Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 May 2022, 11:51
DeEintovenaar wrote: 02 May 2022, 11:38

Maar hoe realistisch is het dat Openda komt als tweede spits achter Luuk? Los van het financiële plaatje kan ik me niet voorstellen dat Openda tweede spits bij ons wil worden...
Overigens zie ik als tweede/derde spits met wat we nog rond hebben lopen liever een spelers als Gnonto komen, ook al moet die wel voldoende minuten kunnen maken.
PSV speelt volgend jaar misschien weer 55 à 60 wedstrijden en dan is Luuk + Openda toch volgens mij een prima oplossing. Als je uit speelt en wat verder bij de goal speelt dan is Openda met zijn diepgang soms een betere oplossing dan Luuk en er zijn ook tal van situaties waarbij je ze samen kunt opstellen.

Stel, en ik weet het niet, maar je kunt ze beide halen voor 10 a 12 miljoen aan transfersommen dan is dat toch niet ondenkbaar? Ik zou overigens die Gnonto er óók wel bij doen. Als er voldoende geld binnen komt is dat ambitieus en realtistisch.
Ik denk ook wel dat Openda geschikt kan zijn. Ik vraag me alleen af of we nog wel realistisch zijn haha. Natuurlijk zou het een mooi scenario zijn. Al vraag ik me af of Luuk niet langzaam over zijn top heen is en zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik niet per se fan om Luuk te halen maar dat terzijde, heeft natuurlijk wel specifieke en bijzondere kwaliteiten die zeker nuttig kunnen zijn. Alleen zie ik het niet per se voor me waarom Openda naar ons zou komen als tweede spits terwijl hij bij Brugge ook eerste of tweede spits kan zijn. Als hij echt de eerste spits wordt zie ik het eerder gebeuren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van de andere kant gaan we er nu natuurlijk allemaal wel weer diep op in, terwijl ergens in de Gelderlander onderaan in een lang artikel staat dat hij bij PSV op een lijstje staat. We weten niet hoe hoog op het lijstje, maar PSV zal vast andere spelers hoger hebben staan. Zolang onze Rikkert niet meldt dat het serieus is (zoals bij Cillessen) hoeven we het nog niet zo heel serieus te nemen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 02 May 2022, 11:57 Van de andere kant gaan we er nu natuurlijk allemaal wel weer diep op in, terwijl ergens in de Gelderlander onderaan in een lang artikel staat dat hij bij PSV op een lijstje staat. We weten niet hoe hoog op het lijstje, maar PSV zal vast andere spelers hoger hebben staan. Zolang onze Rikkert niet meldt dat het serieus is (zoals bij Cillessen) hoeven we het nog niet zo heel serieus te nemen.
Lijkt me iets wat Rikkert kan gaan uitzoeken toch, voordat hij met Aad300 gaat babbelen? :mrgreen:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Jong scoort bepalende goals bij Barcelona. Hij is 31, geen 37. Die kopt heel de Eredivisie aan gruzelementen.
Last edited by Ardbeg on 02 May 2022, 12:34, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 02 May 2022, 11:58
Standbeeld wrote: 02 May 2022, 11:57 Van de andere kant gaan we er nu natuurlijk allemaal wel weer diep op in, terwijl ergens in de Gelderlander onderaan in een lang artikel staat dat hij bij PSV op een lijstje staat. We weten niet hoe hoog op het lijstje, maar PSV zal vast andere spelers hoger hebben staan. Zolang onze Rikkert niet meldt dat het serieus is (zoals bij Cillessen) hoeven we het nog niet zo heel serieus te nemen.
Lijkt me iets wat Rikkert kan gaan uitzoeken toch, voordat hij met Aad300 gaat babbelen? :mrgreen:
Over prioriteiten gesproken inderdaad. Onze Rikkert moet niet verslappen, ook al is het maandag. Vanavond stipt om 22u een berichtje met dezelfde inhoud als Timmer.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 02 May 2022, 11:58 De Jong scoort bepalende goals bij Barcelona. Hij is 31, geen 37. Die kopt heel de Eredivisie aan gruzelementen.
In de LaLiga:
21/22: 6 goals in 627 minuten = elke 104 minuten een goal
20/21: 14 goals in 1268 minuten = elke 90 minuten een goal
19/20: 24 goals in 2059 minuten = elke 85 minuten een goal

Natuurlijk moeilijke inschatting hoe dat is bij hele wedstrijden, maar idd hij is geen 37 maar het scoren is hij absoluut niet verleerd, en dat op een niveau hoger dan de Eredivisie.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom spreken van 1e spits en 2e spits, als je twee goede jongens haalt die niet met elkaar te vergelijken zijn dan kun je wisselen en zelfs tactisch wisselen per tegenstander. Mits ze beide fit zijn zie ik ze beide gewoon 40 wedstrijden spelen. Het voordeel van Openda is dat hij juist in de 2e helft optimaal rendeert.

Mijn zege hebben ze voor het juiste bedrag.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 02 May 2022, 11:58 De Jong scoort bepalende goals bij Barcelona. Hij is 31, geen 37. Die kopt heel de Eredivisie aan gruzelementen.
Aan het begin van het seizoen straks is hij 32. De Jong loopt met zijn speelstijl van koppen, werken, rennen en vliegen wel wat eerder tegen problemen aan dan veel andere spelers.

