Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou best Club in de CL willen tegenkomen of EL en kijken hoe sterk ze nou zijn. Anderlecht, Antwerp, union is allemaal niveau Twente/Vitesse.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 10 May 2022, 16:10
Juancho wrote: 10 May 2022, 16:09

Ik volg de Belgische competitie totaal niet, maar is de Eredivisie echt een stap hoger dan?
Ja. Feyenoord zou daar kampioenskandidaat nummer 1 zijn.

Nou ja, wat gechargeerd dan, maar Brugge is daar de enige club op topniveau en zelfs die zijn niet groter of beter dan ajax of wij. Anderlecht doet inmiddels ook al jaren niet mee en de budgetten zijn in het algemeen een stuk lager dan hier.
Thanks! Maar dan zou ik even heel simpel zeggen... lopen daar dan geen uitstekende spelers/talenten rond die voor PSV echt wel een aanwinst (kunnen) zijn en omdat de ED beter is, ook haalbaar zijn?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We zijn echt toe aan goede transfernieuwtjes en het liefst komende week al officiële aankondigingen, om te vergelijken met vorig jaar, op deze datums zijn vorige jaar de nieuwe spelers aangekondigd:

16 april: Drommel
26 mei: Ramalho
27 mei: Mwene
17 juni: van Ginkel
23 juni: Pröpper
31 augustus: Vinicius

De laatste wedstrijd was toen op 16 mei. Als we dit ritme aan willen houden moet komende week zeker de eerste versterking binnen zijn.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wie was het snelste, Rik of Marco?
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tjompie wrote: 11 May 2022, 15:56 om te vergelijken met vorig jaar
In het verleden behaalde resultaten...
Daartegen stond ook de 'droogte' aan transfers en geruchten in de zomer. Alleen in het staartje kwam nog Vini

Als supporter heb ik de transfers liefst vandaag nog (mits goede). Vanuit PSV hoop ik vooral dat ze dezelfde insteek hebben als afgelopen jaar: de selectie voor het grootste gedeelte compleet vóór de start voorbereiding en daarna afhankelijk van buitenkansjes of vertrekkende spelers.
Dan hebben ze tot 20 juni.
One can only hope
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV pakt in ieder geval door heb ik vernomen. Komen zeker drie toptalenten in de leeftijd 17-19 naar PSV, hetzij voor 1, anders jong. Hierbij schroomt PSV niet om de portemonnee te trekken overigens. Ook wel logisch als je de wens van Ruudje hoort over een selectie met 24 veldspelers. Namen heb ik overigens niet, ving enkel wat op van contacten die ik heb bij PSV via werk. Zeker geen insider.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap de interesse in Van Ewijk wel. Prima rechtsback. Maar wel voor 3 a 3,5 miljoen. Dumfries was veel verder en werd echt als basisspeler gehaald. Van Ewijk zou een speler zijn die nog moet rijpen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Inderdaad, lees dat Heerenveen aan Dumfries bedragen denkt. Zo ver is deze jongen echt nog niet.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Snap de interesse niet. Leuke back maar wordt geen topper. PSV moet mikken op een hoger niveau en niet de jongere versie van Mwene.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke back hoor in ieder geval meer potentie dan mwene
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoe kan het toch dat PSV heel Europa en andere delen van de wereld doorkruist om nieuwe pareltjes te vinden of ervaren spelers die genoeg kwaliteit hebben en ineens haalbaar zijn maar uiteindelijk zóóó vaak bij iemand terecht komt uit de Eredivisie of NL11? Het is echt niet zo dat Boscagli, Sangaré, Mwene en zelfs Max bij iedereen bekend was. Zo'n Ramalho, Zahavi en Götze komen via Roger natuurlijk maar daar houdt het wel op.

