Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

En dat is alleen nog maar in de voorronde CL.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal over uit of ik de Jong als type spits graag als 1e keuze zie. Ligt ook een beetje aan hoe Ruudje wil spelen maar los daarvan snak ik ook wel een keer naar wat zogenaamde samba in de spits.

Neemt niet weg dat Luuk welkom is maar als 1e spits? Hmm nog twijfels...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 19 May 2022, 23:53 snak ik ook wel een keer naar wat zogenaamde samba in de spits.
Begrijp ik, maar vaak met samba spelers zie je dat ze veel missen.
Geef mij maar een spits die ze er gewoon inschiet en inkopt en er gewoon +-25 maakt volgend seizoen in de eredivisie.
Luuk is natuurlijk een wereldtopper voor PSV.
Zoveel kwaliteit ga je moeilijk vinden in de wereld voor een normaal bedrag.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja, we halen Luuk gewoon als 2e spits inderdaad :lol:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat zeg ik niet...maar als onbetwist basisspeler heb ik zo m'n twijfels over. Sowieso moet je nog een spits halen. Dus dan heb je daar ook een keuze in te maken.

En Luuk uiteindelijk ook.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Stiekem hoop ik dat Romero nr1 wordt en fit blijft. Dat is het type spits waar we het hele jaar al naar snakken!

En daarachter mag een jong talent komen om verder te ontwikkelen.
Type De Jong werkt alleen als je alles om hem heen gaat bouwen. Dus flankspelers die een bAl voorslingeren en backs met een goede voorzet die opstomen.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ondertussen heeft Estupinan aangegeven te vertrekken bij zijn club.
Vooral PSV werd aan hem gelinkt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nee, ik overdrijf het ook. Ik snap alleen niet dat mensen twijfels kunnen hebben bij Luuk de Jong. Kunnen we ook dagen over discussiëren, maar begrijpen zal ik het niet.

Luuk de Jong is zo'n beetje het hoogst haalbare niveau voor PSV. En het geeft je, zeker in de lucht, zoveel opties. Daar valt voor Eredivisie-clubs niks tegen te doen. Moet je voorstellen: Luuk als targetman, Gakpo op links. Tegenstanders hoeven niet meer op te dagen hoor.

Echt een no-brainer. Dan verzint onze nieuwe trainer maar een plan waar Luuk in past.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mauro, Gakpo, Madueke en Veerman kunnen geweldige voorzetten gaan geven op Luuk.
Luuk kan ook heerlijk ballen klaarleggen voor inkomende spelers zoals die 3 die ik net noemde.
Ik zie het al helemaal voor me: Luuk krijgt een hoge bal, legt hem heerlijk klaar voor Veerman en die pegelt hem heerlijk met gevoel vanaf een metertje of 20 in de goal.

Luuk kom naar huis.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mwah er zijn genoeg punten om over te discussiëren als je de Jong als je belangrijke 9 wil terug halen. Alleen al zijn manier van spelen en kwaliteiten benutten vergt een en ander. Ook op de transfermarkt.

Verder niet eens dat Luuk voor PSV het hoogs haalbare is. Tis een prima spits met 1 uitmuntende kwaliteit namelijk koppen. Maar ik geloof er niks van dat PSV geen completere spits kan halen die het minimaal zo goed zal doen, completer/moderner is en ook gelijk nog waarde vertegenwoordigd.

En let op, ik kraak hier Luuk zeker niet af, hij is hartstikke welkom. Ik twijfel vooral aan het type spits dat hij is en of ik dat het liefst zie in het 'nieuwe' PSV. Nog mooier is het als hij terugkomt en PSV daar een toptalent spits bij haalt die totaal anders is qua spel maar wel zo de basis in kan. Concurrentie is alleen maar goed.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik snak naar een spits die 25 goals maakt. Als dat Luuk de Jong is, dikke prima. Als dat een samba-Braziliaan is, ook top. Ik heb De Jong ook weleens vervloekt, zeker in die hele slechte serie die hij toen had bij PSV met amper goals en veel bizarre missers. Maar hij heeft natuurlijk wel heel specifieke kwaliteiten. Kan een bal goed vasthouden, kan goed kaatsen en is een van de beste koppers ter wereld. Bovendien een echte leider en dat is ook wel lekker. Een voorhoede met Madueke-De Jong-Gakpo en daarachter Veerman is natuurlijk echt smullen. Als Sangaré dan ook nog blijft, dan word ik helemaal enthousiast.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Luuk hoort bij PSV. Geen discussie mogelijk.

Laat hem thuis komen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Luuk is nu nog beter dan toen in z'n eerste periode bij ons. In Spanje is zijn techniek en positiespel wel echt een stuk verbeterd, dat waren nou niet zijn sterkste punten.

Kijk alleen dit al:



Dan weet je genoeg.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 19 May 2022, 23:53 Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal over uit of ik de Jong als type spits graag als 1e keuze zie. Ligt ook een beetje aan hoe Ruudje wil spelen maar los daarvan snak ik ook wel een keer naar wat zogenaamde samba in de spits.

Neemt niet weg dat Luuk welkom is maar als 1e spits? Hmm nog twijfels...
Ik ben er ook niet over uit. Kwa persoonlijkheid een kanjer en zou zeker de club sterker maken mentaal gezien.

Aan de andere kant, al 31, is een type spits die op een bepaalde manier gebruikt moet worden, dus je moet je speltype er op afstemmen. Het is absoluut een upgrade tov Zahavi en Vinicius, maar gevoelsmatig zie ik liever een ander type spits komen.

Belangrijk is, als ze vl inzetten op Luuk, dat hij er dan ook eind Juni al is en dat we niet gaan afwachten tot 15 augustus of zo.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snak naar een spits waarmee we kampioen worden. Die hoeft echt niet 25+ goals te scoren. Sterker nog, de meeste succesvolle seizoenen van de afgelopen 20 jaar waren met een topscorer die minder scoorde. Het is juist een kracht om meerdere spelers te hebben met scorend vermogen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Luuk komt naar huis hoor
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 20 May 2022, 02:41 Ik snak naar een spits waarmee we kampioen worden. Die hoeft echt niet 25+ goals te scoren. Sterker nog, de meeste succesvolle seizoenen van de afgelopen 20 jaar waren met een topscorer die minder scoorde. Het is juist een kracht om meerdere spelers te hebben met scorend vermogen.
Zoals dit seizoen waarbij we geen kampioen werden 🤣
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 20 May 2022, 00:40 Luuk is nu nog beter dan toen in z'n eerste periode bij ons. In Spanje is zijn techniek en positiespel wel echt een stuk verbeterd, dat waren nou niet zijn sterkste punten.

Kijk alleen dit al:



Dan weet je genoeg.
Rillingen... Wat hoop ik dat wij weer mogen springen voor Luuk komend seizoen!
Ex unitate vires
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 00:05Verder niet eens dat Luuk voor PSV het hoogs haalbare is. Tis een prima spits met 1 uitmuntende kwaliteit namelijk koppen. Maar ik geloof er niks van dat PSV geen completere spits kan halen die het minimaal zo goed zal doen, completer/moderner is en ook gelijk nog waarde vertegenwoordigd.
Ik geloof hier totaal niet in. Er is vast een spits te vinden die meer waard kan worden of meer potentie heeft, maar daar betaal je al gauw bedragen van ruim boven de 10 miljoen voor, terwijl ze ook nog tijd nodig hebben om te groeien, zie bijvoorbeeld Maxi Romero. Heb je het over het hier en nu, het heden dus, dan geloof ik niet dat je veel beter gaat krijgen dan Luuk de Jong en al helemaal niet voor dat geld. En ik ben vrij goed ingevoerd, vrij goed op de hoogte van de voetballerij en wat voor spelers er op de markt rondlopen. Je hebt het over een spits die zijn kwaliteiten ook op het allerhoogste niveau heeft laten zien, zowel bij PSV als bij Barcelona. Soms krijg je hier het idee alsof het een modale voetballer is die toevallig alleen af en toe met z'n hoofd tegen de bal loopt.

Wie een kwalitatief betere én haalbare naam weet, die mag het zeggen hoor.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

"Voor dat geld"... Wat is de vraagprijs denk je?
Ex unitate vires
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zou een fantastische transfer zijn. Een no brainer wat mij betreft. Luuk past als speler en als mens naadloos bij PSV. Je haalt naast een geweldige spits ook een echte leider en een uithangbord voor je club in huis. Hoop dat dit rondkomt.

En dan door voor wat de spits positie betreft. Ook afscheid nemen van Vinicius en Romero en achter Luuk een jonge spits zetten. Het liefst iemand met wat andere kwaliteiten voor de variatie. Een Gnonto of Openda misschien. Met Fofana hebben we dan zelf nog een toptalent in huis die mits fit ook wat meer minuten kan maken.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Nu Zahavi weg is spreekt het idee van een terugkeer me zeker aan. Maar ik vind het wel behoorlijk armoedig dat we 3 jaar na zijn vertrek niets anders kunnen bedenken voor de spits positie dan weer een oude bekende terughalen.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 20 May 2022, 07:06 Nu Zahavi weg is spreekt het idee van een terugkeer me zeker aan. Maar ik vind het wel behoorlijk armoedig dat we 3 jaar na zijn vertrek niets anders kunnen bedenken voor de spits positie dan weer een oude bekende terughalen.
Dat is zeuren om het zeuren. Hij is altijd een geweldige spits voor ons gebleken alleen had ook ambities. Hij heeft nu een uitstapje gemaakt en kan terugkeren, ik zie echt niet in waarom je dat als PSV niet zou moeten doen. Om dat beetje sentiment 'originaliteit'?
Ex unitate vires
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik heb vaak geroepen dat we op zoek moeten naar een nieuwe Luuk, iemand die ons een nieuwe geschiedenis geeft ipv terug pakken op het verleden. Natuurlijk kun je een keer geluk hebben en dat zo'n nieuwe jongen een sensatie wordt a la Sangaré bv maar het is en blijft een gokje. De spelers die minder een gok zijn gaan tegenwoordig voor 30 miljoen naar andere clubs. PSV zou echt wel interessante spelers op de lijst hebben staan die we kunnen kopen met het vele geld wat beschikbaar zou moeten komen maar als je kijkt naar wat we NU nodig hebben is stabiliteit en zekerheid eigenlijk net zo belangrijk als upside.

Met Luuk in de punt kun je met je backs dieper spelen zodat je ze nog meer kunt gebruiken waar ze goed in zijn. Als je bv Max en Mauro hebt die de ballen voor het doel kwijt kunnen aan de kopsterke Luuk dan heb je een serieus wapen, zeker in de Eredivisie. Maar belangrijker nog, je hebt meteen een leider die altijd fit is gebleven, weet hoe je druk zet, weet wat er nodig is om kampioen te worden en zeer betaalbaar is. Luuk is exact wat we nodig hebben op dit moment voor een 'win now' strategie.

De luxe die we hebben is dat we straks een Gnonto of vergelijkbare speler erbij kunnen nemen omdat we met Luuk ook besparen op een grote transfersom.

Luuk kom naar huis en schiet ons naar de CL en het kampioenschap. Kom in het rijtje terugkerende PSVers die een tussenstop in Barcelona hebben gemaakt zoals Cocu, Afellay en van Bommel en wordt de nieuwe aanvalsleider onder Ruud.
Locked