Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 02 May 2022, 09:16 Ik lees op Twitter dat de Gelderlander meldt dat Openda op de verlanglijst staat? Hebben we Martin van Geel aangenomen ofzo...

https://www.gelderlander.nl/vitesse/loi ... ~a9d603e7/ onderaan
Gerucht gaat al een tijdje, lijkt me ook een typische Brands - Jermaine Lens - aankoop.
Saibari is underrated.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Openda lijkt mij geen verkeerde aankoop. In ieder geval een soort garantie op goals in de eredivisie.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke speler, maar niet als 1e spits. Voor een back-up vrij prijzig lijkt me.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 02 May 2022, 09:35 Leuke speler, maar niet als 1e spits. Voor een back-up vrij prijzig lijkt me.
Inderdaad. Na al het gerommel met spits (en keeper) is het tijd dat we speler van een ander kaliber gaan halen. Openda prima speler verder hoor
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens de andere Rik heeft Götze een afkoopsom van tussen de drie en vier miljoen in zijn contract staan. Ik denk dat er genoeg clubs zijn waar Götze ook in is geïnteresseerd die dat wel neer willen leggen voor hem.

https://www.ed.nl/PSV/een-spetterende-t ... ~aebb5143/
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Openda ook geen verkeerde speler voor erbij te hebben maar dat ligt wel aan de prijs natuurlijk. Gisteren valt Vinicius uit en dan gaat Bruma naast Zahavi spelen en dan zie je gewoon dat werkelijk alles verkeerd gaat. Als je in een wedstrijd Openda kunt brengen als spits erbij dan gebeurt er wel echt iets. Het enige wat me zorgen baart is dat hij weinig oog heeft voor medespelers. Slechts 10 assists in pakweg 80 a 85 wedstrijden is niet veel. Zahavi die ook al niet bekend staat om zijn overzicht die haalt in pakweg 75 wedstrijden 15 assists. Maar als Gnonto zou kunnen komen is Openda weer volstrekt overbodig.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal wrote: 02 May 2022, 09:16 Ik lees op Twitter dat de Gelderlander meldt dat Openda op de verlanglijst staat? Hebben we Martin van Geel aangenomen ofzo...

https://www.gelderlander.nl/vitesse/loi ... ~a9d603e7/ onderaan
Ik zou het prima vinden als Openda één van de spitsen wordt bij ons. Ik zie het probleem niet. Scoort 15x bij een defensief ingestelde ploeg. En dat is ongeveer gelijk aan zijn xG. Dus cijfers vertekenen. Is erg doelgericht en de helft van zijn schoten zijn on target. Die gaat er echt zonder problemen (en zonder pingels) 25 bij ons inleggen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mick Jagger wrote: 02 May 2022, 10:31 Volgens de andere Rik heeft Götze een afkoopsom van tussen de drie en vier miljoen in zijn contract staan. Ik denk dat er genoeg clubs zijn waar Götze ook in is geïnteresseerd die dat wel neer willen leggen voor hem.

https://www.ed.nl/PSV/een-spetterende-t ... ~aebb5143/
Als Götze weg gaat voor 4 miljoen dan is het nog altijd 4 miljoen meer dan we hadden gehad als hij zijn contract niet had verlengd (waarschijnlijk hopende dat Roger ook bij zou tekenen) en dan heb ik daar wel vrede mee. Als hij wil blijven dan is het helemaal fantastisch maar als hij niet wil blijven dan hebben we tenminste weer een groot salaris uit de boeken en een mooie som om wellicht andere topspelers niet te hoeven verkopen.

Het worst case scenario is dan dat je hij eind augustus ineens weg is. Dan heb ik liever dat hij voor de eerste training al duidelijkheid geeft zodat PSV verder kan.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Precies. Prima deze afspraak, zonder dit had hij zeer waarschijnlijk niet bijgetekend en nu heb je een fors deel van de kosten van de afgelopen twee jaar terug. Ik hoop vurig dat hij blijft en hij zal ook niet naar de eerste de beste club vertrekken denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Openda zal 1 van de opties zijn.
Ben wel benieuwd wat hij moet gaan kosten.

