Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 24 May 2022, 09:57 Veldbezetting achterin zou ik wel dun vinden. Moet eigenlijk nog een (centrale) verdediger bij.

Met alleen: Mwene, Mauro, Ramalho, Boscagli, Teze, Oppergard, Max, Sambo en Obispo ga je het niet redden een heel (slopend) seizoen lang.
Zeker mee eens. Het beste zou zijn als Max vertrekt en je daar een lcv haalt die ook op linksback kan en een topper op rechtsback. Het liefst al bewezen kwaliteit.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 May 2022, 09:57 Aan de andere kant: dit kan ook de reden zijn waarom we Vinicius Souza willen halen....
Precies.
Sangaré is enorm goed in het druk vooruitzetten. Ruud gaat ook zo druk zetten dus dan kan je hem uitstekend op 8 hebben.
Mocht je in een wedstrijd wat meer voetbal nodig hebben kan je hem bijvoorbeeld naar 6 halen en dan Doan erbij zetten op 8.
Ik denk dat Sangaré te goed is voor de nummer 6. Klinkt gek, maar hij is ook sterk in de passing geworden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 24 May 2022, 10:00 Dat het stilvalt, zegt weinig denk ik. Achter de schermen speelt een hoop denk ik.
Ik bedoel het andersom OGG. Het valt stil omdat ik denk dat het in een afrondende fase is. Verkopende clubs en zaakwaarnemers hebben geen belang meer om te lekken: het is bijna rond. Dus ja: er speelt een hoop.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sangaré is inderdaad veel beter met een echte controleur achter hem zodat Ibi in zijn kracht kan spelen. Guti vervulde die rol prima, Vinicius zou dat misschien nog beter kunnen.

Mocht Sangaré blijven en je kunt een Vinicius en Swedberg halen zit je echt goed op het middenveld: Sangaré, Vinicius Souza, Guti, Veerman, Swedberg en van Ginkel. Kun je echt alle kanten mee op.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Sangaré toch echt het meest waardevol op 6 als we hem kunnen behouden. Niet enkel om het feit dat hij op die positie een geweldig slot op de deur is maar ook omdat hij juist het voetballende óók heeft. En als je dan een andere breker gaat halen die wellicht voetballend te kort komt dan heb je weer een probleem erbij. Met Teze Ramalho en Sangaré heb je een geweldige driehoek die perfect in balans lijkt.

Alleen het voelt voor mij nog 2 stapjes te onrealistisch om te geloven dat Sangaré blijft. Er is nu blijkbaar nog geen concreet voorstel geweest om die clausule te betalen maar als er wel een club komt die hem wil dan vraag ik me af of Sangaré nog zo graag hier een prijs wil winnen of de CL in wil gaan.

In mijn ideaal scenario rekenen we niet op Sangaré maar kunnen we wel vooruit met de groep van 5 middenvelders als Sangaré blijft.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:18 Alleen het voelt voor mij nog 2 stapjes te onrealistisch om te geloven dat Sangaré blijft.
Ja dat gevoel had ik dus ook tot gisteren.
Dat PSV in ieder geval in gesprek is met Sangaré zegt natuurlijk genoeg. Als hij echt weg wil had PSV dat geaccepteerd en dan zal de zaakwaarnemer met andere clubs gaan praten. Hij is dus in ieder geval geïnteresseerd in nog een seizoen PSV.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:18 Ik vind Sangaré toch echt het meest waardevol op 6 als we hem kunnen behouden. Niet enkel om het feit dat hij op die positie een geweldig slot op de deur is maar ook omdat hij juist het voetballende óók heeft. En als je dan een andere breker gaat halen die wellicht voetballend te kort komt dan heb je weer een probleem erbij. Met Teze Ramalho en Sangaré heb je een geweldige driehoek die perfect in balans lijkt.
Dit seizoen speelde Sangaré niet op zes he, juist vaak wat dieper op het veld. Overigens ben ik van mening dat de zes in de punt naar achter juist een goede voetballer moet zijn met de benodigde fysieke capaciteiten om ook in die zin een bijdrage te leveren. Souza past in dat plaatje, Guti ook wel maar ik vraag me bij hem af of hij de benodigde wendbaarheid en handelingssnelheid heeft. Een type(!) Frenkie zou ideaal zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2022, 10:20
11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:18 Alleen het voelt voor mij nog 2 stapjes te onrealistisch om te geloven dat Sangaré blijft.
Ja dat gevoel had ik dus ook tot gisteren.
Dat PSV in ieder geval in gesprek is met Sangaré zegt natuurlijk genoeg. Als hij echt weg wil had PSV dat geaccepteerd en dan zal de zaakwaarnemer met andere clubs gaan praten. Hij is dus in ieder geval geïnteresseerd in nog een seizoen PSV.
Ja omdat er nu nog geen club concreet is geworden. Dat zegt John zelf tegen ESPN.

