Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Minimaal 23 wedstrijden in de Eredivisie, want dat is het minimum aantal wat nodig is om VI speler van het jaar te kunnen worden :mrgreen:
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat seizoen bij Vitesse werd na 26 wedstrijden afgebroken door corona. Obispo heeft dat seizoen twee bekerwedstrijden niet meegedaan, tegen De Graafschap en ODIN'59, en werd in de thuiswedstrijd tegen ons drie minuten voor tijd gewisseld, voor de rest heeft hij werkelijk alles gespeeld en ook iedere wedstrijd 90 minuten gespeeld. Daarom verbazen die blessures bij hem mij ook zo, want ook de seizoenen daarvoor lijkt hij nooit (langdurig) geblesseerd te zijn geweest.
Last edited by Mick Jagger on 18 May 2022, 15:55, edited 1 time in total.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mick Jagger wrote: 18 May 2022, 15:54 Dat seizoen bij Vitesse werd na 26 wedstrijden afgebroken door corona. Obispo heeft dat seizoen twee bekerwedstrijden niet meegedaan, tegen De Graafschap en ODIN'59, en werd in de thuiswedstrijd tegen ons drie minuten voor tijd gewisseld, voor de rest heeft hij werkelijk alles gespeeld en ook iedere wedstrijd 90 minuten gespeeld. Daarom verbazen die blessures bij hem mij ook zo, want ook bij Jong PSV in de KKD was hij nooit geblesseerd.
Toch het Roger Schmidt effect dus.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 18 May 2022, 15:55 Toch het Roger Schmidt effect dus.
Dat zou best kunnen, zoveel blessures in twee seizoenen kunnen nooit alleen pech zijn geweest. Volgens mij heeft Elfrink daar ook ooit een artikel over geschreven dat ze intern niet overtuigd waren of Schmidt wel de juiste trainingsmethoden hanteerde.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Muller mag deze window vertrekken bij PSV. PSV zal gaan meewerken volgens Elfrink.
Ben benieuwd wanneer de eerste keeper bekend gaat worden.
Mick Jagger wrote: 18 May 2022, 15:57 Volgens mij heeft Elfrink daar ook ooit een artikel over geschreven dat ze intern niet overtuigd waren of Schmidt wel de juiste trainingsmethoden hanteerde
PSV heeft toch weinig spierblessures gehad. Waren veel blessures waar je volgens mij qua trainingsmethode weinig aan kan doen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat is niet helemaal waar. We hebben veel blessures gehad en ook veel spier blessures. Madueke alleen al 5x de hamstring en recentelijk Vinicius nog.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bovendien kan je bij een foutieve training belasting ook andere blessures krijgen buiten de spiertjes om hé. Zit allemaal aan elkaar verbonden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tja, ligt het aan de manier van trainen? Of hebben we toevallig een selectie met veel brekebeentjes? Of domme pech? Lompe tegenstanders?

Ik gok een combinatie van dit alles. De laatste twee kan je niets aan doen en je halve selectie verkopen vanwege blessuregevoeligheid gaat ook ver. Gelukkig komt Luc van Agt weer terug, die neemt de trainingsmethoden wel even onder de loep. Kunnen wij weer rustig slapen.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Johnie, duurt lang
JandeVakantieman
Veelbelovend talent
Posts: 112
Joined: 11 Feb 2022, 11:02
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 18 May 2022, 15:55
Mick Jagger wrote: 18 May 2022, 15:54 Dat seizoen bij Vitesse werd na 26 wedstrijden afgebroken door corona. Obispo heeft dat seizoen twee bekerwedstrijden niet meegedaan, tegen De Graafschap en ODIN'59, en werd in de thuiswedstrijd tegen ons drie minuten voor tijd gewisseld, voor de rest heeft hij werkelijk alles gespeeld en ook iedere wedstrijd 90 minuten gespeeld. Daarom verbazen die blessures bij hem mij ook zo, want ook bij Jong PSV in de KKD was hij nooit geblesseerd.
Toch het Roger Schmidt effect dus.
Hoeveel blessures hadden de teams van Roger Schmidt bij Beijing, Salzburg en Leverkusen? Heeft iemand daar een idee van?