En PSV moet weer eens toe naar een spits die ook mee kan combineren. Hoe veel aanvallen zijn er gisteren voortijdig verloren gegaan met die slappe balletjes van Zahavi. Niet normaal meer.
Last edited by Het Kanon on 02 May 2022, 12:09, edited 1 time in total.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stel je verkoopt Doan voor een miljoen of 6, Bruma voor 4-5 en Götze voor ongeveer 4. Dan heb je nog de salarissen van die drie, Zahavi en wellicht Vinicius die wegvallen dan heb je pak en haalt Luuk terug, Openda voor een miljoen of 8-9 en Gnonto voor 4-5, haalt Bakayoko helemaal naar het eerste team, dan ga je er wat mij betreft zeker niet op achteruit.

Dan heb je in principe: Gakpo/Gnonto voor links; Luuk/Openda voor de spits en Madueke/Bakayoko op rechts met Vertessen en Romero ook nog als opties achter de hand.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 May 2022, 12:05 Waarom spreken van 1e spits en 2e spits, als je twee goede jongens haalt die niet met elkaar te vergelijken zijn dan kun je wisselen en zelfs tactisch wisselen per tegenstander. Mits ze beide fit zijn zie ik ze beide gewoon 40 wedstrijden spelen. Het voordeel van Openda is dat hij juist in de 2e helft optimaal rendeert.

Mijn zege hebben ze voor het juiste bedrag.
Het hoeft van mij niet per se 1e en 2e spits te zijn. Maar wat ik dan wel weer zo grappig vind is dat Schmidt ongelooflijk veel commentaar krijgt op zijn vele wisselingen (of het terecht is of niet laat ik in het midden) en nu zouden we twee spitsen halen waarbij we per wedstrijd kijken wie het meest geschikt is. Krijgen we dan niet weer een zelfde situatie dat beide spitsen niet echt lekker in het ritme komen en geen 90 minuten kunnen spelen?
Overigens weet ik niet of het financieel haalbaar is hoor maar dat is weer een andere discussie.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 02 May 2022, 12:08 Stel je verkoopt Doan voor een miljoen of 6, Bruma voor 4-5 en Götze voor ongeveer 4. Dan heb je nog de salarissen van die drie, Zahavi en wellicht Vinicius die wegvallen dan heb je pak en haalt Luuk terug, Openda voor een miljoen of 8-9 en Gnonto voor 4-5, haalt Bakayoko helemaal naar het eerste team, dan ga je er wat mij betreft zeker niet op achteruit.

Dan heb je in principe: Gakpo/Gnonto voor links; Luuk/Openda voor de spits en Madueke/Bakayoko op rechts met Vertessen en Romero ook nog als opties achter de hand.
Maar opzich, als je Gakpo, Sangaré en Madueke niet gaat verkopen heb je ook een aardig budget nodig om andere gaten op te vullen, of de selectie doelgericht te versterken. Dat gaat niet lukken met bijv. de verkoop van alleen Max. Je wilt, buiten de voorhoede versterken, denk ik nog minimaal een rechtsback en keeper (PSV denkt zelfs aan twee, maar mss iemand transfervrij?). Idealiter ook nog een CV, en als Götze gaat ook een 10. Dus daar moet ook het geld wat je krijgt voor Doan en Bruma naartoe.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zag gisteren voorbeelden voorbij komen van Finnbogason bij Heerenveen. Die was echt heel goed daar.

Bij Openda heb ik dat gevoel wat minder. Hij is zeker de sleutel van Vitesse, maar hij is inderdaad ook wat aan de blinde kant vaak..

Marcel Brands kennende haalt hij de aanvaller niet uit Nederland.
Last edited by ComeOnPSV on 02 May 2022, 13:50, edited 1 time in total.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 02 May 2022, 12:11 Maar opzich, als je Gakpo, Sangaré en Madueke niet gaat verkopen heb je ook een aardig budget nodig om andere gaten op te vullen, of de selectie doelgericht te versterken. Dat gaat niet lukken met bijv. de verkoop van alleen Max. Je wilt, buiten de voorhoede versterken, denk ik nog minimaal een rechtsback en keeper (PSV denkt zelfs aan twee, maar mss iemand transfervrij?). Idealiter ook nog een CV, en als Götze gaat ook een 10. Dus daar moet ook het geld wat je krijgt voor Doan en Bruma naartoe.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Sangaré vertrekt, maar heb in deze echt alleen naar de aanval gekeken. Sangaré kan goed richting de 35 miljoen opleveren, zeker als er een bidding war komt tussen een paar Engelse clubs. Voor dat bedrag kun je denk ik al ver komen qua opvulling voor verdediging en middenveld. Stel je haalt een Timber voor 5 á 6 miljoen en nog een middenvelder met hetzelfde profiel als Sangaré voor eenzelfde soort bedrag en nog een jonge middenvelder om samen met Van Ginkel stand-in te zijn voor Timber-Veerman-Aankoop dan heb je denk ik best een prima middenveld.