Een rechtsback vinden is voor een club als PSV AZ Ajax en Feyenoord gewoon echt tering moeilijk blijkbaar, terwijl we ze allemaal aan de lopende band opleiden. Idem dito voor linksbacks. AZ had achter elkaar Haps, Ouwejan en Wijndal, Feyenoord kocht wel Haps maar komt daarna met Malacia en Geertruida, Ajax heeft Dest, Mazraoui, Rensch en haalt Blind terug en PSV heeft Brenet, Willems (min of meer) maar daarna ook een Teze en Mauro daar neergezet omdat we blijkbaar niet de nieuwe Arias en Angelino kunnen vinden. Eigenlijk is het bizar dat we zooo weinig backs halen uit het buitenland die binnen NL het goed doen om vervolgens weer te verkopen. Zo'n Dumfries en Angelino komen óók via de Eredivisie op de radar. Ajax heeft het nog geprobeerd met die Orejuela en Kristenssen en PSV trok de beurs voor Max.

Van Ewijk is gewoon hetzelfde als het rijtje Troupee, Zeefuik en Dumfries. Dat wil niet zeggen dat ze die laatste grote monster stap niet kunnen maken maar het risico is ongekend groot zou ik zeggen. Hij speelt bij Jong Oranje wel zijn wedstrijden maar viel bij Heerenveen bij mij in ieder geval totaal niet op. Maar als je doel is om je selectie aan te sterken met Eredivisie spelers en/of (Jong) Oranje internationals dan is dit een aankoop die past binnen die strategie. Maar het is niet de eerste keer dat ik het gewoon echt bijzonder armoedig vind lijken, en dat komt weer steeds terug dat gevoel.

Als je naar de prijs kijkt dan is hij net als Veerman meteen weer uit beeld tot we horen dat ie goedkoper is.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Redelijke back, maar niet meer dan dat en PSV zou hoger moeten mikken. Helemaal als ze er miljoenen voor moeten betalen. Dumfries had mede door zijn specifieke kwaliteiten dat hij in zijn eerste seizoen bij Heerenveen bij 11 Eredivisiedoelpunten betrokken was. Van Ewijk bij 2... Ik heb tevens ook niks speciaals bij hem kunnen ontdekken waar hij PSV beter mee kan maken. Nogmaals redelijke back, meer niet.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Backs zoeken is sowieso wel lastig hoor. Je moet als moderne back tegenwoordig zoveel kunnen. Internationaal zijn er ook maar weinig echt goede backs
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Beetje een nietszeggend artikel. Lijkt mij nogal logisch dat PSV basisspelers van Jong Oranje volgt.
'voorzichtige belangstelling'
De kans dat hij deze zomer al naar Eindhoven komt, lijkt op dit moment niet groot.
Voorlopig is er zeker nog geen concrete bieding gedaan en is er ook geen contact tussen de clubs.
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 11 May 2022, 16:32 Snap de interesse niet. Leuke back maar wordt geen topper. PSV moet mikken op een hoger niveau en niet de jongere versie van Mwene.
Bijna iedere club heeft behoefte aan top backs. PSV kan met veel van deze clubs niet concurreren. Dus wat dat betreft snap ik de interesse wel. Een NL speler die zeker potentie heeft, Jeugdinternational (geweest) snel en een relatief goed loopvermogen. Voor max. 4 mln. is het zeker een poging waard.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 11 May 2022, 16:35 Hoe kan het toch dat PSV heel Europa en andere delen van de wereld doorkruist om nieuwe pareltjes te vinden of ervaren spelers die genoeg kwaliteit hebben en ineens haalbaar zijn maar uiteindelijk zóóó vaak bij iemand terecht komt uit de Eredivisie of NL11? Het is echt niet zo dat Boscagli, Sangaré, Mwene en zelfs Max bij iedereen bekend was. Zo'n Ramalho, Zahavi en Götze komen via Roger natuurlijk maar daar houdt het wel op.

