PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld wrote: 01 Jun 2022, 09:27
DonyellMalen wrote: 01 Jun 2022, 09:24
Dit vind ik persoonlijk niet eens zoveel, PSV moet dat marketingtechnisch veel beter aan kunnen pakken. Dan zal de winst uit merchandise ook stijgen. Zelfs Feyenoord haalt momenteel meer inkomsten uit merchandise.
Feyenoord heeft dan ook meer fans dan PSV. Hoe zou jij het aanpakken om meer uit de merchandising te halen?
Sowieso het shirt eerder uitbrengen. Indien mogelijk natuurlijk. Je moet voorkomen dat het shirt gelekt wordt, want je wil het momentum van de nieuwsgierige supporters gebruiken om direct zoveel mogelijk shirts te verkopen. Als ze al hebben gezien hoe het shirt eruit ziet, dan is het nieuwsgierige en het nieuwe er ook vanaf. Het zijn dan de gelekte sites/screenshots die worden doorgestuurd in app groepen en niet jouw eigen lancering.

Lanceringfilmpjes zelf is PSV erg goed in. Weten absoluut de juiste snaar te raken. Daarna laten ze het m.i. geregeld wel na om wat creatiefs te doen om het momentum aan te slingeren. We zijn kuddedieren met zijn allen, dus hoe meer shirts er gedragen worden, hoe meer andere supporters ook een shirtje gaan kopen.

Shirt per direct beschikbaar na lancering. Niet: 'vanaf 5 juli verkrijbaar'. Rij maar gewoon meteen naar de fanshop en koop je exemplaar.

Op de lanceringsdag alle spelers van PSV als medewerkers in de fanshop zetten. Ramalho zoekt de juiste maat met je uit, Madueke bedrukt je shirt en Cody rekent met je af. Komt elke pa met zijn zoontje op af.

Op de lanceringsdag staan Ruud, Nilis en Gomes klaar om je shirt te signeren mocht je dat willen. Alex signeert je aanvoerdersband en je pot appelmoes. Weet ik veel. Gegarandeerd dat zelfs den Shov uit Wageningen een gesigneerd shirtje komt halen van Luckassen.

Iedereen die voor een bepaalde datum een shirt koopt doet automatisch mee aan een loting om naast John de Jong mee te mogen naar de Europese loting, met Mart de eerstvolgende aanwinst van het vliegveld op te halen en te verwelkomen, een dag assistent-trainer te zijn van Ruud in de voorbereiding, de JC schaal uit te reiken mocht PSV die winnen, etc.
Beetje naar het idee van de Bored Monkey NFT's. Als je die koopt, dan geldt dat meteen als toegangsticket tot exclusieve feestjes etc. Het kopen van je shirt kan eenzelfde soort werking zijn. Je shirtaankoop biedt toegang tot de loting met creatieve prijzen die driekwart van de fans wil.

Naar mijn bescheiden mening zijn er talloze creatieve ideeën mogelijk om meer supporters te bewegen om het shirtje of de shirtjes van dat jaar aan te schaffen. Het is nu eigenlijk enkel de afweging: vind ik het shirt mooi ja of nee en wil ik 'm dus hebben? Er zijn met de kracht van PSV en de emotionele band met het merk/de club/de spelers echt meer incentives te verzinnen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Johnnie Walker wrote: 01 Jun 2022, 13:54
Feyenoord heeft dan ook meer fans dan PSV. Hoe zou jij het aanpakken om meer uit de merchandising te halen?
Sowieso het shirt eerder uitbrengen. Indien mogelijk natuurlijk. Je moet voorkomen dat het shirt gelekt wordt, want je wil het momentum van de nieuwsgierige supporters gebruiken om direct zoveel mogelijk shirts te verkopen. Als ze al hebben gezien hoe het shirt eruit ziet, dan is het nieuwsgierige en het nieuwe er ook vanaf. Het zijn dan de gelekte sites/screenshots die worden doorgestuurd in app groepen en niet jouw eigen lancering.

