Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Waarom schiet iedereen zo in de stress over weghorst? Buiten dikke Raf heb ik nog nergens gelezen qua watchers ofzo.

Is er überhaupt sprake van of heeft iemand dit verzonnen en iedereen gilt er elkaar na
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Gewoon als optie erbij gekomen gok ik omdat hij gedegradeerd is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Luuk de Jong heeft absoluut de voorkeur, maar ik denk wel dat Weghorst (ondanks dat ik hem een kwal vind/vond bij AZ) 20-25 goals gaat maken in de spits bij PSV. Mocht Luuk nog een jaartje in Spanje willen vertoeven, en groot gelijk heeft ie, dan zou ik Weghorst (zeker transfervrij) een prima optie vinden met een jong talent erachter.
#FreeGeneratie4
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 23 May 2022, 10:53 Waarom schiet iedereen zo in de stress over weghorst? Buiten dikke Raf heb ik nog nergens gelezen qua watchers ofzo.

Is er überhaupt sprake van of heeft iemand dit verzonnen en iedereen gilt er elkaar na
Ik denk dat als ze Luuk willen, Weghorst qua profiel een goede 2e keus is. Ik wil hem absoluut niet in ons shirt zien, maar kan me voorstellen dat ze in hem een backup zien mocht Luuk in het buitenland willen blijven.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 23 May 2022, 10:53 Waarom schiet iedereen zo in de stress over weghorst? Buiten dikke Raf heb ik nog nergens gelezen qua watchers ofzo.

