Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nee hoor. Prima backup
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 18:46 Nee hoor. Prima backup
Voor jong PSV?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nuttig voor achter de hand. Niet meer niet minder. Kan op links maar ook op rechts. Kent de club en andersom. Laat maar komen. Eigen jeugd.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jongens, wat is er met jullie ambities gebeurd? Gewend geraakt aan de tweede plek? :$
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Prima aanvulling
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zou een belachelijke transfer zijn gedreven door opportunisme. Op basis van een goed half jaar halen en de drie jaar daarvoor heeft hij geen pepernoot geraakt. En back up voor wie? Mwene? Die fungeert toch prima als back up?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 18:54 Zou een belachelijke transfer zijn gedreven door opportunisme. Op basis van een goed half jaar halen en de drie jaar daarvoor heeft hij geen pepernoot geraakt. En back up voor wie? Mwene? Die fungeert toch prima als back up?
En de backup maakt bij PSV doorgaans de nodige minuten. Sorry hoor, dan haak ik af.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik duim hard mee voor Twente.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2022, 18:52 Jongens, wat is er met jullie ambities gebeurd? Gewend geraakt aan de tweede plek? :$
Met Brenet in de basis werden we kampioen, maar hem halen als back-up is sowieso gebrek aan ambitie?

[mention]Lorenzo von Matterhorn[/mention] verwoordt het prima.

Echter ga ik er wel vanuit dat er iets is met Mwene, want die heeft precies dezelfde rol in mijn ogen. Is echter wel al 3,5 maand geblesseerd. Laatst schreef iemand dat het een peesblessure is, wat erop zou kunnen duiden dat het verband houdt met de blessure die hem bij Mainz bijna 2 seizoenen aan aan de kant hield. Maar dat is wel allemaal speculatie.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2022, 18:52 Jongens, wat is er met jullie ambities gebeurd? Gewend geraakt aan de tweede plek? :$
Wat ik al een paar keer eerder heb gezegd. Als backup gewoon prima. Het is kiezen of delen. PSV kan het zich niet veroorloven om voor elke plek een topversterking of toptalent neer te zetten, da's een onrealistische verwachting.

Heeft niks met gebrek aan ambitie of wat dan ook te maken. Kort door de bocht omdat te roepen als je 0.0 idee hebt wat er bij PSV speelt en wat er gaat gebeuren.

Daarnaast, wie weet wat er aan de hand is met Mwene. Die hebben we al maanden niet gezien. Als aanvulling/bank gewoon een prima speler. Wat verwachten jullie uberhaupt dan?

Wat [mention]Ykhim[/mention] al zei:
Ykhim wrote: 17 May 2022, 14:12
Kijk: Brenet is geen geweldenaar, maar volgens mij betaal je er straks praktisch niks voor. Je krijgt er wel iemand voor terug die het verdienstelijk deed bij Twente en iemand die, in tegenstelling tot zijn laatste jaar bij PSV, niet voor de basis komt. Je kan wat mij betreft ook zeggen dat je Sambo en Oppegard de ruimte geeft op die posities, maar daarmee neem je waarschijnlijk nog meer sportieve en fysieke risico's dan als je Brenet of Mwene voor die positie(s) hebt. Het is uiteindelijk een vraag omtrent prijs-kwaliteit, maar ook om het grotere plaatje. Wil je een paar klasbakken voor de as halen, dan gaat dat ten koste van andere vacatures. Zo werkt het helaas.
Last edited by Ardbeg on 19 May 2022, 19:14, edited 12 times in total.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV90 wrote: 19 May 2022, 19:02
Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2022, 18:52 Jongens, wat is er met jullie ambities gebeurd? Gewend geraakt aan de tweede plek? :$
Met Brenet in de basis werden we kampioen, maar hem halen als back-up is sowieso gebrek aan ambitie?
Alleen al aan hem denken getuigt van gebrek aan ambitie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 18:54 Zou een belachelijke transfer zijn gedreven door opportunisme. Op basis van een goed half jaar halen en de drie jaar daarvoor heeft hij geen pepernoot geraakt. En back up voor wie? Mwene? Die fungeert toch prima als back up?
Mwene stond toch juist op het lijstje met spelers die mag vertrekken? Dus dan is een transfer van Brenet prima te verklaren. We hebben gezien hoe dun we achterin bezet zijn. Dan heb je aan Josh een prima back-up die je probleemloos kan inbrengen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 19:08
Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2022, 18:52 Jongens, wat is er met jullie ambities gebeurd? Gewend geraakt aan de tweede plek? :$
Wat ik al een paar keer eerder heb gezegd. Als backup gewoon prima. Het is kiezen of delen. PSV kan het zich niet veroorloven om voor elke plek een topversterking of toptalent neer te zetten, da's een onrealistische verwachting.

Heeft niks met gebrek aan ambitie of wat dan ook te maken. Kort door de bocht omdat te roepen als je 0.0 idee hebt wat er bij PSV speelt en wat er gaat gebeuren.