Lanceringfilmpjes zelf is PSV erg goed in. Weten absoluut de juiste snaar te raken. Daarna laten ze het m.i. geregeld wel na om wat creatiefs te doen om het momentum aan te slingeren. We zijn kuddedieren met zijn allen, dus hoe meer shirts er gedragen worden, hoe meer andere supporters ook een shirtje gaan kopen.

Shirt per direct beschikbaar na lancering. Niet: 'vanaf 5 juli verkrijbaar'. Rij maar gewoon meteen naar de fanshop en koop je exemplaar.

Op de lanceringsdag alle spelers van PSV als medewerkers in de fanshop zetten. Ramalho zoekt de juiste maat met je uit, Madueke bedrukt je shirt en Cody rekent met je af. Komt elke pa met zijn zoontje op af.

Op de lanceringsdag staan Ruud, Nilis en Gomes klaar om je shirt te signeren mocht je dat willen. Alex signeert je aanvoerdersband en je pot appelmoes. Weet ik veel. Gegarandeerd dat zelfs den Shov uit Wageningen een gesigneerd shirtje komt halen van Luckassen.

Iedereen die voor een bepaalde datum een shirt koopt doet automatisch mee aan een loting om naast John de Jong mee te mogen naar de Europese loting, met Mart de eerstvolgende aanwinst van het vliegveld op te halen en te verwelkomen, een dag assistent-trainer te zijn van Ruud in de voorbereiding, de JC schaal uit te reiken mocht PSV die winnen, etc.
Beetje naar het idee van de Bored Monkey NFT's. Als je die koopt, dan geldt dat meteen als toegangsticket tot exclusieve feestjes etc. Het kopen van je shirt kan eenzelfde soort werking zijn. Je shirtaankoop biedt toegang tot de loting met creatieve prijzen die driekwart van de fans wil.

Naar mijn bescheiden mening zijn er talloze creatieve ideeën mogelijk om meer supporters te bewegen om het shirtje of de shirtjes van dat jaar aan te schaffen. Het is nu eigenlijk enkel de afweging: vind ik het shirt mooi ja of nee en wil ik 'm dus hebben? Er zijn met de kracht van PSV en de emotionele band met het merk/de club/de spelers echt meer incentives te verzinnen.
Ik vind hier hele mooie ideeën tussen zitten. Chapeau!
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Mag ik in het rijtje staan naast Ruud, Nilis en Gomes om ook jullie shirts te signeren? Please.
Trixm
Vedette

Feyenoorders zitten in het hele land hoor, niet alleen in regio Rotterdam. In absolute aantallen is dat bijna het dubbele als van ons. Daar worden regelmatig onderzoeken naar gedaan. Een Beetje met een korreltje zout moet je dat natuurlijk wel nemen, aangezien veel ‘fans’ hun affiniteit verder niet uitoefenen.
Saibari is underrated.
El Sordo
Vedette

Heb je een linkje naar het meest recente van die onderzoeken die je aanhaalt?
Ardbeg
Mister PSV

Gaat het nou nog steeds over die kutclub?
Trixm
Vedette

El Sordo wrote: 01 Jun 2022, 14:22 Heb je een linkje naar het meest recente van die onderzoeken die je aanhaalt?
Laatste onderzoek van de sportsector is uit 2018 volgens mij. Kan zelf de link naar het onderzoek niet vinden, maar op google vind je veel terug. Periodiek worden er merkonderzoeken gedaan. Ik denk dat je de resultaten allemaal wat moet afzwakken, maar een richting geeft het wel.
Saibari is underrated.
Juancho
Mister PSV

De priizen van shirts mogen ook wel omlaag wil ik er ooit nog eens 1 kopen voor die paar keer dat je het aantrekt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV-DTC
International

Grasmat wrote: 01 Jun 2022, 14:03 Mag ik in het rijtje staan naast Ruud, Nilis en Gomes om ook jullie shirts te signeren? Please.
Tuurlijk mag jij dat! Dan kom ik met mijn zoon, jou als eerste een handtekening vragen ;)
Golden Stars
Bankzitter

