Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

PSV werd vorig jaar ook al genoemd voor Drommel werd gehaald, Ajax wordt overigens al 4 jaar genoemd.

Van Crombrugge is geen nieuwe Gomes maar met zijn ervaring zou het precies kunnen zijn wat ik van PSV verwacht. Een degelijke keeper die hier 4 a 5 jaar kan spelen en ons minimaal geen titel kost.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 16 May 2022, 09:59 Zin in. Nieuwe F5 knop met extra ondersteuning geïnstalleerd :mrgreen: Rammen! Go, go, Marcel & John
Image

Gas er op.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Het beste zou zijn als ze (net als vorig jaar) voor de start voorbereiding de selectie grotendeels al op orde hebben. Maar dan lopen ze (in vergelijking met vorig jaar) al achter. Gas erop Marcel en John!

Wensenlijst inkomend (basis):
Topprioriteit: spits en keeper
Zeer wenselijk: Linker centrale verdediger
Optioneel: rechtsachter

Bij uitgaande transfers gelijkwaardige vervangers
One can only hope
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Optioneel rechtsachter? De enige rechtsachter de we hebben, Mwene, is al maanden geblesseerd, dus het lijkt me zaak om ook een kwalitatief goede rechtsback te halen. Mauro op links zetten. Max mag weg.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:19 Optioneel rechtsachter? De enige rechtsachter de we hebben, Mwene, is al maanden geblesseerd, dus het lijkt me zaak om ook een kwalitatief goede rechtsback te halen. Mauro op links zetten. Max mag weg.
Oneens, als Max niet weg is vind ik een rechtsback helemaal geen prio hebben. Sterker nog, als je een betere linksback kunt halen dan rechtsback dan mag Mauro van mij op rechts blijven.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Transferperiode is echt een van mijn favoriete momenten van het voetbaljaar. Mooie transferjosti's zoals VoH die in de tribune wordt gespot, prachtig. Ik heb er zin in!
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 16 May 2022, 10:24 Transferperiode is echt een van mijn favoriete momenten van het voetbaljaar. Mooie transferjosti's zoals VoH die in de tribune wordt gespot, prachtig. Ik heb er zin in!
Ja, het is echt helemaal top! Ik hoop ook echt dat er weer dagelijks mensen die in de buurt zijn ook even polsen of er nog leuke auto's bij het Philips Stadion staan. Laat de geruchten maar komen!
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 16 May 2022, 10:21
DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:19 Optioneel rechtsachter? De enige rechtsachter de we hebben, Mwene, is al maanden geblesseerd, dus het lijkt me zaak om ook een kwalitatief goede rechtsback te halen. Mauro op links zetten. Max mag weg.
Oneens, als Max niet weg is vind ik een rechtsback helemaal geen prio hebben. Sterker nog, als je een betere linksback kunt halen dan rechtsback dan mag Mauro van mij op rechts blijven.
Mauro op rechtsback was toch een pure noodoplossing, heel fijn dat het goed werkte, maar een linkspoot hoort in de defensie altijd aan de linkerkant te spelen. Ik zou altijd voor een rechtsback gaan. Met het geld dat Max oplevert kan je dan een nieuwe rechtsback halen. Dan heb je de aankoop en Mwene voor op rechts en Mauro en Oppegard voor op links.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Denk dat heel simpel wordt: Mauro lb met Oppegard backup en Mwene rb met Sambo b.u. Geld sparen voor versterking van de as: keeper, spits & mv
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 16 May 2022, 10:31 Denk dat heel simpel wordt: Mauro lb met Oppegard backup en Mwene rb met Sambo b.u. Geld sparen voor versterking van de as
Nee hoor. Waarom denk je dit? Er is nu wel al gebleken dat we een potentieel probleem hebben mbt Mwene. Mwene is een verdienstelijke speler en heeft het niet slecht gedaan, echter is het eigenlijk het niveau back-up. Ik verwacht een nieuwe.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:26
11 Sir Tinus wrote: 16 May 2022, 10:21