Tovast wrote: 24 May 2022, 10:24
11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:18 Ik vind Sangaré toch echt het meest waardevol op 6 als we hem kunnen behouden. Niet enkel om het feit dat hij op die positie een geweldig slot op de deur is maar ook omdat hij juist het voetballende óók heeft. En als je dan een andere breker gaat halen die wellicht voetballend te kort komt dan heb je weer een probleem erbij. Met Teze Ramalho en Sangaré heb je een geweldige driehoek die perfect in balans lijkt.
Dit seizoen speelde Sangaré niet op zes he, juist vaak wat dieper op het veld. Overigens ben ik van mening dat de zes in de punt naar achter juist een goede voetballer moet zijn met de benodigde fysieke capaciteiten om ook in die zin een bijdrage te leveren. Souza past in dat plaatje, Guti ook wel maar ik vraag me bij hem af of hij de benodigde wendbaarheid en handelingssnelheid heeft. Een type(!) Frenkie zou ideaal zijn.
Van mij hoeft Sangaré niet dieper op het veld te spelen want hij staat er niet om goals te maken maar om de balans te bewaken, ballen te veroveren, duels winnen en grote ruimtes bespelen. Hij kan nog steeds wel dieper op het veld komen als de tegenstander zich in de eigen 16 parkeert en dan kun je met Sangaré juist wel weer de vruchten plukken van zijn veelzijdigheid.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:30
ComeOnPSV wrote: 24 May 2022, 10:20

Ja dat gevoel had ik dus ook tot gisteren.
Dat PSV in ieder geval in gesprek is met Sangaré zegt natuurlijk genoeg. Als hij echt weg wil had PSV dat geaccepteerd en dan zal de zaakwaarnemer met andere clubs gaan praten. Hij is dus in ieder geval geïnteresseerd in nog een seizoen PSV.
Ja omdat er nu nog geen club concreet is geworden. Dat zegt John zelf tegen ESPN.

Tovast wrote: 24 May 2022, 10:24

Dit seizoen speelde Sangaré niet op zes he, juist vaak wat dieper op het veld. Overigens ben ik van mening dat de zes in de punt naar achter juist een goede voetballer moet zijn met de benodigde fysieke capaciteiten om ook in die zin een bijdrage te leveren. Souza past in dat plaatje, Guti ook wel maar ik vraag me bij hem af of hij de benodigde wendbaarheid en handelingssnelheid heeft. Een type(!) Frenkie zou ideaal zijn.
Van mij hoeft Sangaré niet dieper op het veld te spelen want hij staat er niet om goals te maken maar om de balans te bewaken, ballen te veroveren, duels winnen en grote ruimtes bespelen. Hij kan nog steeds wel dieper op het veld komen als de tegenstander zich in de eigen 16 parkeert en dan kun je met Sangaré juist wel weer de vruchten plukken van zijn veelzijdigheid.
Juist die kwaliteiten die je nu noemt maken dat Sangaré beter is als hij dieper staat, aangezien hij erg goed is in vooruit druk zetten, tweede ballen veroveren, doorjagen, duels winnen op de helft van de tegenstander, dieper op het veld kan hij dit veel beter dan wanneer hij achter moet blijven, perfect uitgelegd door Pieter Zwart onlangs en ben het daar roerend mee eens.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 24 May 2022, 10:37
11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:30

Ja omdat er nu nog geen club concreet is geworden. Dat zegt John zelf tegen ESPN.




