Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De doorsnee journalist is natuurlijk ook helemaal niet op de hoogte van alle mogelijkheden die PSV, bijvoorbeeld op de spitspositie, ter beschikking heeft. En John de Jong stuurt ook niet het hele scoutingslijstje door naar VI, dus dan krijg je dit. Geeft eigenlijk wel te denken hoe bijzonder dit forum is. Je krijgt als lezer haast elke dag nieuwe, interessante namen voorgeschoteld van spelers uit alle denkbare regio's. Mooi is dat. Mensen die regelmatig het Interessante spelers-topic checken hebben meer opties paraat dan de media in dit land.

Zirkzee zou ik ondanks de prima cijfers een gokje vinden, daarmee dus ook relatief onwenselijk. Met Weghorst en Luuk de Jong haal je namelijk wel 20+ goals binnen en dat is precies wat we nodig hebben, dus daar zou ik ook mee kunnen leven.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Weghorst echt een armoedige keuze vinden hoor. Maarja als hij er 5 maakt na 3 wedstrijden dan sta ik voorop dat we weer een cultheld hebben voor 2 a 3 jaar.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weghorst is een absolute versterking. Zou hem en Luuk blind nemen als 1e spits. Zirkzee ken ik eigenlijk niet goed genoeg, maar die heeft bij mij altijd een net niet indruk gewekt. Dat een naam als Lammers in zo'n artikel wordt geopperd, daar kan ik alleen maar om lachen.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is of Luuk of Weghorst zou ik zeggen niet allebei.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403169

Hier zijn de namen inderdaad. Hier wordt je toch echt allesbehalve vrolijk van. Ik hoop dat Luuk terugkomt maar Weghorst, Zirkzee en vooral Lammers hoeven van mij niet ons shirt aan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weghorst maakte er 17, 16 en 20 in de Bundesliga, stond dit seizoen voor z'n transfer ook alweer op 6. Daarvoor ook drie seizoenen in de Eredivisie dubbele cijfers. Als je dat een armoedige optie vindt, dan liggen je eisen waarschijnlijk te hoog.

De meeste tegenargumenten richten zich, zoals wel vaker, op zijn jankhoofd. Ik ben blij dat PSV toch wat verder durft te kijken dan dat.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2022, 12:15 Weghorst maakte er 17, 16 en 20 in de Bundesliga, stond dit seizoen voor z'n transfer ook alweer op 6. Daarvoor ook drie seizoenen in de Eredivisie dubbele cijfers. Als je dat een armoedige optie vindt, dan liggen je eisen waarschijnlijk te hoog.

De meeste tegenargumenten richten zich, zoals wel vaker, op zijn jankhoofd. Ik ben blij dat PSV toch wat verder durft te kijken dan dat.
Was verkeerd verwoord. Maar Weghorst is in iedergeval niet haalbaar want die is pas afgelopen winter naar Burnley gegaan en op dit moment staat hij gewoon op lijfsbehoud in Premier League. Heeft nog een jarenlang contract en gaat veel te duur zijn. Dan heb ik liever dat we een andere optie halen ja.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weghorst is een eikel en een wappie. Hij is ook een winnaar en iemand die leeft voor de prestaties. Afhankelijk van de samenstelling van de rest van je selectie kun je daar een goede invloed of een splijtende factor aan hebben. Daar moet je bewust van zijn. Als speler is hij uiteraard ruim goed genoeg, maar lijkt me totaal onhaalbaar, omdat hij het prima doet in Engeland en voor een dik bedrag is gekocht.
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Technisch beperkte spits, met een gebrek aan voetballend vermogen om diep op de helft van de tegenstander te voetballen. Heeft een neusje voor de goal en redelijk goed schot. Maar wat mij het meest tegenstaat is zijn overdreven theatraal gedrag met daarbij zijn enorme jankhoofd. C-acteur.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Exact wat er over Luuk werd gezegd
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2022, 12:15 Weghorst maakte er 17, 16 en 20 in de Bundesliga, stond dit seizoen voor z'n transfer ook alweer op 6. Daarvoor ook drie seizoenen in de Eredivisie dubbele cijfers. Als je dat een armoedige optie vindt, dan liggen je eisen waarschijnlijk te hoog.

De meeste tegenargumenten richten zich, zoals wel vaker, op zijn jankhoofd. Ik ben blij dat PSV toch wat verder durft te kijken dan dat.
Dat, maar er zijn best andere argumenten. Weghorst en bijvoorbeeld ook Luuk de Jong zijn op leeftijd en ontvangen nu een top salaris voor PSV begrippen. Wil je miljoenen (transfersom + salaris) spenderen aan een dertiger. Of haal je liever een (begin) twintig die nog een kapitaal vertegenwoordigd.