Dan heb je echt nog wel wat over voor de verdediging + het geld wat Max en Guti op zouden leveren. Daarvoor een goede eerste keeper en ervaren tweede keeper halen, een CV en een eerste keus rechtsback zou moeten kunnen. Zeker een ervaren tweede doelman gaat je geen meerdere miljoenen kosten. Dan zit je eigenlijk aan minstens 15 miljoen om die drie posities goed op te vullen
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je Openda voor 4/5 miljoen kan halen moet je dat altijd doen. Type Kone!

Je kunt hem in de ruimte achter de verdediging gebruiken en in de 16 zelf ook.
Daarnaast vind ik het fijn dat hij vaak zelf z'n kansen creëert dmv agressief drukzetten of met een dribbel actie.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vielen de verkopen van Malen en Dumfries ook niet in dit boekjaar?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Yup.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fc Denzel wrote: 02 May 2022, 13:26 Als je Openda voor 4/5 miljoen kan halen moet je dat altijd doen. Type Kone!
Met dit verschil dat Openda wèl regelmatig scoort
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Openda een typische 4-4-2 spits. Vraag me daarom af of hij überhaupt wel zou renderen bij ons, laat staan dat hij er zo even 20-25 in gaat schieten. Desondanks wel een prima spits hoor.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Misschien zit ik er wel totaal naast, maar mij lijkt Openda vooral een soort roofdier en niet per se iemand die veel meters maakt. Dat is op zich geen ramp, maar het is dan wel een beetje de vraag hoe onze nieuwe staf wil gaan spelen. Als je de principes van Schmidt wil doorzetten, dan lijkt Openda me niet direct de ideale spits. Daarnaast vind ik 10 miljoen behoorlijk veel voor een spits met weinig noemenswaardige kwaliteiten. Voor dat bedrag wil je iemand hebben die er staat en de ploeg op sleeptouw kan nemen, of toch zeker iemand die de potentie heeft om ooit het veelvoud waard te worden. Ik acht hem daar eigenlijk niet toe in staat.

Luuk de Jong + Gnonto en eventueel Romero nog achter de hand lijkt me een uitstekende bezetting, om eerlijk te zijn. Maar ja, dan moet die eerste wel willen :mrgreen:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Thijs[/mention] Ik zou nog terugkomen met een soort van uitgebreidere analyse op basis van mijn opmerking "de bezem moet er door". Dit is natuurlijk voor iedereen anders hoe je dat leest, maar persoonlijk vind ik dit wel het moment om flink de selectie onder de loep te nemen en wellicht zelfs wat 'harder' in te grijpen daar waar noodzakelijk. En daarmee bedoel ik bijv. een speler die geen toekomst meer heeft maar die zelf liever wil blijven of wil gaan voor de kansen onder de nieuwe coach. Die gaan we bij PSV natuurlijk niet naar kleedkamer 2 sturen, maar je kan wel eens wat harder in bewoording zijn dat er echt geen toekomst meer voor je is bij PSV en dat ze moeten vertrekken. Een beetje meer naar de uitgang duwen zeg maar. Maar dit ligt namelijk volledig aan de coach zelf. Roger Schmidt wilde bijv. Bruma er best bij houden dus dan krijgt zo'n jongen ook het gevoel dat er nog toekomst is bij PSV.

Kijkend naar de selectie van nu, en [mention]Massimo[/mention] heeft gister al een voorzetje gedaan waarin veel overeenkomsten zaten met hoe ik er over denk.

Keepers:
Dit is echt grondig aan een evaluatie toe want eigenlijk ontwikkeld geen enkele keeper zich bij PSV over langere termijn bekeken. Of het nu de trainers zijn, de eisen die PSV zelf stelt aan keepers of gewoon transfer missers... hier moet dus zoals gezegd de bezem door. Mvogo loopt uit contract en bij Drommel ligt het er volledig aan of PSV nog vertrouwen in hem heeft. Zoja, kan je hem houden als 2de keeper of uitlenen. Is er geen vertrouwen meer in hem, is er maar 1 optie: verkopen en evt. je verlies pakken. Hier moeten dus sowieso al 2 nieuwe keepers komen waarbij de lat echt fors omhoog moet. En dat mag geld kosten, zeker voor je beoogde basis keeper.

Verdedigers:
De pijnpunten zijn duidelijk: er moet een glasbak voor de RB positie gehaald worden en centraal hebben we ook een probleem met de lange afwezigheid van Boscagli en ook Obispo die helaas regelmatig afwezig is door blessures. Ik zie het nog wel in hem zitten, maar je kan tot op heden simpelweg niet op hem vertrouwen en bouwen. Nationaal durf ik het wel aan met Ramalho/Teze maar ik zou daarnaast graag een glasbak zien. Ook gewoon voor de concurrentie.

Middenvelders:
Veel hangt af van 2 zaken:
1. Blijft Sangare
2. Hoe gaat Ruud spelen? 2 of 3 middenvelders? MPNA of MPNV? Wat ik begreep speelt hij meestal bij Jong MPNA dus daar ga ik even vanuit in het plaatje hieronder. Dat betekent dat je bij vertrek van Sangare 2 middenvelders moet halen waarvan 1 het liefst ook ervaring en leiderschap mee neemt. Blijft Sangare wel voldoet 1 versterking. Persoonlijk denk ik dat Sangare wel verkocht gaat worden en daarmee zal het middenveld dus opnieuw samengesteld moeten gaan worden.