Ik had andere spitsen verwacht bij Ruud.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Götze naar Benfica zou me niet verbazen. Naar een echte grote club zou me wel verbazen, al zou ik me wel iets kunnen voorstellen bij clubs als Sevilla, weer Dortmund, Napoli of zo. Anderszins denk ik dat het ook voor Götze misschien wel het beste zou zijn om te blijven.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Openda is 22 jaar en heeft laten zien makkelijk te kunnen scoren. Geen slechte spits, maar hij zal nog wel een stap moeten zetten om echt een topspits te worden. En hij moet waarschijnlijk rond de 10 miljoen kosten.

https://www.voetbalnieuws.be/news/65833 ... oor-openda
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Openda is een prima type spits om op de bank te hebben, in mijn ogen geen basismateriaal maar wel eentje waarmee je wat kan forceren of specifiek kan opstellen tegen tegenstanders waartegen snelheid nodig is. Denk alleen net als enkele anderen hier dat hij daar te duur voor is.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja, voor eenzelfde bedrag als we destijds voor Romero betaalden is Openda wel een zekerheidje. Enige nadeel is dat hij ook niet snel een positieve uitschieter zal zijn, dus gewoon een jongen die er hier 20-25 scoort per jaar en vervolgens nog wel een stap kan maken naar de Europese subtop, maar nooit €30m waard zal zijn.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stel dat we inderdaad de 10 miljoen zouden kunnen neerleggen voor Opendan, denk je dat hij naar PSV zou willen om daar tweede spits te worden na een goed seizoen in de eredivisie? Ik denk het niet hoor, dan kan hij net zo goed bij Club Brugge blijven toch?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als PSV hem haalt is het als eerste spits.
We gaan hem nooit op de bank zetten.

Ik twijfel voor dat bedrag wel enorm.
5 miljoen euro zou onrealistisch laag zijn. 10 miljoen is wat mij betreft iets te hoog.
Als PSV kan uitkomen op 7 miljoen euro zeg ik doen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is een verbeterde versie van Bruma. Alleen waar Bruma al de dalende lijn te pakken heeft, heeft Openda de stijgende lijn. Hij is snel, technisch prima en komt beste tot zijn recht met ruimte achter de verdediging van de tegenstander. Voor het spel dat PSV nu speelt is het inderdaad meer een speler om wat te forceren. En dan is 10 mln teveel.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Opende laat wel leuke dingen zien, maar is ook een speler die wat sturing in de wedstrijd nodig heeft. Heeft nog wel eens een actie waarbij je vraagtekens kan zetten. PSV heeft ook nog een echte leider nodig bij vertrek va Gakpo en Mario. Zij zij geen onbetwiste leiders za een van Bommel was maar drukken wel hun stempel duidelijk op het spel. Mario vooral aan de bal.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor 10 miljoen zou ik mijn knaken op Zirkzee zetten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stel je kunt van Bruma af komen, krijgt nog wat geld voor Götze, Zahavi die vertrekt, misschien Vinicius terug naar Benfica, Mvogo terug naar Leipzig... dan komt er wel écht ruimte in salaris/transferbudget/selectie om echt te groeien naar een verse selectie die gewoon 2 jaar kampioen kan worden. Genoeg ruimte om Luuk te halen in ieder geval. Als je dan zo'n Openda erbij kunt zetten dan ben je al klaar voor de spitspositie.

Als er ook maar een kans is om Sangaré en Gakpo te behouden dan zou ik dat wel doen, ook als het ten kosten gaat van een transfer van Madueke om dat mogelijk te maken.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 May 2022, 11:37 Stel je kunt van Bruma af komen, krijgt nog wat geld voor Götze, Zahavi die vertrekt, misschien Vinicius terug naar Benfica, Mvogo terug naar Leipzig... dan komt er wel écht ruimte in salaris/transferbudget/selectie om echt te groeien naar een verse selectie die gewoon 2 jaar kampioen kan worden. Genoeg ruimte om Luuk te halen in ieder geval. Als je dan zo'n Openda erbij kunt zetten dan ben je al klaar voor de spitspositie.

