen en geklapt. Ik zat / stond de hele tijd naast Mauro, die was naast mij komen zitten. Top kerel, en hij vond het prachtig dat ik een Born & Raised Eindhovenaar ben, en dat ik mezelf mengde en interesseerde in hun wereld van geloof en Braziliaanse gezelligheid.
Ik heb na afloop (2 uur) nog uitgebreid gesproken met Vinicius, we connecten op een gemeenschappelijke ervaring (moeder verloren in 2019), maar hij vertelde ook uitgebreid over hoe fijn het is als Braziliaan in Eindhoven. Dat het veel beter, rustiger, fijner was dan in Amsterdam, en al helemaal in vergelijking met Londen. Hij was in ieder geval enorm happy hier te zijn.
Mauro heeft me inmiddels ook op Instagram toegevoegd en noemt me in de chat My Friend
Kijk, als je nou even de goals van Vinicius bekijkt bij PSV. Bijvoorbeeld de laatste, op aangeven van Veerman. Ik vind zijn loop acties gewoon goed. Echt een killer is hij nog niet gebleken maar dat kan een kwestie van vertrouwen zijn, zoals het bij spitsen eenmaal werkt. Hij is sneller dan je denkt, gooit enorm de beuk erin en heeft altijd (teveel zelfs) oog voor zijn teamgenoten. Ik denk dat als je hem 34 wedstrijden laat staan in de Eredivisie, dat hij er 34 maakt. Welke tegenargumenten geeft iemand daarop?