Aanvallers
Ik hoop van harte dat Noni maar zeker Gakpo blijft. De focus komt dan te liggen op de spits positie en een aantal versterkingen achter deze 3. PSV wil investeren in talent en daar heb je dan ook de ruimte prima voor. Achter Gakpo zou je bijv. die Savio kunnen zetten (is dat een linkerkant speler?) of anders een ander groot talent kunnen aantrekken die een jaartje kan wennen en veel kan invallen om daarna Gakpo te vervangen. Noni is ook een probleem geval aan het worden met al die blessures, daar kan je dus gerust ook een groot talent voor bij halen. Dan heb je met Gakpo/Noni/Doan/Bakayoko en 1 of 2 aankopen de vlaken prima bezet. Haal daarbij 1 absolute topspits en een groot talent en je hebt ook voor die positie met Fofana als 3de spits de boel prima voor elkaar.

Samenvattend:

Moeten/gaan weg:
  • Mvogo
  • Muller
  • Sangare
  • Zahavi
  • Vinicius
  • Thomas
  • Bruma
  • Luckassen
  • Baumgartl
  • Romero
Gaan wellicht weg of willen weg:
  • Drommel (verkoop/verhuur)
  • Max, in mijn ogen te veel betrokken bij tegengoals en behalve zijn eerste maanden bij far niet meer een stabiel en goed niveau gehaald
  • Obispo (hoeft niet weg maar verkoop/verhuur zou ik kunnen begrijpen)
  • Guti (groot vraagteken wat hij zelf wil. Ik zie graag dat hij bijtekent)
  • v. Ginkel (prima gozer maar kan het fysiek niet meer aan. Met een prestatiecontract zou je hem er nog bij kunnen houden)
  • Gotze (verwacht dat hij zelf weg wil)
  • Vertessen (hoeft zeker niet weg maar die jongen heeft een seizoen lang spelen nodig. Verhuur zou een optie kunnen zijn)
Financiele deel:
Hoe ga je deze schoonmaak financieren, belangrijk punt natuurlijk. Allereerst zal er flink 'opgeruimd' moet worden want ik ben er heilig van overtuigd dat daar een groot deel van je transfer/salarisbudget in zit. Dus niet puur Gakpo en/of Sangaré verkopen om budget te creeren, nee eerst de lijst aan spelers kwijt zien te raken en daar je transferpot mee vullen. Daarnaast heb je het partnerfonds van 30 miljoen. Ik weet niet exact wat wel/niet mag, maar ik kan me niet voorstellen dat de investeerders nee zeggen tegen een groot talent van 18 jaar die gelijk al kan aanhaken bij PSV 1 in een rol achter de nieuwe topspits. Je zou dat talent namelijk ook nog af en toe bij Jong PSV kunnen laten spelen om te wennen. En dan praten we hier dus wel over echt grote talenten, die zich al deels bewezen hebben aan te kunnen haken. Alles bij elkaar hoop ik dat je genoeg budget creëert zonder afhankelijk te zijn van een verkoop van Gakpo/Sangare. Je moet toewerken naar de situatie dat je 1 van beide heren of liefst beide nog 1 jaar kan houden, dat aanvult met directe versterkingen om zodoende echt beter te worden en komend seizoen serieus mee kan doen om de titel en dus CL miljoenen. Komende zomer is wel het moment om Ajax te pakken, daar gaat de boel ook op de schop, verliezen ze hun laatste paar goede spelers en bovendien vertrekt de succes coach. Nu is de tijd om te investeren, zo'n kans komt wellicht anders niet snel weer voorbij. En niet elke aankoop die van toegevoegde waarde is hoeft gelijk vele miljoenen te kosten he. Je hebt transfervrije spelers, je hebt misschien 1 of 2 klasbakken die je kan huren, je hebt voor PSV doen geweldige spelers die elders niet aan de bak komen. Niet elke aankoop hoeft 10 miljoen te kosten + 1,5 miljoen aan salaris. Neem Sangare en Ramalho en eerder een Moreno en Guardado als voorbeeld.

Plaatje:

Image
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 02 May 2022, 15:00 @Thijs Ik zou nog terugkomen met een soort van uitgebreidere analyse op basis van mijn opmerking "de bezem moet er door". Dit is natuurlijk voor iedereen anders hoe je dat leest, maar persoonlijk vind ik dit wel het moment om flink de selectie onder de loep te nemen en wellicht zelfs wat 'harder' in te grijpen daar waar noodzakelijk. En daarmee bedoel ik bijv. een speler die geen toekomst meer heeft maar die zelf liever wil blijven of wil gaan voor de kansen onder de nieuwe coach. Die gaan we bij PSV natuurlijk niet naar kleedkamer 2 sturen, maar je kan wel eens wat harder in bewoording zijn dat er echt geen toekomst meer voor je is bij PSV en dat ze moeten vertrekken. Een beetje meer naar de uitgang duwen zeg maar. Maar dit ligt namelijk volledig aan de coach zelf. Roger Schmidt wilde bijv. Bruma er best bij houden dus dan krijgt zo'n jongen ook het gevoel dat er nog toekomst is bij PSV.