Een rechtsback vinden is voor een club als PSV AZ Ajax en Feyenoord gewoon echt tering moeilijk blijkbaar, terwijl we ze allemaal aan de lopende band opleiden. Idem dito voor linksbacks. AZ had achter elkaar Haps, Ouwejan en Wijndal, Feyenoord kocht wel Haps maar komt daarna met Malacia en Geertruida, Ajax heeft Dest, Mazraoui, Rensch en haalt Blind terug en PSV heeft Brenet, Willems (min of meer) maar daarna ook een Teze en Mauro daar neergezet omdat we blijkbaar niet de nieuwe Arias en Angelino kunnen vinden. Eigenlijk is het bizar dat we zooo weinig backs halen uit het buitenland die binnen NL het goed doen om vervolgens weer te verkopen. Zo'n Dumfries en Angelino komen óók via de Eredivisie op de radar. Ajax heeft het nog geprobeerd met die Orejuela en Kristenssen en PSV trok de beurs voor Max.

Van Ewijk is gewoon hetzelfde als het rijtje Troupee, Zeefuik en Dumfries. Dat wil niet zeggen dat ze die laatste grote monster stap niet kunnen maken maar het risico is ongekend groot zou ik zeggen. Hij speelt bij Jong Oranje wel zijn wedstrijden maar viel bij Heerenveen bij mij in ieder geval totaal niet op. Maar als je doel is om je selectie aan te sterken met Eredivisie spelers en/of (Jong) Oranje internationals dan is dit een aankoop die past binnen die strategie. Maar het is niet de eerste keer dat ik het gewoon echt bijzonder armoedig vind lijken, en dat komt weer steeds terug dat gevoel.

Als je naar de prijs kijkt dan is hij net als Veerman meteen weer uit beeld tot we horen dat ie goedkoper is.
Ik denk dat het ook wel meespeelt dat niet-EU spelers een stuk meer moeten verdienen volgens EU-regelgeving. Daardoor wordt het misschien al een stuk minder interessant om spelers van buiten de EU te halen. Spelers binnen de EU zouden er genoeg moeten zijn denk ik. Afweging die je dan maakt: zijn spelers te vergelijken, zo ja --> gaan we dan liever voor NL of buitenland? Ik denk dan NL. Als backs uit de rest van europa beter zijn en ook te betalen zullen ze die echt wel halen mag ik hopen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]11 Sir Tinus[/mention] Een van de redenen is dat Marcel Brands een groot fan is van het liefst een zo'n Nederlands mogelijk team met wat buitenlandse invloeden. En dan buitenlandse invloeden het liefst Zuid/midden-Amerikaans. Het idee is dat (het grootste deel van) de selectie zo dichter bij de fans staat (ofwel een mogelijk betere band wordt gecreëerd). John heeft later zijn eigen invloeden toegepast en dat was onder andere meer scouten in Europa: Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. De terugkeer van Brands zal ook weer gepaard gaan met de nodige invloed van de man.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens z’n Twitter profiel speelt ie nog bij ons ;)

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 11 May 2022, 16:40 Beetje een nietszeggend artikel. Lijkt mij nogal logisch dat PSV basisspelers van Jong Oranje volgt.
'voorzichtige belangstelling'
De kans dat hij deze zomer al naar Eindhoven komt, lijkt op dit moment niet groot.
Voorlopig is er zeker nog geen concrete bieding gedaan en is er ook geen contact tussen de clubs.
Eens. Ik heb geloof ik [mention]ShovingNE2[/mention] eens zien suggereren dat het nieuws dat VI en ED tegelijk brengen niet direct van John komt. Dus dan neem ik aan dat zij creatief moeten zijn in hun nieuwsgaring. Van Ewijk heeft dezelfde zaakwaarnemer als Drommel. Dus sluit niet uit dat ED/VI gebeld heeft om de zaken rond Drommel op te vragen en de zaakwaarnemer tegelijkertijd de ruimte heeft genomen om Van Ewijk beter in de markt te zetten. Waarschijnlijk heeft er een keer een scout op de tribune gezeten, want meer lijkt het niet op basis van het artikel. Als je weet dat Drommel de speler is die de meeste waarde vertegenwoordigd in de stal van die zaakwaarnemer, dan zou dit verhaal zomaar kunnen kloppen.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie wel dat hij op nummer 1 staat van meest succesvolle tackles in de Eredivisie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ryme wrote: 11 May 2022, 16:41
Joenepsv wrote: 11 May 2022, 16:32 Snap de interesse niet. Leuke back maar wordt geen topper. PSV moet mikken op een hoger niveau en niet de jongere versie van Mwene.
Bijna iedere club heeft behoefte aan top backs. PSV kan met veel van deze clubs niet concurreren. Dus wat dat betreft snap ik de interesse wel. Een NL speler die zeker potentie heeft, Jeugdinternational (geweest) snel en een relatief goed loopvermogen. Voor max. 4 mln. is het zeker een poging waard.
Snap ook wel dat ze hem volgen. PSV volgt legio spelers. Maar als ze hem volgen zullen ze toch ook wel zien dat Van Ewijk pure middelmaat is. Blinkt nergens in uit behalve in tackles lees ik net. Geen bijzondere speler. Een beetje scout/td die een weekje investeert kan er 5 betere vinden voor hetzelfde geld.

