Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 09:33
Heissenberrug wrote: 19 May 2022, 23:59 Misschien ligt het aan mij maar ik stoor me enorm aan dat "Ruudje" elke keer.
Ik noem hem al Ruudje vanaf zijn periode als spits hier. Gewoon een bijnaam. Dat heeft werkelijk helemaal niets met kleineren of wat dan ook te maken. Net zoals bijna iedereen hier onze eigen Gutiérrez Guti noemt. Is dat ook kleineren dan (waar dan toevallig niet over gejankt wordt)? Dat er een aantal daar helemaal over willen flippen en bijna psychische hulp nodig hebben ... tja, daar kan ik niks aan doen.... :lol:

Ontopic dan maar weer. Brenet halen als backup als je dus de 2 eigen talenten wil doorstromen. Links om of rechts om slaat de aankoop van Brenet dus nergens op. Want of de talenten zijn er nog niet klaar voor en dan heb je dus wel ruimte om een top RB te halen en groot talent daarachter. En als je ze er wel klaar voor vindt kan je ze dus doorschuiven en hoef je alleen maar 1 uitstekende RB voor de basis te halen. Dus ik zie dan nog niet in waarom Brenet A. nodig is en B. waarom hij terug naar PSV zou willen als hij hier 2de of 3de keuze is terwijl hij bij Twente basisspeler is en bij Feyenoord de kansen op een basisplek ook veel groter zijn.
Guti is geen verkleinwoordje zoals Ruudje ;) dat zou dan Gutierrito of wellicht Guitierrinho worden :dokter:
Verder mag je van mij Ruud noemen zoals je wilt, maar ik snap wel dat mensen "Ruudje" irritant vinden
Last edited by DadOfFour on 20 May 2022, 10:33, edited 1 time in total.
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 20 May 2022, 03:38
Persepolis wrote: 20 May 2022, 02:41 Ik snak naar een spits waarmee we kampioen worden. Die hoeft echt niet 25+ goals te scoren. Sterker nog, de meeste succesvolle seizoenen van de afgelopen 20 jaar waren met een topscorer die minder scoorde. Het is juist een kracht om meerdere spelers te hebben met scorend vermogen.
Zoals dit seizoen waarbij we geen kampioen werden 🤣
Een top drie die 12, 11 en 8 goals scoort in de Eredivisie is ook een andere uiterste :grin:
Last edited by Persepolis on 20 May 2022, 10:17, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 09:33 Net zoals bijna iedereen hier onze eigen Gutiérrez Guti noemt.
Hij had dit zelfs het eerste jaar achterop zijn shirt staan hè? :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 09:33 Ik noem hem al Ruudje vanaf zijn periode als spits hier. Gewoon een bijnaam. Dat heeft werkelijk helemaal niets met kleineren of wat dan ook te maken. Net zoals bijna iedereen hier onze eigen Gutiérrez Guti noemt. Is dat ook kleineren dan (waar dan toevallig niet over gejankt wordt)? Dat er een aantal daar helemaal over willen flippen en bijna psychische hulp nodig hebben ... tja, daar kan ik niks aan doen....
Met 't laatste deel van je bericht insinueert je heel erg dat je het wel heel fijn vindt dat sommigen zich eraan ergeren en 't daarom doet.

Het komt daarbij kleinerend over. Guti heeft Guti op z'n shirt achterop, Ruud van Nistelrooij speelt niet Ruudje achterop. Wat mij betreft mag je 'm dan ook gewoon Ruud of Van Nistelrooij of Meneer Ruud noemen. Maar dat kleinerende hoeft niet, vooral niet omdat je weet dat mensen zich eraan storen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Had ik al gezegd dat Luuk naar huis moet komen?
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

[mention]Juancho[/mention]
Als Oppegard en Sambo er niet direct volledig klaar voor zijn is Brenet juist wel een goede aankoop. Hij kan prima minuten maken en in de tussentijd het komende of volgende seizoen voorbijgestreefd worden door Sambo en/of Oppegard. Haal je nu een nieuwe basisrechtsback en een groot talent voor erachter dan is de kans groot dat Sambo de komende seizoenen niet gaat spelen en zal die weg gaan. Brenet kan op beide backposities invallen als de nood wat hoger is en kost niks. Een basisspeler plus een groot talent kost veel geld waarschijnlijk en als die basisspeler goed functioneert hoe lang gaat dat grote talent dan wachten op minuten?
Of je ziet Sambo ook als een groot talent en accepteert dat die dus nog tijd krijgt om te groeien, waarbij als de basisspeler wel zwaar geblesseerd zou raken je talent er nog niet direct klaar voor is om in het moordende schema minuten te maken en dan is een Brenet een prima speler. Sambo gaat sowieso nog een half seizoen nodig hebben om weer echt fit te worden vermoed ik en ik zou een verhuur ook geen gek idee vinden. Oppegard is een groot talent, maar zal ook niet direct vol de basis in kunnen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Precies [mention]Tijn[/mention],