Van mij hoeft Sangaré niet dieper op het veld te spelen want hij staat er niet om goals te maken maar om de balans te bewaken, ballen te veroveren, duels winnen en grote ruimtes bespelen. Hij kan nog steeds wel dieper op het veld komen als de tegenstander zich in de eigen 16 parkeert en dan kun je met Sangaré juist wel weer de vruchten plukken van zijn veelzijdigheid.
Juist die kwaliteiten die je nu noemt maken dat Sangaré beter is als hij dieper staat, aangezien hij erg goed is in vooruit druk zetten, tweede ballen veroveren, doorjagen, duels winnen op de helft van de tegenstander, dieper op het veld kan hij dit veel beter dan wanneer hij achter moet blijven, perfect uitgelegd door Pieter Zwart onlangs en ben het daar roerend mee eens.
Ik heb dat stuk van Pieter niet gezien of gelezen maar het lijkt mij afhankelijk van de tegenstander, hoe hoog je druk zet, en de rest van je middenveld.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er worden leuke namen genoemd maar als je daarachter vervolgens weer een zogenaamde kut keeper neerzet zoek je de problemen weer op.

Ik blijf ergens toch nog angstig dat we een leuk elftal krijgen met een matige keeper. Gebaseerd op het keepers beleid van PSV de laatste jaren alsmede ook het nog wel eens negeren van cruciale posities.

Dus eerst maar eens zien...want we hebben gezien dat je ook met Gotze/Sangare/Veerman/Guti/Ramalho idioot veel tegengoals kreeg in de zwakke ED. En dat zegt heel erg veel.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:30 Ja omdat er nu nog geen club concreet is geworden. Dat zegt John zelf tegen ESPN.
Dat zegt hij niet. Een kleine nuance:
We hebben nog geen concrete aanbiedingen binnen en de spelers voelen dat we ze heel graag willen houden.
Het kan prima zijn dat clubs concreet zijn, toestemming hebben te onderhandelen met de speler en aan het aftasten zijn wat PSV wil hebben en wat er mogelijk is. Er ligt alleen nog geen concreet bod.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 24 May 2022, 10:54 Er worden leuke namen genoemd maar als je daarachter vervolgens weer een zogenaamde kut keeper neerzet zoek je de problemen weer op.

Ik blijf ergens toch nog angstig dat we een leuk elftal krijgen met een matige keeper. Gebaseerd op het keepers beleid van PSV de laatste jaren alsmede ook het nog wel eens negeren van cruciale posities.

Dus eerst maar eens zien...want we hebben gezien dat je ook met Gotze/Sangare/Veerman/Guti/Ramalho idioot veel tegengoals kreeg in de zwakke ED. En dat zegt heel erg veel.
Ik denk dat de meesten het hier inderdaad wel mee eens zullen zijn.
We kunnen nog zo'n lekker elftal neerzetten, maar als je een vliegenvanger op doel hebt staan die elk willekeurig zondagsschot doorlaat, dan speelt de tegenstander ineens met 12 tegen 10.
En aangezien je in (bijna) elke wedstrijd wel een schot op doel gaat krijgen, sta je met een kutkeeper dus eigenlijk elke wedstrijd al met 1-0 achter..