Oneens, als Max niet weg is vind ik een rechtsback helemaal geen prio hebben. Sterker nog, als je een betere linksback kunt halen dan rechtsback dan mag Mauro van mij op rechts blijven.
Mauro op rechtsback was toch een pure noodoplossing, heel fijn dat het goed werkte, maar een linkspoot hoort in de defensie altijd aan de linkerkant te spelen. Ik zou altijd voor een rechtsback gaan. Met het geld dat Max oplevert kan je dan een nieuwe rechtsback halen. Dan heb je de aankoop en Mwene voor op rechts en Mauro en Oppegard voor op links.
Max is nog niet weg en het is niet zo vanzelfsprekend dat iemand hem komt kopen voor een bedrag waar PSV genoegen mee neemt. Maar indien Max verkocht wordt is er sowieso een vacature op de backposities en dan moet je jezelf versterken. Stel PSV heeft een Angelino achtige linksback in beeld of een Arias achtige rechtsback dan zou ik voor de beste gaan en Mauro op en neer slingeren waar nodig. Ik ben het met je eens dat hij normaal gesproken op links beter is dan op rechts maar hij is goed genoeg op rechts in mijn ogen.

Stel je voor dat je de keuze hebt tussen Ricardo Rodriguez (35 wedstrijden dit jaar) terug halen voor op links en Mauro rechts, of van Ewijk op rechts en Mauro links, wat zou je dan kiezen?

Overigens zie ik voor Max nog wel een kans om zich weer helemaal te herstellen naar zijn eerste maanden als we iets anders gaan spelen met hoge backs en een echte nummer 9 waar hij de ballen kwijt kan. Mauro kan dat op links maar Mauro zou ook op rechts die ballen op Luuk kunnen slingeren.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Er is een verschil tussen wat ik denk cq hoop en dat wat waarschijnlijk gaat gebeuren, simple as that. Mèt jou hoop ik op een nieuwe rb, dat wel. Edit: reactie op [mention]Ardbeg[/mention] natuurlijk
Last edited by psvgouda on 16 May 2022, 10:38, edited 1 time in total.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Hell yeah! Wakker geworden, #transferwindowfetisjist
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lees op Reddit dat ze er niet per se rauwig om zijn als van Combrugge evt vertrekt.. dat lijkt me ook geen goed teken.
Iets met rugproblemen en dat hij meevoetballend te kort komt.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat PSV tot de conclusie is gekomen dat ze op dit moment geen rechtsback hebben die honderd procent voldoet, want ze zullen Mauro als linksback zien.
Dus een nieuwe keeper, rechtsback en een spits zijn de posities die op het moment (ervan uitgaande dat Mvogo gaat) kwalitatief het meest behoefte hebben aan versterking. Een CV moet erbij voor de breedte en het zou top zijn als die beter is dan wat we hebben, maar de andere posities zijn wat mij betreft belangrijker.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 16 May 2022, 10:39 Een CV moet erbij voor de breedte en het zou top zijn als die beter is dan wat we hebben, maar de andere posities zijn wat mij betreft belangrijker.
Als nou iets gebleken is de afgelopen twee jaar met 42 en 35 goals tegen is het wel dat de rest zeker niet per se belangrijker is. Ik wil een dijk van een LCV hebben naast Ramalho.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 16 May 2022, 10:36
DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:26

Mauro op rechtsback was toch een pure noodoplossing, heel fijn dat het goed werkte, maar een linkspoot hoort in de defensie altijd aan de linkerkant te spelen. Ik zou altijd voor een rechtsback gaan. Met het geld dat Max oplevert kan je dan een nieuwe rechtsback halen. Dan heb je de aankoop en Mwene voor op rechts en Mauro en Oppegard voor op links.
Max is nog niet weg en het is niet zo vanzelfsprekend dat iemand hem komt kopen voor een bedrag waar PSV genoegen mee neemt. Maar indien Max verkocht wordt is er sowieso een vacature op de backposities en dan moet je jezelf versterken. Stel PSV heeft een Angelino achtige linksback in beeld of een Arias achtige rechtsback dan zou ik voor de beste gaan en Mauro op en neer slingeren waar nodig. Ik ben het met je eens dat hij normaal gesproken op links beter is dan op rechts maar hij is goed genoeg op rechts in mijn ogen.

Stel je voor dat je de keuze hebt tussen Ricardo Rodriguez (35 wedstrijden dit jaar) terug halen voor op links en Mauro rechts, of van Ewijk op rechts en Mauro links, wat zou je dan kiezen?