Als daar ook veel blessures waren dan is er inderdaad een patroon. Als daar niet bijzonder veel blessures waren dan stel ik me voor dat Roger dit thuis juist het PSV-effect noemt ;) .

Het lijkt me hoe dan ook geen slechte zaak om minder spelers met een blessure verleden te gaan halen.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

JandeVakantieman wrote: 19 May 2022, 09:19
Brael wrote: 18 May 2022, 15:55 Toch het Roger Schmidt effect dus.
Hoeveel blessures hadden de teams van Roger Schmidt bij Beijing, Salzburg en Leverkusen? Heeft iemand daar een idee van?

Als daar ook veel blessures waren dan is er inderdaad een patroon. Als daar niet bijzonder veel blessures waren dan stel ik me voor dat Roger dit thuis juist het PSV-effect noemt ;) .

Het lijkt me hoe dan ook geen slechte zaak om minder spelers met een blessure verleden te gaan halen.
Precies! Kritische vragen stellen is prima, maar het zijn wel voor een groot deel de gebruikelijke namen die alles aangrijpen om de voormalige technische staf te bekritiseren.

Als het volgend seizoen op fysiek vlak beter gaat dan mag je voorzichtig gaan concluderen dat het onze Duitse vrienden waren die de boel twee jaar lang door de mangel hebben gehaald.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ervan uitgaande dat we echt minimaal Sangaré/Gakpo moeten vervangen met heel veel geld in de beurs dan kom je wel op een punt dat je niet enkel jeugdige spelers kunt halen die door kunnen groeien maar dan moet je ook investeren in spelers die juist dat soort spelers bij de hand kunnen nemen om ze te laten ontwikkelen. Het is makkelijk om weer wat namen erin te gooien dus dat doe ik maar; Cocu, Guardado, Moreno, Ramalho, Götze bij PSV maar natuurljk Blind, Tadic, Klaassen, Berghuis bij Ajax of Van Bronckhorst, El Ahmadi, Kuyt, van Persie bij Feyenoord.

Natuurlijk, en ik denk dat iedereen dat wel weet, is Luuk de Jong de man waar PSV op in zet maar net als vorig jaar is dat niet een zekerheidje. Ooit hebben we 3 maanden op Defour gewacht en ooit mislukte het van Bommel project en haalde we met Engelaar niet bepaald iemand die anderen beter maakte.

Er moeten meer spelers komen in de categorie Guardado waarbij je moet investeren om die hier te krijgen en dat is vaak geen investering in transfersom maar in salaris. Er gaat waarschijnlijk een sloot aan budget vrij komen omdat de duurdere jongens lijken te gaan en als we zelfs dure middelmaat kunnen verpatsen dan maak je daar wel ruimte voor.

Maar dan komt de hamvraag; Welke NL spelers zouden hiervoor in aanmerking komen buiten Luuk en welke niet NL spelers?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 18 May 2022, 23:51 Dat is niet helemaal waar. We hebben veel blessures gehad en ook veel spier blessures. Madueke alleen al 5x de hamstring en recentelijk Vinicius nog.
Madueke is een repeterend probleem. Daar speelt wat anders. Vinicius is geen hamstring maar heeft een knieblessure. Binnenbandje denk, maar het is zeer twijfelachtig of hij op 20 juni kan starten met de voorbereiding.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220519 ... ce=twitter

Vanuit Nederland interesse in Vinicius Souza.
6-8 miljoen euro moet hij kosten. Denk dat het dan voornamelijk PSV is toch?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 19 May 2022, 12:01 https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220519 ... ce=twitter

Vanuit Nederland interesse in Vinicius Souza.
6-8 miljoen euro moet hij kosten. Denk dat het dan voornamelijk PSV is toch?
Bologna wilde hem blijkbaar in de winter al hebben. Wel complex want 40% van de rechten liggen nog in Brazilië.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 19 May 2022, 12:01 https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220519 ... ce=twitter