Gooi er maar eens geld tegenaan, en aangezien Football Manager al heeft gesproken; #announceCleiton
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 24 May 2022, 10:51
Sensation wrote: 24 May 2022, 10:37

Juist die kwaliteiten die je nu noemt maken dat Sangaré beter is als hij dieper staat, aangezien hij erg goed is in vooruit druk zetten, tweede ballen veroveren, doorjagen, duels winnen op de helft van de tegenstander, dieper op het veld kan hij dit veel beter dan wanneer hij achter moet blijven, perfect uitgelegd door Pieter Zwart onlangs en ben het daar roerend mee eens.
Ik heb dat stuk van Pieter niet gezien of gelezen maar het lijkt mij afhankelijk van de tegenstander, hoe hoog je druk zet, en de rest van je middenveld.
https://www.vi.nl/pro/elftal-van-het-ja ... eredivisie

Vanaf 23:30
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik wil nog even terugkomen op een eerdere post; een kleine 2 weken later denk ik er namelijk al iets anders over, als dat eerder het geval was. Zo acht ik de kans dat Max blijft inmiddels groter dan dat hij zal vertrekken nu hij in de eindfase zit van zijn herstel van longCovid. Een sterk volgend seizoen, waarin hij weer op zijn niveau zit van zijn eerste seizoen, zal zijn transferwaarde aanzienlijk verhogen ten aanzien van zijn huidige waarde.

Verder wordt het steeds duidelijker dat Götze niet behouden zal blijven voor de club, gezien de aanhoudende geruchten. Wanneer we vervolgens in staat blijken te zijn om Gakpo, Sangaré en Madueke te behouden, doen we het simpelweg gewoon goed.

Mijn transferzomer:

Vertrekkers:
Mvogo, Müller, Götze, Thomas, Zahavi, Vinicius, Bruma, Luckassen en Sadílek (reeds afgerond).

Verhuren:
Delanghe, Ledezma, Baumgartl

Spelers als Sambo, Oppegård, Saibari en Bakayoko in de voorbereiding de kans geven zich te laten zien. Afhankelijk van wat ze laten zien, kan je ze toevoegen aan de selectie, verhuren of bij Jong PSV aan laten sluiten. Voor spelers als bijvoorbeeld Fofana en Seelt geldt bovenstaande ook. Wellicht sluiten andere talenten in dit rijtje aan, waarbij we wellicht kunnen denken aan een van de Blaak of een Comenencia.

Image

De positie van eerste doelman (aankoop 1), blijft in mijn ogen het moeilijkst; de naam van Cillessen blijft rondzingen, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het target is dat PSV voor ogen heeft.

Verdere aankopen:
Aankoop 2: Vinicius Souza (Lommel SK, 6 miljoen)
Aankoop 3: Luuk de Jong (Sevilla, 5 miljoen)
Aankoop 4: Williott Swedberg (Hammerby IF, 4 miljoen)
Aankoop 5: Wilfried Gnonto (FC Zurich, 5 miljoen)

Totale kosten om bovenstaande te realiseren schat ik op 20-25 miljoen euro. Dit is exclusief de upgrades in de contracten van Sangaré en Gakpo, in een poging om hen te behouden voor de club. Salaristechnisch gezien vertrekken er echter ook enkele grootverdieners, waardoor dit mogelijk één op eén op te vangen is.

Ik denk niet dat we een extra centrale verdediger gaan halen, maar we voor de (tijdelijke, ivm blessure Boscagli) openstaande positie een jeugdspeler door gaan schuiven indien dit nodig blijkt. Tot die tijd concurreren vooral Teze, Ramalho en Obispo voor de 2 beschikbare posities centraal achterin. Ik denk dat een sterke controlerende middenvelder de defensie ook verder kan ontlasten, zodat de ploeg organisatorisch ook beter zal (blijven) staan.

Selectie van 27 spelers (mits iedere stagespeler aansluit), inclusief 3 keepers, met 4 CVs, 5 backs, 8 middenvelders, 4 vleugelaanvallers en 3 spitsen. Prima bezetting, al zou ik Saibari elders ervaring op laten doen, aangezien ik hem een dissonant vind in deze selectiesamenstelling.

