Grasmat wrote: ↑29 Apr 2022, 14:50
anders komt VI dadelijk weer met zo'n fijne cover, voorbij op alle fronten.
Uiteindelijk hebben wij hier de grootste lol om gehad met zijn allen.
Mogen ze best nog een keertje doen hoor haha.
Kans dat er een verlenging komt is natuurlijk heel groot. Feyenoord zal uit toch iets defensiever spelen en dan hebben zij teveel kwaliteit om een goal te maken.
Verlenging zou wel top zijn voor ons ja.
Kom maar op met zo'n cover. We know better en ook Feyenoord verdiend als Nederlandse topclub de spotlight als wij er zelf niet bij zijn.
Die andere Nederlandse rotclub mag wel iets minder spotlight.
Knap resultaat, maar denk dat ze alsnog eruit vliegen. Marseille was niet in beste doen maar speelde Feyenoord de laatste halfuur helemaal weg. Het is dat ze erg slordig waren in de laatste fase. Ik acht de kans klein dat Feyenoord het gaat redden daar.
Massimo wrote: ↑30 Apr 2022, 14:02
Knappe overwinning van Feyenoord en goed voor de punten. PSV is het niet gelukt om van een dergelijk team te winnen dit seizoen.
Jawel, tegen Ajax 2x. Maar idd knap resultaat van Feyenoord. Al hoop ik wel dat ze er straks na een zware 90 min + verlenging alsnog uitvliegen en meerdere spelers moeten msisen tegen ons.
Brael wrote: ↑30 Apr 2022, 14:40
Van mij mogen ze na verlenging best doorgaan. Dan bouwen ze ook nog een feestje en zijn ze extra vermoeid.
Van mij niet, positieve energie van de overwinning geeft ze veel meer een boost waardoor ze mentaal veel minder last hebben van de wedstrijd. En de spelers gaan ook nog eens meer opleveren als ze nu de finale nog halen. Kan nog weleens een behoorlijk bedrag binnen gaan komen daar, waardoor de kans dat ze volgend seizoen sterker zijn alleen maar groter wordt. Sinisterra, Kokcu, Malacia en Senesi kunnen allemaal flinke bedragen op gaan leveren zo. En ik erger me nu al aan al die jubelverhalen over hoe goed Feyenoord is, laat staan als ze ook nog de finale halen.
Brael wrote: ↑30 Apr 2022, 14:40
Van mij mogen ze na verlenging best doorgaan. Dan bouwen ze ook nog een feestje en zijn ze extra vermoeid.
Van mij niet, positieve energie van de overwinning geeft ze veel meer een boost waardoor ze mentaal veel minder last hebben van de wedstrijd. En de spelers gaan ook nog eens meer opleveren als ze nu de finale nog halen. Kan nog weleens een behoorlijk bedrag binnen gaan komen daar, waardoor de kans dat ze volgend seizoen sterker zijn alleen maar groter wordt. Sinisterra, Kokcu, Malacia en Senesi kunnen allemaal flinke bedragen op gaan leveren zo. En ik erger me nu al aan al die jubelverhalen over hoe goed Feyenoord is, laat staan als ze ook nog de finale halen.
Dat een negatief resultaat geen boost kon geven, dachten ze bij ons ook na Leicester-uit. Dat is allemaal amateurpsychologie.
Verder worden de spelers wel wat meer waard ja, maar zolang ze financieel beduidend achterblijven op ons, is dat alleen maar prima. Halen ze volgend jaar hopelijk weer wat Europese punten binnen, waardoor wij direct de CL in kunnen de komende jaren.
Dat een negatief resultaat geen boost kon geven, dachten ze bij ons ook na Leicester-uit. Dat is allemaal amateurpsychologie.
Verder worden de spelers wel wat meer waard ja, maar zolang ze financieel beduidend achterblijven op ons, is dat alleen maar prima. Halen ze volgend jaar hopelijk weer wat Europese punten binnen, waardoor wij direct de CL in kunnen de komende jaren.
Een negatief resultaat voel je mentaal veel meer. Daarbij was het voor ons de bekerfinale en dus een directe kans op een prijs. Dit is een competitiewedstrijd, dat is sowieso al andere spanning. Hoe wil je nou beweren dat wij er minder last van hadden? Ik denk dat als we van Leicester gewonnen hadden dat we nog dikker gewonnen hadden van Ajax. Na overwinningen voelen spelers veel minder pijntjes, mag je amateurpsychologie noemen, maar van een overwinning krijg je een enorme mentale boost en van een nederlaag vaak een dreun.
Dat is inderdaad amateurpsychologie. Wij hebben onze beste westrijd van het seizoen gespeeld na de grootste mentale dreun van het seizoen. Kun je wel zeggen dat we nóg beter hadden gespeeld als we van Leicester hadden gewonnen, maar dat is nergens op gebaseerd, behalve op de al eerder genoemde amateurpsychologie.
Brael wrote: ↑30 Apr 2022, 15:13
Dat is inderdaad amateurpsychologie. Wij hebben onze beste westrijd van het seizoen gespeeld na de grootste mentale dreun van het seizoen. Kun je wel zeggen dat we nóg beter hadden gespeeld als we van Leicester hadden gewonnen, maar dat is nergens op gebaseerd, behalve op de al eerder genoemde amateurpsychologie.
