Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Kunnen ≠ willen.

Luuk zou een fantastische vooruitgang zijn ten opzichte van Zahavi, die het ook weer niet zó beroerd heeft gedaan. Heeft een paar jaar ervaring opgedaan in een topcompetitie, waarvan een jaar bij de absolute top (of we dat nu leuk vinden of niet) en hij is nog erg fit.

En, opdat we niet vergeten, hij heeft naast werklust, karakter, balvastigheid (?), en koppen nóg een geweldige kwaliteit: de effectieve en wonderschone omhaal. Samba, anyone?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 19 May 2022, 19:40 Je hebt wat mij betreft 2 opties:

1. Een breedte speler die al ouder is en niet meer zal groeien.
2. Een talent die misschien nog niet helemaal daar is maar wel een flinke portie talent en doorgroei heeft

Optie 1 kan, dan moet het een speler zijn waar je blind op kan vertrouwen en die misschien zelfs de concurrentie aan kan gaan voor de basis. Ik schat Brenet absoluut niet in die categorie.

Optie 2 kan ook en kost je waarschijnlijk wat meer aan een transfersom. Echter haal je wel een speler met ook op de (korte) toekomst en waar je later dus ook leuk aan kan verdienen. Ideaal plaatje dus voor dat idee van het partnerfonds.

Voor mij is de keuze dus heel makkelijker, optie 2. Maargoed, een ieder zijn mening 😁
Optie twee hebben we dus. Zowel voor linksback als voor rechtsback: Oppegard en Sambo. Het zou erg vreemd zijn om nog een talent te halen voor die positie. Dat doe je alleen als je verwacht dat Oppegard en Sambo het niet redden. Nou; ze willen verlengen dus ze zien het er in zitten.

Hoezo zou je in godsnaam nog een extra talent daar tussen zetten? Dan weet je dat 1 van de 2 kapot gaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 19 May 2022, 23:59 Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
Noem we vanaf heden alleen Ruuddevil nog maar Ruudje. :D
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 20 May 2022, 08:29
Juancho wrote: 19 May 2022, 19:40 Je hebt wat mij betreft 2 opties:

1. Een breedte speler die al ouder is en niet meer zal groeien.
2. Een talent die misschien nog niet helemaal daar is maar wel een flinke portie talent en doorgroei heeft

Optie 1 kan, dan moet het een speler zijn waar je blind op kan vertrouwen en die misschien zelfs de concurrentie aan kan gaan voor de basis. Ik schat Brenet absoluut niet in die categorie.

Optie 2 kan ook en kost je waarschijnlijk wat meer aan een transfersom. Echter haal je wel een speler met ook op de (korte) toekomst en waar je later dus ook leuk aan kan verdienen. Ideaal plaatje dus voor dat idee van het partnerfonds.

Voor mij is de keuze dus heel makkelijker, optie 2. Maargoed, een ieder zijn mening 😁
Optie twee hebben we dus. Zowel voor linksback als voor rechtsback: Oppegard en Sambo. Het zou erg vreemd zijn om nog een talent te halen voor die positie. Dat doe je alleen als je verwacht dat Oppegard en Sambo het niet redden. Nou; ze willen verlengen dus ze zien het er in zitten.

Hoezo zou je in godsnaam nog een extra talent daar tussen zetten? Dan weet je dat 1 van de 2 kapot gaat.
Ik ben heel benieuwd naar Oppegard. Maar om eerlijk te zijn ben ik totaal niet overtuigd van Sambo... die heeft (aanvallend) een goed halfjaar gehad in Jong en is sindsdien een jaar uit de roulatie. Zouden ze daar nou echt zoveel vertrouwen in hebben? Of is het verlengen ook een steuntje in de rug tijdens zijn herstel en vooral hoop dat het nog iets wordt?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 20 May 2022, 08:34
ShovingNE2 wrote: 20 May 2022, 08:29

Optie twee hebben we dus. Zowel voor linksback als voor rechtsback: Oppegard en Sambo. Het zou erg vreemd zijn om nog een talent te halen voor die positie. Dat doe je alleen als je verwacht dat Oppegard en Sambo het niet redden. Nou; ze willen verlengen dus ze zien het er in zitten.