Ik zou tevreden zijn, met een dergelijke selectie voor het aankomend seizoen. :PSV:
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maar om Sangaré nu alleen dieper te zetten om ballen te veroveren, dat is natuurlijk ook wat eenzijdig bekeken. Middenvelders die dieper staan, moeten ook voetballend meer kunnen creëren op een hoge handelingssnelheid. En hoewel Sangaré in dat gedeelte van zijn spel zeker stappen heeft gezet, is hij daarin natuurlijk geen Götze, en ook geen Veerman.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

En ondanks de berichten van PSV, ga er ik nog altijd wel vanuit dat Sangare vertrekt. Ik heb goede hoop dat Cody wel voor PSV behouden kan blijven, en Madueke moet niet eens nadenken over een vertrek.

Met de inkomsten van de transfers Sangare, Bruma, Sadilek, en Götze ben je een miljoen of 50 verder en ik denk dat we dat ook nodig gaan hebben. In verhouding met het verhaal van [mention]FritskePhilips[/mention] hierboven, waar ik het grotendeels mee eens ben, denk ik alleen dat de defensie op deze manier niet sterk genoeg is. Een back moet er wat mij betreft namelijk sowieso bijkomen. Max is momenteel niet goed genoeg en we kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat hij zijn oude niveau terugvind. Dat kunnen we pas als we het zien. Dan heb je met Mauro Jr. wat mij betreft 1 basis waardige back momenteel. Te weinig.

Ik verwacht zo iets:

Aankoop keeper (prioriteit nr 1)

Aankoop RB / Mauro Jr / aankoop backup (Brenet?)
Ramalho / Teze / Seelt
Teze / Obispo / Boscagli
Mauro Jr / Max / Oppegard

Vinicius Souza / Guti
Veerman / Van Ginkel
Aankoop (Gini?!) / Aankoop backup

Madueke / Bakayoko
Luuk de Jong / Vinicius / Romero / Fofana
Gakpo / Aankoop backup (liefst op beide flanken beschikbaar)

Dat brengt het totaal aan aankopen toch op 8 stuks. Hier kunnen wellicht 2 a 3 huurspelers of transfervrije spelers (Gini, Savio)
#FreeGeneratie4
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404265

Evander, geen onbekende hier (en waarschijnlijk bij PSV)
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Kunnen we nu met negatieve reacties over komen, omdat Ajax er interesse in heeft, maar deze Evander zou ik ook echt heel graag op 8 willen zien bij ons!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Het is heel simpel: gaat hij naar Ajax dan is het kutjanus. Gaat hij naar een andere club dan een prima speler. Bij Daramy pakte dat prima uit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Evander was wel erg goed tegen ons, zie hem graag komen hoor als vervanger van Doan.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Deze Evander gaat je ook veel kosten. Denk dat PSV beter in de categorie Swedberg (multifunctioneel en jonger) en Vinicius Souza kan kijken.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV zou interesse hebben in Lee Kang-in



https://www.transfermarkt.nl/kang-in-le ... ler/557149

8 miljoen euro transferwaarde.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

Stond jarenlang bekend als mega-talent maar het is er in Spanje totaal niet uitgekomen op het moment. Vorig jaar transfervrij naar Mallorca vertrokken en inmiddels 21. Zijn statistieken zijn ook niet echt om naar huis te schrijven, wat eventueel ook kan komen dat zo'n speler vaak niet kan presteren bij een degradatie-kandidaat.

Zie dan toch echt liever Swedberg, die waarschijnlijk ook nog goedkoper zou zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 May 2022, 14:44 PSV zou interesse hebben in Lee Kang-in



https://www.transfermarkt.nl/kang-in-le ... ler/557149

8 miljoen euro transferwaarde.
Hoooo die had ik altijd in FM. Die speelde heel de Eredivisie aan gort, haha. Nog altijd maar 21 jaar oud.



De vergelijking met Swedberg: Die heeft ook nog alles te bewijzen met zijn kinderfysiek en presteren in een ballencompetitie. Ik heb Kang-In helemaal niet meer gevolgd, dus geen idee.
Locked