Sowieso het shirt eerder uitbrengen. Indien mogelijk natuurlijk. Je moet voorkomen dat het shirt gelekt wordt, want je wil het momentum van de nieuwsgierige supporters gebruiken om direct zoveel mogelijk shirts te verkopen. Als ze al hebben gezien hoe het shirt eruit ziet, dan is het nieuwsgierige en het nieuwe er ook vanaf. Het zijn dan de gelekte sites/screenshots die worden doorgestuurd in app groepen en niet jouw eigen lancering.Standbeeld wrote: ↑01 Jun 2022, 09:27Feyenoord heeft dan ook meer fans dan PSV. Hoe zou jij het aanpakken om meer uit de merchandising te halen?DonyellMalen wrote: ↑01 Jun 2022, 09:24
Dit vind ik persoonlijk niet eens zoveel, PSV moet dat marketingtechnisch veel beter aan kunnen pakken. Dan zal de winst uit merchandise ook stijgen. Zelfs Feyenoord haalt momenteel meer inkomsten uit merchandise.
Lanceringfilmpjes zelf is PSV erg goed in. Weten absoluut de juiste snaar te raken. Daarna laten ze het m.i. geregeld wel na om wat creatiefs te doen om het momentum aan te slingeren. We zijn kuddedieren met zijn allen, dus hoe meer shirts er gedragen worden, hoe meer andere supporters ook een shirtje gaan kopen.
Shirt per direct beschikbaar na lancering. Niet: 'vanaf 5 juli verkrijbaar'. Rij maar gewoon meteen naar de fanshop en koop je exemplaar.
Op de lanceringsdag alle spelers van PSV als medewerkers in de fanshop zetten. Ramalho zoekt de juiste maat met je uit, Madueke bedrukt je shirt en Cody rekent met je af. Komt elke pa met zijn zoontje op af.
Op de lanceringsdag staan Ruud, Nilis en Gomes klaar om je shirt te signeren mocht je dat willen. Alex signeert je aanvoerdersband en je pot appelmoes. Weet ik veel. Gegarandeerd dat zelfs den Shov uit Wageningen een gesigneerd shirtje komt halen van Luckassen.
Iedereen die voor een bepaalde datum een shirt koopt doet automatisch mee aan een loting om naast John de Jong mee te mogen naar de Europese loting, met Mart de eerstvolgende aanwinst van het vliegveld op te halen en te verwelkomen, een dag assistent-trainer te zijn van Ruud in de voorbereiding, de JC schaal uit te reiken mocht PSV die winnen, etc.
Beetje naar het idee van de Bored Monkey NFT's. Als je die koopt, dan geldt dat meteen als toegangsticket tot exclusieve feestjes etc. Het kopen van je shirt kan eenzelfde soort werking zijn. Je shirtaankoop biedt toegang tot de loting met creatieve prijzen die driekwart van de fans wil.
Naar mijn bescheiden mening zijn er talloze creatieve ideeën mogelijk om meer supporters te bewegen om het shirtje of de shirtjes van dat jaar aan te schaffen. Het is nu eigenlijk enkel de afweging: vind ik het shirt mooi ja of nee en wil ik 'm dus hebben? Er zijn met de kracht van PSV en de emotionele band met het merk/de club/de spelers echt meer incentives te verzinnen.