PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Midden juni dus. Had wat mij betreft wel eerder gemogen om de supporters 'warm' te houden.
Ardbeg
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 19 May 2022, 10:08 Midden juni dus. Had wat mij betreft wel eerder gemogen om de supporters 'warm' te houden.
Mee eens, er komen immers drie shirts uit. Je had alvast en uitshirt kunnen teasen. oid.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

DonyellMalen wrote: 19 May 2022, 10:08 Midden juni dus. Had wat mij betreft wel eerder gemogen om de supporters 'warm' te houden.
Lange mouwen voor jou, check!
DonyellMalen
Legende

Haha, ook al hebben we het nu warm genoeg; we willen het nieuwe tenue zien!
Ardbeg
Mister PSV

Ik hoop niet dat we dit oude Puma logo met de tekst er bij krijgen. Nergens voor nodig:
Standbeeld
Mister PSV

Inderdaad. Maar is alleen op landen van toepassing gelukkig.
PSV-DTC
International

Ik zie ze dat ook wel doen met club tenues. 90’s stijl is helemaal in en ik meen dat Nike dat afgelopen seizoen ook al had op diverse shirts.
DonyellMalen
Legende

Ja, die Nike retro kits gaan heel hard. Vind het bij Nike op een of andere manier ook een stuk mooier als bij Puma.
Eenhoopjob
Basisspeler

Wat een saaie shirts zeg
ShovingNE2
Site Admin

Dat dekt de lading niet. 30 seconden staren en je gaat in coma.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ShovingNE2
Site Admin

,,We hebben de landstitel niet gepakt, maar al bij al was het geen onaardig seizoen en dat merken we in de waardering”, zegt Janssen, die aangeeft dat net voor de eerste training van het nieuwe seizoen het PSV-uitshirt voor voetbaljaar 2022-2023 wordt onthuld. ,,Tijdens het trainingskamp in het begin van juli volgt dan het thuistenue en een paar weken later het Europese tenue.” Met de verkoop van PSV-kleding en andere attributen wordt jaarlijks ook ruim zes miljoen euro aan inkomsten verdiend.
https://www.ed.nl/PSV/br-PSV-wil-komend ... ~a4244f9e/
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Te laat. Tegen die tijd zijn ze al lang en breed gelekt.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Waarom niet gewoon in juni? Maakt het nou uit.
ShovingNE2
Site Admin

Grasmat wrote: 01 Jun 2022, 08:21 Te laat. Tegen die tijd zijn ze al lang en breed gelekt.
Klopt, Frans zei recent op Twitter in een reactie dat ze het schema van bekend maken gaan heroverwegen volgend jaar. Voor bijvoorbeeld het thuistenue.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

RIO wrote: 01 Jun 2022, 08:28 Waarom niet gewoon in juni? Maakt het nou uit.
Voor mijn gevoel is een shirt na de laatste wedstrijd passé. Door een shirt eerder (rond eerste training, of zelfs mei al) uit te brengen kan kan een supporter des te langer met het 'actuele' shirt rondlopen, wat de verkopen mogelijk wat doet verbeteren zelfs nog. Vooral ook omdat vanaf mei het 'shirtjes'-seizoen begint en je met trots je tricot kunt dragen in de buitenlucht ;)
Ex unitate vires
DonyellMalen
Legende

Met de verkoop van PSV-kleding en andere attributen wordt jaarlijks ook ruim zes miljoen euro aan inkomsten verdiend.
Dit vind ik persoonlijk niet eens zoveel, PSV moet dat marketingtechnisch veel beter aan kunnen pakken. Dan zal de winst uit merchandise ook stijgen. Zelfs Feyenoord haalt momenteel meer inkomsten uit merchandise.
Trixm
Vedette

DonyellMalen wrote: 01 Jun 2022, 09:24
Met de verkoop van PSV-kleding en andere attributen wordt jaarlijks ook ruim zes miljoen euro aan inkomsten verdiend.
Dit vind ik persoonlijk niet eens zoveel, PSV moet dat marketingtechnisch veel beter aan kunnen pakken. Dan zal de winst uit merchandise ook stijgen. Zelfs Feyenoord haalt momenteel meer inkomsten uit merchandise.
Die hebben ook veel meer supporters.

