Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Zolang Brenet niet als basisspeler, maar als backup wordt gehaald is dat toch een prima optie? Zowel Sambo als Oppegard zijn nog hoogst onzeker als kwalitatief waardige backups, Mwene heeft een mysterieuze blessure en we weten überhaupt niet of hij blijft. Met straks een nieuwe RB, Mauro op links en daarachter, afhankelijk van de wedstrijd, afwisselend Mwene, Brenet, Sambo en Oppegard heb je én ervaren en relatief betrouwbare wissels indien nodig én voldoende ruimte om de jongelingen eventueel klaar te stomen voor volgend jaar.

Quel est le problème?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kingfisher wrote: 19 May 2022, 19:29
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 19:14

Ik verwacht dat PSV eens kapt met dit soort gasten te halen om de enige reden dat ze geen knoop kosten. PSV heeft met Mauro En Oppegard twee prima opties voor LB als Max vertrekt en met Mwene een goede back up voor RB. Dus een fatsoenlijke rechtsback halen en je bent klaar. Brenet heeft na zijn vertrek een handjevol wedstrijden gespeeld en bovendien liep het forum de polonaise toen hij vertrok. Hij is een prima speler maar niet goed genoeg voor PSV. Dat hebben we allemaal lang genoeg kunnen zien. Een goed half jaar bij Twente doet daar niks aan af.
Dat je Brenet niet goed genoeg vindt kan ik best begrijpen. Maar je zegt dat je met Oppegard een prima optie hebt voor de LB. Maar waar is dat op gebaseerd dan? Hoeveel heeft hij dan in PSV 1 gespeeld? Dus hoe kan je dan beweren dat Oppegard een prima optie is als hij nog nooit een serie wedstrijden heeft gespeeld voor PSV 1?

Brenet heeft verdienstelijk gespeeld in het kampioensjaar op een voor hem niet natuurlijke positie. Heeft in mijn ogen meer krediet dan Oppegard.

En buiten dat, heb je liever Max op LB en Mauro op RB of Mauro op LB en Brenet op RB? Ik denk dat we sterker zijn met optie 2. En zo houd je meer geld over om de rest van de selectie te versterken. Dus ik vind Brenet in zijn totaliteit niet verkeerd als optie.
Wat Oppegard betreft, daar spat het talent van af. En ik ben niet de enige die deze mening is toebedeeld. Als je een dergelijk talent in huis hebt moet je hem kansen geven. Helemaal als je jezelf wil profileren als opleidingsclub.

Ik heb liever Mauro als linksback en een fatsoenlijke rechtsback die topclub waardig is. En met alle respect voor Brenet, dat is hij niet. Ik snap ook werkelijk waar niet waar ineens de Brenet fanclub vandaan komt. Ik zit al jaren op het forum, ook toen hij naar Hoffenheim ging en iedereen was tevreden want Brenet is nooit onomstreden geweest. Hij heeft prima wedstrijden gespeeld maar net zoveel, zo niet meer kutwedstrijden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 19:32
Je vraagt aan mij wat ik denk, ik geef antwoord en je komt met een hele uiteenzetting van het Als begrip. Heb alweer spijt dat ik de discussie met jou ben aan gegaan.

Ik denk inderdaad dat het opportunisme is. Als jij denkt dat PSV op basis van een uitgebreid scoutingsrapport bij Brenet is uitgekomen is dat ook prima. Ik weet net als niemand wat er in de toekomst gebeurt maar ik heb wel een mening over het nieuws wat ik lees. En jij ook maar we zijn het gewoon niet eens. Dat is ook prima.

Ik deel mijn idee er over, jij de jouwe. Het is toch op zijn minst gezegd gek om te denken dat PSV puur uit opportunisme handelt? Je zegt nu "als jij denkt dat PSV op basis van een uitgebreid scoutingsrapport bij hem is uitgekomen dan is dat ook prima". Dat heb ik ergens nergens gezegd. Ik zeg dat je het laat overkomen alsof er bij PSV geen idee achter zit. Dat ze maar wat doen en denken van "Hee we kunnen Joske gratis oppikken, hallee!". We hebben het over een betaald voetbalclub he?

Er gebeurt momenteel zo veel bij PSV. Wij krijgen maar echt een fractie mee. Wat is er met Mwene aan de hand. Is de blessure nog veel erger dan gedacht? Wil hij weg omdat hij niet om de bank wil?

Er kan vanalles zijn. Mwene op de bank of Brenet op de bank is kwalitatief om het even.