Is er überhaupt sprake van of heeft iemand dit verzonnen en iedereen gilt er elkaar na
Als Wouthorst daadwerkelijk transfervrij is dan staat hij gewoon op het lijstje hoor. Niet als target 1 maar misschien wel als target 7. En John heeft gewoon dagelijks contact met zaakwaarnemers en vraagt statussen op. Dus het zou mij niet verbazen mocht Rik Elfrink straks een keer een artikel schrijven dat PSV geïnteresseerd is (of de zaakwaarnemer van Wout moet natuurlijk aangeven dat er geen interesse is).
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 23 May 2022, 10:44 Die positie naast Sangaré is wel een mooi voorbeeld over hoe zo'n samenstelling van de selectie kan lopen. Wij liepen hier met zn allen de polonaise dat we Pröpper transfervrij hadden binnen gehaald ipv een te dure Veerman. Van Ginkel werd behouden omdat Roger hem de laatste wedstrijden ineens ging gebruiken toen ie fit was en we hadden ook Güti nog die het jaar ervoor 2x met een grote blessure veel wedstrijden mistte. Tot aan de eerste interlandbreak speelde we oa met van Ginkel 10 wedstrijden waarvan we er 8 wonnen, 1 gelijk en 1 verloren, daar was niet zoveel mis mee. Vervolgens komt Pröpper er af en toe in en wordt van Ginkel minder fit en voor je het weet staat Guti erin en die is er niet meer uitgeweest, zelfs niet toen Veerman kwam. En dan heb je nog een Europese topper Sangaré rondlopen. Hoezo is die positie dan een probleem geweest dit jaar? Roger had ook gewoon Guti kunnen gebruiken in de eerste 15 wedstrijden van het jaar maar toen kwam ie niet verder dan een paar minuten hier en daar.
Wat mij betreft is Guti (en zeker Van Ginkel) nét niet goed genoeg voor het niveau dat we nastreven. Naast Sangaré voldoet hij, zonder Sangaré valt hij door de mand (en dat geldt voor elke CVM die zonder Sangaré naast zich moest spelen, dit seizoen). Maar ik ben met je eens dat Guti misschien nog het grootste twijfelgeval is. Ik kan me voorstellen dat mensen hem wel vinden voldoen, ik streef liever net iets hoger na.
En trouwens met je eens dat we voorafgaand aan het seizoen dachten dat we een top middenveld hadden, met Sangaré, Götze en Pröpper/Van Ginkel. Dus dat het middenveld nu niet voldoet in mijn ogen, is niet zo zeer kritiek naar wie dan ook binnen PSV, maar puur een observatie van mijn kant.
11 Sir Tinus wrote: 23 May 2022, 10:44 De CV positie was in principe ook niets mis mee qua kwaliteit maar daar mistte we uiteindelijk gewoon minimaal 1 optie omdat je anders had voorkomen dat Guti of Max op die positie had gespeeld. Maar wat daar aan blessures tegenover staan is bizar en dat kun je eigenlijk niets tegen doen bij de samenstelling van je selectie.
We hebben veel blessures gehad, maar iedereen zag de problemen in onze verdediging al aankomen in de winterstop. We waren daar in de breedte gewoon onderbezet.
11 Sir Tinus wrote: 23 May 2022, 10:44 Ieder jaar staan er weer andere spelers op en maken ze een nieuwe stap. Wie weet is straks Vertessen als stand-in nr 9 een groot succes, speelt Veerman op 10 als een Bruno Fernandez, Wordt Bakayoko een cultheld als invaller achter Madueke, speelt Doan ineens als middenvelder nog beter dan hij dit jaar deed en blijkt Max weer een assistenkoning omdat hij die bal kwijt kan bij iemand in de spits. Laten we eerst eens het seizoen beginnen met een groep die dit jaar ook samen was aangevuld met gerichte versterkingen en dan kunnen we altijd nog kijken wat we missen. Ik zou een v Ginkel, Guti, Doan, Max, Obispo en Vertessen eerst eens even de voorbereiding geven om te kijken hoe het in elkaar valt. Bruma is te duur voor zijn rol, Vinicius eigenlijk ook en Drommel kan geen succes meer worden ben ik bang. Dus als je door wilt selecteren zijn dat op dit moment de enige 3 waarvan ik juichend afscheid zou nemen.
Deels mee eens. Wat betreft die 3 waar je juichend afscheid van neemt: mee eens. Voor de rest zou ik toch liever nu al kijken wat we waarschijnlijk missen aan kwaliteit, en daar op inspelen. Als je dat aan het eind van de voorbereiding moet gaan doen (of erger nog, in de winterstop) vis je 99 van de 100 keer achter het net. De categorie Ginkel, Guti, Doan, Max, Obispo en Vertessen zijn wat mij betreft prima om erbij te hebben als back-ups, maar daar moet je echt niet op rekenen als basisspelers, komend seizoen. Tenminste, ik vind dat PSV hoger moet mikken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Als ie goedkoop is staat ie bij Feyenoord wel op 1.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 23 May 2022, 11:17
Rickskeg wrote: 23 May 2022, 10:53 Waarom schiet iedereen zo in de stress over weghorst? Buiten dikke Raf heb ik nog nergens gelezen qua watchers ofzo.