En afgelopen seizoen hebben we gezien hoe belangrijk de bank was. Die bank leverde ons de tweede plaats op en werden we geen derde, want het verval had echt heel groot kunnen zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Twee tussenjaren voor Oppegard en Sambo kunnen mooi opgevuld worden door d'n Josh wanneer zij nog niet helemaal kunnen aanhaken. No brainer als je hem goedkoop kunt halen, heb je daarna weer twee zelfopgeleide, langs de weg der geleidelijkheid gebrachte backs. Ik zeg doen. En ondertussen hopen dat die twee zich sneller ontwikkelen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tijn wrote: 20 May 2022, 10:25 @Juancho
Als Oppegard en Sambo er niet direct volledig klaar voor zijn is Brenet juist wel een goede aankoop. Hij kan prima minuten maken en in de tussentijd het komende of volgende seizoen voorbijgestreefd worden door Sambo en/of Oppegard. Haal je nu een nieuwe basisrechtsback en een groot talent voor erachter dan is de kans groot dat Sambo de komende seizoenen niet gaat spelen en zal die weg gaan. Brenet kan op beide backposities invallen als de nood wat hoger is en kost niks. Een basisspeler plus een groot talent kost veel geld waarschijnlijk en als die basisspeler goed functioneert hoe lang gaat dat grote talent dan wachten op minuten?
Of je ziet Sambo ook als een groot talent en accepteert dat die dus nog tijd krijgt om te groeien, waarbij als de basisspeler wel zwaar geblesseerd zou raken je talent er nog niet direct klaar voor is om in het moordende schema minuten te maken en dan is een Brenet een prima speler. Sambo gaat sowieso nog een half seizoen nodig hebben om weer echt fit te worden vermoed ik en ik zou een verhuur ook geen gek idee vinden. Oppegard is een groot talent, maar zal ook niet direct vol de basis in kunnen.
Mijn probleem hiermee is dat je dus Brenet puur haalt voor de selectievulling. En daar ben ik na de afagelopen jaren echt zwaar klaar mee. We moeten juist af van dit soort spelers die eigenlijk te kort komen en sowieso geen toekomst hebben eigenlijk. Brenet was altijd al een matige speler die er moest staan vanwege beleidskeuzes destijds. Is mislukt in Duitsland, doet het nu een half jaartje leuk op niveau Twente en dan ga je hem terughalen. Nogmaals, ik zou dat niet begrijpen als je juist weer de weg omhoog wil zoeken. Los van het feit dat ik me niet kan voorstellen dat Brenet terugkomt naar PSV om lekker op de bank te gaan zitten.

Bovendien lees ik nu regelmatig dat een groot talent veel geld moet kosten. Waar is dat op gebaseerd? Een Arias bijv. kwam ook voor weinig, was ook een talent. Wel 1 met flinke doorgroeimogelijkheden. Willems net zo. Als je dus vindt dat Sambo het niet aankan prima, dan verhuur je hem 1 of 2 seizoenen. Maar PSV heeft daarnaast ook te maken met de korte termijn waarbij het echt weer moet gaan presteren. Nu. Zeker voor die o zo belangrijke CL plaatsing waar de club echt bij moet zitten. Ik zou dus niet te ver vooruit kijken eerlijk gezegd.

Na bijv. 2 jaar verhuur kan de basis RB ook weer weg zijn, dan heb je met dat talent en Sambo weer een prima invulling.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DadOfFour wrote: 20 May 2022, 10:13
Juancho wrote: 20 May 2022, 09:33

Ik noem hem al Ruudje vanaf zijn periode als spits hier. Gewoon een bijnaam. Dat heeft werkelijk helemaal niets met kleineren of wat dan ook te maken. Net zoals bijna iedereen hier onze eigen Gutiérrez Guti noemt. Is dat ook kleineren dan (waar dan toevallig niet over gejankt wordt)? Dat er een aantal daar helemaal over willen flippen en bijna psychische hulp nodig hebben ... tja, daar kan ik niks aan doen.... :lol:

Ontopic dan maar weer. Brenet halen als backup als je dus de 2 eigen talenten wil doorstromen. Links om of rechts om slaat de aankoop van Brenet dus nergens op. Want of de talenten zijn er nog niet klaar voor en dan heb je dus wel ruimte om een top RB te halen en groot talent daarachter. En als je ze er wel klaar voor vindt kan je ze dus doorschuiven en hoef je alleen maar 1 uitstekende RB voor de basis te halen. Dus ik zie dan nog niet in waarom Brenet A. nodig is en B. waarom hij terug naar PSV zou willen als hij hier 2de of 3de keuze is terwijl hij bij Twente basisspeler is en bij Feyenoord de kansen op een basisplek ook veel groter zijn.
Guti is geen verkleinwoordje zoals Ruudje ;) dat zou dan Gutierrito of wellicht Guitierrinho worden :dokter:
Verder mag je van mij Ruud noemen zoals je wilt, maar ik snap wel dat mensen "Ruudje" irritant vinden
Joh, laat Jantje lekker gaan
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 20 May 2022, 10:23 Had ik al gezegd dat Luuk naar huis moet komen?
Luukje is absoluut welkom :mrgreen:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sta wel echt te kijken van het feit dat een redelijk groot deel van dit forum de komst van Brenet ziet zitten. Vier jaar geleden was er niemand rouwig om dat hij vertrok en dat was ook logisch. Brenet is een hele matige speler die boven zijn kunnen heeft gepresteerd in zijn periode bij ons. Hij is nooit onomstreden geweest en was altijd de eerste die door het ijs zakte. Hij heeft in de vier jaar dat hij weg is nog geen 40 competitiewedstrijden gespeeld, doet het een half jaar leuk bij Twente in een goed draaiend elftal en is nu ineens weer goed genoeg voor PSV. Hoe dan? Typerend voor de opportunistische voetbalwereld. Ook als back up is hij niet goed genoeg. Niveautje Simon Poulsen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 20 May 2022, 10:46
Maikel wrote: 20 May 2022, 10:23 Had ik al gezegd dat Luuk naar huis moet komen?
Luukje is absoluut welkom :mrgreen:
Nep supporter! Beetje een clubheld kleineren! Shame on you! (N)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 20 May 2022, 10:50 Ook als back up is hij niet goed genoeg.
Dit is inderdaad waar het omdraait.

Ik was blij dat hij ging, want niveau basis moest omhoog. Ik denk (maar dat kan ik mis hebben) dat hij op een vergelijkbaar niveau kan acteren als Mwene als backup.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Luuk is altijd welkom, maar uit het interview van hem laatst kon je al opmaken dat de kans heel klein is dat hij op de Herdgang staat bij de 1e training. Het buitenland trekt hem nog te veel en door zijn prestaties bij Barça zullen er vast nog mooie opties voor hem komen in het buitenland.

Je moet daar niet wéér op gaan wachten, net als afgelopen seizoen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 10:51 Nep supporter! Beetje een clubheld kleineren! Shame on you!
Komop Jan, even accepteren dat mensen iets wat jij doet niet waarderen. Hoef je niet als je een klein kind zo te gaan provoceren.

Wanneer leden dingen zeggen die jij vervelend vindt sta je ook vooraan om het aan te kaarten.

Weer ontopic zonder dit gedoe.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 20 May 2022, 10:50 Sta wel echt te kijken van het feit dat een redelijk groot deel van dit forum de komst van Brenet ziet zitten. Vier jaar geleden was er niemand rouwig om dat hij vertrok en dat was ook logisch. Brenet is een hele matige speler die boven zijn kunnen heeft gepresteerd in zijn periode bij ons. Hij is nooit onomstreden geweest en was altijd de eerste die door het ijs zakte. Hij heeft in de vier jaar dat hij weg is nog geen 40 competitiewedstrijden gespeeld, doet het een half jaar leuk bij Twente in een goed draaiend elftal en is nu ineens weer goed genoeg voor PSV. Hoe dan? Typerend voor de opportunistische voetbalwereld. Ook als back up is hij niet goed genoeg. Niveautje Simon Poulsen.
Ik vraag mij af of hoe groot die groep daadwerkelijk is. Tijd voor een polltje :D
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brenet is niet goed genoeg voor de basis bij PSV. Maar prima voor de breedte. Beter dan dat je een Oppegard moet brengen in een belangrijk duel zoals toen thuis tegen Leicester. Daardoor verloor je.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Verder prima zo, ik noem onze coach gewoon Ruudje omdat hij voor mij zo altijd al heet. Als mensen daar zo'n gigantisch probleem mee hebben sturen ze maar een PM.