Al met al: De portemonnee reikt maar zo ver. Je kunt niet op elke dubbel bezet hebben met basiswaardige spelers. Als je dat wel denkt ga je inderdaad niet tevreden zijn. Het is geen computerspel.
Last edited by Ardbeg on 19 May 2022, 19:43, edited 6 times in total.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 May 2022, 19:25
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 19:20

Welk lijstje? Bedoel je dat lijstje die Timmer uit zijn duim heeft gezogen?

Heb hierboven al gereageerd op wat ik van Brenet vind. Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat hij jaren bij ons in het eerste heeft gespeeld. Dit naar behoren maar is nooit onomstreden geweest om het maar zachtjes uit te drukken. Hij was compleet uit beeld, speelt een goed half jaar bij Twente en kan nu ineens terugkeren. Puur opportunisme maar misschien wel typisch de voetballerij. Ik ben van mening dat PSV wel ietsje hoger mag mikken dan Brenet.
Maar stel Brenet vervangt Mwene als back-up. Is het dan nog niet goed genoeg? Waar streef je dan naar?
Voor mij persoonlijk was Brenet een van de zwakste schakels in de periode Cocu. Een speler die je nóóit had gehaald als ie bij pakweg Heerenveen of Utrecht had gespeeld. Zo'n typische speler die in de (voor hem) gelukkige situatie kwam dat de club er financieel slecht voor stond en er keuzes gemaakt moesten worden, daarna geen adequate vervanger gevonden kon worden, en zodoende veel meer wedstrijden voor PSV heeft gespeeld dan de bedoeling is.

Alleen al de gedachte dat je hem 4 jaar later wéér onder contract hebt staan, bezorgt mij kippenvel op m'n taint. Dat is gewoon de goden verzoeken om ellende. Zul je net zien dat de eerste keus na drie wedstrijden z'n kruisband afscheurt en we weer elke week met onze Jos spelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je hebt wat mij betreft 2 opties:

1. Een breedte speler die al ouder is en niet meer zal groeien.
2. Een talent die misschien nog niet helemaal daar is maar wel een flinke portie talent en doorgroei heeft

Optie 1 kan, dan moet het een speler zijn waar je blind op kan vertrouwen en die misschien zelfs de concurrentie aan kan gaan voor de basis. Ik schat Brenet absoluut niet in die categorie.

Optie 2 kan ook en kost je waarschijnlijk wat meer aan een transfersom. Echter haal je wel een speler met ook op de (korte) toekomst en waar je later dus ook leuk aan kan verdienen. Ideaal plaatje dus voor dat idee van het partnerfonds.

Voor mij is de keuze dus heel makkelijker, optie 2. Maargoed, een ieder zijn mening 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2022, 19:39
Standbeeld wrote: 19 May 2022, 19:25
Maar stel Brenet vervangt Mwene als back-up. Is het dan nog niet goed genoeg? Waar streef je dan naar?
Voor mij persoonlijk was Brenet een van de zwakste schakels in de periode Cocu. Een speler die je nóóit had gehaald als ie bij pakweg Heerenveen of Utrecht had gespeeld. Zo'n typische speler die in de (voor hem) gelukkige situatie kwam dat de club er financieel slecht voor stond en er keuzes gemaakt moesten worden, daarna geen adequate vervanger gevonden kon worden, en zodoende veel meer wedstrijden voor PSV heeft gespeeld dan de bedoeling is.

Alleen al de gedachte dat je hem 4 jaar later wéér onder contract hebt staan, bezorgt mij kippenvel op m'n taint. Dat is gewoon de goden verzoeken om ellende. Zul je net zien dat de eerste keus na drie wedstrijden z'n kruisband afscheurt en we weer elke week met onze Jos spelen.
Ja, het is wat dat betreft natuurlijk ook smaak/verschillende mening. Dat is niet erg. Ik heb wat je in de eerste alinea een beetje bij Mwene. Die zou bij Twente niet uitblinken en is teveel geblesseerd. Maar ik geloof wel dat PSV eerst andere opties bekijkt alvorens ze overgaan op Joske.

Zie hier verder ook nog Oppegard geopperd worden en dat hij de kans moet krijgen. Maar als er iemand bij PSV weet of Oppegard er klaar voor is en wat hij kan dan is het Ruud wel. Dus daar ben ik niet bang voor. Als PSV nog een extra back haalt dan zullen Ruud en John dat vast wel goed besproken hebben.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

Laten we zeggen dat PSV en Brenet qua niveau naar elkaar gegroeid zijn in de afgelopen jaren. Bij PSV ieder jaar een klein stapje achteruit en dan kom je automatisch in de categorie brenet uit. Onze target zou op iedere plek niveau Sangaré en Gakpo te scouten. Brenet is niveau Zahavi, Vinicius, Mwene, Max. Ik vind dat als je serieus mee wilt doen dan moet de lat omhoog.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 19 May 2022, 19:18 Denk je nou echt dat PSV dat soort spelers halen puur omdat ze niks kosten 😃? Mbt de andere weerleggingen, lees hier boven.
Ja, dat denk ik wel. Als Brenet 3 miljoen had moeten kosten, dan stond hij niet op de lijst. Overigens niks mee; breedte spelers zoals een Brenet en eerder Mwene gratis binnen hengelen is prima; dan mag het grote geld in de basis spelers gestoken worden. Daarom was ik best voor een Doekhi of een Bazoer gratis binnen halen, want dat zouden ook breedtespelers worden.

