De meeste van jouw lijstje heb ik inderdaad. 54 en hard eight ken ik nog niet, maar zal eens kijken.Skywalker wrote: ↑26 Jan 2022, 18:53Ik maakte die opmerking.Josef Dettelbacher wrote: ↑26 Jan 2022, 10:22 Laatst plaatste ik geloof @Skywalker ofv@RaJitsu een opmerking dat Netflix zich voornamelijk focust op films van de laatste 20 jaar, en dat heeft me toen doen besluiten om een offline digitale filmcollectie op te bouwen. Nu ben ik dus bezig met binnenharken, en hoewel ik films van alle tijden kan waarderen (van jaren 50 Hitchcock tot wat er momenteel verschijnt), realiseerde ik me hierdoor pas hoe enorm veel vette films er in de periode 95-99 zijn uitgekomen. Ervoor en erna ook natuurlijk, maar de concentratie in het laatste deel van de 90s valt me echt op. Het moet natuurlijk ook wel je smaak zijn. Ik noem maar even vluchtig op:
Con air
The Rock
Entrapment
Snake eyes
Face off
Daylight
The jackal
Armageddon
Deep impact
Fallen
Se7en
Heat
Braveheart
La confidential
Matrix
Sixth sense
Usual suspects
Fight club
Good Will hunting
Titanic
En nog een hele sloot meer. Als je dan ook nog het eerste deel van de 90s erbij pakt, dan kan ik niet anders dan concluderen dat dit mijn favoriete filmdecennium is. Speelt ook wel mee dat ik niets geef om sci-fi en superheldenfilms.
Overall een prima lijst; wel de "usual suspects" (pun intended) van de jaren 90.
If I may.....
Copycat (1995)
Devil's Advcate (1997)
Fallen (1998)
Hard Eight (1996)
Boogie Nights (1997)
Magnolia (1999)
54 (1998)
.....zijn titels uit diezelfde periode die zeker niet mogen ontbreken (m.i. is Boogie Nights zelfs een van de beste ooit gemaakt, dus die mag nooit ontbreken)
Overigens was de 2e helft van de 90's niet de meest geweldige periode voor superhelden en scifi.
Ik heb op deze schijf (5 TB) ruimte voor zo'n 400 a 500 films, dus tips zijn altijd welkom.