Kijkend naar de selectie van nu, en @Massimo heeft gister al een voorzetje gedaan waarin veel overeenkomsten zaten met hoe ik er over denk.
Mooi dat je er de tijd voor neemt en een uitgebreide uiteenzetting geeft over hoe jij het ziet. :applaus:
Nu ben ik het hier al direct niet helemaal mee eens. Bruma had 0 transferwaarde, voordat Schmidt hem weer betrok. Nu kun je hopen dat je er nog een paar miljoen voor krijgt. Dat geldt voor de meeste spelers wel. De Bruma’s van deze wereld liggen niet heel goed in de markt, dus je kunt ze niet snel kwijtraken en nog echt geld krijgen. Ofwel je bent hem snel kwijt voor een klein bedrag of je wacht en hoopt dat een club hem uit paniek haalt voor enkele miljoenen.
Keepers:
Dit is echt grondig aan een evaluatie toe want eigenlijk ontwikkeld geen enkele keeper zich bij PSV over langere termijn bekeken. Of het nu de trainers zijn, de eisen die PSV zelf stelt aan keepers of gewoon transfer missers... hier moet dus zoals gezegd de bezem door. Mvogo loopt uit contract en bij Drommel ligt het er volledig aan of PSV nog vertrouwen in hem heeft. Zoja, kan je hem houden als 2de keeper of uitlenen. Is er geen vertrouwen meer in hem, is er maar 1 optie: verkopen en evt. je verlies pakken. Hier moeten dus sowieso al 2 nieuwe keepers komen waarbij de lat echt fors omhoog moet. En dat mag geld kosten, zeker voor je beoogde basis keeper.
Helemaal eens uiteraard. Nieuwe keeperstrainer lijkt mij noodzakelijk en andere manier van omgaan door de hoofdtrainer met de keepers ook. Mvogo, Unnerstal en Drommel waren geen toppers, maar ook niet zo slecht als ze onder Schmidt leken. Helemaal eens dat je best mag spenderen aan een nieuwe keeper, aangezien dat een heel essentieel onderdeel is, ook richting een mogelijk onervaren defensie.
Verdedigers:
De pijnpunten zijn duidelijk: er moet een glasbak voor de RB positie gehaald worden en centraal hebben we ook een probleem met de lange afwezigheid van Boscagli en ook Obispo die helaas regelmatig afwezig is door blessures. Ik zie het nog wel in hem zitten, maar je kan tot op heden simpelweg niet op hem vertrouwen en bouwen. Nationaal durf ik het wel aan met Ramalho/Teze maar ik zou daarnaast graag een glasbak zien. Ook gewoon voor de concurrentie.
glasbak vind ik altijd zo’n simpele term. Max leek de eerste maanden nadat hij hier was een glasbak, nu wil iedereen van hem af. Het is niet zo makkelijk om een “glasbak” te halen. En begrijp ik goed dat je zowel voor rechtsback als centraal een glasbak wil? Zo ja, ga je voor ervaring of talent voor deze posities? En je ziet Mauro dan als de linksback, toch? Tenminste ik zie dat je Max noemt bij vertrekken, dus Mauro-Oppegard als linksback opties?
Middenvelders:
Veel hangt af van 2 zaken:
1. Blijft Sangare
2. Hoe gaat Ruud spelen? 2 of 3 middenvelders? MPNA of MPNV? Wat ik begreep speelt hij meestal bij Jong MPNA dus daar ga ik even vanuit in het plaatje hieronder. Dat betekent dat je bij vertrek van Sangare 2 middenvelders moet halen waarvan 1 het liefst ook ervaring en leiderschap mee neemt. Blijft Sangare wel voldoet 1 versterking. Persoonlijk denk ik dat Sangare wel verkocht gaat worden en daarmee zal het middenveld dus opnieuw samengesteld moeten gaan worden.
Weer twee aankopen, waarbij je kwaliteit wilt. Ik heb geen idee hoe we een topkeeper, twee klasbakken achterin en twee middenvelders voor de basis gaan financieren.
Aanvallers
Ik hoop van harte dat Noni maar zeker Gakpo blijft. De focus komt dan te liggen op de spits positie en een aantal versterkingen achter deze 3. PSV wil investeren in talent en daar heb je dan ook de ruimte prima voor. Achter Gakpo zou je bijv. die Savio kunnen zetten (is dat een linkerkant speler?) of anders een ander groot talent kunnen aantrekken die een jaartje kan wennen en veel kan invallen om daarna Gakpo te vervangen. Noni is ook een probleem geval aan het worden met al die blessures, daar kan je dus gerust ook een groot talent voor bij halen. Dan heb je met Gakpo/Noni/Doan/Bakayoko en 1 of 2 aankopen de vlaken prima bezet. Haal daarbij 1 absolute topspits en een groot talent en je hebt ook voor die positie met Fofana als 3de spits de boel prima voor elkaar.
Ik hoop met je mee. Als die twee blijven, heb je alleen een spits echt nodig en eventueel wat breedte aankopen als Doan, Bruma e.d. weggaan. Fofana is overigens ook erg blessuregevoelig lijkt het, dus maximaal derde optie inderdaad.
Samenvattend:

Moeten/gaan weg:
  • Mvogo
  • Muller
  • Sangare
  • Zahavi
  • Vinicius
  • Thomas
  • Bruma
  • Luckassen
  • Baumgartl
  • Romero
Eens, al hoop ik dat Sangaré blijft (liever Noni weg voor €30m dan Sangaré) en hoeft Romero voor mij niet per se weg, omdat ik denk dat je er niks voor kunt krijgen en als ie blijft je in elk geval nog hoop kunt hebben dat het nog iets wordt.
Gaan wellicht weg of willen weg:
  • Drommel (verkoop/verhuur)
  • Max, in mijn ogen te veel betrokken bij tegengoals en behalve zijn eerste maanden bij far niet meer een stabiel en goed niveau gehaald
  • Obispo (hoeft niet weg maar verkoop/verhuur zou ik kunnen begrijpen)
  • Guti (groot vraagteken wat hij zelf wil. Ik zie graag dat hij bijtekent)
  • v. Ginkel (prima gozer maar kan het fysiek niet meer aan. Met een prestatiecontract zou je hem er nog bij kunnen houden)
  • Gotze (verwacht dat hij zelf weg wil)
  • Vertessen (hoeft zeker niet weg maar die jongen heeft een seizoen lang spelen nodig. Verhuur zou een optie kunnen zijn)
Eens.
Financiele deel:
Hoe ga je deze schoonmaak financieren, belangrijk punt natuurlijk. Allereerst zal er flink 'opgeruimd' moet worden want ik ben er heilig van overtuigd dat daar een groot deel van je transfer/salarisbudget in zit. Dus niet puur Gakpo en/of Sangaré verkopen om budget te creeren, nee eerst de lijst aan spelers kwijt zien te raken en daar je transferpot mee vullen. Daarnaast heb je het partnerfonds van 30 miljoen. Ik weet niet exact wat wel/niet mag, maar ik kan me niet voorstellen dat de investeerders nee zeggen tegen een groot talent van 18 jaar die gelijk al kan aanhaken bij PSV 1 in een rol achter de nieuwe topspits. Je zou dat talent namelijk ook nog af en toe bij Jong PSV kunnen laten spelen om te wennen. En dan praten we hier dus wel over echt grote talenten, die zich al deels bewezen hebben aan te kunnen haken. Alles bij elkaar hoop ik dat je genoeg budget creëert zonder afhankelijk te zijn van een verkoop van Gakpo/Sangare. Je moet toewerken naar de situatie dat je 1 van beide heren of liefst beide nog 1 jaar kan houden, dat aanvult met directe versterkingen om zodoende echt beter te worden en komend seizoen serieus mee kan doen om de titel en dus CL miljoenen. Komende zomer is wel het moment om Ajax te pakken, daar gaat de boel ook op de schop, verliezen ze hun laatste paar goede spelers en bovendien vertrekt de succes coach. Nu is de tijd om te investeren, zo'n kans komt wellicht anders niet snel weer voorbij. En niet elke aankoop die van toegevoegde waarde is hoeft gelijk vele miljoenen te kosten he. Je hebt transfervrije spelers, je hebt misschien 1 of 2 klasbakken die je kan huren, je hebt voor PSV doen geweldige spelers die elders niet aan de bak komen. Niet elke aankoop hoeft 10 miljoen te kosten + 1,5 miljoen aan salaris. Neem Sangare en Ramalho en eerder een Moreno en Guardado als voorbeeld.

Plaatje:

Image
Het financiële deel denk ik dat niet realistisch is. Er is nog nooit een TD geweest, die alleen maar treffers heeft in een transferwindow. Je noemt uitzonderingen als regel voor dit transferwindow. Dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat je moet hopen dat je Madueke voor €30m+ kunt verkopen en hopen dat je verdere uitgaande transfers gezamenlijk €15m opleveren. Als je dan een heel goede keeper en een reservekeeper, 2 verdedigers, 2 middenvelders en 2 aanvallers (spits, vervanger Noni) moet halen, moet er toch stiekem een heel grote pot zijn opgebouwd bij PSV. Ik help het je hopen, maar zie het nog niet als een heel reële optie.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 02 May 2022, 15:00 @Thijs Ik zou nog terugkomen met een soort van uitgebreidere analyse op basis van mijn opmerking "de bezem moet er door". Dit is natuurlijk voor iedereen anders hoe je dat leest, maar persoonlijk vind ik dit wel het moment om flink de selectie onder de loep te nemen en wellicht zelfs wat 'harder' in te grijpen daar waar noodzakelijk. En daarmee bedoel ik bijv. een speler die geen toekomst meer heeft maar die zelf liever wil blijven of wil gaan voor de kansen onder de nieuwe coach. Die gaan we bij PSV natuurlijk niet naar kleedkamer 2 sturen, maar je kan wel eens wat harder in bewoording zijn dat er echt geen toekomst meer voor je is bij PSV en dat ze moeten vertrekken. Een beetje meer naar de uitgang duwen zeg maar. Maar dit ligt namelijk volledig aan de coach zelf. Roger Schmidt wilde bijv. Bruma er best bij houden dus dan krijgt zo'n jongen ook het gevoel dat er nog toekomst is bij PSV.