We zoeken minstens 1 spits; spitsen zijn over het algemeen duur, dus daar gaat veel geld in straks. We zoeken ook een basis keeper. op Ortega na zijn er weinig geschikte gratis opties, dus dat wordt ook geld neertellen. Plus als pakweg sangare, Gotze en/of Gakpo gaan, dan moeten daar ook fatsoenlijke vervangers komen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Niveau Gakpo en Sangare, of naar die potentie toe groeien op elke positie 2 x is gewoon echt de verwachtingen veel en veel te hoog leggen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Galactico wrote: 19 May 2022, 19:52 Laten we zeggen dat PSV en Brenet qua niveau naar elkaar gegroeid zijn in de afgelopen jaren. Bij PSV ieder jaar een klein stapje achteruit en dan kom je automatisch in de categorie brenet uit. Onze target zou op iedere plek niveau Sangaré en Gakpo te scouten. Brenet is niveau Zahavi, Vinicius, Mwene, Max. Ik vind dat als je serieus mee wilt doen dan moet de lat omhoog.
Ja, dat willen we allemaal. Alles niveau Gakpo en Sangare. Dat wil PSV ook, die zijn niet gek. Probleem is alleen dat dat niet zomaar kan he. Daarvoor moeten we nog wat jaren stappen maken. Met Mauro, aankoop (top), Oppegard, Sambo, Brenet ga je er op vooruit ten opzichte van Mauro, Max, Mwene, Oppegard. Brenet komt niet voor de basis maar maakt de bank weer sterker. Eindstand gaan we er dan op vooruit onder voorwaarde dat PSV nog een topper erbij haalt op back. Zo zet je kleine stappen. Dit jaar zaten we heel kort op de neuzen en met wat slimme aankopen pakken halen we CL, en worden we kampioen. Dan kan je pas grote stappen zetten. Een beetje realisme kan geen kwaad.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Die tuinkabouter was al een belachelijke aanwinst, maar Brenet zou helemaal alles slaan. Er was helemaal niemand die hem destijds goed vond, er waren alleen wat mensen die het zielig vonden. Wie is de volgende die terug moet komen, Zoet?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 19 May 2022, 20:02 Die tuinkabouter was al een belachelijke aanwinst, maar Brenet zou helemaal alles slaan. Er was helemaal niemand die hem destijds goed vond, er waren alleen wat mensen die het zielig vonden. Wie is de volgende die terug moet komen, Zoet?
Nee, Luuk de Jong.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 19 May 2022, 20:02 Die tuinkabouter was al een belachelijke aanwinst, maar Brenet zou helemaal alles slaan. Er was helemaal niemand die hem destijds goed vond, er waren alleen wat mensen die het zielig vonden. Wie is de volgende die terug moet komen, Zoet?
Helemaal mee eens.

Nou als de trend zich doorzet dan kunnen Zoet, Hendrix en Locadia allemaal solliciteren mits het maar als back up is. Heeft niks met ambitie te maken hoor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:04
ruuddevil wrote: 19 May 2022, 20:02 Die tuinkabouter was al een belachelijke aanwinst, maar Brenet zou helemaal alles slaan. Er was helemaal niemand die hem destijds goed vond, er waren alleen wat mensen die het zielig vonden. Wie is de volgende die terug moet komen, Zoet?
Helemaal mee eens.

Nou als de trend zich doorzet dan kunnen Zoet, Hendrix en Locadia allemaal solliciteren mits het maar als back up is. Heeft niks met ambitie te maken hoor.
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:04

Helemaal mee eens.

Nou als de trend zich doorzet dan kunnen Zoet, Hendrix en Locadia allemaal solliciteren mits het maar als back up is. Heeft niks met ambitie te maken hoor.
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Nee joh. PSV heeft geen ambitie en gaat enkel voor dit kaliber spelers! Die hebben er geen kijk op namelijk. Wij hier, op het forum weten hoe je de club runt 😁!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:04

Helemaal mee eens.