Trixm wrote: 01 Jun 2022, 14:33
El Sordo wrote: 01 Jun 2022, 14:22 Heb je een linkje naar het meest recente van die onderzoeken die je aanhaalt?
Laatste onderzoek van de sportsector is uit 2018 volgens mij. Kan zelf de link naar het onderzoek niet vinden, maar op google vind je veel terug. Periodiek worden er merkonderzoeken gedaan. Ik denk dat je de resultaten allemaal wat moet afzwakken, maar een richting geeft het wel.
https://www.customertalk.nl/nieuws/ajax ... feyenoord/ (inderdaad 2018)

Populariteit op social media verkoopt geen shirts:
https://www.sportnext.nl/media/dit-zijn ... redivisie/
Heissenberrug
Internationale topspeler

En je verkoopt ze al helemaal niet aan fake accounts
Balinho
Internationale topspeler

Juancho wrote: 01 Jun 2022, 13:14
In Nederland wel, maar zal PSV in het buitenland juist niet veel meer fans hebben dan Feyenoord? Ik neem tenminste aan dat ook buitenlandse inkomsten bij die 6 miljoen zitten?
Onderschat de aantrekkingskracht van Feyenoord niet waar het hun reputatie als rellenclub aangaat.
Iedere ziel op deze aardbol met interesse voor het hooliganwereldje kent Feyenoord, en het shirt kan zodanig ook als statussymbool dienen. Ik vermoed dat hen dat qua merch verkoop geen windeieren legt (alhoewel die centjes vaak regelrecht besteed kunnen worden aan het betalen van opgelegde boetes door de UEFA, maar dat terzijde).
Ardbeg
Mister PSV

Mag het aub weer over PSV shirtjes gaan :tear:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg wrote: 02 Jun 2022, 14:25 Mag het aub weer over PSV shirtjes gaan :tear:
Ja, bereid je er maar alvast op voor dat er een zeer reële kans is dat we met PSV logo en Puma logo in het midden van het tenue gaan spelen, dit is het nieuwe thuisshirt van Guadalajara

Image

Grasmat
Lid van verdienste

Mooi shirt, weinig poespas. Hou er van.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat wrote: 02 Jun 2022, 14:32 Mooi shirt, weinig poespas. Hou er van.
Same, PSV-sausje erover en klaar is kees, wat mij betreft. Weet alleen niet wat ik van die logo's in het midden moet vinden.
DonyellMalen
Legende

100%. Ook als je de nieuwe kit van Man City ziet, dan verwacht ik dit ook:

Grasmat
Lid van verdienste

Sensation wrote: 02 Jun 2022, 14:33
Grasmat wrote: 02 Jun 2022, 14:32 Mooi shirt, weinig poespas. Hou er van.
Same, PSV-sausje erover en klaar is kees, wat mij betreft. Weet alleen niet wat ik van die logo's in het midden moet vinden.
Hier, heel snelle edit op dat Chivas shirt:

Image
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 02 Jun 2022, 14:34 100%. Ook als je de nieuwe kit van Man City ziet, dan verwacht ik dit ook:

Genoeg Puma clubs die het logo niet in het midden hebben aankomend jaar. Zegt niet zo veel.
Ardbeg
Mister PSV

Een ovaal logo in het midden ziet er niet uit. Vond ik toen niet, nu ook niet. Ik vind de kraag van het Chivas shirt ook veel te wijd. De strepen wel mooi. Logo hoort gewoon op het hart.

Ik vind dit template shirt maar met meerdere strepen nog steeds het mooist:

Ardbeg
Mister PSV

Snel in elkaar gefrot, even zonder logo en sponsoring. Niks meer aan doen.

DeEintovenaar
Nationale topspeler

Persoonlijk vind ik van die gestreepte sokken en een zwarte band om de mouwen niet fantastisch. Zo zie je maar dat ieder smaak verschilt.
Ardbeg
Mister PSV

Gestreepte sokken zoals deze, daar hoop ik al jaren op. Volgens mij waren er wel een paar meer hier, haha! 2007 vibes.
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg wrote: 25 Apr 2022, 09:43
Deze. Eventueel met een andere kraag, maar de strepen, het template, is verder perfect.
Ardbeg
Mister PSV

Zeker maar dan niet zo licht rood:

Post Reply