Sensation wrote: ↑28 Dec 2021, 08:43
Interessante rechtsback: Alexander Bah van Slavia Praag. Pas net een paar weken 24 jaar oud, een jaar geleden voor 1.7mil overgenomen vanuit Denemarken en nu een marktwaarde van 6mil. Aangezien Slavia Praag twee recordverkopen heeft met Soucek (16mil) en Kral (12mil) en de rest max. 6mil verwacht ik niet dat ze een recordbedrag voor deze jongen zullen vragen. Ik denk dat grofweg tussen de 6-9mil marktconform en haalbaar is. Vind hem echt goed, doet alles op de allerhoogste versnelling en is rete rete snel, die haalt zelfs Mbappe nog in Daarnaast verdedigend betrouwbaar en aanvallend is hij door zijn snelheid echt een wapen. Verbeterpunt is wel dat hij door zijn snelheid en alles op hoog tempo te doen nogal eens het overzicht verliest. Daarnaast 1.83 wat echt een prima lengte is voor RB, hij heeft voldoende fysieke kracht om de verdedigende duels aan te gaan.
Deze jongen vandaag ook weer tegengekomen in m'n zoektocht naar een potentiële rechtsback. Dit zou echt een topversterking zijn. Benfica heeft hem ook op de korrel, maar ik hoop dat PSV zich echt voor deze jongen gaat melden. Mauro mooi op links zetten en dan Bah rechtsback. Perfect. Goed betaalbaar ook voor ons deze man.
DeBruyne wrote: ↑29 May 2022, 23:00
Lucas Gourna-Douath, nog maar 18. Groot talent ook als verdedigende middenvelder. Onhaalbaar ben ik bang
nee joh. Die vent is een enorme ruwe diamant. Hij zal juist naar een club gaan rond ons niveau, misschien nog wel lager. Momenteel is dat echt nog geen vetpot.
Joenepsv wrote: ↑29 May 2022, 23:01
Ging die Alexander Bah niet naar Benfica?
Ja, volgens mij is dat al wel een done deal. Vond die jongen ook erg interessant voor PSV, maar helaas. Alternatief zat ik te denken aan zijn linksbenige landgenoot Victor Kristiansen, die als 19-jarige linksback van FC Kopenhagen ook een goede indruk maakte tegen PSV. Zet je Mauro op rechts en Kristiansen op links.
Joenepsv wrote: ↑29 May 2022, 23:01
Ging die Alexander Bah niet naar Benfica?
Ja, volgens mij is dat al wel een done deal. Vond die jongen ook erg interessant voor PSV, maar helaas. Alternatief zat ik te denken aan zijn linksbenige landgenoot Victor Kristiansen, die als 19-jarige linksback van FC Kopenhagen ook een goede indruk maakte tegen PSV. Zet je Mauro op rechts en Kristiansen op links.
Zouden we juist niet wat meer ervaring moeten toevoegen aan onze achterste lijn? met Mauro, Teze, Boscagli, Oppegard en Obispo heb je al een overload aan jong talent. Zonder ervaring geen constantiteit.
ruuddevil wrote: ↑29 May 2022, 23:08
Goede sliding heeft die jongen van St Etienne. Marktwaarde van 10 mln volgens TM. Ook opvallend: hebben 2 keepers met een marktwaarde van 9 mln.
Bernardoni is goed, maar gaat terug naar Angers maar ook daar moet je m wel weg kunnen halen vind ik. Niet spectaculair, wel erg allround en betrouwbaar.
Etienne Green is volgens mij letterlijk naar die club of stad vernoemt volgens mij, die moet daar z’n hele leven blijven. Fun fact: als jong ventje dacht ik altijd dat Arsenal was vernoemd naar de trainer Arsene
Mvogoat wrote: ↑29 May 2022, 23:09
Zouden we juist niet wat meer ervaring moeten toevoegen aan onze achterste lijn? met Mauro, Teze, Boscagli, Oppegard en Obispo heb je al een overload aan jong talent. Zonder ervaring geen constantiteit.
Hoewel ik vind dat je in Nederland met 23 (Mauro, Obispo) en 24 (Boscagli, die in november 25 wordt) niet meer kunt spreken van jong talent en er naar mijn mening gewoon moet 'staan', snap ik je punt. In dat licht vind ik die Kiki Kouyaté (25) van Metz die hier laatst werd geopperd een hele mooie optie voor de laatste linie.
Souza heeft gisteren in de gewonnen wedstrijd tegen Fluminense een goede wedstrijd gekeept:
"De prestatie van Hugo Souza in Fla x Flu do #Brasileirão2022 is gewoon ABSURD... De bekritiseerde doelman maakte een WONDER ACHTER EEN WONDER en werd GEFELICITEERD in Maracanã!"
Ardbeg wrote: ↑30 May 2022, 09:34
Souza heeft gisteren in de gewonnen wedstrijd tegen Fluminense een goede wedstrijd gekeept:
"De prestatie van Hugo Souza in Fla x Flu do #Brasileirão2022 is gewoon ABSURD... De bekritiseerde doelman maakte een WONDER ACHTER EEN WONDER en werd GEFELICITEERD in Maracanã!"
Souza ken ik niet als keeper maar zelfs op basis van beelden kan ik prima zien dat hij geweldig atletisch is en ook zijn houding, snelheid van bewegen en voetenwerk is al ijzersterk. En daar begint het vaak gewoon mee, als je een topkeeper wil worden. Een keer een fout zegt mij weinig, dat maakt elke keeper (en elke voetballer trouwens). Belangrijkste is dat je als jonge keeper stabieler wordt en daar is ook ervaring voor nodig. Gomes had ook regelmatig zijn blunders maar daar tegenover stond een bak aan reddingen die je veel meer punten opleverden.
Mvogoat wrote: ↑29 May 2022, 23:09
Hoewel ik vind dat je in Nederland met 23 (Mauro, Obispo) en 24 (Boscagli, die in november 25 wordt) niet meer kunt spreken van jong talent en er naar mijn mening gewoon moet 'staan', snap ik je punt. In dat licht vind ik die Kiki Kouyaté (25) van Metz die hier laatst werd geopperd een hele mooie optie voor de laatste linie.
Wat ik vooral mis is gewoon pure ervaring en klasse. Ramalho heeft dat voor mij ook niet helemaal gebracht. Ik zou dus ook vooral nu eens investeren in spelers die je ook beter maken, gewoon 1 of 2 in de basis die je haalt voor sportieve doelen.
Mvogoat wrote: ↑30 May 2022, 11:01
Wat ik vooral mis is gewoon pure ervaring en klasse. Ramalho heeft dat voor mij ook niet helemaal gebracht. Ik zou dus ook vooral nu eens investeren in spelers die je ook beter maken, gewoon 1 of 2 in de basis die je haalt voor sportieve doelen.
Bij zijn begin dacht ik echt dat we met Ramalho de gans met de gouden eieren hadden binnengehaald, van het kaliber Guardado en Moreno. Toch viel hij daarna terug en na zijn blessure vind ik Teze zelfs de betere van de twee. Dat schetst denk ik wel dat het bijna ondoenlijk is om - het shopgedrag en het marktsegment in ogenschouw nemend - ervaring binnen te halen van dat niveau. PSV komt dan uit bij lieden van het soort waar ook Viergever, Schwaab en Zahavi onder vallen. Voetballers met weliswaar ervaring, maar wat talent betreft van een heel middelmatig level. In dat geval ga ik liever voor betere talenten die de ervaring wel opdoen, maar misschien voor de discussie: wie zou je als haalbare 'Guardado' identificeren voor deze zomer?