Vanuit Nederland interesse in Vinicius Souza.
6-8 miljoen euro moet hij kosten. Denk dat het dan voornamelijk PSV is toch?
Waarom voornamelijk PSV? Ik heb niets over hem gelezen en nmi is het niet echt het niveau waar PSV naar moet streven.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 19 May 2022, 11:01
Menno1 wrote: 18 May 2022, 23:51 Dat is niet helemaal waar. We hebben veel blessures gehad en ook veel spier blessures. Madueke alleen al 5x de hamstring en recentelijk Vinicius nog.
Madueke is een repeterend probleem. Daar speelt wat anders. Vinicius is geen hamstring maar heeft een knieblessure. Binnenbandje denk, maar het is zeer twijfelachtig of hij op 20 juni kan starten met de voorbereiding.
Hoop voor die jongen dat hij dan fit is maar ik hoop voor ons dat hij die voorbereiding start bij een andere club. Vinicius vind ik na Bruma de grootste flop van John. Die kan echt helemaal niks. Afscheid van nemen en een betere spits halen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 12:15 Waarom voornamelijk PSV? Ik heb niets over hem gelezen en nmi is het niet echt het niveau waar PSV naar moet streven.
Feyenoord kan 6 miljoen niet zomaar betalen en Ajax is denk ik druk bezig met een grotere transfer dan 6 miljoen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 12:30
ShovingNE2 wrote: 19 May 2022, 11:01

Madueke is een repeterend probleem. Daar speelt wat anders. Vinicius is geen hamstring maar heeft een knieblessure. Binnenbandje denk, maar het is zeer twijfelachtig of hij op 20 juni kan starten met de voorbereiding.
Hoop voor die jongen dat hij dan fit is maar ik hoop voor ons dat hij die voorbereiding start bij een andere club. Vinicius vind ik na Bruma de grootste flop van John. Die kan echt helemaal niks. Afscheid van nemen en een betere spits halen.
Vinicius heeft nooit een eerlijke kans gehad. In de gefragmenteerde speeltijd die hij heeft gekregen, heeft hij genoeg goede dingen laten zien wat mij de verwachting geeft dat als je hem altijd opstelt hij echt gaat leveren.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 19 May 2022, 13:14
Ardbeg wrote: 19 May 2022, 12:15 Waarom voornamelijk PSV? Ik heb niets over hem gelezen en nmi is het niet echt het niveau waar PSV naar moet streven.
Feyenoord kan 6 miljoen niet zomaar betalen en Ajax is denk ik druk bezig met een grotere transfer dan 6 miljoen.
Maar AZ wel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 13:30
ComeOnPSV wrote: 19 May 2022, 13:14

Feyenoord kan 6 miljoen niet zomaar betalen en Ajax is denk ik druk bezig met een grotere transfer dan 6 miljoen.
Maar AZ wel.
AZ heeft pas twee keer in de hele geschiedenis 6mil of meer betaald, ik zie ze dat niet 1-2-3 doen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 13:30
ComeOnPSV wrote: 19 May 2022, 13:14

Feyenoord kan 6 miljoen niet zomaar betalen en Ajax is denk ik druk bezig met een grotere transfer dan 6 miljoen.
Maar AZ wel.
Wie was de laatste inkomende transfer van 6 miljoen plus dan?
Saibari is underrated.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 19 May 2022, 13:32
Ardbeg wrote: 19 May 2022, 13:30

Maar AZ wel.
AZ heeft pas twee keer in de hele geschiedenis 6mil of meer betaald, ik zie ze dat niet 1-2-3 doen.
Die doen idd dat standaard niet en zetten in op eigen jeugd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 19 May 2022, 13:32
Ardbeg wrote: 19 May 2022, 13:30

Maar AZ wel.
AZ heeft pas twee keer in de hele geschiedenis 6mil of meer betaald, ik zie ze dat niet 1-2-3 doen.
Nee dat klopt maar de aanname dat dit dan wel om PSV zou gaan vind ik ook niet zo logisch. Ik bedoel, Feyenoord wilde al wat verkopen doen om als team breder sterker te worden. V. Souza lijkt me nou echt geen PSV aankoop. Die is niet beter dan wat we op de bank hebben. Die potentie zie ik er ook niet.

Als ik er naast zit en het blijkt wel om PSV te gaan, ben ik wel even verdrietig.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hoe goed ken je 'm, Ardbeg?
Locked