Volgens mij is de timing van de shirtlrelease ook afhankelijk van het leveren van de shirts. Die logistiek verloopt sinds corona niet meer zo soepel.
Saibari is underrated.
Standbeeld
Mister PSV

Feyenoord heeft dan ook meer fans dan PSV. Hoe zou jij het aanpakken om meer uit de merchandising te halen?
Joosth
Vaste waarde in elftal

Fanatic-U-s wrote: 01 Jun 2022, 09:21
RIO wrote: 01 Jun 2022, 08:28 Waarom niet gewoon in juni? Maakt het nou uit.
Voor mijn gevoel is een shirt na de laatste wedstrijd passé. Door een shirt eerder (rond eerste training, of zelfs mei al) uit te brengen kan kan een supporter des te langer met het 'actuele' shirt rondlopen, wat de verkopen mogelijk wat doet verbeteren zelfs nog. Vooral ook omdat vanaf mei het 'shirtjes'-seizoen begint en je met trots je tricot kunt dragen in de buitenlucht ;)
En het vakantiegeld net dat extraatje is waardoor je makkelijker geld aftikt voor een shirt.
MJPSV
Bankzitter

Joosth wrote: 01 Jun 2022, 09:32
Fanatic-U-s wrote: 01 Jun 2022, 09:21

En het vakantiegeld net dat extraatje is waardoor je makkelijker geld aftikt voor een shirt.
Vraag me af waarom het niet meer is zoals vroeg, ene jaar nieuwe thuisshirt, andere jaar nieuw uitshirt, Dus om de twee jaar word een van beide aangepast
ShovingNE2
Site Admin

Knaken natuurlijk.
Eenhoopjob
Basisspeler

Maar goed dat we geen Napoli zijn met 11 of 12 shirts per seizoen 😉
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 01 Jun 2022, 09:27
Feyenoord heeft dan ook meer fans dan PSV. Hoe zou jij het aanpakken om meer uit de merchandising te halen?
In Nederland wel, maar zal PSV in het buitenland juist niet veel meer fans hebben dan Feyenoord? Ik neem tenminste aan dat ook buitenlandse inkomsten bij die 6 miljoen zitten?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DonyellMalen
Legende

Exact ook mijn vraag. In Nederland heeft Feyenoord meer fans ja, vooral door grootte van de stad Rotterdam. Maar ben wel benieuwd naar de precieze aantallen, dat Ajax (helaas) op eenzame hoogte staat wat dit betreft lijkt me duidelijk, maar wat is het verschil tussen ons en Feyenoord? Qua naamsbekendheid in het buitenland hebben wij ook veel meer gewonnen en daar is qua merchandise inkomsten wel winst te behalen, denk ik zo. Op alle socialmedia kanalen zijn wij ook groter dan Feyenoord, op Twitter na.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 01 Jun 2022, 13:23 Exact ook mijn vraag. In Nederland heeft Feyenoord meer fans ja, vooral door grootte van de stad Rotterdam. Maar ben wel benieuwd naar de precieze aantallen, dat Ajax (helaas) op eenzame hoogte staat wat dit betreft lijkt me duidelijk, maar wat is het verschil tussen ons en Feyenoord? Qua naamsbekendheid in het buitenland hebben wij ook veel meer gewonnen en daar is qua merchandise inkomsten wel winst te behalen, denk ik zo. Op alle socialmedia kanalen zijn wij ook groter dan Feyenoord, op Twitter na.
Feyenoord is voor veel Feyenoord fans een religie. Veel mensen steken heel hun inkomen in de club, vast meer dan bij ons. Daarnaast denk ik dat je onze buitenlandse fans in aantallen overschat. Hier en daar wat plukjes. We zijn bekend over de grens, maar het is niet zo dat we tienduizenden over de grens hebben die ieder jaar een shirt of ander merchandise koopt. Wil PSV meer uit merchandise halen dan moeten ze creatief in de marketing zijn of beter presteren op het veld.
Post Reply