Was onze beste wedstrijd thuis tegen FC Groningen?
Brael wrote: ↑30 Apr 2022, 15:13
De bekerfinale was zeker niet onze beste wedstrijd van het seizoen. Beetje bijzondere omdraaiing ook, op basis van 1 resultaat is het dus niet waar dat je van een nederlaag meer last hebt qua mentale belasting dan van een overwinning? En als we verloren hadden was het wel waar geweest?
Zal je zien dat Dessers gehaald wordt en volgend seizoen weer tegenvalt. Heeft het dit seizoen wel veel beter gedaan dan verwacht. Kan me nog herinneren dat Vinicius veel beter zou zijn volgens velen, maar Dessers heeft al vrij veel goals gemaakt daar en ook veel belangrijke goals.
Tijn wrote: ↑30 Apr 2022, 15:29
De bekerfinale was zeker niet onze beste wedstrijd van het seizoen. Beetje bijzondere omdraaiing ook, op basis van 1 resultaat is het dus niet waar dat je van een nederlaag meer last hebt qua mentale belasting dan van een overwinning? En als we verloren hadden was het wel waar geweest?
Volgens Schmidt was het onze beste wedstrijd.
En ja, je stelling wordt inderdaad behoorlijk onderuit gehaald door onze bekerfinale.
Als we daarin dramatisch hadden gepresteerd, had het jouw stelling ondersteund (wat niet per definitie wil zeggen dat jouw stelling dan ook waar is).
ShovingNE2 wrote: ↑30 Apr 2022, 15:47
Een boost van een positief resultaat heft echt helemaal never nooit de fysieke vermoeidheid op. Dat zou betekenen dat het puur mentaal is.
Feyenoord was ook tegen Marseille na 70 minuten op. En dat na 4 dagen rust. Marseille had er ook gewoon 5 kunnen maken.
Wij krijgen ze na 2,5 dag rust. Dat poets je niet weg met een mentale boost
Dat is ook niet wat ik zei. Ik denk alleen wel dat een negatief resultaat zich meer laat voelen dan een positief resultaat. En tegen Marseille speelden ze zelf ook met vol druk zetten als ik de wedstrijdverslagen zo lees, dat zullen ze tegen ons waarschijnlijk niet gaan doen en daarmee zal de wedstrijd tegen ons ze misschien ook minder fysiek belasten.
[mention]Brael[/mention] Mijn stelling wordt helemaal niet behoorlijk onderuit gehaald. De nederlaag heeft er bij onze spelers ook ingehakt alleen in dit geval konden ze zich nog extra opladen omdat er een prijs op het spel stond. De eerste helft was de wedstrijd trouwens al bijna definitief gelopen, aangezien we achter stonden en de 0-2 was de nekslag geweest, maar dat was nipt buitenspel. Te weinig rust kan je idd niet volledig compenseren met een mentale boost na een overwinning, maar met een overwinning in een belangrijke wedstrijd leef je wel een heel stuk meer ontspannen mentaal toe naar de volgende wedstrijd.
Ik las dat Dessers in de competitie pas 6 keer heeft gescoord. Het is natuurlijk hartstikke leuk voor die jongen dat hij in de Conference league 10 keer scoort, maar het blijft natuurlijk een veredelde zaterdag amateur. Typisch Feyenoord om daar dan opportunistisch 4 mln voor te betalen nadat ze er een collecte voor hebben gehouden.
ruuddevil wrote: ↑30 Apr 2022, 16:48
Ik las dat Dessers in de competitie pas 6 keer heeft gescoord. Het is natuurlijk hartstikke leuk voor die jongen dat hij in de Conference league 10 keer scoort, maar het blijft natuurlijk een veredelde zaterdag amateur. Typisch Feyenoord om daar dan opportunistisch 4 mln voor te betalen nadat ze er een collecte voor hebben gehouden.
In de competitie is het niet denderend qua stats, 6 goals en 2 assists in 838 speelminuten is elke 105 minuten bij een goal betrokken. Inclusief Europa is hij elke 72 minuten bij een goal betrokken en dat is behoorlijk goed. Zahavi zit op elke 95 minuten totaal (87 minuten in de eredivisie). Het is geen wonderspits, maar hij doet het prima daar. En 4 miljoen is ook niet echt een groot bedrag voor een scorende spits.
Brael wrote: ↑30 Apr 2022, 16:05
We gaan er niet uitkomen. Ik lees alleen maar andere versies van hetzelfde idee, dat nog steeds niks meer en niks minder dan amateurpsychologie is.
Spelers hebben zo vaak in interviews aangegeven dat een 'winning streak' erg goed is voor het moraal en dat ze dan ook minder last hebben van pijntjes en vermoeidheid.
Het kan best een placebo zijn, maar zelf vinden ze dus dat winnen helpt.
Dessers en Feyenoord kunnen toch ontzettend blij met elkaar zijn? De andere opties van Feyenoord zijn Lammers of Dost omdat die niets kosten. En voor Dessers staan er ook niet veel grotere clubs klaar. Ik denk dat als je hem 1e spits maakt en er een speler bij huurt dat je best een eind komt voor de 3e a 4e plaats en Europees voetbal.