Als er ook maar een kans is om Sangaré en Gakpo te behouden dan zou ik dat wel doen, ook als het ten kosten gaat van een transfer van Madueke om dat mogelijk te maken.
Maar hoe realistisch is het dat Openda komt als tweede spits achter Luuk? Los van het financiële plaatje kan ik me niet voorstellen dat Openda tweede spits bij ons wil worden...
Overigens zie ik als tweede/derde spits met wat we nog rond hebben lopen liever een spelers als Gnonto komen, ook al moet die wel voldoende minuten kunnen maken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Openda komt, is voor de basis lijkt me. Ik vind de Eredivisie een lastige om te beoordelen wat dat betreft. Kijk naar de twijfels bij Veerman en hoe hij het nu doet. Of een nog zuurdere, Virgil van Dijk, die niet goed genoeg werd geacht door de top 3.

Openda is eigenlijk in veel facetten een vergelijkbare speler als Malen, of Daka. Als hij die stap kan zetten zoals Veerman dat deed. Soms zie een speler als hij en als hij voor pakweg Sparta Praag of Basel had gespeeld, waren we misschien razend enthousiast.
Last edited by Ardbeg on 02 May 2022, 11:48, edited 1 time in total.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

10 miloen uitgeven aan Openda lijkt me niet zo slim. Tenzij je nog 4-5 miljoen voor Bruma en 8-10 miljoen voor Doan en daarnaast 4-5 voor Mario en zijn salaris en die van Zahavi vrijmaakt (bij elkaar 6 miljoen).
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 02 May 2022, 11:38
11 Sir Tinus wrote: 02 May 2022, 11:37 Stel je kunt van Bruma af komen, krijgt nog wat geld voor Götze, Zahavi die vertrekt, misschien Vinicius terug naar Benfica, Mvogo terug naar Leipzig... dan komt er wel écht ruimte in salaris/transferbudget/selectie om echt te groeien naar een verse selectie die gewoon 2 jaar kampioen kan worden. Genoeg ruimte om Luuk te halen in ieder geval. Als je dan zo'n Openda erbij kunt zetten dan ben je al klaar voor de spitspositie.

Als er ook maar een kans is om Sangaré en Gakpo te behouden dan zou ik dat wel doen, ook als het ten kosten gaat van een transfer van Madueke om dat mogelijk te maken.
Maar hoe realistisch is het dat Openda komt als tweede spits achter Luuk? Los van het financiële plaatje kan ik me niet voorstellen dat Openda tweede spits bij ons wil worden...
Overigens zie ik als tweede/derde spits met wat we nog rond hebben lopen liever een spelers als Gnonto komen, ook al moet die wel voldoende minuten kunnen maken.
PSV speelt volgend jaar misschien weer 55 à 60 wedstrijden en dan is Luuk + Openda toch volgens mij een prima oplossing. Als je uit speelt en wat verder bij de goal speelt dan is Openda met zijn diepgang soms een betere oplossing dan Luuk en er zijn ook tal van situaties waarbij je ze samen kunt opstellen.

Stel, en ik weet het niet, maar je kunt ze beide halen voor 10 a 12 miljoen aan transfersommen dan is dat toch niet ondenkbaar? Ik zou overigens die Gnonto er óók wel bij doen. Als er voldoende geld binnen komt is dat ambitieus en realtistisch.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 02 May 2022, 11:46 10 miloen uitgeven aan Openda lijkt me niet zo slim. Tenzij je nog 4-5 miljoen voor Bruma en 8-10 miljoen voor Doan en daarnaast 4-5 voor Mario en zijn salaris en die van Zahavi vrijmaakt (bij elkaar 6 miljoen).
Ik weet het niet, kerel. Wie weet speelt ie de pannen van het dak en blijkt het een koopje. Soms valt het dichterbij te vinden, datgene wat je zoekt. Iemand die in de Eredivisie opvalt komt wellicht wat minder flashy en exotisch over dan Marcao de Carvalho Santos.

In retrospect had ik 10 miljoen voor Veerman ook niet onlogisch gevonden. Wat dat betreft dat Ykhim laatst gelijk toen ik initieel beweerde dat een dergelijk bedrag je in de Eredivisie niet moet doen.
Locked