Kijkend naar de selectie van nu, en @Massimo heeft gister al een voorzetje gedaan waarin veel overeenkomsten zaten met hoe ik er over denk.
Mooi dat je er de tijd voor neemt en een uitgebreide uiteenzetting geeft over hoe jij het ziet. :applaus:
Nu ben ik het hier al direct niet helemaal mee eens. Bruma had 0 transferwaarde, voordat Schmidt hem weer betrok. Nu kun je hopen dat je er nog een paar miljoen voor krijgt. Dat geldt voor de meeste spelers wel. De Bruma’s van deze wereld liggen niet heel goed in de markt, dus je kunt ze niet snel kwijtraken en nog echt geld krijgen. Ofwel je bent hem snel kwijt voor een klein bedrag of je wacht en hoopt dat een club hem uit paniek haalt voor enkele miljoenen.
Keepers:
Dit is echt grondig aan een evaluatie toe want eigenlijk ontwikkeld geen enkele keeper zich bij PSV over langere termijn bekeken. Of het nu de trainers zijn, de eisen die PSV zelf stelt aan keepers of gewoon transfer missers... hier moet dus zoals gezegd de bezem door. Mvogo loopt uit contract en bij Drommel ligt het er volledig aan of PSV nog vertrouwen in hem heeft. Zoja, kan je hem houden als 2de keeper of uitlenen. Is er geen vertrouwen meer in hem, is er maar 1 optie: verkopen en evt. je verlies pakken. Hier moeten dus sowieso al 2 nieuwe keepers komen waarbij de lat echt fors omhoog moet. En dat mag geld kosten, zeker voor je beoogde basis keeper.
Helemaal eens uiteraard. Nieuwe keeperstrainer lijkt mij noodzakelijk en andere manier van omgaan door de hoofdtrainer met de keepers ook. Mvogo, Unnerstal en Drommel waren geen toppers, maar ook niet zo slecht als ze onder Schmidt leken. Helemaal eens dat je best mag spenderen aan een nieuwe keeper, aangezien dat een heel essentieel onderdeel is, ook richting een mogelijk onervaren defensie.
Verdedigers:
De pijnpunten zijn duidelijk: er moet een glasbak voor de RB positie gehaald worden en centraal hebben we ook een probleem met de lange afwezigheid van Boscagli en ook Obispo die helaas regelmatig afwezig is door blessures. Ik zie het nog wel in hem zitten, maar je kan tot op heden simpelweg niet op hem vertrouwen en bouwen. Nationaal durf ik het wel aan met Ramalho/Teze maar ik zou daarnaast graag een glasbak zien. Ook gewoon voor de concurrentie.
glasbak vind ik altijd zo’n simpele term. Max leek de eerste maanden nadat hij hier was een glasbak, nu wil iedereen van hem af. Het is niet zo makkelijk om een “glasbak” te halen. En begrijp ik goed dat je zowel voor rechtsback als centraal een glasbak wil? Zo ja, ga je voor ervaring of talent voor deze posities? En je ziet Mauro dan als de linksback, toch? Tenminste ik zie dat je Max noemt bij vertrekken, dus Mauro-Oppegard als linksback opties?
Middenvelders:
Veel hangt af van 2 zaken:
1. Blijft Sangare
2. Hoe gaat Ruud spelen? 2 of 3 middenvelders? MPNA of MPNV? Wat ik begreep speelt hij meestal bij Jong MPNA dus daar ga ik even vanuit in het plaatje hieronder. Dat betekent dat je bij vertrek van Sangare 2 middenvelders moet halen waarvan 1 het liefst ook ervaring en leiderschap mee neemt. Blijft Sangare wel voldoet 1 versterking. Persoonlijk denk ik dat Sangare wel verkocht gaat worden en daarmee zal het middenveld dus opnieuw samengesteld moeten gaan worden.
Weer twee aankopen, waarbij je kwaliteit wilt. Ik heb geen idee hoe we een topkeeper, twee klasbakken achterin en twee middenvelders voor de basis gaan financieren.
Aanvallers
Ik hoop van harte dat Noni maar zeker Gakpo blijft. De focus komt dan te liggen op de spits positie en een aantal versterkingen achter deze 3. PSV wil investeren in talent en daar heb je dan ook de ruimte prima voor. Achter Gakpo zou je bijv. die Savio kunnen zetten (is dat een linkerkant speler?) of anders een ander groot talent kunnen aantrekken die een jaartje kan wennen en veel kan invallen om daarna Gakpo te vervangen. Noni is ook een probleem geval aan het worden met al die blessures, daar kan je dus gerust ook een groot talent voor bij halen. Dan heb je met Gakpo/Noni/Doan/Bakayoko en 1 of 2 aankopen de vlaken prima bezet. Haal daarbij 1 absolute topspits en een groot talent en je hebt ook voor die positie met Fofana als 3de spits de boel prima voor elkaar.
Ik hoop met je mee. Als die twee blijven, heb je alleen een spits echt nodig en eventueel wat breedte aankopen als Doan, Bruma e.d. weggaan. Fofana is overigens ook erg blessuregevoelig lijkt het, dus maximaal derde optie inderdaad.
Samenvattend:

Moeten/gaan weg:
  • Mvogo
  • Muller
  • Sangare
  • Zahavi
  • Vinicius
  • Thomas
  • Bruma
  • Luckassen
  • Baumgartl
  • Romero
Eens, al hoop ik dat Sangaré blijft (liever Noni weg voor €30m dan Sangaré) en hoeft Romero voor mij niet per se weg, omdat ik denk dat je er niks voor kunt krijgen en als ie blijft je in elk geval nog hoop kunt hebben dat het nog iets wordt.
Gaan wellicht weg of willen weg:
  • Drommel (verkoop/verhuur)
  • Max, in mijn ogen te veel betrokken bij tegengoals en behalve zijn eerste maanden bij far niet meer een stabiel en goed niveau gehaald
  • Obispo (hoeft niet weg maar verkoop/verhuur zou ik kunnen begrijpen)
  • Guti (groot vraagteken wat hij zelf wil. Ik zie graag dat hij bijtekent)
  • v. Ginkel (prima gozer maar kan het fysiek niet meer aan. Met een prestatiecontract zou je hem er nog bij kunnen houden)
  • Gotze (verwacht dat hij zelf weg wil)
  • Vertessen (hoeft zeker niet weg maar die jongen heeft een seizoen lang spelen nodig. Verhuur zou een optie kunnen zijn)
Eens.
Financiele deel:
Hoe ga je deze schoonmaak financieren, belangrijk punt natuurlijk. Allereerst zal er flink 'opgeruimd' moet worden want ik ben er heilig van overtuigd dat daar een groot deel van je transfer/salarisbudget in zit. Dus niet puur Gakpo en/of Sangaré verkopen om budget te creeren, nee eerst de lijst aan spelers kwijt zien te raken en daar je transferpot mee vullen. Daarnaast heb je het partnerfonds van 30 miljoen. Ik weet niet exact wat wel/niet mag, maar ik kan me niet voorstellen dat de investeerders nee zeggen tegen een groot talent van 18 jaar die gelijk al kan aanhaken bij PSV 1 in een rol achter de nieuwe topspits. Je zou dat talent namelijk ook nog af en toe bij Jong PSV kunnen laten spelen om te wennen. En dan praten we hier dus wel over echt grote talenten, die zich al deels bewezen hebben aan te kunnen haken. Alles bij elkaar hoop ik dat je genoeg budget creëert zonder afhankelijk te zijn van een verkoop van Gakpo/Sangare. Je moet toewerken naar de situatie dat je 1 van beide heren of liefst beide nog 1 jaar kan houden, dat aanvult met directe versterkingen om zodoende echt beter te worden en komend seizoen serieus mee kan doen om de titel en dus CL miljoenen. Komende zomer is wel het moment om Ajax te pakken, daar gaat de boel ook op de schop, verliezen ze hun laatste paar goede spelers en bovendien vertrekt de succes coach. Nu is de tijd om te investeren, zo'n kans komt wellicht anders niet snel weer voorbij. En niet elke aankoop die van toegevoegde waarde is hoeft gelijk vele miljoenen te kosten he. Je hebt transfervrije spelers, je hebt misschien 1 of 2 klasbakken die je kan huren, je hebt voor PSV doen geweldige spelers die elders niet aan de bak komen. Niet elke aankoop hoeft 10 miljoen te kosten + 1,5 miljoen aan salaris. Neem Sangare en Ramalho en eerder een Moreno en Guardado als voorbeeld.

Plaatje:

Image
Het financiële deel denk ik dat niet realistisch is. Er is nog nooit een TD geweest, die alleen maar treffers heeft in een transferwindow. Je noemt uitzonderingen als regel voor dit transferwindow. Dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat je moet hopen dat je Madueke voor €30m+ kunt verkopen en hopen dat je verdere uitgaande transfers gezamenlijk €15m opleveren. Als je dan een heel goede keeper en een reservekeeper, 2 verdedigers, 2 middenvelders en 2 aanvallers (spits, vervanger Noni) moet halen, moet er toch stiekem een heel grote pot zijn opgebouwd bij PSV. Ik help het je hopen, maar zie het nog niet als een heel reële optie.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Ik zet dit in dit topic, omdat door dit een aantal interessante spelers uit die competitie nu ECHT weg willen!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja, prima plaats hier. Wordt serieus scouten daar. Ajax zal Promes wel halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Lazo
Jeugdinternational
Posts: 147
Joined: 27 Jan 2022, 13:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 02 May 2022, 12:08 Stel je verkoopt Doan voor een miljoen of 6, Bruma voor 4-5 en Götze voor ongeveer 4. Dan heb je nog de salarissen van die drie, Zahavi en wellicht Vinicius die wegvallen dan heb je pak en haalt Luuk terug, Openda voor een miljoen of 8-9 en Gnonto voor 4-5, haalt Bakayoko helemaal naar het eerste team, dan ga je er wat mij betreft zeker niet op achteruit.

Dan heb je in principe: Gakpo/Gnonto voor links; Luuk/Openda voor de spits en Madueke/Bakayoko op rechts met Vertessen en Romero ook nog als opties achter de hand.

Ik zie dit wel erg zitten.
Ik vind Openda wel op een beetje op malen lijken qua spel. Denk dat hij samen met LdJ veel gevaar kan creëren.
Locked