Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 16 May 2022, 11:52 Hoezo ga je uit van vertrek Max en Mwene? Mwene heeft nog 2 jaar contract en heeft veel blessurepech gehad. Lag prima in de groep en was zelfs aan een betere periode bezig. Max zal ook nog wel het nodige kosten en ik sluit niet uit dat hij gewoon basisspeler blijft.
Omdat dit al in de pers geopperd is dat hij weg mag bij een redelijk bod. Van mij hoeft hij niet weg hoor. Maar de kans is er zeker.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Jammer als Mwene zou vertrekken. Was blij verrast. Geen topper a la Angelino, maar alsnog een prima back. Hoor voor het eerst dat hij weg mag.
ElTigre
Meervoudig international
Posts: 1,021
Joined: 31 Aug 2018, 21:33
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 16 May 2022, 12:46 Jammer als Mwene zou vertrekken. Was blij verrast. Geen topper a la Angelino, maar alsnog een prima back. Hoor voor het eerst dat hij weg mag.
Ik was eerder negatief verrast, dan positief 😅
Aanvallend altijd maar een tikkie terug en altijd maar voor die 100% zekerheid gaan.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

ElTigre wrote: 16 May 2022, 14:32
Revolinho wrote: 16 May 2022, 12:46 Jammer als Mwene zou vertrekken. Was blij verrast. Geen topper a la Angelino, maar alsnog een prima back. Hoor voor het eerst dat hij weg mag.
Ik was eerder negatief verrast, dan positief 😅
Aanvallend altijd maar een tikkie terug en altijd maar voor die 100% zekerheid gaan.
Dan nog altijd een verbetering tov Dumfries in zijn laatste jaar.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Luuk de Jong gaat terug naar Sevilla en Barcelona gaat hem niet definitief overnemen.
Bij Sevilla zal Luuk ook weer op de bank gaan plaatsnemen..

Kom nou naar huis Luuk!
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Iedereen weet toch dat hij als goedkope back-up voor rechts en linksback is gehaald? Teze zou zijn kans krijgen als RB en Ramalho kwam voor het centrum erbij. Het idee was goed en duidelijk, de uitkomst dramatisch want Teze is hooguit een noodverband op rechtsback, Mwene bleek geen betrouwbare eerste rechtsback vanwege fitheid en Ramalho is 2x langdurig eruit geweest en lijkt op LCV beter dan Obispo en Boscagli.

Ik denk dat Mwene nog steeds prima voldoet als back-up links en rechtsback. Hij zit geen jeugd in de weg en lijkt me geen lastige jongen om erbij te hebben. Van mij mag hij dus blijven, graag zelfs. De kans dat je er iets voor krijgt is sowieso nihil.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zegt die flap nou een keer iets goed? Goed bezig!

https://www.ed.nl/PSV/elfrink-en-de-mos ... ~a158132a/

Ik zou Cleiton gisteren nog halen! Nog maar eens een filmpje.

User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Cleiton overtuigd mij niet.
De ballen werkt hij af en toe echt dramatisch weg.. Nee PSV mag iets hoger mikken.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:12 Zegt die flap nou een keer iets goed? Goed bezig!

https://www.ed.nl/PSV/elfrink-en-de-mos ... ~a158132a/

Ik zou Cleiton gisteren nog halen! Nog maar eens een filmpje.

Ik begin nu aan mezelf te twijfelen…
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Aad heeft een abonnement op je posts, Sensation :mrgreen:

Cleiton zou ik een uitstekende aankoop vinden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 16 May 2022, 15:15
Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:12 Zegt die flap nou een keer iets goed? Goed bezig!

https://www.ed.nl/PSV/elfrink-en-de-mos ... ~a158132a/

Ik zou Cleiton gisteren nog halen! Nog maar eens een filmpje.

Ik begin nu aan mezelf te twijfelen…
Niet doen, hahaha.
ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 15:15 Cleiton overtuigdt mij niet.
De ballen werkt hij af en toe echt dramatisch weg.. Nee PSV mag iets hoger mikken.
Maar hoe goed ken je Cleiton dan? Want het is echt een getalenteerde keeper met een nog veel hoger plafond.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:17 Maar hoe goed ken je Cleiton dan? Want het is echt een getalenteerde keeper met een nog veel hoger plafond.
Ik zeg je eerlijk dat ik hem totaal niet ken. Maar van deze beelden word ik niet echt vrolijk.
Simpele ballen pakt ie heel moeizaam en het lijkt soms ook of hij niet precies weet waar zijn goal staat.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 15:19
Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:17 Maar hoe goed ken je Cleiton dan? Want het is echt een getalenteerde keeper met een nog veel hoger plafond.
Ik zeg je eerlijk dat ik hem totaal niet ken. Maar van deze beelden word ik niet echt vrolijk.
Simpele ballen pakt ie heel moeizaam en het lijkt soms ook of hij niet precies weet waar zijn goal staat.
Hoe bedoel je, dat het lijkt alsof hij niet precies weet waar zijn goal staat? Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij niet doorheeft waar deze is :L
Ik ken hem zelf enkel van de beelden en wat ik over hem heb gelezen, echter zie ik echt een potentiele top keeper in hem.

Hier wat meer beelden:

User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 15:19
Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:17 Maar hoe goed ken je Cleiton dan? Want het is echt een getalenteerde keeper met een nog veel hoger plafond.
Ik zeg je eerlijk dat ik hem totaal niet ken. Maar van deze beelden word ik niet echt vrolijk.
Simpele ballen pakt ie heel moeizaam en het lijkt soms ook of hij niet precies weet waar zijn goal staat.
Cleiton is echt een waanzinnig talent; sterk in de eigen 16 bij voorzetten, katachtige (Gomes-achtige) reflexen met een enorme reach, slingerworp.

Data toont aan dat hij een hele hoge hoeveelheid 'uitkomen per 90min' heeft, met daarbij een licht negatieve vang/boks ratio (meer wegboksen dan vangen), maar heel minimaal net onder de gemiddelde lijn, veel schoten tegen krijgt uit kansrijke posities en daarbij ook veel redt, wel minder in het meevoetballen; schopt ver maar onnauwkeurig. Dit seizoen ook al een reddingspercentage van bijna 82% wat uitzonderlijk hoog is.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Dat filmpje is waarschijnlijk door een concurrent in elkaar gezet. Daar word ik namelijk niet vrolijk van, om de hier genoemde redenen. Maar als Aad en Sensation het zeggen dan moet ie goed zijn.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een groot talent van een Red Bull club kopen is nog niet heel eenvoudig. Hun voorkeur zal in zo'n geval vaak gaan naar hem bij een andere Red Bull club laten spelen (Leipzig of Salzburg bijvoorbeeld). Als hij het daar dan goed doet kunnen ze hem voor groot geld verkopen. Dat traject zullen zij over het algemeen verkiezen boven de speler nu voor 5-8mln naar PSV te laten gaan
User avatar
AlexdeTank
Jeugdspeler
Posts: 43
Joined: 27 Jan 2022, 11:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik lees nu op Twitter via verschillende bronnen dat Celta de Vigo de race om Swedberg leidt en 5 miljoen heeft geboden (of wilt gaan bieden). Ik verwacht dat er de komende dagen veel zal gebeuren omtrent deze speler, en ik hoop dat wij aan het langste eind trekken!
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 16 May 2022, 15:32
ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 15:19

Ik zeg je eerlijk dat ik hem totaal niet ken. Maar van deze beelden word ik niet echt vrolijk.
Simpele ballen pakt ie heel moeizaam en het lijkt soms ook of hij niet precies weet waar zijn goal staat.
Cleiton is echt een waanzinnig talent; sterk in de eigen 16 bij voorzetten, katachtige (Gomes-achtige) reflexen met een enorme reach, slingerworp.

Data toont aan dat hij een hele hoge hoeveelheid 'uitkomen per 90min' heeft, met daarbij een licht negatieve vang/boks ratio (meer wegboksen dan vangen), maar heel minimaal net onder de gemiddelde lijn, veel schoten tegen krijgt uit kansrijke posities en daarbij ook veel redt, wel minder in het meevoetballen; schopt ver maar onnauwkeurig. Dit seizoen ook al een reddingspercentage van bijna 82% wat uitzonderlijk hoog is.
Hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld een Hugo Souza, Brenno, João Paulo of Gabriel Grando obv statistieken? Lijken allemaal Oscar Moens achtige keepers te zijn met goede reflexen/reach maar ook veel boksen ipv vangen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Mikelvb wrote: 16 May 2022, 15:45
Sensation wrote: 16 May 2022, 15:32

Cleiton is echt een waanzinnig talent; sterk in de eigen 16 bij voorzetten, katachtige (Gomes-achtige) reflexen met een enorme reach, slingerworp.

Data toont aan dat hij een hele hoge hoeveelheid 'uitkomen per 90min' heeft, met daarbij een licht negatieve vang/boks ratio (meer wegboksen dan vangen), maar heel minimaal net onder de gemiddelde lijn, veel schoten tegen krijgt uit kansrijke posities en daarbij ook veel redt, wel minder in het meevoetballen; schopt ver maar onnauwkeurig. Dit seizoen ook al een reddingspercentage van bijna 82% wat uitzonderlijk hoog is.
Hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld een Hugo Souza, Brenno, João Paulo of Gabriel Grando obv statistieken? Lijken allemaal Oscar Moens achtige keepers te zijn met goede reflexen/reach maar ook veel boksen ipv vangen.
Destijds vergelijking met PSV:
Sensation wrote: 03 Nov 2021, 10:50 Image

@Ykhim kheb d'r weer één! Ken jij deze goalie beter? Cleiton van RB Bragantino. Echt een beest, bizarre reflexen. Wát een reacht! Die reach geeft me Gomes-vibes, die kon, net als deze Cleiton, duiken en dan terwijl hij duikt alsnog met zijn hand BOVEN de lat uitkomen. Zie screenshot bovenaan mn post!

Met 24 jaar een mooie leeftijd en 84 wedstrijden op het hoogste niveau. Het aantal goals wat hij tegen krijgt vind ik echt wel laag. Ook als je de xG ernaast zet van zijn team.

2021: xG against: 1.71/match. Daadwerkelijke goals tegen: 1.07/match.
2020: xG against: 1.44/match. Daadwerkelijke goals tegen: 1.11/match.
2019 (bij Mineiro): xG against: 1.71/match. Daadwerkelijke goals tegen: 1.37/match.

Ter vergelijking PSV:
21/22: xG against: 1.11/match. Daadwerkelijke goals tegen: 1.60/match.
20/21: xG against: 1.15/match. Daadwerkelijke goals tegen: 1.29/match.



Oudere stats in vergelijking:
https://fofortho.wordpress.com/2020/02/ ... chwengber/
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Hugo vind ik beter persoonlijk

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dr. Gonzo wrote: 16 May 2022, 15:43 Een groot talent van een Red Bull club kopen is nog niet heel eenvoudig. Hun voorkeur zal in zo'n geval vaak gaan naar hem bij een andere Red Bull club laten spelen (Leipzig of Salzburg bijvoorbeeld). Als hij het daar dan goed doet kunnen ze hem voor groot geld verkopen. Dat traject zullen zij over het algemeen verkiezen boven de speler nu voor 5-8mln naar PSV te laten gaan
Waarom is deze jongen, als het echt zo'n groot talent is en nu 24(?), nog niet overgestapt naar RB Salzburg bijvoorbeeld?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 May 2022, 15:52
Dr. Gonzo wrote: 16 May 2022, 15:43 Een groot talent van een Red Bull club kopen is nog niet heel eenvoudig. Hun voorkeur zal in zo'n geval vaak gaan naar hem bij een andere Red Bull club laten spelen (Leipzig of Salzburg bijvoorbeeld). Als hij het daar dan goed doet kunnen ze hem voor groot geld verkopen. Dat traject zullen zij over het algemeen verkiezen boven de speler nu voor 5-8mln naar PSV te laten gaan
Waarom is deze jongen, als het echt zo'n groot talent is en nu 24(?), nog niet overgestapt naar RB Salzburg bijvoorbeeld?
Er is nog geen enkele keer een speler van daar naar Salzburg of Leipzig gegaan, maar bijv. wel Claudinho voor 12mil naar Zenit op 24 jarige leeftijd, is alleen maar meer waard geworden sindsdien. Dus dat zegt niks ;)
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 15:19
Ardbeg wrote: 16 May 2022, 15:17 Maar hoe goed ken je Cleiton dan? Want het is echt een getalenteerde keeper met een nog veel hoger plafond.
Ik zeg je eerlijk dat ik hem totaal niet ken. Maar van deze beelden word ik niet echt vrolijk.
Simpele ballen pakt ie heel moeizaam en het lijkt soms ook of hij niet precies weet waar zijn goal staat.
Ben ik met je eens. Beetje veel show, maar zie geen vastigehid. dan vind ik die Hugo beter ogen. En ja, dat is op basis van YouTube beelden. Hoe is die van Crombrugge eigenlijk? Want die naam is nu wat realistischer: is dat wat?
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 16 May 2022, 16:27
Ben ik met je eens. Beetje veel show, maar zie geen vastigehid. dan vind ik die Hugo beter ogen. En ja, dat is op basis van YouTube beelden. Hoe is die van Crombrugge eigenlijk? Want die naam is nu wat realistischer: is dat wat?
Aad300 was wat minder enthousiast. Die volgt het Belgische voetbal toch best. Een Wellenreuther heeft ook bij Anderlecht gezeten was zijn argument. In die categorie leek hij Van Crombrugge ook te scharen. De ene wedstrijd zijn ze geweldig om je daarna een wedstrijd te laten zakken.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zou Willems als gratis linksback helemaal niet erg vinden; sterker nog, mits fit en in vorm is hij by far de beste speler voor op die plek. Speelde bij Newcastle ook ijzersterk tot zijn blessure.

Voor Ruud is het belangrijk dat de verdediging nu een keer staat en dat is inclusief keeper. De verdediging is al sinds vertrek Moreno een ondergeschoven kindje en dat kost ons te veel punten. Mauro is een schot in de roos gebleken, maar is natuurlijk op basis van toevalsbeleid. Zowel kwa kwaliteit als kwantiteit moet de verdediging een upgrade krijgen daarom was ik ook best wel voor een gratis Doekhi; geen wereldtopper, maar je kan hem wel vrij geruisloos inzetten als het moet.
Locked