Daarnaast, wie weet wat er aan de hand is met Mwene. Die hebben we al maanden niet gezien. Als aanvulling/bank gewoon een prima speler. Wat verwachten jullie uberhaupt dan?
Ik verwacht dat PSV eens kapt met dit soort gasten te halen om de enige reden dat ze geen knoop kosten. PSV heeft met Mauro En Oppegard twee prima opties voor LB als Max vertrekt en met Mwene een goede back up voor RB. Dus een fatsoenlijke rechtsback halen en je bent klaar. Brenet heeft na zijn vertrek een handjevol wedstrijden gespeeld en bovendien liep het forum de polonaise toen hij vertrok. Hij is een prima speler maar niet goed genoeg voor PSV. Dat hebben we allemaal lang genoeg kunnen zien. Een goed half jaar bij Twente doet daar niks aan af.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Denk je nou echt dat PSV dat soort spelers halen puur omdat ze niks kosten 😃? Mbt de andere weerleggingen, lees hier boven.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sterker nog Brenet gaf een heerlijke assist in de kampioenspot tegen ajax. Als Mwene vertrekt is dit gewoon een goede back-up. Hij is beter dan Mwene, vind ik. Beter loopvermogen, aanvallend beter. Als we dan Mauro en nog een topper op rechts hebben voor basis dan is het gewoon goed. Het geld kunnen we maar één keer uitgeven en ik stop het dan liever in de as in plaats van een back-up back.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Jwoeloe wrote: 19 May 2022, 19:12
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 18:54 Zou een belachelijke transfer zijn gedreven door opportunisme. Op basis van een goed half jaar halen en de drie jaar daarvoor heeft hij geen pepernoot geraakt. En back up voor wie? Mwene? Die fungeert toch prima als back up?
Mwene stond toch juist op het lijstje met spelers die mag vertrekken? Dus dan is een transfer van Brenet prima te verklaren. We hebben gezien hoe dun we achterin bezet zijn. Dan heb je aan Josh een prima back-up die je probleemloos kan inbrengen.
Welk lijstje? Bedoel je dat lijstje die Timmer uit zijn duim heeft gezogen?

Heb hierboven al gereageerd op wat ik van Brenet vind. Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat hij jaren bij ons in het eerste heeft gespeeld. Dit naar behoren maar is nooit onomstreden geweest om het maar zachtjes uit te drukken. Hij was compleet uit beeld, speelt een goed half jaar bij Twente en kan nu ineens terugkeren. Puur opportunisme maar misschien wel typisch de voetballerij. Ik ben van mening dat PSV wel ietsje hoger mag mikken dan Brenet.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 19:18 Denk je nou echt dat PSV dat soort spelers halen puur omdat ze niks kosten 😃? Mbt de andere weerleggingen, lees hier boven.
Ja dat weet ik zeker. Als Brenet 4 miljoen zou kosten zou niemand bij PSV überhaupt aan hem denken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maar Brenet kost geen vier miljoen. Als Ajax tegen Vitesse had verloren en wij tegen Feyenoord hadden gewonnen, waren wij nu misschien kampioen. Als Hlozek 8 miljoen kostte, speelde hij nu misschien hier.

Echter is het niet zo, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Als je denkt dat PSV puur uit opportunisme handelt en dat zeker denkt te weten: Chapeau.

Ik weet geen drol van wat er bij PSV binnenskamers afspeelt. Sterker nog: Niemand hier. Zonder de kanttekening te weten, wat er qua uitstroom spelers te wachten staat en noem het maar op, is het oordeel alweer klaar. PSV heeft geen ambitie! Raap me op.

Het klinkt veel logischer natuurlijk dat een club als PSV maar wat doet op de markt. Opportuun handelt want gratis.
Last edited by Ardbeg on 19 May 2022, 19:32, edited 3 times in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 19:20
Jwoeloe wrote: 19 May 2022, 19:12

Mwene stond toch juist op het lijstje met spelers die mag vertrekken? Dus dan is een transfer van Brenet prima te verklaren. We hebben gezien hoe dun we achterin bezet zijn. Dan heb je aan Josh een prima back-up die je probleemloos kan inbrengen.
Welk lijstje? Bedoel je dat lijstje die Timmer uit zijn duim heeft gezogen?

Heb hierboven al gereageerd op wat ik van Brenet vind. Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat hij jaren bij ons in het eerste heeft gespeeld. Dit naar behoren maar is nooit onomstreden geweest om het maar zachtjes uit te drukken. Hij was compleet uit beeld, speelt een goed half jaar bij Twente en kan nu ineens terugkeren. Puur opportunisme maar misschien wel typisch de voetballerij. Ik ben van mening dat PSV wel ietsje hoger mag mikken dan Brenet.
Maar stel Brenet vervangt Mwene als back-up. Is het dan nog niet goed genoeg? Waar streef je dan naar? Vergeet ook niet dat Mwene ook opportuun was dan, want die speelde ook net een paar goede wedstrijden bij Mainz en daarvoor geblesseerd. Ik denk dat je gratis, of voor heel weinig geld, geen betere back-up back haalt dan niveau Brenet.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Wat betreft Vinicius, de stellingen zijn ingenomen. Echter daar gaat het al mis.