Overigens zie ik voor Max nog wel een kans om zich weer helemaal te herstellen naar zijn eerste maanden als we iets anders gaan spelen met hoge backs en een echte nummer 9 waar hij de ballen kwijt kan. Mauro kan dat op links maar Mauro zou ook op rechts die ballen op Luuk kunnen slingeren.
PSV moet natuurlijk een keuze maken, of je gaat vol voor een rechtsback of voor een linksback. Aangezien Mauro nu als back gezien wordt en bovendien een linkspoot is, zal je je als PSV zijnde dan op een rechtsback moeten richten. Hoe jij het nu formuleert is dat de scouting en td geen keuze maakt in de backpositie en op goed geluk maar een keuze maakt als er 'toevallig een Angelino-achtige linksback langskomt. En in dat geval Mauro maar rechts laat staan. Dat lijkt me geen beleid.

Een Van Ewijk is er absoluut nog niet aan toe om bij ons in de basis te staan, heb zelfs mijn twijfels bij hem als back-up. Heb zelf mijn hoop gezet op een exotische verrassing zoals Arias toen inderdaad van Sporting Lissabon B naar ons toe kwam.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Zeker met de blessure van Boscagli en de wisselvalligheid/blessuregevoeligheid van Obispo is de LCV positie (na de spits en keeper) toch echt een prioriteit deze zomer. Ook voor rechtsachter zou ik actief op zoek gaan. Maar is voor mij wel de vierde prioriteit.
One can only hope
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 May 2022, 10:42
Robson de Souza wrote: 16 May 2022, 10:39 Een CV moet erbij voor de breedte en het zou top zijn als die beter is dan wat we hebben, maar de andere posities zijn wat mij betreft belangrijker.
Als nou iets gebleken is de afgelopen twee jaar met 42 en 35 goals tegen is het wel dat de rest zeker niet per se belangrijker is. Ik wil van Dijk als LCV hebben naast Ramalho.
Fixed that for you.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:45
11 Sir Tinus wrote: 16 May 2022, 10:36

Max is nog niet weg en het is niet zo vanzelfsprekend dat iemand hem komt kopen voor een bedrag waar PSV genoegen mee neemt. Maar indien Max verkocht wordt is er sowieso een vacature op de backposities en dan moet je jezelf versterken. Stel PSV heeft een Angelino achtige linksback in beeld of een Arias achtige rechtsback dan zou ik voor de beste gaan en Mauro op en neer slingeren waar nodig. Ik ben het met je eens dat hij normaal gesproken op links beter is dan op rechts maar hij is goed genoeg op rechts in mijn ogen.

Stel je voor dat je de keuze hebt tussen Ricardo Rodriguez (35 wedstrijden dit jaar) terug halen voor op links en Mauro rechts, of van Ewijk op rechts en Mauro links, wat zou je dan kiezen?

Overigens zie ik voor Max nog wel een kans om zich weer helemaal te herstellen naar zijn eerste maanden als we iets anders gaan spelen met hoge backs en een echte nummer 9 waar hij de ballen kwijt kan. Mauro kan dat op links maar Mauro zou ook op rechts die ballen op Luuk kunnen slingeren.
PSV moet natuurlijk een keuze maken, of je gaat vol voor een rechtsback of voor een linksback. Aangezien Mauro nu als back gezien wordt en bovendien een linkspoot is, zal je je als PSV zijnde dan op een rechtsback moeten richten. Hoe jij het nu formuleert is dat de scouting en td geen keuze maakt in de backpositie en op goed geluk maar een keuze maakt als er 'toevallig een Angelino-achtige linksback langskomt. En in dat geval Mauro maar rechts laat staan. Dat lijkt me geen beleid.

Een Van Ewijk is er absoluut nog niet aan toe om bij ons in de basis te staan, heb zelfs mijn twijfels bij hem als back-up. Heb zelf mijn hoop gezet op een exotische verrassing zoals Arias toen inderdaad van Sporting Lissabon B naar ons toe kwam.
Nee, ik wil dat PSV kiest voor kwaliteit en Mauro zijn flexibiliteit is de reden waarom PSV voor die beste keuze kan gaan.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:45 PSV moet natuurlijk een keuze maken, of je gaat vol voor een rechtsback of voor een linksback. Aangezien Mauro nu als back gezien wordt en bovendien een linkspoot is, zal je je als PSV zijnde dan op een rechtsback moeten richten.
Er vanuit gaande dat Max vertrekt en Mwene ook (daar werd op gehint), dan zou ik mij richten op een linksback. Simpelweg omdat de volledige bezetting dan beter is.

Ga je voor een linksback dan heb je voor RB: Mauro, Teze, Sambo. En voor LB: Aankoop, Mauro, Oppegard.

Ga je voor een rechtsback dan heb je op links Mauro, Oppegard en op rechts Aankoop, Mauro, Teze, Sambo.

Drie om drie of twee om vier.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ben wel benieuwd hoe Sambo uit zijn blessure is gekomen. Misschien is een jaartje verhuren wel beter voor zijn ontwikkeling.

Ik zou Mwene lekker aanhouden. Is geen topper maar volstaat als links en rechtsback, en als je hem verkoopt vang je er niet zoveel voor. Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe rechtsback met Mwene als back up en Mauro/Oppegard op links.

Zou zelf heel tevreden zijn als er voor de eerste training in elk geval een nieuwe keeper is gehaald en ook het middenveld op sterkte is. Met Swedberg en Timber zijn er twee leuke talenten in beeld. Ben met name enthousiast over Swedberg. Heel groot talent die van mij vandaag nog mag tekenen.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 May 2022, 11:33
DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:45 PSV moet natuurlijk een keuze maken, of je gaat vol voor een rechtsback of voor een linksback. Aangezien Mauro nu als back gezien wordt en bovendien een linkspoot is, zal je je als PSV zijnde dan op een rechtsback moeten richten.
Er vanuit gaande dat Max vertrekt en Mwene ook (daar werd op gehint), dan zou ik mij richten op een linksback. Simpelweg omdat de volledige bezetting dan beter is.

Ga je voor een linksback dan heb je voor RB: Mauro, Teze, Sambo. En voor LB: Aankoop, Mauro, Oppegard.

Ga je voor een rechtsback dan heb je op links Mauro, Oppegard en op rechts Aankoop, Mauro, Teze, Sambo.

Drie om drie of twee om vier.
Laten we er vanuit gaan dat ze binnen PSV inmiddels overtuigd zijn van het feit dat Teze op rechtsback geen optie is. Willems erbij voor links die kan met Mauro uitmaken wie de LB wordt, Mwene en Max weg en een goede rechtsback halen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 May 2022, 11:33
DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 10:45 PSV moet natuurlijk een keuze maken, of je gaat vol voor een rechtsback of voor een linksback. Aangezien Mauro nu als back gezien wordt en bovendien een linkspoot is, zal je je als PSV zijnde dan op een rechtsback moeten richten.
Er vanuit gaande dat Max vertrekt en Mwene ook (daar werd op gehint), dan zou ik mij richten op een linksback. Simpelweg omdat de volledige bezetting dan beter is.

Ga je voor een linksback dan heb je voor RB: Mauro, Teze, Sambo. En voor LB: Aankoop, Mauro, Oppegard.

Ga je voor een rechtsback dan heb je op links Mauro, Oppegard en op rechts Aankoop, Mauro, Teze, Sambo.

Drie om drie of twee om vier.
Hoezo ga je uit van vertrek Max en Mwene? Mwene heeft nog 2 jaar contract en heeft veel blessurepech gehad. Lag prima in de groep en was zelfs aan een betere periode bezig. Max zal ook nog wel het nodige kosten en ik sluit niet uit dat hij gewoon basisspeler blijft.

Mwene is natuurlijk wel belangrijk in de keuze of je voor een links of rechtsback gaat. Mwene kan beide posities prima back-uppen. Als die gaat dan moet je sowieso op rechts iemand hebben want Sambo mag je niet eens meetellen. Zelfs Oppegard vind ik nog twijfelachtig om bij de eerste 20 a 22 te zetten.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Aardig detail is natuurlijk dat wij blijkbaar over twee backs beschikken die elkaar in beginselkunnen vervangen
Locked