Is er überhaupt sprake van of heeft iemand dit verzonnen en iedereen gilt er elkaar na
Als Wouthorst daadwerkelijk transfervrij is dan staat hij gewoon op het lijstje hoor. Niet als target 1 maar misschien wel als target 7. En John heeft gewoon dagelijks contact met zaakwaarnemers en vraagt statussen op. Dus het zou mij niet verbazen mocht Rik Elfrink straks een keer een artikel schrijven dat PSV geïnteresseerd is (of de zaakwaarnemer van Wout moet natuurlijk aangeven dat er geen interesse is).
Dat transfervrij is ook alleen maar hier geroepen en op Twitter.. als dat echt zo was dan had het wel meer media gestaan…
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Wie is met het idee gekomen dat Weghorst transfervrij zou zijn? Dat lijkt mij überhaupt al de grootste bullshit ooit.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 23 May 2022, 11:18 Als ie goedkoop is staat ie bij Feyenoord wel op 1.
Zou wel echt een typische Feyenoord spits zijn. Lekker hard werken en het publiek opjutten. Daar houden ze ervan. Zou Weghorst eerder proberen te halen dan Dessers.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Van de persoon/wappie Weg Wouthorst vind ik van alles. Maar die maakt er bij PSV gewoon 20+ natuurlijk. Die zal echt wel hoger staan dan 7 op de lijst (of ze moeten hem gewoon echt niet willen hebben natuurlijk, dan staat hij er helemaal niet op). In de bundesliga maakte hij er 20 + 9 assists.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 23 May 2022, 11:19
Standbeeld wrote: 23 May 2022, 11:17
Als Wouthorst daadwerkelijk transfervrij is dan staat hij gewoon op het lijstje hoor. Niet als target 1 maar misschien wel als target 7. En John heeft gewoon dagelijks contact met zaakwaarnemers en vraagt statussen op. Dus het zou mij niet verbazen mocht Rik Elfrink straks een keer een artikel schrijven dat PSV geïnteresseerd is (of de zaakwaarnemer van Wout moet natuurlijk aangeven dat er geen interesse is).
Dat transfervrij is ook alleen maar hier geroepen en op Twitter.. als dat echt zo was dan had het wel meer media gestaan…
Het zal vast een gerucht zijn inderdaad, want niemand in de media kent de inhoud van het contract. Maar het komt wel regelmatig voor dat spelers een transfervrije status krijgen als de club degradeert. Ik sluit niks uit.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Buiten de persoon om, een speler met deze statistieken tranfervrij, dat is een no-brainer. de persoon weghorst is alleen drama.
Saibari is underrated.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sluit niet uit dat Wout -mede door zijn imago- nog helemaal geen zin heeft om nu al terug te keren naar Nederland.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bij de (eerste) komst van Luuk werden hem trouwens onterecht allerlei zaken toegeschreven, just saying...
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 23 May 2022, 11:17 We hebben veel blessures gehad, maar iedereen zag de problemen in onze verdediging al aankomen in de winterstop. We waren daar in de breedte gewoon onderbezet.
Die problemen die iedereen in de winterstop zag aankomen gingen over de periode dat Ramalho nog geblesseerd zou zijn, tot begin april dus. Maar in die periode hadden we uiteindelijk helemaal geen problemen. Die kwamen pas toen Boscagli zwaar geblesseerd raakte, Obispo om onbekende reden niet meer mee kon doen en vervolgens Ramalho weer last kreeg. De selectie had 7 spelers (Mauro Jr meegerekend aangezien hij standaard zijn wedstrijden daar heeft gespeeld en volgens mij niemand hem nog op het middenveld wil zien) voor de verdediging wat net zoveel was als Ajax had (Klaiber die daar al het hele seizoen geblesseerd is niet meegerekend). Onzin dus dat we daar in de breedte onderbezet waren, we hebben daar juist van een exceptioneel hoog aantal blessures last gehad. Als we komend seizoen weer 7 spelers (exclusief Boscagli die er nog lang uitligt) voor de verdediging hebben met evt. middenvelders die bij nood in de verdediging kunnen spelen dan is dat qua breedte prima.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 23 May 2022, 10:55 Gewoon als optie erbij gekomen gok ik omdat hij gedegradeerd is.
Gerapporteerd
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 23 May 2022, 11:39 Die problemen die iedereen in de winterstop zag aankomen gingen over de periode dat Ramalho nog geblesseerd zou zijn, tot begin april dus. Maar in die periode hadden we uiteindelijk helemaal geen problemen.
Ook toen moest Max al noodgedwongen centraal achterin spelen. We wonnen die wedstrijd gelukkig wel, maar problemen hadden we zeker al.

Richting april-mei werden het de niet-voorziene blessures inderdaad, maar in die eerste periode was het gewoon een onderbezetting die iedereen zag aankomen.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 23 May 2022, 11:50
loginnaam wrote: 23 May 2022, 11:39 Die problemen die iedereen in de winterstop zag aankomen gingen over de periode dat Ramalho nog geblesseerd zou zijn, tot begin april dus. Maar in die periode hadden we uiteindelijk helemaal geen problemen.
Ook toen moest Max al noodgedwongen centraal achterin spelen. We wonnen die wedstrijd gelukkig wel, maar problemen hadden we zeker al.