Hoezo zou je in godsnaam nog een extra talent daar tussen zetten? Dan weet je dat 1 van de 2 kapot gaat.
Ik ben heel benieuwd naar Oppegard. Maar om eerlijk te zijn ben ik totaal niet overtuigd van Sambo... die heeft (aanvallend) een goed halfjaar gehad in Jong en is sindsdien een jaar uit de roulatie. Zouden ze daar nou echt zoveel vertrouwen in hebben? Of is het verlengen ook een steuntje in de rug tijdens zijn herstel en vooral hoop dat het nog iets wordt?
Daar is nog wel vertrouwen in hoor. Is ook nog jong en heeft voor zijn blessure voldoende capaciteiten laten zien om hem langer vast te leggen. Ben wel benieuwd hoe hij uit zijn blessure komt. Misschien is een jaartje verhuren wel beter voor hem.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Luuk de Jong met die zwitserse jongen erachter zou toch geweldig zijn.
Saibari is underrated.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Sambo ben ik ook niet helemaal van overtuigd, maar er zit nog rek in. Afwachten wat het word en sowieso heel chique van PSV om hem die kans tr gunnen na zijn vervelende blessure.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

@Rik Elfrink, als je contact opneemt met Ali Dursun (zaakwaarnemer Obispo, Teze) zou je dan kunnen vragen of PSV geïnformeerd heeft naar Donny vd Beek? Sluit niet uit dat die op het lijstje staat om te huren.
User avatar
PapaHiljemark
Talent
Posts: 83
Joined: 19 May 2022, 11:02
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 20 May 2022, 08:49 die zwitserse jongen
Bedoel je Gnonto?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 19 May 2022, 23:59 Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
Schijnt stoer te zijn om doorlopend kleinerend over één van de aller grootste spelers van PSV ooit te spreken. Iedereen maakt wel eens een opmerking, maar standaard kleinerend spreken is precies dat; irritant.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 May 2022, 08:52 @Rik Elfrink, als je contact opneemt met Ali Dursun (zaakwaarnemer Obispo, Teze) zou je dan kunnen vragen of PSV geïnformeerd heeft naar Donny vd Beek? Sluit niet uit dat die op het lijstje staat om te huren.
Die gast haat PSV, en kan altijd terug naar ajax.
Saibari is underrated.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 20 May 2022, 08:54
Heissenberrug wrote: 19 May 2022, 23:59 Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
Schijnt stoer te zijn om doorlopend kleinerend over één van de aller grootste spelers van PSV ooit te spreken. Iedereen maakt wel eens een opmerking, maar standaard kleinerend spreken is precies dat; irritant.
Is toch gewoon een gebrek aan humor, dat zit niet in herhaling.

Overigens zijn er talloze voorbeelden van bijnamen die totaal niet grappig zijn.
Saibari is underrated.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 May 2022, 08:52 @Rik Elfrink, als je contact opneemt met Ali Dursun (zaakwaarnemer Obispo, Teze) zou je dan kunnen vragen of PSV geïnformeerd heeft naar Donny vd Beek? Sluit niet uit dat die op het lijstje staat om te huren.
Die gaat het sowieso onder Ten Hag proberen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 20 May 2022, 00:00 Nee, ik overdrijf het ook. Ik snap alleen niet dat mensen twijfels kunnen hebben bij Luuk de Jong. Kunnen we ook dagen over discussiëren, maar begrijpen zal ik het niet.

Luuk de Jong is zo'n beetje het hoogst haalbare niveau voor PSV. En het geeft je, zeker in de lucht, zoveel opties. Daar valt voor Eredivisie-clubs niks tegen te doen. Moet je voorstellen: Luuk als targetman, Gakpo op links. Tegenstanders hoeven niet meer op te dagen hoor.

Echt een no-brainer. Dan verzint onze nieuwe trainer maar een plan waar Luuk in past.
Precies dit.

Ik las ook al elders dat mensen vinden dat dit het bewijs is dat de scouting dood is.

Thomas Schaling zei ooit in een discussie na een vergelijkbare opmerking: "Het doel van de scouting is niet om jou te verrassen, maar om een goede selectie neer te zetten."