Als verdediger van en gelover in, is het voor mij heel simpel - zijn palmares tot op heden en wat ik van hem heb gezien bij PSV, geeft mij het idee dat wanneer deze speler het VERTROUWEN krijgt - het een uitstekende spits voor ons zal blijken te zijn. De groep afschrijvers doet dat geloof ik meer op sentiment, frustratie en publieke opinie dan op basis van voetbalinhoudelijke argumenten.

Brazilianen, spitsen, voetballers, het enige dat ze nodig hebben om tot bloei te komen is vertrouwen en tijd. Er zijn maar heel weinig uitzonderingen daarop.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 19:14
Ardbeg wrote: 19 May 2022, 19:08

Wat ik al een paar keer eerder heb gezegd. Als backup gewoon prima. Het is kiezen of delen. PSV kan het zich niet veroorloven om voor elke plek een topversterking of toptalent neer te zetten, da's een onrealistische verwachting.

Heeft niks met gebrek aan ambitie of wat dan ook te maken. Kort door de bocht omdat te roepen als je 0.0 idee hebt wat er bij PSV speelt en wat er gaat gebeuren.

Daarnaast, wie weet wat er aan de hand is met Mwene. Die hebben we al maanden niet gezien. Als aanvulling/bank gewoon een prima speler. Wat verwachten jullie uberhaupt dan?
Ik verwacht dat PSV eens kapt met dit soort gasten te halen om de enige reden dat ze geen knoop kosten. PSV heeft met Mauro En Oppegard twee prima opties voor LB als Max vertrekt en met Mwene een goede back up voor RB. Dus een fatsoenlijke rechtsback halen en je bent klaar. Brenet heeft na zijn vertrek een handjevol wedstrijden gespeeld en bovendien liep het forum de polonaise toen hij vertrok. Hij is een prima speler maar niet goed genoeg voor PSV. Dat hebben we allemaal lang genoeg kunnen zien. Een goed half jaar bij Twente doet daar niks aan af.
Dat je Brenet niet goed genoeg vindt kan ik best begrijpen. Maar je zegt dat je met Oppegard een prima optie hebt voor de LB. Maar waar is dat op gebaseerd dan? Hoeveel heeft hij dan in PSV 1 gespeeld? Dus hoe kan je dan beweren dat Oppegard een prima optie is als hij nog nooit een serie wedstrijden heeft gespeeld voor PSV 1?

Brenet heeft verdienstelijk gespeeld in het kampioensjaar op een voor hem niet natuurlijke positie. Heeft in mijn ogen meer krediet dan Oppegard.

En buiten dat, heb je liever Max op LB en Mauro op RB of Mauro op LB en Brenet op RB? Ik denk dat we sterker zijn met optie 2. En zo houd je meer geld over om de rest van de selectie te versterken. Dus ik vind Brenet in zijn totaliteit niet verkeerd als optie.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Brenet blijft voor mij een dikke vette nee..
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 19:24 Maar Brenet kost geen vier miljoen. Als Ajax tegen Vitesse had verloren en win tegen Feyenoord hadden gewonnen, waren wij nu misschien kampioen. Als Hlozek 8 miljoen kostte, speelde hij nu misschien hier.

Echter is het niet zo, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Als je denkt dat PSV puur uit opportunisme handelt en dat zeker denkt te weten: Chapeau.

Ik weet geen drol van wat er bij PSV binnenskamers afspeelt. Sterker nog: Niemand hier. Zonder de kanttekening te weten, wat er qua uitstroom spelers te wachten staat en noem het maar op, is het oordeel alweer klaar. PSV heeft geen ambitie! Raap me op.
Je vraagt aan mij wat ik denk, ik geef antwoord en je komt met een hele uiteenzetting van het Als begrip. Heb alweer spijt dat ik de discussie met jou ben aan gegaan.

Ik denk inderdaad dat het opportunisme is. Als jij denkt dat PSV op basis van een uitgebreid scoutingsrapport bij Brenet is uitgekomen is dat ook prima. Ik weet net als niemand wat er in de toekomst gebeurt maar ik heb wel een mening over het nieuws wat ik lees. En jij ook maar we zijn het gewoon niet eens. Dat is ook prima.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mwene vond ik al matig en erg beperkt dus laat staan Brenet waarvan we juist blij waren dat ie weg ging. Na een mislukt avontuur in Duitsland en slechts een half jaartje bij Twente halen we hem terug?

Aub zeg. Een backup moet je niet halen als backup maar als serieuze optie voor de basis. Dat hebben we dit seizoen wel gezien.

De kwaliteit moet omhoog op diverse posities, in de basis maar ook daarom heen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We moeten ook realistisch zijn. Met Brenet gaat het niveau van de bank gewoon omhoog hoor. En nog gratis ook. Natuurlijk, ik heb ook liever alleen maar toppers en het zal vast niet optie 1 zijn van PSV, anders hadden ze hem al een aanbod gedaan. Maar het is geen koekebakker zoals sommige hier doen voorkomen. Brenet is nog gewoon op de brommer hoor.
Locked