Richting april-mei werden het de niet-voorziene blessures inderdaad, maar in die eerste periode was het gewoon een onderbezetting die iedereen zag aankomen.
1 wedstrijd (thuis tegen Maccabi Tel Aviv) die dus werd gewonnen. Dat kan je niet als een probleem omschrijven tenzij je echt op zoek bent naar problemen. Als we langdurig met Max centraal achterin hadden moeten spelen en dat echt impact had gehad op de resultaten, dan was het een duidelijk probleem geweest. Nu niet. Het is heel normaal dat soms een keer een speler op een iets andere positie moet spelen vanwege afwezigheden van andere spelers, en zolang zo'n speler geen gekke dingen doet (wat je in zo'n situatie ook van Max mocht verwachten), gaat dat tegen een tegenstander als Maccabi ook goed. In die periode speelden we ook voornamelijk tegen dat soort tegenstanders dus je mocht ook wel verwachten dat als een keer zo'n noodgreep nodig zou zijn, dat nog geen impact op het resultaat zou moeten hebben.
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 23 May 2022, 12:13
Brael wrote: 23 May 2022, 11:50 Ook toen moest Max al noodgedwongen centraal achterin spelen. We wonnen die wedstrijd gelukkig wel, maar problemen hadden we zeker al.

Richting april-mei werden het de niet-voorziene blessures inderdaad, maar in die eerste periode was het gewoon een onderbezetting die iedereen zag aankomen.
1 wedstrijd (thuis tegen Maccabi Tel Aviv) die dus werd gewonnen. Dat kan je niet als een probleem omschrijven tenzij je echt op zoek bent naar problemen. Als we langdurig met Max centraal achterin hadden moeten spelen en dat echt impact had gehad op de resultaten, dan was het een duidelijk probleem geweest. Nu niet. Het is heel normaal dat soms een keer een speler op een iets andere positie moet spelen vanwege afwezigheden van andere spelers, en zolang zo'n speler geen gekke dingen doet (wat je in zo'n situatie ook van Max mocht verwachten), gaat dat tegen een tegenstander als Maccabi ook goed. In die periode speelden we ook voornamelijk tegen dat soort tegenstanders dus je mocht ook wel verwachten dat als een keer zo'n noodgreep nodig zou zijn, dat nog geen impact op het resultaat zou moeten hebben.
Ik vond persoonlijk dat tot die wedtrijd toe Max een van zijn betere wedstrijden speelde dat seizoen. als LCV was wij in ieder geval niet elke weg naar voren om vervolgens niet op tijd terug te zijn.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Middenveld is nog best een puzzel vind ik.

Dat jaar had je (kort door de bocht) Götze, Sangaré, Gutierrez, vGinkel en Veerman als opties. Die eerste 2 lijken te vertrekken, onze 2 veldspelers met de meeste speelminuten overigens. Gutierrez, Veerman en vGinkel verwacht ik volgend seizoen allemaal nog hier. Doan zie ik voor volgend seizoen trouwens ook als optie voor het middenveld, maar dit seizoen is hij daar pas helemaal op het einde gebruikt.

De namen die circuleren als versterkingen zijn o.a. Vinicius Souza, Timber en Swedberg. Dat lijken me prima opties voor PSV en ik zou enthousiast zou over hun komst. Maar zelfs als zij alledrie zouden komen lever je op papier flink in ten opzichte van Götze en Sangaré. Is dat acceptabel of moet er volgens jullie minimaal 1 ervaren kracht bij? (bijv. Wijnaldum/Vanaken)
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Waarom wordt hier steeds de naam Weghorst genoemd??

1. Is in de winter gekomen voor 17 a 20 miljoen.

2. Je mag toch niet voor 3 clubs uitkomen in 1 jaar tijd??
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat gaat over 1 seizoen, mag gewoon volgend seizoen dus.

Er zijn wat speculaties over transfervrije status of een lagere transfersom waardoor hij haalbaar zou zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De transferjosti's in Turkije hebben ontdekt dat Weghorst Fenerbache volgt op Instagram. Prima club voor Wout die ongetwijfeld gek genoeg zijn hetzelfde salaris te betalen als ie nu al krijgt bij Burnley.
Nibbitman
Jeugdinternational
Posts: 138
Joined: 19 Jan 2022, 13:27
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Hij volgt Besiktas ook, wil blijkbaar erg graag naar Turkije.
Locked