Het is ook logisch dat PSV kijkt Nederlandse jongens. Maar investeer dan in spelers die echt boven de rest uitsteken zoals een Timber nu doet bij Utrecht.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 11 May 2022, 16:53
nilssonH wrote: 11 May 2022, 16:40 Beetje een nietszeggend artikel. Lijkt mij nogal logisch dat PSV basisspelers van Jong Oranje volgt.





Eens. Ik heb geloof ik @ShovingNE2 eens zien suggereren dat het nieuws dat VI en ED tegelijk brengen niet direct van John komt. Dus dan neem ik aan dat zij creatief moeten zijn in hun nieuwsgaring. Van Ewijk heeft dezelfde zaakwaarnemer als Drommel. Dus sluit niet uit dat ED/VI gebeld heeft om de zaken rond Drommel op te vragen en de zaakwaarnemer tegelijkertijd de ruimte heeft genomen om Van Ewijk beter in de markt te zetten. Waarschijnlijk heeft er een keer een scout op de tribune gezeten, want meer lijkt het niet op basis van het artikel. Als je weet dat Drommel de speler is die de meeste waarde vertegenwoordigd in de stal van die zaakwaarnemer, dan zou dit verhaal zomaar kunnen kloppen.
Volgens mij gaf Rik/Marco dit vorige week ook in de Podcast. Soms horen ze beide iets en checken ze het bij elkaars bronnen. Als ze dan beet hebben spreken ze af het samen te delen (tijdstip is vaak ook ivm premium artikelen of krant denk ik).
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als VI en het ED het om 22:00 uur mogen brengen van PSV dan weet je wel waar het vandaan komt. Verder zijn er uiteraard veel geruchten omdat als je alleen al een keer informeert er naar buiten kan komen dat je als club interesse hebt of de desbetreffende speler volgt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 11 May 2022, 16:53 Ik heb geloof ik @ShovingNE2 eens zien suggereren dat het nieuws dat VI en ED tegelijk brengen niet direct van John komt.
Het komt in 95% van de gevallen niet van John. Maar niet veel mensen willen verder kijken dan het hele beperkte denkpatroon dat het wel van John moet komen. Je beperkt vooral je zelf (want wat Rik en Marco zeggen is altijd waar dus).
Massimo wrote: 11 May 2022, 17:36 Als VI en het ED het om 22:00 uur mogen brengen van PSV dan weet je wel waar het vandaan komt. Verder zijn er uiteraard veel geruchten omdat als je alleen al een keer informeert er naar buiten kan komen dat je als club interesse hebt of de desbetreffende speler volgt.
Bijzonder dat zelfs jij niet een open mind hebt waarom journalisten gelijktijdig hetzelfde brengen dat het wel van PSV moet komen. Is dat echt de enige mogelijk reden dat dit gebeurt? Denk eens verder en dieper na.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked