Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die van Crombrugge spreekt mij totaal niet aan. Geen slechte keeper maar ook zeker geen geweldenaar. Dan kun je net zo goed Mvogo proberen te houden. Ik vind dat je moet proberen om beter te worden onder De lat. Een Hugo Souza vind ik een veel betere optie. Cillessen schijnt ook nog steeds in beeld te zijn maar daar wordt ik ook niet heel warm van. Buiten dat hij de laatste jaren blessure gevoelig is en een kutkop heeft is het wel een goede keeper..
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Even over Van Crombrugge en Anderlecht...hoe goed is de tweede keeper erachter? Dat is namelijk de 19-jarige Nederlander Bart Verbruggen die als groot talent wordt gezien en waarvan gezegd wordt dat hij ook al wenst te spelen. Is dat misschien een goede optie, of nog te jong/niet goed genoeg?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 16 May 2022, 16:53 Even over Van Crombrugge en Anderlecht...hoe goed is de tweede keeper erachter? Dat is namelijk de 19-jarige Nederlander Bart Verbruggen die als groot talent wordt gezien en waarvan gezegd wordt dat hij ook al wenst te spelen. Is dat misschien een goede optie, of nog te jong/niet goed genoeg?
Toevallig zat ik nu op Reddit te kijken bij het nieuws van vanmorgen en daar zegt iemand dat Kompany van plan is om Verbruggen volgend seizoen eerste keeper te maken.
Van Crombrugge zal dus ook geen 5 miljoen kosten.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 May 2022, 15:52
Dr. Gonzo wrote: 16 May 2022, 15:43 Een groot talent van een Red Bull club kopen is nog niet heel eenvoudig. Hun voorkeur zal in zo'n geval vaak gaan naar hem bij een andere Red Bull club laten spelen (Leipzig of Salzburg bijvoorbeeld). Als hij het daar dan goed doet kunnen ze hem voor groot geld verkopen. Dat traject zullen zij over het algemeen verkiezen boven de speler nu voor 5-8mln naar PSV te laten gaan
Waarom is deze jongen, als het echt zo'n groot talent is en nu 24(?), nog niet overgestapt naar RB Salzburg bijvoorbeeld?
Ja geen idee, ken hem niet. Keepers breken over het algemeen wel pas wat later door.
Maar ik ga er vanuit dat we proberen goede spelers te halen, en dan is het wat lastiger een speler op te pikken van een Red Bull club
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 16:57
Robson de Souza wrote: 16 May 2022, 16:53 Even over Van Crombrugge en Anderlecht...hoe goed is de tweede keeper erachter? Dat is namelijk de 19-jarige Nederlander Bart Verbruggen die als groot talent wordt gezien en waarvan gezegd wordt dat hij ook al wenst te spelen. Is dat misschien een goede optie, of nog te jong/niet goed genoeg?
Toevallig zat ik nu op Reddit te kijken bij het nieuws van vanmorgen en daar zegt iemand dat Kompany van plan is om Verbruggen volgend seizoen eerste keeper te maken.
Van Crombrugge zal dus ook geen 5 miljoen kosten.
Zou Van Crombrugge dan niet aangeboden zijn bij PSV? Het zal vast niet de eerste optie op het lijstje zijn, zegt mijn gevoel. De makelaar van Van Crombrugge is dezelfde als Delanghe. Zou Rik weer even een belletje hebben gedaan naar de zaakwaarnemer om de status van Delanghe op te vragen waarbij de zaakwaarnemer tegelijkertijd Van Crombrugge heeft geplugd? Zelfde als laatst met Drommel, die dezelfde zaakwaarnemer heeft als Van Ewijk. Lijkt mij allemaal geen toeval dit.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 May 2022, 17:06 Zou Rik weer even een belletje hebben gedaan naar de zaakwaarnemer om de status van Delanghe op te vragen waarbij de zaakwaarnemer tegelijkertijd Van Crombrugge heeft geplugd? Zelfde als laatst met Drommel, die dezelfde zaakwaarnemer heeft als Van Ewijk. Lijkt mij allemaal geen toeval dit.
Als Rik dit leest begint hij te zweten. Zijn tactiek ligt hier open en bloot op tafel.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 16 May 2022, 15:50 Hugo vind ik beter persoonlijk

Puur op basis van de beelden vind ik Hugo ook 2 klasses beter
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

En hoe maak je dat hard dan, die twee klasses? Ik vind dat nogal specifiek namelijk.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ze ontlopen elkaar niet zoveel. En ja: ik heb ze allebei aan het werk gezien.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 16 May 2022, 17:45 Ze ontlopen elkaar niet zoveel. En ja: ik heb ze allebei aan het werk gezien.
Dan laten we Fifa beslissen :nuts:

Image
Image
Last edited by Ardbeg on 16 May 2022, 17:54, edited 1 time in total.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ken die Hugo Souza niet maar zit wel 6 jaar leeftijdsverschil tussen de 2 dus wel stuk meer rek. Voor de rest denk ik gewoon dat het idee van een Braziliaanse doelman iets meer geromantiseerd wordt, wat niet geheel onlogisch is aangezien onze laatste goede doelman ook Braziliaans was
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hugo is vooral een spectaculaire lijnkeeper, vergelijkbaar met Unnerstall. Ik vind Cleiton veel completer.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Die Souza is geweldig zeg, spectaculaire reddingen en heerst in de lucht. Voetballend wel iets minder maar ja, Schmidt is toch weg…
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dan is het alsnog rete belangrijk
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 16 May 2022, 18:30 Dan is het alsnog rete belangrijk
Het lijkt me vooral eens rete belangrijk om een keeper te hebben die punten pakt voor ons PSV. Iemand die zekerheid uitstraalt, ervaring en er op de juiste momenten staat. En of hij een bal kan trappen of niet. Het zal wel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ja, dat valt allemaal samen toch? Lijnkeepers, allrounders of iemand die sterk is in het voetballende aspect: Na Gomes is het altijd te min geweest. Doe mij maar gewoon een allrounder. Je pakt ook punten middels dat voetballende aspect.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 16 May 2022, 18:43 Ja, dat valt allemaal samen toch? Lijnkeepers, allrounders of iemand die sterk is in het voetballende aspect: Na Gomes is het altijd te min geweest. Doe mij maar gewoon een allrounder. Je pakt ook punten middels dat voetballende aspect.
Een keeper die punten pakt omdat ie een bal bij iemand op zijn stropdas kan leggen? Gomes kon toch ook niet geweldig trappen, maar pakte wel minimaal 12 punten in een seizoen. Boeit mij het dat hij soms een bal de tribune intrapte.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 16 May 2022, 00:16 Wat een speler die Swedberg, tweebenig, snel, doelgericht. Absoluut toptalent.
Over Swedberg:
Gisteren nog aan het werk gezien in de Tele2 Arena, speelt voor zijn leeftijd erg volwassen en hield zich goed staande in een verhitte stadsderby met AIK. Denk dat PSV hier snel moet toeslaan, zal niet een extreem prijskaartje moeten hebben met een transfer record van 7mil bij Hammarby.
Dit klinkt vrij positief.

Ook de linksback van AIK Solna, Erick Otieno schijnt een interessante speler te zijn. Zeer goedkoop op te halen. Wel 'al' 25 jaar oud.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 16 May 2022, 20:05
Ardbeg wrote: 16 May 2022, 18:43 Ja, dat valt allemaal samen toch? Lijnkeepers, allrounders of iemand die sterk is in het voetballende aspect: Na Gomes is het altijd te min geweest. Doe mij maar gewoon een allrounder. Je pakt ook punten middels dat voetballende aspect.
Een keeper die punten pakt omdat ie een bal bij iemand op zijn stropdas kan leggen? Gomes kon toch ook niet geweldig trappen, maar pakte wel minimaal 12 punten in een seizoen. Boeit mij het dat hij soms een bal de tribune intrapte.
Nouja, zo simpel is het natuurlijk niet. Een keeper die kan meevoetballen ontlast zijn verdediging en kan een gevaarlijke omschakeling inluiden (al kan dat ook met slingerworpen). We moeten het niet te belangrijk maken, zeker niet ten opzichte van het core-keeperswerk, maar een elftal profiteert wel van een meevoetballende keeper. Het is niet voor niets dat alle topkeepers dit facet uitstekend beheersen..
Frank
Lid 2e elftal
Posts: 155
Joined: 07 Jan 2022, 20:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Potje zin in deze window. Mag toch hopen dat JdJ, Brands en de scouting zaakjes nu wel een keer op orde hebben.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 16 May 2022, 20:12
AddoCultheld wrote: 16 May 2022, 20:05

Een keeper die punten pakt omdat ie een bal bij iemand op zijn stropdas kan leggen? Gomes kon toch ook niet geweldig trappen, maar pakte wel minimaal 12 punten in een seizoen. Boeit mij het dat hij soms een bal de tribune intrapte.
Nouja, zo simpel is het natuurlijk niet. Een keeper die kan meevoetballen ontlast zijn verdediging en kan een gevaarlijke omschakeling inluiden (al kan dat ook met slingerworpen). We moeten het niet te belangrijk maken, zeker niet ten opzichte van het core-keeperswerk, maar een elftal profiteert wel van een meevoetballende keeper. Het is niet voor niets dat alle topkeepers dit facet uitstekend beheersen..
Dat inderdaad. En de positie die de keeper op het veld in durft te nemen, waardoor de verdedingslinie een aantal meter kan opschuiven naar voren. En het is ook wel prettig een keeper te hebben die niet in paniek raakt wanneer hij een bal in zijn voeten krijgt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 16 May 2022, 20:11
Ook de linksback van AIK Solna, Erick Otieno schijnt een interessante speler te zijn. Zeer goedkoop op te halen. Wel 'al' 25 jaar oud.
Nee hoor. Wat een laag niveau is dat. Die spelen hier voor de 11e plek met geluk.

Bron? Ik, in Zweden gewoond en regelmatig naar hun wedstrijden geweest.
Last edited by Ardbeg on 16 May 2022, 20:31, edited 1 time in total.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Frank wrote: 16 May 2022, 20:19 Potje zin in deze window. Mag toch hopen dat JdJ, Brands en de scouting zaakjes nu wel een keer op orde hebben.
Dit seizoen hadden ze de zaakjes prima op orde.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 20:30
Frank wrote: 16 May 2022, 20:19 Potje zin in deze window. Mag toch hopen dat JdJ, Brands en de scouting zaakjes nu wel een keer op orde hebben.
Dit seizoen hadden ze de zaakjes prima op orde.
Ik ga vast de popcorn erbij pakken.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voor beide kanten valt wel wat te zeggen. De selectie was ready voor de CL play-offs maar De Jong had wel meer uit de window kunnen halen. Hoop dat het dit jaar beter gaat :D
Locked