Nou als de trend zich doorzet dan kunnen Zoet, Hendrix en Locadia allemaal solliciteren mits het maar als back up is. Heeft niks met ambitie te maken hoor.
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Misschien niet, maar van andere namen die rondcirkelen kunnen we ook niet vrolijk van worden: van Crombrugge, Krul, Vega. En ja, het is nog vroeg en het zijn voorlopig geruchten, maar ik hoop toch snel ook namen te horen van spelers die echt PSV naar the next level gaan brengen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar goed, we zijn hier nu aan het discussiëren over Brenet die op een lijstje staat, net als 35 andere spelers. Het wordt tijd dat er iets concreet wordt. [mention]Wilysimba[/mention] al klaar om te spotten? Want we horen nog niets over de (exotische) verrassingen tót ze bij het stadion worden gespot door onze spotter.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 19 May 2022, 20:11
Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Misschien niet, maar van andere namen die rondcirkelen kunnen we ook niet vrolijk van worden: van Crombrugge, Krul, Vega. En ja, het is nog vroeg en het zijn voorlopig geruchten, maar ik hoop toch snel ook namen te horen van spelers die echt PSV naar the next level gaan brengen.
Ja eens. Maar volgens mij zei Ykhim dat Cleiton ook op het lijstje staat bij PSV. Dus als Elfrink toevallig met de zaakwaarnemer van Cleiton aan de lijn zou hebben gehangen ipv Van Crombrugge dan zag de wereld er weer anders uit. PSV informeert gewoon naar veel spelers. Ik vertrouw erop dat PSV wil knallen deze zomer en ze zullen vast de echte toppers bovenaan de lijst hebben staan.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:04

Helemaal mee eens.

Nou als de trend zich doorzet dan kunnen Zoet, Hendrix en Locadia allemaal solliciteren mits het maar als back up is. Heeft niks met ambitie te maken hoor.
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Jazeker is dat onzin. Godzijdank zelfs. Was ook cynisch bedoeld. Maar we zoeken nog een keeper, waarom zou op basis van de bovengenoemde argumenten van de pro Brenet groep een Zoet geen back up zijn. Of een Locadia die kan dan op basis van die argumenten toch ook een goede back up voor de spits zijn? Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar helemaal niks.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:18
Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07
Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Jazeker is dat onzin. Godzijdank zelfs. Was ook cynisch bedoeld. Maar we zoeken nog een keeper, waarom zou op basis van de bovengenoemde argumenten van de pro Brenet groep een Zoet geen back up zijn. Of een Locadia die kan dan op basis van die argumenten toch ook een goede back up voor de spits zijn? Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar helemaal niks.
Zoet kan hier prima back-up zijn. Die is beter dan Joel. Maar ik heb niet het idee dat Zoet zin heeft om hier als 2e/3e keeper te fungeren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 May 2022, 20:07Onzin, en dat weet je zelf ook. Geen van de genoemde 3 spelers komen in aanmerking.
Ik vind het vooral een wat mindere vergelijking omdat je het bij Zoet, Hendrix en Locadia over spelers op cruciale posities in as hebt, maar dan ook over posities waarbij je vijver wat groter is dan wanneer je het over backs hebt. Goeie backs zijn sowieso schaars, betrouwbare backs zijn ook niet zo makkelijk te vinden. Het is logischer dat Brenet - die zich ook gewoon heeft ontwikkeld na z'n vertrek - in aanmerking komt voor een rol als stand-in voor die posities, dan wanneer Locadia in aanmerking komt voor diezelfde positie voorin. Je zou hooguit bij Zoet dezelfde argumenten kunnen aandragen als bij Brenet: ervaren, Nederlands, kent de club, enzovoorts. Los daarvan is het lijstje ongetwijfeld veel groter en staan er vast tien, twintig namen op.
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:18 Of een Locadia die kan dan op basis van die argumenten toch ook een goede back up voor de spits zijn? Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar helemaal niks.
Grote kans dat PSV Lois Openda als een van de eerste aankopen na de play offs presenteert als versterking van de aanval.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSVehv wrote: 19 May 2022, 20:31
Joenepsv wrote: 19 May 2022, 20:18 Of een Locadia die kan dan op basis van die argumenten toch ook een goede back up voor de spits zijn? Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar helemaal niks.
Grote kans dat PSV Lois Openda als een van de eerste aankopen na de play offs presenteert als versterking van de aanval.
Je bent toch niet dat twitteraccount die dat vandaag zei? Of is dat je bron?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Midtsjo staat ongetwijfeld ook nog op het lijstje van Brands.
Saibari is underrated.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Mocht Gakpo verkocht worden dan denk ik dat PSV voor Karlsson gaat als opvolger, en daar wellicht 14 miljoen voor moet betalen.

Ik sta daar positief in
Locked