Tekst wat aangepast, graag weer on topic

Tekst aangepast door deninho32
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 May 2022, 10:39
Tijn wrote: 20 May 2022, 10:25 @Juancho
Als Oppegard en Sambo er niet direct volledig klaar voor zijn is Brenet juist wel een goede aankoop. Hij kan prima minuten maken en in de tussentijd het komende of volgende seizoen voorbijgestreefd worden door Sambo en/of Oppegard. Haal je nu een nieuwe basisrechtsback en een groot talent voor erachter dan is de kans groot dat Sambo de komende seizoenen niet gaat spelen en zal die weg gaan. Brenet kan op beide backposities invallen als de nood wat hoger is en kost niks. Een basisspeler plus een groot talent kost veel geld waarschijnlijk en als die basisspeler goed functioneert hoe lang gaat dat grote talent dan wachten op minuten?
Of je ziet Sambo ook als een groot talent en accepteert dat die dus nog tijd krijgt om te groeien, waarbij als de basisspeler wel zwaar geblesseerd zou raken je talent er nog niet direct klaar voor is om in het moordende schema minuten te maken en dan is een Brenet een prima speler. Sambo gaat sowieso nog een half seizoen nodig hebben om weer echt fit te worden vermoed ik en ik zou een verhuur ook geen gek idee vinden. Oppegard is een groot talent, maar zal ook niet direct vol de basis in kunnen.
Mijn probleem hiermee is dat je dus Brenet puur haalt voor de selectievulling. En daar ben ik na de afagelopen jaren echt zwaar klaar mee. We moeten juist af van dit soort spelers die eigenlijk te kort komen en sowieso geen toekomst hebben eigenlijk.
Wanneer kom je tekort als speler voor PSV? Als je niet CL waardig bent, niet basiswaardig om 34 wedstrijden in de Eredivisie te spelen? Als je bij een blessure van de eerste keuze een wedstrijd of 5 beroep moet doen op iemand die er kan staan?

Wat je niet wilt zijn dure overbodige spelers, spelers die transfervrij de deur uit lopen aan het einde van het jaar, jeugdspelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn, jeugdspelers die eigenlijk meer moeten spelen om beter te worden, ervaren spelers die niet meer beter worden en ga zo maar door.

Wat blijft er dan over voor de positie van 12 tot 25 in je selectie? Je kunt moeilijk 11 basisspelers hebben en daarachter 14 talenten die ooit beter zouden worden. Hoe denk je dat zo'n chemie in de kleedkamer is? Dat lijkt me ook verre van wenselijk. Wat je wil creëeren is een basis van 14 a 15 spelers die goed genoeg zijn en daaromheen 'roleplayers' of opvulling zoals jij het noemt.

Als Roger iets heeft achtergelaten is het wel het besef dat het team het moet doen. Door als team goed te zijn kun je individueel uitblinken en om als team goed te zijn heb je roleplayers nodig. Mwene of Brenet, die ik vergelijkbaar vind, zijn prima roleplayers voor een club als PSV. Maar dan moeten de kopmannen wel fit blijven anders krijg je van Bommel 2.0.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 20 May 2022, 10:58 Luuk is altijd welkom, maar uit het interview van hem laatst kon je al opmaken dat de kans heel klein is dat hij op de Herdgang staat bij de 1e training. Het buitenland trekt hem nog te veel en door zijn prestaties bij Barça zullen er vast nog mooie opties voor hem komen in het buitenland.

Je moet daar niet wéér op gaan wachten, net als afgelopen seizoen.
Precies dit..
Doorschakelen wanneer het te lang duurt..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
ElTigre
Meervoudig international
Posts: 1,021
Joined: 31 Aug 2018, 21:33
FOOTB_REM_S: No

Maar wanneer zijn Oppegard en bijvoorbeeld Sambo dan wel goed genoeg? Een jaartje jong is ook niks, te groot verschil met PSV 1.
Als je ze geen ervaring op laat doen worden het nooit basiswaardige spelers. Ajax speelt toch ook gewoon met een Rensch en Taylor als backups? Die waren er ook niet klaar voor. Maar hoe meer speeltijd je ze geeft hoe eerder ze hun potentie kunnen waarmaken.

Je kan wel steeds meer backs halen maar dan worden ze nooit de 2de back achter bijvoorbeeld een Mauro o.i.d.

Voor Sambo begrijp ik het, die heeft er een heel seizoen uitgelegen.

Als oppegard 3de back is dit seizoen dan speelt die misschien 5 wedstrijden en is die volgend jaar nog op hetzelfde niveau?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

De vraag is denk ik ook, durf je het aan om bij een eventuele blessure Oppegard een paar wedstrijden in de basis te gooien? Zeker op bijvoorbeeld Europees niveau? Kan hij dat niveau aan of is het beter om hem bijvoorbeeld eerst een jaar te verhuren aan een ED club?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Oppegard is er gewoon klaar voor. Net als Bakayoko. Als je dergelijke jongens nu nog geen kans gaat geven moet je je ambities opzij schuiven om de helft van je selectie uit de jeugd te halen.
Mvogoat
Basisspeler
Posts: 404
Joined: 25 Jan 2022, 11:30
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 20 May 2022, 13:23 Oppegard is er gewoon klaar voor. Net als Bakayoko. Als je dergelijke jongens nu nog geen kans gaat geven moet je je ambities opzij schuiven om de helft van je selectie uit de jeugd te halen.
Dat is een visie, geen ambitie.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
Locked