Wat dat betreft is dit gewoon een Money-ball-aankoop: je koopt doelpunten. Gegarandeerd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Luuk moet gewoon weer dichtbij zijn familie komen wonen en een icoon hier worden. De bal ligt nu echt ook bij hem wat met een 1 jarig contract gaat Sevilla ook echt niet lastig doen oid. Ik zie Luuk iig graag terugkomen maar ik zou het ook wel snappen als hij het ergens anders probeert in het buitenland
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Precies, maar niet tot half augustus wachten of er wellicht een mooiere club komt, want dan wil hij schijnbaar niet graag genoeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 20 May 2022, 09:02 Precies, maar niet tot half augustus wachten of er wellicht een mooiere club komt, want dan wil hij schijnbaar niet graag genoeg.
Ja, moeten inderdaad niet te lang wachten. Kans is levensgroot dat we een grote ploeg 2/3 augustus treffen voor de CL en voor die tijd moet je echt wel met een basiswaardige spits kunnen aantreden
Last edited by Rikkert1234 on 20 May 2022, 09:06, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gewoon hier nog 2 jaar de held spelen en daarna weer naar een mooi land. Kan me wel goed voorstellen dat hij daar nu goed leeft in Spanje. Zon, zee, strand, voetbal, goed verdienen. Droomleven.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ik zie niet hoe bijv. ik zelf vanuit die situatie nu al zou terugkeren, maar ik laat me graag verrassen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Luuk heeft zijn sporen in Spanje verdiend. Beslissend voor Sevilla in de Europa League finale, gewaardeerd in Barcelona vanwege zijn inzet en goals.
Mooi moment om terug te komen.
Een spits die in La Liga ongeveer 1 goal scoort per 90 minuten, topfit is en waarvan we weten wat hij kan. Fijn als die snel binnen is, dan heb je voor die positie al een basisspeler in huis. Zorg nog voor een keeper en een rechtsback die aanwijsbaar beter zijn dan we hadden en de eerste stappen zijn gezet!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 19 May 2022, 23:59 Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
Ik noem hem al Ruudje vanaf zijn periode als spits hier. Gewoon een bijnaam. Dat heeft werkelijk helemaal niets met kleineren of wat dan ook te maken. Net zoals bijna iedereen hier onze eigen Gutiérrez Guti noemt. Is dat ook kleineren dan (waar dan toevallig niet over gejankt wordt)? Dat er een aantal daar helemaal over willen flippen en bijna psychische hulp nodig hebben ... tja, daar kan ik niks aan doen.... :lol:

Ontopic dan maar weer. Brenet halen als backup als je dus de 2 eigen talenten wil doorstromen. Links om of rechts om slaat de aankoop van Brenet dus nergens op. Want of de talenten zijn er nog niet klaar voor en dan heb je dus wel ruimte om een top RB te halen en groot talent daarachter. En als je ze er wel klaar voor vindt kan je ze dus doorschuiven en hoef je alleen maar 1 uitstekende RB voor de basis te halen. Dus ik zie dan nog niet in waarom Brenet A. nodig is en B. waarom hij terug naar PSV zou willen als hij hier 2de of 3de keuze is terwijl hij bij Twente basisspeler is en bij Feyenoord de kansen op een basisplek ook veel groter zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvbrasil
Ballenjongen
Posts: 24
Joined: 17 May 2022, 20:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Savinho maakte gisteren een prachtig doelpunt op Libertadores

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mooie goal ja! Reeds gepost in het Savio-topic.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben altijd een beetje huiverig voor het terughalen van oud-spelers en -trainers, maar ik denk dat Luuk het hier weer goed zal gaan doen. Brengt leiderschap en ervaring mee en met zijn kopkwaliteiten weet je dat hij ze hier weer makkelijk binnen gaat leggen.

Wel benieuwd of hij trek heeft om nu al terug te keren, ik kan me namelijk goed voorstellen dat hij liever nog een seizoen of twee in het buitenland wil blijven.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

psvbrasil wrote: 20 May 2022, 09:45 Savinho maakte gisteren een prachtig doelpunt op Libertadores

Are you the person behind the PSV Brasil Instagram account? If so, nice content! Always nice to see Brazilian PSV fans!
Locked