Daarnaast zijn Weghorst en Luuk de Jong bewezen doelpuntenmakers. Maar zeker Weghorst is een echte afmaker. Wil je net als dit seizoen Zahavi en Vinicius een spits die je afrekent op het rendement. Of kies je voor een andere type spits die ook meevoetbalt?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johann Vogel wrote: 27 Apr 2022, 12:49
Ykhim wrote: 27 Apr 2022, 12:15 Weghorst maakte er 17, 16 en 20 in de Bundesliga, stond dit seizoen voor z'n transfer ook alweer op 6. Daarvoor ook drie seizoenen in de Eredivisie dubbele cijfers. Als je dat een armoedige optie vindt, dan liggen je eisen waarschijnlijk te hoog.

De meeste tegenargumenten richten zich, zoals wel vaker, op zijn jankhoofd. Ik ben blij dat PSV toch wat verder durft te kijken dan dat.
Dat, maar er zijn best andere argumenten. Weghorst en bijvoorbeeld ook Luuk de Jong zijn op leeftijd en ontvangen nu een top salaris voor PSV begrippen. Wil je miljoenen (transfersom + salaris) spenderen aan een dertiger. Of haal je liever een (begin) twintig die nog een kapitaal vertegenwoordigd.

Daarnaast zijn Weghorst en Luuk de Jong bewezen doelpuntenmakers. Maar zeker Weghorst is een echte afmaker. Wil je net als dit seizoen Zahavi en Vinicius een spits die je afrekent op het rendement. Of kies je voor een andere type spits die ook meevoetbalt?
Valt wat voor te zeggen. Het is net wat je smaak is of je een gearriveerde spits wenst of een talent. Het voordeel van een gearriveerde spits als Luuk of Wout is dat je vrijwel zeker bent van 20 goals. Bij een talent is die kans mogelijk (een stuk) kleiner. Een oudere spits die er vrijwel zeker 20 inlegt heeft dan misschien geen restwaarde vergeleken met een talent, maar hij draagt mogelijk wel direct bij aan een kampioenschap en mogelijk CL plaatsing met zijn vele doelpunten.

Het is een beetje afhankelijk met hoe de transferzomer loopt, maar met Gakpo, Sangare, Madueke, Teze en Boscagli heb je momenteel flink wat kapitaal rondlopen. Ik acht daarbij de kans aannemelijk dat zowel Madueke als Gakpo blijven. Maar mochten zij vertrekken dan vertrouw ik erop dat PSV hoog in zal zetten om die posities weer met nieuw talent te vervangen.

Ik ben zelf overigens wel fan van een sterke as met een mix van bewezen spelers en toptalent.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ik nog steeds niet kan snappen is dat mensen zo graag Luuk de Jong zien komen met als argument: dan ben je gegarandeerd van 20+ goals. Natuurlijk Luuk heeft specifieke kenmerken, waaronder een van de beste koppers van de wereld, althans aanvallende koppers. Maar je speelt wellicht met Gakpo en Madueke op de flanken die eigenlijk alleen maar naar binnen trekken. Dan is Luuk niet bepaalt de spits die je verder gaat helpen want technisch met de bal is het ook niet alles.
Daarnaast snap ik niet zo goed op basis van wat mensen Luuk een garantie op goals vinden. In de 5 seizoenen bij PSV heeft hij 2 seizoenen meer dan 20 goals gemaakt (26 en 28), 1 seizoen precies 20 en 2 seizoenen minder (12 en 8 ). Daarnaast is er in zijn hele carriere maar 1 ander seizoen waarin hij meer dan 20 keer heeft gescoord en dat was bij Twente. Ik snap dus echt niet waar men die garantie op goals vandaan haalt...
Ik zeg dus niet dat Luuk zeker ongeschikt zou zijn, ik vind het alleen een behoorlijk risico voor een spits zonder restwaarde en die waarschijnlijk veel moet kosten.
Ik ben er nog zeker niet van overtuigd maar ik laat me graag verassen als het er van komt.
Last edited by DeEintovenaar on 27 Apr 2022, 13:21, edited 2 times in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 27 Apr 2022, 12:40 Exact wat er over Luuk werd gezegd
Luuk heeft geen jankhoofd, geen theatraal gedrag en is geen C Acteur. :angry:

Blasfemie!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 27 Apr 2022, 13:20 Wat ik nog steeds niet kan snappen is dat mensen zo graag Luuk de Jong zien komen met als argument: dan ben je gegarandeerd van 20+ goals. Natuurlijk Luuk heeft specifieke kenmerken, waaronder een van de beste koppers van de wereld, althans aanvallende koppers. Maar je speelt wellicht met Gakpo en Madueke op de flanken die eigenlijk alleen maar naar binnen trekken. Dan is Luuk niet bepaalt de spits die je verder gaat helpen want technisch met de bal is het ook niet alles.
Daarnaast snap ik niet zo goed op basis van wat mensen Luuk een garantie op goals vinden. In de 5 seizoenen bij PSV heeft hij 2 seizoenen meer dan 20 goals gemaakt (26 en 28), 1 seizoen precies 20 en 2 seizoenen minder (12 en 8 ). Daarnaast is er in zijn hele carriere maar 1 ander seizoen waarin hij meer dan 20 keer heeft gescoord en dat was bij Twente. Ik snap dus echt niet waar men die garantie op goals vandaan haalt...
Ik zeg dus niet dat Luuk zeker ongeschikt zou zijn, ik vind het alleen een behoorlijk risico voor een spits zonder restwaarde en die waarschijnlijk veel moet kosten.
Ik ben er nog zeker niet van overtuigd maar ik laat me graag verassen als het er van komt.
In het voetbal heb je inderdaad geen garanties. Het gaat om de kans op succes. En die is bij Luuk wel aanwezig. Daarnaast heb je een punt mbt Gakpo en Madueke, maar besef wel dat de backs tegenwoordig de oude klassieke buitenspelers vertegenwoordigen. Ik heb via Rik Elfrink gelezen dat Max mag vertrekken en dat PSV ook openstaat voor een vertrek van Mwene. Dat zal vast een reden hebben, daar valt veel winst te behalen.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zirkzee heeft intrinsiek echt wel bepaalde kwaliteiten en is bovendien nog jong. Dat heeft hij bij zowel Anderlecht als Bayern laten zien. Het probleem is vooral dat hij enorm lui is. Doet niet actief mee aan het pressen en maakt te weinig meters. Speelt daarom ook zelden de volle 90 minuten bij Anderlecht. Dat zal hij echt moeten verbeteren en is nog maar de vraag of dat lukt uiteraard. Maar kwalitatief is hij zeker goed genoeg denk ik.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Klinkt als een jonge Malen.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 27 Apr 2022, 13:21
Ardbeg wrote: 27 Apr 2022, 12:40 Exact wat er over Luuk werd gezegd
Luuk heeft geen jankhoofd, geen theatraal gedrag en is geen C Acteur. :angry:

Blasfemie!
Waren een hoop supporters die Luuk in zijn Twente anders beoordeelde dan jij nu doet.
Eerlijk is eerlijk, ik was daar ook 1 van.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 27 Apr 2022, 13:33
DeEintovenaar wrote: 27 Apr 2022, 13:20 Wat ik nog steeds niet kan snappen is dat mensen zo graag Luuk de Jong zien komen met als argument: dan ben je gegarandeerd van 20+ goals. Natuurlijk Luuk heeft specifieke kenmerken, waaronder een van de beste koppers van de wereld, althans aanvallende koppers. Maar je speelt wellicht met Gakpo en Madueke op de flanken die eigenlijk alleen maar naar binnen trekken. Dan is Luuk niet bepaalt de spits die je verder gaat helpen want technisch met de bal is het ook niet alles.
Daarnaast snap ik niet zo goed op basis van wat mensen Luuk een garantie op goals vinden. In de 5 seizoenen bij PSV heeft hij 2 seizoenen meer dan 20 goals gemaakt (26 en 28), 1 seizoen precies 20 en 2 seizoenen minder (12 en 8 ). Daarnaast is er in zijn hele carriere maar 1 ander seizoen waarin hij meer dan 20 keer heeft gescoord en dat was bij Twente. Ik snap dus echt niet waar men die garantie op goals vandaan haalt...
Ik zeg dus niet dat Luuk zeker ongeschikt zou zijn, ik vind het alleen een behoorlijk risico voor een spits zonder restwaarde en die waarschijnlijk veel moet kosten.
Ik ben er nog zeker niet van overtuigd maar ik laat me graag verassen als het er van komt.
In het voetbal heb je inderdaad geen garanties. Het gaat om de kans op succes. En die is bij Luuk wel aanwezig. Daarnaast heb je een punt mbt Gakpo en Madueke, maar besef wel dat de backs tegenwoordig de oude klassieke buitenspelers vertegenwoordigen. Ik heb via Rik Elfrink gelezen dat Max mag vertrekken en dat PSV ook openstaat voor een vertrek van Mwene. Dat zal vast een reden hebben, daar valt veel winst te behalen.
Dan ben ik heel erg benieuwd wie de backpositie in gaat vullen. Maar dat betekent dat je om je nieuwe spits (waarschijnlijk) te laten renderen je ook 1 of 2 nieuwe backs nodig hebt. Mauro heb ik tot nu toe ook weinig puntgave voorzetten zien geven. Kan natuurlijk uiteraard verbeteren maar dan ben je wel weer even verder.
Daarbij vind ik vooral een punt dat Luuk de Jong echt wel een van de topverdieners zal moeten worden om hem te kunnen overtuigen. Bij de start van het nieuwe seizoen is hij 32 en begint bij hem dus ook de aftakeling, kijk maar naar een Tadic. Moet je dan relatief gezien zoveel geld uitgeven aan een spits waar je wellicht nog 1 of 2 jaar echt plezier van hebt? Althans dit bedrag aan uitgeven?
Ik zie dan liever een talent die zich wel al deels heeft bewezen en waarbij er ook een grote kans op succes is. En voordat mensen aankomen met noem dan namen: ik ben geen scout, anders had ik zelf wel bij een profclub rondgelopen als ik een lijstje had met namen die naar PSV zouden kunnen gaan.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het plan van PSV was een ervaren spits met daarachter een talent van 18/19 die al een bepaald niveau heeft. Natuurlijk is papier geduldig en zul je een andere strategie moeten volgen als de omstandigheden je daartoe dwingen.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]DeEintovenaar[/mention] Mauro heeft de laatste wedstrijden al een paar puntgave voorzetten afgeleverd hoor. Zahavi scoorde 1x met zijn hoofd laatst en kopte hem tegen Cambuur bijvoorbeeld naast. En Gakpo heeft een geweldige voorzet, met een De Jong in de spits zal hij ook vaker voor de voorzet kiezen dan nu met Zahavi in de spits.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2022, 12:15 Weghorst maakte er 17, 16 en 20 in de Bundesliga, stond dit seizoen voor z'n transfer ook alweer op 6. Daarvoor ook drie seizoenen in de Eredivisie dubbele cijfers. Als je dat een armoedige optie vindt, dan liggen je eisen waarschijnlijk te hoog.
Waar heb je in hemelsnaam een scouting voor als je nu na een jaar intensief zoeken naar een nieuwe onbetwiste nr 9 uit komt bij Weghorst. Ervan uitgaan dat PSV hem überhaupt zou willen of haalbaar achten.

Ik stop zo 'n transfersom en salaris liever in een spits waarbij je het risico loopt (om voorzichtig te stellen) dat je die investering terug krijgt dmv een transfersom. Laat staan het risico op een homerun.

Itt Luuk, waarbij je weet dat je een leider en ambassadeur binnen haalt en geen gerotzooi, zou ik bij Weghorst twijfels hebben over de fit bij PSV. Als je op deze manier versterkingen zoekt kom je straks weer uit bij van Aanholt, Hateboer en idd Cillisen en dat vind ik armoedig.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Tijn[/mention] Ja precies, Mauro heeft 'de laatste wedstrijden een paar puntgave voorzetten afgeleverd'. Dat is zeker zo alleen het is geen Angelino bijvoorbeeld. Maar goed ik geef dat graag het voordeel van de twijfel.
Ik zie Gakpo eerlijk gezegd niet snel voorzetten geven sinds zijn speelstijl is veranderd naar telkens naar binnen komen en uithalen. Vanaf linksvoor met rechts een voorzet geven kan heel gevaarlijk zijn maar is tegelijkertijd ook ontzettend lastig. Maar goed we moeten eerst nog maar eens zien of Gakpo blijft natuurlijk.

Tegenwoordig is een groot talent in de categorie 18/19 al gauw 10 miljoen waard, althans dat is de waarde die aan zo'n speler toegeschreven wordt. Ik zie PSV niet een topspits halen (bijvoorbeeld Luuk, als we dat een topspits vinden) en daarachter ook nog een groot talent van 18/19. Ik persoonlijk zie liever een nieuwe spits met restwaarde, die ongeveer een even grote garantie is op goals als Luuk maar waarbij we dus ook echt denken aan de toekomst. Laten we wel eerlijk zijn: voor Nederlandse clubs blijven transferinkomsten de belangrijkste inkomsten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nu is het natuurlijk ook de vraag wat je aan veel voorzetten hebt met Zahavi in de spits.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Standbeeld[/mention] Voorzetten hoeven niet altijd door de lucht te zijn he :P. Een strakke, lage voorzet kan denk ik juist met een type Zahavi ongelooflijk gevaarlijk zijn. Positie kiezen kan hij wel.
Locked